Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją, montażem i uruchomieniem w jednostkach organizacyjnych Izby Administracji Skarbowej w Łodzi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001022890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Kościuszki 83
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-436
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.lodz@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzkie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją, montażem i uruchomieniem w jednostkach organizacyjnych Izby Administracji Skarbowej w Łodzi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3eefa63d-3b0d-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00362022
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00047029/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Montaż urządzeń klimatyzacyjnych i wentylacyjnych w jednostkach administracji skarbowej województwa łódzkiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://ias-lodz.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacją między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344).
2. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji będzie odbywać się w języku polskim, za
pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl w zakładce „KORESPONDENCJA”
3. Ogólne zasady korzystania z platformy:
1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Izby Administracji Skarbowej w
Łodzi, https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do złożenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując
kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”;
3) rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnianie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyśpieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym ww. potwierdzeniu.
4) po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
4. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy przez opcję „zadaj pytanie” lub przy użyciu zakładki „KORESPONDENCJA”. W celu zadawania pytań Zamawiającemu,
Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz „zadaj pytanie”.
Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu
wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz „potwierdź”. Wykonawca uzyskuje
potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy „pytanie wysłane”.
5. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca
powinien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa Izby Administracji Skarbowej w Łodzi,
+ 48 22 257 22 23, + 48 22 576 87 90 (infolinia dostępna w dni robocze, w godz. 09.00 – 17.00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl .
6. Zamawiający zgodnie z § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku (Dz. U. 2020, poz.
2452) w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych
oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie określa dopuszczalny
format kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
1) dokumenty w formacie „pdf” zaleca się podpisywać formatem PAdES;
2) Zamawiający dopuszcza podpisywanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z
podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oprócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
(...)
Zamawiający informuje, iż dalsza część informacji o wymaganiach technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej
znajduje się w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi z siedzibą przy al. Kościuszki
83, 90-436 Łódź;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
iod.lodz@mf.gov.pl;3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Dostawę urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją,
montażem i uruchomieniem w jednostkach organizacyjnych Izby Administracji Skarbowej w Łodzi, znak sprawy: Nr 1001-ILZ.260.60.2022, prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
a) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Ustawy;
b) upoważnieni pracownicy Izby Administracji Skarbowej w Łodzi;
c) spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z siedzibą w Warszawie,
ul. Domaniewska 49, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000041441, NIP: 526-25-35-153, REGON: 017282436, jako właściciel Platformy, na której Izba Administracji Skarbowej
w Łodzi prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającej pod adresem: https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl
5) w związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane mogą być przekazywane do państw z
poza EOG z zastrzeżeniem, iż ograniczenie dostępu do Państwa danych może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli
jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z Ustawą;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
7) podanie danych osobowych jest dobrowolne. Jednak chęć wzięcia udziału
w postępowaniu wywołuje konieczność podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jako
wymóg ustawowy określony w przepisach Ustawy, związany z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy;
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO;
9) zasada jawności, o której mowa w art. 74 ust 1 i 2 Ustawy ma zastosowanie
do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających
pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków
zawodowych oraz danych genetycznych, biometrycznych, danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej)
zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w art. 74 ust.
3 i art. 18 ust. 3-6 Ustawy, stosuje się odpowiednio; (...)
Zamawiający informuje, iż dalsza część informacji o RODO znajduje się w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1001-ILZ.260.60.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją, montażem i uruchomieniem w
budynku Urzędu Skarbowego w Rawie Mazowieckiej, przy ul. Słowackiego 4, 96 – 200 Rawa Mazowiecka. Przedmiot zamówienia będzie realizowany na czynnym obiekcie. Zamawiający w całości udostępni powierzchnie przewidziane do
montażu lub udostępni pomieszczenia w sposób zapewniający ciągłość prac. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji w zakresie dotyczącym Części nr 1 zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia oraz w Załączniku nr 3 do SWZ – Wzorze Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty dla wszystkich części Zamawiający będzie się kierował następującymi
kryteriami:
1) Kryterium „Cena” – 90 %,
2) Kryterium „Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego” – 10 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją, montażem i uruchomieniem w
budynku Urzędu Skarbowego w Pabianicach, przy ul. Zamkowa 26, 95 – 200 Pabianice. Zamawiający informuje, że na przedmiotowy zakres zamówienia w Części nr 2 – „Dostawa urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją, montażem i
uruchomieniem w budynku Urzędu Skarbowego w Pabianicach, przy ul. Zamkowa 26, 95 -200 Pabianice”, została wydana decyzja na montaż urządzeń klimatyzacyjnych. Budynek zlokalizowany przy ul. Zamkowej 26, 95 – 200 Pabianice (dotyczy Części nr 2) objęty jest ochroną konserwatorską poprzez ujęcie go w gminnej ewidencji zabytków na podstawie przepisów o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Przedmiot zamówienia będzie realizowany na czynnym obiekcie. Zamawiający w całości udostępni powierzchnie przewidziane do montażu lub udostępni pomieszczenia w sposób zapewniający ciągłość prac. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji w zakresie dotyczącym Części nr 1 zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, w Załączniku nr 1A do SWZ – Decyzja na montaż urządzeń klimatyzacyjnych oraz w Załączniku nr 3 do SWZ – Wzorze Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty dla wszystkich części Zamawiający będzie się kierował następującymi
kryteriami:
1) Kryterium „Cena” – 90 %,
2) Kryterium „Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego” – 10 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją, montażem i uruchomieniem w
budynku Urzędu Skarbowego w Łowiczu, przy ul. Chełmońskiego 2, 99 – 400 Łowicz. Przedmiot zamówienia będzie realizowany na czynnym obiekcie. Zamawiający w całości udostępni powierzchnie przewidziane do montażu lub udostępni pomieszczenia w sposób zapewniający ciągłość prac. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji
w zakresie dotyczącym Części nr 1 zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia oraz w Załączniku nr 3 do SWZ – Wzorze Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty dla wszystkich części Zamawiający będzie się kierował następującymi
kryteriami:
1) Kryterium „Cena” – 90 %,
2) Kryterium „Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego” – 10 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją, montażem i uruchomieniem w budynku Łódzkiego Urzędu Celno – Skarbowego w Łodzi, ul. Ustronna 3/9, 93 – 350 Łódź. Przedmiot zamówienia będzie
realizowany na czynnym obiekcie. Zamawiający w całości udostępni powierzchnie przewidziane do montażu lub udostępni pomieszczenia w sposób zapewniający ciągłość prac. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji w zakresie dotyczącym Części nr 1 zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia oraz w Załączniku nr 3 do SWZ – Wzorze Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty dla wszystkich części Zamawiający będzie się kierował następującymi
kryteriami:
1) Kryterium „Cena” – 90 %,
2) Kryterium „Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego” – 10 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją, montażem i uruchomieniem w budynku Urzędu Skarbowego w Sieradzu, ul. Spółdzielcza 2, 98 – 200 Sieradz. Przedmiot zamówienia będzie realizowany
na czynnym obiekcie. Zamawiający w całości udostępni powierzchnie przewidziane do montażu lub udostępni pomieszczenia w sposób zapewniający ciągłość prac. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji w zakresie dotyczącym Części nr 1 zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia oraz w Załączniku nr 3 do SWZ – Wzorze Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty dla wszystkich części Zamawiający będzie się kierował następującymi
kryteriami:
1) Kryterium „Cena” – 90 %,
2) Kryterium „Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego” – 10 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik SEER jednostki zewnętrznej układu klimatyzacyjnego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej oraz zdolności technicznej i zawodowej:
1.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada kompetencje lub uprawienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. posiadają aktualny certyfikat dla przedsiębiorców, o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych
oraz ustawy z dnia 12 lipca 2017r. o zmianie ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych oraz niektórych innych ustaw;
2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek zdolności technicznej, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie zrealizował, co najmniej jedną dostawę wraz z instalacją oraz montażem urządzeń klimatyzacyjnych w zakresie rodzajowym zgodnym z przedmiotem zamówienia, którą Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, o wartości:
1) dla Części nr I – co najmniej 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100);
2) dla Części nr II – co najmniej 35 000,00 zł brutto (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100);
3) dla Części nr III – co najmniej 15 000,00 zł brutto (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)
4) dla Części nr IV – co najmniej 20 000,00 zł brutto (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100)
5) dla Części nr V – co najmniej 15 000,00 zł brutto (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)
- według wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ;
3. Dla Części nr 1, 2, 3, 4 oraz 5: dla potwierdzenia spełnienia warunku w zakresie kwalifikacji zawodowych i doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował następującymi
osobami, odpowiedni dla każdej części – według Załącznika nr 9 do SWZ:
1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek zdolności zawodowej jeżeli wykaże, iż dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do SEP D1 (dozór instalacji, sieci oraz urządzeń elektroenergetycznych i gazowych) która będzie brała udział w realizacji zamówienia. Wskazana osoba powinna posiadać aktualne świadectwo kwalifikacyjne potwierdzające posiadane uprawnienia;
2) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek zdolności zawodowej jeżeli wykaże, iż dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do SEP E1 (eksploatacja instalacji, sieci oraz urządzeń elektroenergetycznych i gazowych) która będzie wykonywała montaż urządzeń klimatyzacyjnych objętych zamówieniem. Wskazana osoba powinna posiadać
aktualne świadectwo kwalifikacyjne potwierdzające posiadane uprawnienia;
3) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek zdolności zawodowej jeżeli wykaże, iż dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia na podstawie aktualnego personalnego certyfikatu dla osób dokonujących instalacji, serwisowania, konserwacji oraz naprawa urządzeń stacjonarnych chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła określonych
przepisami ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych
gazach cieplarnianych oraz ustawy z dnia 12 lipca 2017r. o zmianie ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych oraz niektórych innych ustaw. Wskazana osoba powinna posiadać aktualny personalny certyfikat potwierdzające posiadane uprawnienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2. Wykazu należycie zrealizowanej, potwierdzonej stosownym dokumentem (np. referencjami), co najmniej jednej dostawy wraz
instalacją oraz montażem urządzeń klimatyzacyjnych w zakresie rodzajowym zgodnym z przedmiotem zamówienia, o której mowa w
Rozdziale VI ust. 1 pkt 2) d, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotu, na rzecz którego te
dostawy zostały wykonane należycie – Załącznik nr 8 do SWZ. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw
wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio
uczestniczył – dotyczy wszystkich części postępowania;
3. Aktualny certyfikat dla przedsiębiorców, o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających
warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych oraz ustawy z dnia 12 lipca 2017r. o zmianie ustawy o
substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych oraz niektórych innych ustaw;
4. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat jego/ich
uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia oraz prawie do dysponowania tymi osobami, o których mowa w SWZ Rozdział VI
ust. 1 pkt 2 lit. d) tiret 2 – Załącznik nr 9 do SWZ – dotyczy wszystkich części postępowania
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt 1), 4) ustawy Pzp oraz podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z
dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego - Oświadczenia składane wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert potwierdzające, że
Wykonawca nie podlega wykluczeniu (Załącznik nr 4 do SWZ)
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Zamawiający pobierze przedmiotowy dokument za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca powinien złożyć przedmiotowe środki dowodowe:
a) katalogi producenta (zawierające numer katalogowe oferowanych produktów), foldery lub materiały źródłowe producenta / oświadczenia producenta w czytelny i jasny sposób potwierdzające spełnianie parametrów techniczno-użytkowych opisanych przez Zamawiającego w Załączniku nr 1 do SWZ – dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego
W przypadku gdyby któryś z parametrów nie był potwierdzony w dokumentach jak wyżej (…) – Wykonawca przedłoży oświadczenie producenta lub autoryzowanego przedstawiciela/dystrybutora producenta dotyczące spełniania tego parametru.
b) Deklaracja/e zgodności wystawioną przez producenta, atest PZH, Certyfikat CE oraz Certyfikat Eurovent dla ofertowanego urządzenia, certyfikat wydany przez jednostkę notyfikowaną – dokumenty składanie na wezwanie Zamawiającego;
W przypadku sporządzenia ww. dokumentów w języku obcym, należy dołączyć dokument(y) wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia wiarygodności podanych przez Wykonawcę parametrów we wszystkich dostępnym źródłach.
Uwaga: W przypadku nie złożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający zastrzega sobie prawo
do wezwania do ich złożenia lub uzupełnienia dokumentów na podstawie
art. 107 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) katalogi producenta (zawierające numer katalogowe oferowanych produktów), foldery lub materiały źródłowe producenta / oświadczenia producenta w czytelny i jasny sposób potwierdzające spełnianie parametrów techniczno-użytkowych opisanych przez Zamawiającego w Załączniku nr 1 do SWZ – dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego
b) Deklaracja/e zgodności wystawioną przez producenta, atest PZH, Certyfikat CE oraz Certyfikat Eurovent dla ofertowanego urządzenia, certyfikat wydany przez jednostkę notyfikowaną – dokumenty składanie na wezwanie Zamawiającego;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp).
2. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego; pełnomocnictwo powinno obejmować umocowanie do dokonywania i przyjmowania określonych czynności prawnych i faktycznych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie:
1) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa Rozdziale VIII pkt 4 ppkt 4) lit a), b) i c) SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w Rozdziale VI SWZ,
2) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 4 ppkt 1 - 3 SWZ składa każdy z nich.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
5. Zgodnie z art. 445 ustawy Pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność za realizację umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj, zakres oraz warunki wprowadzenia zmian zostały określone we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do
SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-04 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-04 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej miejsca dostawy urządzeń klimatyzacyjnych wraz z ich instalacją oraz montażem, w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu umowy. Koszty związane z udziałem w wizji lokalnej (np. koszty podróży, noclegu itp.) poniesie wykonawca.