Zakup i montaż urządzenia RTG do prześwietlania zawartości bagażu

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zakup i montaż urządzenia RTG do prześwietlania zawartości bagażu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2019-09-17
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyNarodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni
  • Data publikacji ogłoszenia2019-09-05
  • Numer ogłoszenia593497-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 593497-N-2019 z dnia 2019-09-05 r.

Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni: Zakup i montaż urządzenia RTG do prześwietlania zawartości bagażu
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, krajowy numer identyfikacyjny 14666074300000, ul. ul. Rakowiecka  2 , 00-909  Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 261 842 001, , e-mail ncbc.zamowienia@ron.mil.pl, , faks 261 842 023.
Adres strony internetowej (URL): http://www.jw3964.wp.mil.pl zakładka „Zamówienia publiczne NCBC”.
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Jednostka Organizacyjna Resortu Obrony Narodowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://www.jw3964.wp.mil.pl zakładka „Zamówienia publiczne NCBC”.

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.jw3964.wp.mil.pl zakładka „Zamówienia publiczne NCBC”.

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:

Adres:
Oferty należy złożyć w Narodowym Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, w Kancelarii pokój nr 108, mieszczącej się w Warszawie ul. Rakowiecka 2, 00-909 Warszawa lub za pośrednictwem poczty, bądź firmy kurierskiej.

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i montaż urządzenia RTG do prześwietlania zawartości bagażu
Numer referencyjny: 3/Pzp/2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Szczegółowy opis wymagań dla urządzenia RTG: 1) wymiary tunelu inspekcyjnego: min 60 cm x 40 cm. Tunel inspekcyjny musi być zabezpieczony obustronnie przez kurtyny gumowo-ołowiane, chroniące przed rozproszeniem promieniowania na zewnątrz; 2) wysokość taśmociągu (od podłoża): min 60 cm, max 85 cm; 3) wyposażony w podajniki rolkowe na wejściu i wyjściu; 4) posiadać zabezpieczenie przed upadkiem bagażu na końcu podajnika wyjściowego; 5) całkowita max długość urządzenia z podajnikami rolkowymi: 280 cm; 6) urządzenie musi być dostosowane do pracy przez 5 dni w tygodniu, 12 godziny na dobę; 7) zasilanie: 230 V; 8) generator emitujący promieniowanie rentgenowskie o energii nie mniejszej niż 160 keV; 9) urządzenie musi być wyposażone w zasilacz UPS o parametrach i mocy zabezpieczającej bezprzerwową pracę kompletnego urządzenia i czasie podtrzymania zapewniającym prawidłowe jego wyłączenie, tj. w szczególności prawidłowe zakończenie procesu skanowania i zapisania danych, bezpieczne zamknięcie systemu komputerowego; 10) zdolność penetracji stali standardowa (gwarantowana): min 36 mm; 11) możliwość pracy przesuwu taśmociągu w obu kierunkach z prędkością co najmniej 0,2 m/s; 12) rozdzielczość liniowa standardowa (gwarantowana): min 39 AWG; 13) obciążenie taśmociągu: min 100 kg; 14) maksymalna dawka promieniowania w odległości 10 cm od obudowy: 1Sv/h; 15) automatyczne wykrywanie błędu oraz elektroniczne układy bezpieczeństwa muszą zapewnić szybkie przerwanie pracy źródła promieniowania oraz samego promieniowania oraz działania systemu przeciągającego w przypadku nieprawidłowego funkcjonowania skanera (np. w przypadku nieprawidłowości w działaniu systemu przeciągającego); 16) kontrola przy użyciu skanera musi być bezpieczna dla kontrolowanych towarów, żywności, nośników magnetycznych, urządzeń elektronicznych, pamięci półprzewodnikowej itp.; 17) strefa bezpieczeństwa zawarta w obudowie urządzenia rentgenowskiego; 18) możliwość pracy urządzenia w temperaturach: co najmniej 0-40 st. C; 19) po włączeniu skanera czas uruchomienia i przygotowania do pracy nie może przekroczyć 5 minut , cykl pracy 100% , nie wymaga nagrzewania; 20) urządzenie musi być wyposażone w obligatoryjne oznakowanie ostrzegające przed promieniowaniem jonizującym zgodnie z przepisami w ustawy z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018r., poz.792 j.t.). Oznakowanie musi być umieszczone na obudowie urządzenia w widocznym miejscu; 21) działaniu źródła promieniowania musi towarzyszyć wyraźny, ostrzegający sygnał optyczny; 22) skaner powinien być wyposażony w awaryjne wyłączniki zasilania, dostępne z każdej strony urządzenia oraz na pulpicie operatora, w łatwo dostępnym miejscu umożliwiającym przerwanie zasilania dla źródła promieniowania; 23) skaner musi posiadać możliwość podłączenia do sieci komputerowej (musi być wyposażony w interfejs sieciowy, min. Fast Ethernet); 24) skaner musi posiadać system operacyjny: a) w polskiej wersji językowej; b) dostępność aktualizacji i poprawek do systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych z możliwością wyboru instalowanych poprawek; c) możliwość zdalnej, automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu; d) graficzne środowisko instalacji i konfiguracji w języku polskim; e) zapewnienie wsparcia dla większości powszechnie używanych urządzeń (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, urządzeń Plug & Play); f) zapewnienie pełnej kompatybilności z oferowanym sprzętem; g) zintegrowanie z systemem modułu pomocy dla użytkownika w języku polskim; h) możliwość wykonania kopii bezpieczeństwa (całego dysku, wybranych folderów, kopii przyrostowych) wraz z możliwością automatycznego odzyskania wersji wcześniejszej; 25) wyposażony w zainstalowane oprogramowanie spełniające następujące funkcje: a) proces skanowania musi być oparty o ergonomiczny system komputerowy wykorzystujący technologie cyfrowego przetwarzania obrazu; b) baza systemowa dla specjalistycznej aplikacji i interfejs użytkownika musi być w języku polskim, gwarantującym obsługę skanera pracownikom posługującym się wyłącznie językiem polskim; c) cały sprzęt informatyczny musi posiadać niezbędne nośniki instalacyjne, instrukcje oraz kody licencyjne umożliwiające samodzielne odtwarzanie stanu urządzeń z dnia dostawy; d) w okresie gwarancji w przypadku wprowadzenia przez producenta skanera nowego oprogramowania (do interpretacji obrazu) lub nowych jego wersji Wykonawca zobowiązany jest do dokonania bezpłatnej aktualizacji systemu. Wszelkie nowe oprogramowania muszą być kompatybilne z systemem informatycznym obsługującym skaner będący przedmiotem zamówienia; a ponadto, system musi zapewniać realizację przynajmniej następujących funkcji: a) ciągłość skanowania i wizualizacji tzn. wyświetlanie kontrolowanego obiektu na ekranie odbywa się w czasie rzeczywistego skanowania; b) klasyfikacja zawartości badanego obiektu w grupach materiałowych: materiały organiczne i plastikowe, materiały nieorganiczne/metal, materiały amorficzne/mieszane; c) poprawa poziomów szarości; d) funkcja nakładania, z ustawianą częstotliwością, cyfrowego obrazu zagrożenia na obrazy prześwietlanego bagażu; e) funkcja automatycznego wykrywania zagrożeń; f) okienkowanie kontrastu; g) rozróżnialność obiektów w zależności od stopnia absorpcji promieniowania; h) wyostrzenie krawędzi; i) negatyw; j) możliwość zaznaczenia podejrzanych towarów podczas analizy obrazu; k) wyświetlanie aktualnej daty i czasu prześwietlania; l) licznik prześwietlonych bagaży; m) zapis i odtwarzanie zapisanych obrazów; n) automatyczna archiwizacja min 3000 skanowanych obrazów; o) system identyfikacji substancji narkotycznych i materiałów wybuchowych; 26) urządzenie musi posiadać funkcje analizy obrazu, tj.: a. obrazować prześwietlone obiekty w technologii cyfrowego przetwarzania danych; b. powiększania dowolnej części obrazu prześwietlonego obiektu tzw. zoom, o wartości nie mniejszej niż 16x (zmieniany w sposób płynny lub skokowo x2, x4, x8, x12, x16); c. wyświetlania na monitorze prześwietlonego obiektu w formie czarno-białej, kolorze i negatywie; d. umożliwiającą zapis obrazów prześwietlonych obiektów; e. wyszukiwania zapisanych obrazów; f. cofania fragmentów obrazów już niewidocznych. 27) konfiguracja urządzenia musi umożliwiać zgrywanie danych na dyskowej na nośniki zewnętrzne takie jak płyty CD lub pamięci przenośne flash; 28) Wykonawca dostarczy monitor kolorowy (minimum 19 cali) do interpretacji obrazu o rozdzielczości minimum 1920 x 1080 pikseli; 29) Wykonawca dostarczy pulpit sterowniczy przeznaczony do monitorów, umożliwiający ich zamknięcie (schowanie monitorów i klawiatury);

