Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie usługi polegającej na wykonaniu pomiarów skażeń promieniotwórczych w próbkach wody, osadów dennych i ryb w ramach prowadzonego monitoringu skażeń promieniotwórczych Morza Bałtyckiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Agencja Atomistyki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000907473
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bonifraterska 17
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-203
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 556 28 26
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@paa.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.paa.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
bezpieczeństwo jądrowe i ochrona radiologiczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usługi polegającej na wykonaniu pomiarów skażeń promieniotwórczych w próbkach wody, osadów dennych i ryb w ramach prowadzonego monitoringu skażeń promieniotwórczych Morza Bałtyckiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-790df894-db53-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00174547
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00074966/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Wykonanie usługi polegajacej na wykonaniu pomiarów skażeń promieniotwórczych w próbkach wody, osadów dennych i ryb w ramach monitoringu skażeń Morza Bałtyckiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-790df894-db53-11ec-9a86-f6f4c648a056
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia, w tym minimalne wymagania techniczne sprzętowe i systemowe w celu korzystania z usług określone zostały w Regulaminie Platformy e- Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl) oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): SWZ Rozdział XV
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 72/2022/CEZAR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
wykonanie usługi polegającej na wykonaniu pomiarów skażeń promieniotwórczych w próbkach wody, osadów dennych i ryb w ramach prowadzonego monitoringu skażeń promieniotwórczych Morza Bałtyckiego - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 73111000-3 - Laboratoryjne usługi badawcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 29 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium, przyjmując zasadę, że 1%=1 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) zdolności zawodowej – posiadania doświadczenia tj. należytego wykonania lub wykonywania, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej:
- dwie umowy (zamówienia) w zakresie poboru próbek środowiskowych, przez które rozumie się wodę, osady denne, glebę i próbki biologiczne pochodzenia zwierzęcego, przy czym należy wykazać doświadczenie w pobieraniu co najmniej dwóch odmiennych próbek środowiskowych (np. wody i gleby) o wartości co najmniej 30 000,00 zł brutto każda
oraz
- dwie umowy (zamówienia) w zakresie pomiaru oznaczania stężeń izotopów promieniotwórczych w próbkach środowiskowych, przez które rozumie się wodę, osady denne, glebę i próbki biologiczne pochodzenia zwierzęcego, o wartości co najmniej 30 000,00 zł brutto każda,
lub
- dwie umowy (zamówienia) w zakresie poboru próbek środowiskowych, przez które rozumie się wodę, osady denne, glebę i próbki biologiczne pochodzenia zwierzęcego, przy czym należy wykazać doświadczenie w pobieraniu co najmniej dwóch odmiennych próbek środowiskowych (np. wody i gleby) oraz pomiaru oznaczenia stężeń izotopów promieniotwórczych w próbkach środowiskowych, przez które rozumie się wodę, osady denne, glebę i próbki biologiczne pochodzenia zwierzęcego, o wartości co najmniej 60 000,00 zł brutto każda.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jak i/lub korzystających z zasobów innych podmiotów, co najmniej jeden podmiot musi posiadać zdolności zawodowe wskazane powyżej.
b) zdolności technicznej - dysponowania przez okres realizacji zamówienia narzędziami i urządzeniami technicznymi niezbędnymi do realizacji zamówienia, tj.:
- Co najmniej jednym spektrometrem promieniowania gamma z detektorem półprzewodnikowym HPGe o wydajności względnej minimum 30%;
- Co najmniej jednym niskotłowym licznikiem scyntylacyjnym promieniowania alfa/beta;
- Metodykami oznaczania zawartości izotopów Cs-137, K-40, Ra- 226, Sr-90, Pu-238, Pu-239,240 w próbkach środowiskowych;
- Metodyką oznaczania trytu w wodzie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia o braku postaw do wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług.
Wykaz narzędzi (w tym metodyk) i urządzeń technicznych.
Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia spełnienia wymagań technicznych oferowanego urządzenia Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty (w języku polskim) dostępną informację producenta lub autoryzowanego dystrybutora lub oficjalnego dystrybutora urządzeń na Polskę; z dokumentu musi wynikać potwierdzenie wymaganego parametru urządzenia, tj. wydajność względna detektora półprzewodnikowego HPGe określona w procentach (minimum 30%
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
W celu potwierdzenia spełnienia wymagań technicznych oferowanego urządzenia Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty (w języku polskim) dostępną informację producenta lub autoryzowanego dystrybutora lub oficjalnego dystrybutora urządzeń na Polskę; z dokumentu musi wynikać potwierdzenie wymaganego parametru urządzenia, tj. wydajność względna detektora półprzewodnikowego HPGe określona w procentach (minimum 30%
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zobowiązanie podmiotu trzeciego do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych.
zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie zamówienia (w tym również wspólników spółki cywilnej lub konsorcjum) oferta wraz z załącznikami mogą być podpisane przez nich wszystkich lub przez pełnomocnika, ustanowionego zgodnie z art. 58
ustawy Pzp. Stosowne pełnomocnictwo winno być podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z formą reprezentacji każdego z nich.
Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, okresu na jaki zostało ustanowione, ustanowionego Pełnomocnika oraz
zakres jego umocowania, obejmujący przede wszystkim:
1) reprezentowanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
2) zaciąganie zobowiązań,
3) złożenie oferty,
4) prowadzenie korespondencji i podejmowanie zobowiązań związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-02 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamowienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-02 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni