Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZP/G/61/23 Opracowanie koncepcji i modelu systemu monitorowania urządzeń przemysłowych oraz systemu wspomagania podejmowania decyzji o przebiegu procesów technologicznych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - INSTYTUT METALI NIEŻELAZNYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000027542
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Sowińskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@imn.gliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.imn.gliwice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZP/G/61/23 Opracowanie koncepcji i modelu systemu monitorowania urządzeń przemysłowych oraz systemu wspomagania podejmowania decyzji o przebiegu procesów technologicznych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f6d26c2c-68ec-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00441317
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Ścieżka SMART nabór FENG.01.01-IP.01-002/23”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/imn_gliwice
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/imn_gliwice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Podpis elektroniczny osobisty, certyfikat zaufany, certyfikat kwalifikowany
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/G/61/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania koncepcji i modelu systemu monitorowania urządzeń przemysłowych oraz systemu wspomagania podejmowania decyzji o przebiegu procesów technologicznych:
a) Opracowanie koncepcji i algorytmów regulacji procesu obróbki cieplnej rdzeni w urządzeniach przemysłowych;
b)Opracowanie modelu systemu informatycznego do monitorowania i sterowania procesem wytwarzania rdzeni magnetycznych oraz analiza jego wydajności.
4.2.6.) Główny kod CPV: 73000000-2 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunkiem przystąpienia do postępowania jest:
1. Posiadanie zespołu zdolnego do wykonania zleconych prac B+R. Zespół kluczowych wykonawców musi składać się z co najmniej jednego doktora habilitowanego (lub profesora tytularnego), jednego doktora i dwóch magistrów inżynierów.
2. Zespół realizatorów musi wykazać się doświadczeniem w realizacji podobnych prac. W szczególności osoby z zespołu kluczowych wykonawców musi wykazać się w okresie ostatnich 3 lat udziałem w realizacji co najmniej dwóch projektów B+R lub pracach wdrożeniowych związanych z zagadnieniami wykorzystania i zastosowania systemów baz i hurtowni danych, systemów IoT, symulacji komputerowych, sieci komputerowych, optymalizacji.
3. Zespół realizatorów musi posiadać udokumentowany dorobek naukowy z ostatnich 3 lat w zakresie systemów baz i hurtowni danych, systemów IoT, symulacji komputerowych, sieci komputerowych, optymalizacji. W szczególności zespół kluczowych wykonawców musi wykazać aktywność publikacyjną w zakresie tematyki projektu i wykazać się w tym temacie co najmniej dziesięcioma publikacjami z min 70 punktami z listy MNiSW.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) a) Wykaz osób wskazanych do realizacji zadania B+R ; Zespół kluczowych wykonawców musi składać się z co najmniej jednego doktora habilitowanego (lub profesora tytularnego), jednego doktora i dwóch magistrów inżynierów.
b) Wykaz zrealizowanych przez osoby z zespołu kluczowych co najmniej dwóch projektów B+R lub pracach wdrożeniowych związanych z zagadnieniami wykorzystania i systemów baz i hurtowni danych, systemów IoT, symulacji komputerowych, sieci komputerowych, optymalizacji;
c) Wykaz dorobku zespołu realizatorów: tj. udokumentowany dorobek naukowy z ostatnich 3 lat w zakresie systemów baz i hurtowni danych, systemów IoT, symulacji komputerowych, sieci komputerowych, optymalizacji. W szczególności zespół kluczowych wykonawców musi wykazać aktywność publikacyjną w zakresie tematyki projektu i wykazać się w tym temacie co najmniej dziesięcioma publikacjami z min 70 punktami z listy MNiSW; -załącznik nr 5 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-23 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/imn_gliwice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-23 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
UWAGA!Umowa ma charakter warunkowy - po zakończeniu procedury wyboru Wykonawcy, z wybranym Wykonawcą zawarta zostanie umowa warunkowa, zawierająca warunek zawieszający realizację badań wynikających z umowy, do czasu uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania na realizację projektu. W przypadku braku dofinansowania wszelkie warunki z ogłoszenia oraz umowa warunkowa nie dochodzą do skutku.
2. Warunkiem koniecznym do rozpoczęcia prac przez wybranego w niniejszym postępowaniu wykonawcę jest uzyskanie dofinansowania przedmiotowego projektu oraz ewentualne otrzymanie zgody NCBiR na wybór Wykonawcy. Zamawiający zamierza uzyskać dofinansowanie projektu w ramach konkursu prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju dla „Ścieżka SMART nabór FENG.01.01-IP.01-002/23” Jeżeli Zamawiający nie uzyska dofinansowania, bądź zgody na wybór Wykonawcy, umowa z wybranym Wykonawcą zostanie rozwiązana, a Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia względem Zamawiającego.
3. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o każdej okoliczności wykluczającej ziszczenie się warunku w terminie 14 dni od dnia powzięcia przez Zamawiającego wiedzy o jej zaistnieniu.
4. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w przypadku nieziszczenia się warunku.