Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa osprzętu dla linii do montażu komponentów smd w ramach projektu e-Pack”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 386566426
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ewarysta Estkowskiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-755
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: 61850 4890
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: komisja.przetargowa@ilim.lukasiewicz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ilim.lukasiewicz.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
badania naukowe, prace rozwojowe, doradztwo, logistyka, działalność pozostała
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa osprzętu dla linii do montażu komponentów smd w ramach projektu e-Pack”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-260d7367-0be3-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00168470
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ilim_poznan
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ilim_poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/ilim_poznan
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXVIII SWZ - PRZETWARZANIE
DANYCH OSOBOWYCH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PRZ/00012/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa osprzętu dla linii do montażu komponentów smd w
ramach projektu e-Pack.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ –Opisie przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31720000-9 - Urządzenia elektromechaniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień
składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do
wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 stanowią potwierdzenie, że
Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środkówdowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia,
aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ;
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień
składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do
wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1 stanowią potwierdzenie, że
Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
4. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
a. oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XII ust. 1 SWZ;
b. zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
c. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty - odpowiednie pełnomocnictwa
(jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi (w zależności co jest
przedmiotem postępowania), wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zgodnie z treścią art. 455 ust.1 pkt 1 Pzp Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień Umowy w następujących przypadkach:
a) gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji Umowy, stanowi konsekwencję działania
sił wyższych niezależnych od Wykonawcy, nie stanowiących jego i podwykonawców problemów
organizacyjnych, których nie można było przewidzieć, poza zdarzeniami zwykłymi –
Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do
usunięcia konsekwencji działania siły wyższej. Przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie
niezależne od Wykonawcy, nie stanowiące jego problemów organizacyjnych, którego Strony
Umowy nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec ani któremu nie mogły
przeciwdziałać, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego
zobowiązania wynikającego z Umowy. Siła wyższa obejmuje, w szczególności zdarzenia
żywiołowe, jak bardzo niskie temperatury powietrza lub ciągłe ulewne deszcze uniemożliwiające
zachowanie wymogów technologicznych, zagrożenie epidemiologiczne, epidemia, zamieszki,
wojny, pożary, huragany, trzęsienia ziemi, promieniowanie, strajk generalny lub branżowy;
b) gdy dokonanie zmiany Umowy jest korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności:
• może obniżyć koszt realizacji Przedmiotu Umowy,
• może przyczynić się do podniesienia jakości wykonania Przedmiotu Umowy,
• może przyczynić się do usprawnienia i podniesienia efektywności wykonania Przedmiotu
Umowy,
c) w razie, gdy podczas wykonania Przedmiotu Umowy zaistnieje konieczność dokonania
aktualizacji, uszczegółowienia, wykładni lub doprecyzowania poszczególnych zapisów umowy,
nie powodujących zmiany celu i istoty Umowy;
d) w razie wystąpienia konieczności wprowadzenia Aneksu do Umowy o charakterze
informacyjnym i instrukcyjnym, niezbędnej do realizacji Umowy, jeśli zmiany te nie mają
charakteru istotnego;
e) gdy obiektywnie jest to niezbędne dla zachowania i realizacji celów Umowy, dla których
została ona zawarta;
f) gdy zmiany wynikają ze zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie
dostosowanie postanowień umowy do nowego stanu prawnego. Zmiany w tym zakresie
ograniczone będą wyłącznie do dostosowania Umowy do zmienionych regulacji prawnych.
2. Zmiana postanowień Umowy może nastąpić tylko za zgodą Stron wyrażoną na piśmie.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień Umowy w innych, niż określone w
ust. 1 niniejszego paragrafu sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
Umowy i mających charakter zmian nieistotnych, tj. nieodnoszących się do kwestii, które
podlegały ocenie podczas wyboru Wykonawcy, a także takich, których wprowadzenie na etapie
postępowania nie miałoby wpływu na zmianę kręgu podmiotów, które ubiegają się o to
zamówienie lub doprowadziłoby do wyboru innej oferty niż pierwotnie.
4. Ustala się, iż nie stanowi istotnej zmiany Umowy w szczególności:
a) zmiana nr rachunku bankowego Wykonawcy,
b) zmiana danych teleadresowych zawartych w ofercie i Umowie.
Umowa może ulec zmianie w przypadku zaistnienia okoliczności związanych
z wystąpieniem COVID-19, które wpływają lub mogą wpłynąć na należyte wykonanie umowy, na
warunkach i w zakresie zgodnym z art.15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych
rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych
oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r, poz. 374, ze zm.).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-13 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ilim_poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-13 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-12
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
ze względu na ograniczenia formularza, szczegółowe informacje zawarte są w SWZ. Zakup finansowany w ramach projektu badawczego o akronimie e-Pack pt. „Inteligentne
opakowanie zwrotne dla branży e-commerce”, przyznanego na podstawie art. 68 ust. 1 w zw. z
art. 63 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz (Dz. U. 2019
poz. 534 ze zm.), § 7 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 września
2019 r. w sprawie dotacji celowych przyznawanych instytutom działającym w ramach Sieci
Badawczej Łukasiewicz (Dz. U. z 2019 poz. 1761) oraz w oparciu o decyzję Nr 3/CŁ/2020
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 października 2020 r., znak
DIR.WNO.671.1.2020.SW).
1. Termin realizacji zamówienia - 8 tygodni od dnia podpisania umowy.
2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia zostanie zawarta 1 umowa.
3. Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia
negocjacji.
4. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z możliwości negocjowania treści ofert,
negocjacje dotyczyć będą wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie w
ramach kryteriów oceny ofert, o których mowa w rozdziale XXIII niniejszej SWZ.