Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup mikroskopów dla Zakładu Patomorfologii Katedry Patomorfologii i Immunologii Klinicznej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL KLINICZNY IM. HELIODORA ŚWIĘCICKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO IM. KAROLA MARCINKOWSKIEGO W POZNANIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288834
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Przybyszewskiego 49
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-355
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@spsk2.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skhs.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup mikroskopów dla Zakładu Patomorfologii Katedry Patomorfologii i Immunologii Klinicznej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2677ba39-4d22-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00282876
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.skhs.eb2b.com.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.skhs.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje zostały zawarte w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2
rozporządzeniaParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osóbfizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takichdanych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L119 z04.05.2016, str. 1, ze zm.), dalej „RODO”
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP/95/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Mikroskop laboratoryjny z podglądem asystenckim oraz kamerą cyfrową - 1 sztuka
4.2.6.) Główny kod CPV: 38510000-3 - Mikroskopy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Mikroskop binokularny z wyposażeniem do koobserwacji dla dodatkowych 6 obserwatorów - 1 sztuka
4.2.6.) Główny kod CPV: 38510000-3 - Mikroskopy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275) oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu w celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy
z postępowania, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia deklaracji zgodności CE dla zaoferowanych wyrobów medycznych.
2. Dla oferowanego przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga złożenia: ulotek informacyjnych, opisu i/lub instrukcji
w języku polskim. W przypadku, gdy do danego przedmiotu zamówienia nie wystawia się wyżej wymienionych dokumentów Wykonawca składa opis zawierającego jego szczegółowe dane (np. w postaci katalogów lub innych dokumentów). Dokumenty mają umożliwić potwierdzenie spełniania wymagań ustalonych przez Zamawiającego. Szczegółowe wymagania określone zostały przez Zamawiającego w Tomie nr III SWZ. Wymagamy przyporządkowania wymaganych parametrów do konkretnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań (np. poprzez wskazanie strony oferty).
3. Wykonawca dla oferowanego wyrobu medycznego w rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1565 ze zm.) składa oświadczenie o posiadaniu dokumentów, które należy złożyć do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych w związku z pierwszym wprowadzeniem wyrobu medycznego do obrotu – jeżeli dotyczy.
4. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, że zaoferowane wyroby medyczne spełniają wymagania określone
w Rozporządzeniu z dnia 05.04.2017 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 w sprawie wyrobów medycznych, zmiany Dyrektywy 2001/83/WE, Rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 i Rozporządzenia (WE) Nr 1223/2009 oraz uchylenia Dyrektywy Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE. L. Nr 117, str. 1).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. Złożenia deklaracji zgodności CE dla zaoferowanych wyrobów medycznych.
2. Złożenie: ulotek informacyjnych, opisu i/lub instrukcji
w języku polskim. W przypadku, gdy do danego przedmiotu zamówienia nie wystawia się wyżej wymienionych dokumentów Wykonawca składa opis zawierającego jego szczegółowe dane (np. w postaci katalogów lub innych dokumentów). Dokumenty mają umożliwić potwierdzenie spełniania wymagań ustalonych przez Zamawiającego. Szczegółowe wymagania określone zostały przez Zamawiającego w Tomie nr III SWZ. Wymagamy przyporządkowania wymaganych parametrów do konkretnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań (np. poprzez wskazanie strony oferty).
3. Wykonawca dla oferowanego wyrobu medycznego w rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1565 ze zm.) składa oświadczenie o posiadaniu dokumentów, które należy złożyć do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych w związku z pierwszym wprowadzeniem wyrobu medycznego do obrotu – jeżeli dotyczy.
4. Złożenie oświadczenia, że zaoferowane wyroby medyczne spełniają wymagania określone
w Rozporządzeniu z dnia 05.04.2017 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 w sprawie wyrobów medycznych, zmiany Dyrektywy 2001/83/WE, Rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 i Rozporządzenia (WE) Nr 1223/2009 oraz uchylenia Dyrektywy Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE. L. Nr 117, str. 1).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2.Na podstawie regulacji w art. 455 ust. 1 pkt 1 a)-c) Pzp Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy na zasadach
i warunkach określonych i dozwolonych przez prawo, w szczególności poprzez niniejsze jednoznaczne postanowienia umowne:
a)Strony dokonują zmiany parametrów jakościowych i/lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu umowy, w tym zmianę numeru katalogowego produktu, nazwy własnej produktu, oznaczenia handlowego;
b)Strony, o ile jest to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy dokonają zmiany elementów składowych przedmiotu zamówienia na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany;
c)Strony dopuszczają zmianę terminu realizacji dostawy przedmiotu umowy z uwzględnieniem opracowanego przez Strony harmonogramu dostawy (dostaw) według potrzeb Zamawiającego mając na uwadze cel zawartej umowy;
d)Z uwagi na zmianę numeru rachunku bankowego Wykonawcy, Strony na wniosek Wykonawcy dokonują jego zmiany;
e)Strony uzgadniają, że z uwagi na fakt, iż wystąpi przejściowy brak przedmiotu umowy z uwagi na zaprzestanie jego produkcji przez producenta przy jednoczesnej możliwości dostarczenia przedmiotu umowy zamiennego, o parametrach nie gorszych od produktu będącego przedmiotem umowy pierwotnie, Strony dokonują zmiany umowy i Wykonawca dostarczy do Zamawiającego nowy przedmiot umowy;
f)Zmiana umowy w zakresie przedmiotu umowy tj. jego rodzaju, cech, parametrów, elementów będzie konieczna ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa, albo będzie to konieczne ze względu na zmianę powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym warunków realizacji umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia (zmiana kontraktu realizacji na udzielania świadczeń z NFZ lub następcą prawnym płatnika świadczeń), albo zmiana kwalifikacji klinicznej pacjentów, która ma wpływ na wykonanie przedmiotu umowy;
g)w wyniku zmiany umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości udzielanych świadczeń medycznych, w tym świadczeń diagnostycznych wykonywanych przez Zamawiającego albo/lub w wyniku zmiany umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości działalności statutowej Zamawiającego;
h)Zmiana umowy w związku z wystąpieniem okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie przedmiotu umowy, o ile taki wpływ wystąpił lub może wystąpić;
i)Zmiana podwykonawcy na wniosek Wykonawcy;
j)w czasie realizacji przedmiotu umowy wystąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa istotna dla realizacji przedmiotu umowy, w takim przypadku nastąpi zmiana umowy dostosowująca ją do zmienionych przepisów pod warunkiem zachowania zasad korzystnych dla Zamawiającego i uwzględniająca jego interes ekonomiczny, mając na uwadze koszty realizacji przedmiotu umowy;
k)Zmiana podwykonawcy na wniosek Wykonawcy, o ile został uprzednio zgłoszony przez Wykonawce;
l)w czasie realizacji przedmiotu umowy wystąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa istotna dla realizacji przedmiotu umowy, w takim przypadku nastąpi zmiana umowy dostosowująca ją do zmienionych przepisów pod warunkiem zachowania zasad korzystnych dla Zamawiającego i uwzględniająca jego interes ekonomiczny mając na uwadze koszty realizacji przedmiotu umowy;
3.Strony ustalają, że postanowienia w ust. 2 w zakresie zmiany umowy mogą być dostosowywane pod względem językowym, stylistycznym na potrzeby prawidłowego sporządzenia aneksu do umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-02 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: www.skhs.eb2b.com.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-02 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć przedmiot zamówienia na koszt i ryzyko własne w terminie do 3 tygodni od dnia podpisania umowy, jednak nie później niż do dnia 22.12.2021 r.