II.5) Główny kod CPV: 38581000-1
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2019-11-30

II.9) Informacje dodatkowe: Termin realizacji zamówienia – do 30.11.2019 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego. b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że oferowane urządzenie posiada deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018r., poz.792 j.t. z późn. zm. ) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dostarczył w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: minimum dwie dostawy urządzeń rentgenowskich do prześwietlania bagażu na kwotę co najmniej 100 000 zł netto każda.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)






III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Nie
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zawartych w art. 22 ust. 1b ustawy w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, Wykonawca składa: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1b ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2) wykaz wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ, że wykonał lub wykonuje należycie co najmniej dwie dostawy urządzeń rentgenowskich do prześwietlania bagażu na kwotę, co najmniej 100 000 zł netto każda. 3) aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego. 4) deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018 r., poz.792 j.t. z późn. zm.) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski). 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z treścią art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy w zakresie odnoszącym się do części I-IX przedmiotu zamówienia, Wykonawca składa nw. oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, z uwagi na okoliczności wskazane art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, w terminie do 3 dnia od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wzór Załącznik nr 5). Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć: - oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1; - oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1; - zobowiązanie podmiotu trzeciego w formie pisemnej (oryginał), jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego; [Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ]. Ponadto, do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) wypełniony i podpisany Formularz cenowy, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; 3) aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego; 4) deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018r., poz.792 j.t. z późn. zm.) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski). 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wskazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 6. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy niebędącym podmiotem trzecim, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy – odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 8 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, w którym określa się także osobę albo osoby uprawnione do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 8 odnośnie czasu wystawienia stosuje się. 10. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 11. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a) wskazanych w ust. 1 pkt 2; b) wskazanych w ust. 2 pkt 2. 12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialne potwierdzonej kopii. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. 13. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy; 2) przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 1, ust. 2 pkt 1, ust. 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia oraz przynależność do grupy kapitałowej. 14. Dokumenty należy złożyć zgodnie z § 14 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), tj. w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 15. W zakresie nieuregulowanym SIWZ zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126). 16. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zawartych w art. 22 ust. 1b ustawy w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, Wykonawca składa: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1b ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2) wykaz wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ, że wykonał lub wykonuje należycie co najmniej dwie dostawy urządzeń rentgenowskich do prześwietlania bagażu na kwotę, co najmniej 100 000 zł netto każda. 3) aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego. 4) deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018 r., poz.792 j.t. z późn. zm.) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski). 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z treścią art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy w zakresie odnoszącym się do części I-IX przedmiotu zamówienia, Wykonawca składa nw. oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, z uwagi na okoliczności wskazane art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, w terminie do 3 dnia od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wzór Załącznik nr 5). Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć: - oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1; - oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1; - zobowiązanie podmiotu trzeciego w formie pisemnej (oryginał), jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego; [Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ]. Ponadto, do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) wypełniony i podpisany Formularz cenowy, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; 3) aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego; 4) deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018r., poz.792 j.t. z późn. zm.) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski). 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wskazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 6. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy niebędącym podmiotem trzecim, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy – odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 8 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, w którym określa się także osobę albo osoby uprawnione do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 8 odnośnie czasu wystawienia stosuje się. 10. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 11. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a) wskazanych w ust. 1 pkt 2; b) wskazanych w ust. 2 pkt 2. 12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialne potwierdzonej kopii. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. 13. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy; 2) przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 1, ust. 2 pkt 1, ust. 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia oraz przynależność do grupy kapitałowej. 14. Dokumenty należy złożyć zgodnie z § 14 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), tj. w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 15. W zakresie nieuregulowanym SIWZ zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126). 16. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1.wykaz wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ, że wykonał lub wykonuje należycie co najmniej dwie dostawy urządzeń rentgenowskich do prześwietlania bagażu na kwotę, co najmniej 100 000 zł netto każda. 2.aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zawartych w art. 22 ust. 1b ustawy w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, Wykonawca składa: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1b ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2) wykaz wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ, że wykonał lub wykonuje należycie co najmniej dwie dostawy urządzeń rentgenowskich do prześwietlania bagażu na kwotę, co najmniej 100 000 zł netto każda. 3) aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego. 4) deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018 r., poz.792 j.t. z późn. zm.) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski). 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z treścią art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy w zakresie odnoszącym się do części I-IX przedmiotu zamówienia, Wykonawca składa nw. oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, z uwagi na okoliczności wskazane art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, w terminie do 3 dnia od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wzór Załącznik nr 5). Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć: - oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1; - oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1; - zobowiązanie podmiotu trzeciego w formie pisemnej (oryginał), jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego; [Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ]. Ponadto, do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) wypełniony i podpisany Formularz cenowy, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; 3) aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego; 4) deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018r., poz.792 j.t. z późn. zm.) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski). 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wskazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 6. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy niebędącym podmiotem trzecim, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy – odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 8 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, w którym określa się także osobę albo osoby uprawnione do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 8 odnośnie czasu wystawienia stosuje się. 10. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 11. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a) wskazanych w ust. 1 pkt 2; b) wskazanych w ust. 2 pkt 2. 12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialne potwierdzonej kopii. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. 13. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy; 2) przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 1, ust. 2 pkt 1, ust. 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia oraz przynależność do grupy kapitałowej. 14. Dokumenty należy złożyć zgodnie z § 14 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), tj. w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 15. W zakresie nieuregulowanym SIWZ zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126). 16. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. 1. Zamawiający, stosowanie do art. 144 ust. 1-1e ustawy, przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy, wyłącznie w zakresie dopuszczalnym przepisami ustawy, za zgodą obu Stron wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Dopuszcza się wprowadzenie istotnych zmian do zawartej umowy w następujących przypadkach wskazanych zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy: 1) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej bądź innej omyłki polegającej na niezgodności treści Umowy z Ofertą – poprzez ustalenie treści Umowy do zgodności z treścią Oferty; 2) zmiany podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego; 3) wycofania z produkcji produktów, które były przedmiotem złożonej oferty; 4)konieczności wprowadzenia innych zmian do umowy niż wyżej wymienione, spowodowanych zmianami w przepisach prawa, normach, dyrektywach lub standardach. 3. W trakcie trwania Umowy Strony zobowiązują się do niezwłocznego pisemnego powiadamiania, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru o: a) zmianie siedziby, adresu lub nazwy/firmy; b) zmianie osób wskazanych do kontaktów; 4. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy w szczególności zmiana danych teleadresowych (siedziby, adresu lub nazwy/firmy); b) zmiana danych osobowych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną. Zmiany powyższych danych stają się skuteczne od dnia powiadomienia o nich drugiej Strony, zgodnie z procedurą opisaną w ust. 3 powyżej. 4. Wszystkie zmiany umowy w zakresie określonym w ust. 2 mogą nastąpić z inicjatywy obu stron. W takiej sytuacji strona inicjująca zwraca się pisemnie z propozycją zmiany umowy określając jej zakres. 5. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 6. Wykonawca bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego nie może przelać wierzytelności na rzecz osób trzecich, dokonać przeniesienia praw i obowiązków ani dokonać innych cesji związanych z realizacją niniejszej umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-09-17, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie podlegają odrzuceniu oraz zostały złożone przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania. 2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie: Kryteria oceny ofert: - Zamawiający dokona oceny ofert wg następujących kryteriów, którym przyporządkowano następujące wagi: - kryterium cena - 60% (C) - kryterium okres gwarancji - 40% (G) Razem: - 100% Liczba pkt przyznanych pkt zostanie obliczona wg. następującego wzoru: LP = C+G gdzie: LP – łączna liczba przyznanych pkt ofercie; C – liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium cena; G – liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium – okres gwarancji; Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w każdym kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów według w/w kryterium w skali 0-100 pkt. Pozostałym Wykonawcom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie proporcjonalnie mniejsza liczba punktów zgodnie z poniżej przedstawionymi wzorami do obliczenia punktowego. Cena - punkty za kryterium cena oferty brutto zostaną obliczone wg następującego wzoru: C = [(Cn/Cb)*100]*60% gdzie: C - oznacza liczbę punktów uzyskanych w kryterium cena oferty brutto (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), 1 % = 1 pkt Cn - oznacza cenę brutto najtańszej z ofert, Cb - oznacza cenę brutto ocenianej oferty. Okres gwarancji - punkty za kryterium okres gwarancji zostaną obliczone wg następującego wzoru: G = [(Gn/Gb)*100]*40% gdzie: G - oznacza liczbę punktów uzyskanych w kryterium okres gwarancji; Gn - oznacza najdłuższy okres gwarancji w miesiącach; Gb - oznacza okres gwarancji badanej oferty w miesiącach. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria (C+G) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy , który uzyska najwyższą ilość punktów.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę naprawę maszyny do szycia domowej ELNI, Nieporęt
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę naprawę maszyny do szycia domowej ELNI. Zainteresowanych proszę o kontakt.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI