Wykonanie usługi badawczej na rzecz Głównego Instytutu Górnictwa realizującego usługi...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie usługi badawczej na rzecz Głównego Instytutu Górnictwa realizującego usługi badawcze w ramach projektu pod roboczym tytułem: „Opracowanie i wdrożenie procesu technologicznego przetwarzania odpadów z kotłów fluidalnych z wykorzystaniem CO2 do produkcji zamiennika cementu”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKatowice
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoPodmiot prawa publicznego
  • Termin składania wniosków2019-08-30
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg ograniczony
  • ZamawiającyGłówny Instytut Górnictwa
  • Data publikacji ogłoszenia2019-08-12
  • Numer ogłoszenia575496-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 575496-N-2019 z dnia 2019-08-12 r.

Główny Instytut Górnictwa: Wykonanie usługi badawczej na rzecz Głównego Instytutu Górnictwa realizującego usługi badawcze w ramach projektu pod roboczym tytułem: „Opracowanie i wdrożenie procesu technologicznego przetwarzania odpadów z kotłów fluidalnych z wykorzystaniem CO2 do produkcji zamiennika cementu”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Główny Instytut Górnictwa, krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. pl. Gwarków 1  , 40-166  Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 2581631-9, e-mail bgxzg@gig.katowice.pl, faks 322596533.
Adres strony internetowej (URL): www.gig.eu
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Tak
Główny Instytut Górnictwa 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Zespół Inwestycji i Remontów pok. 9a budynek B

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego lub przesłać przesyłką pocztową lub kurierską
Adres:
Główny Instytut Górnictwa 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Zespół Inwestycji i Remontów pok. 9a budynek B

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi badawczej na rzecz Głównego Instytutu Górnictwa realizującego usługi badawcze w ramach projektu pod roboczym tytułem: „Opracowanie i wdrożenie procesu technologicznego przetwarzania odpadów z kotłów fluidalnych z wykorzystaniem CO2 do produkcji zamiennika cementu”
Numer referencyjny: FT-2019/08/01
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi badawczej na rzecz Głównego Instytutu Górnictwa realizującego usługi badawcze w ramach projektu „Opracowanie i wdrożenie procesu technologicznego przetwarzania odpadów z kotłów fluidalnych z wykorzystaniem CO2 do produkcji zamiennika cementu”, polegającej na opracowaniu zoptymalizowanych receptur wytwarzania mieszanek dla zastosowań w budownictwie na bazie karbonatyzowanego popiołu z kotłów fluidalnych wraz z wydaniem końcowych specyfikacji produktów. Konwersja popiołów lotnych i dennych z kotłów fluidalnych z podwyższoną zawartością wolnego CaO do produktu o kontrolowanej zawartości wolnego tlenku wapnia jako zamiennika cementu do produkcji betonu w budownictwie będzie prowadzona z wykorzystaniem do tego celu CO2 wg zgłoszenia patentowego nr P.410867. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań merytorycznych z realizacji prac oraz do opracowania raportu końcowego.

II.5) Główny kod CPV: 73100000-3
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-08-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-08-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca musi wykazać, że jest uczelnią publiczną, państwowym instytutem badawczym, instytutem PAN, instytutem badawczym lub inną jednostką naukową będącą organizacją prowadzącą badania i upowszechniającą wiedzę, o której mowa w art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17.6.2014 r., która podlega ocenie jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej jednostek naukowych, o której mowa w art. 41 ust. 1 pkt 1 i art. 42 ustawy z dnia 30.4.2010 r. o zasadach finansowania nauki i posiada co najmniej kategorię B (dotyczy jednostki organizacyjnej Wykonawcy wskazanego do realizacji Przedmiotu Zamówienia).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 250 000 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Wykonawca musi wykazać, że posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia badań naukowych w obszarze wytwarzania materiałów do zastosowań w budownictwie i/lub wykorzystania materiałów odpadowych do produkcji materiałów budowlanych udokumentowane: — realizacją co najmniej 3 projektów B+R i/lub prac usługowych w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, każdy z projektów i/lub każda z prac usługowych o wartości netto nie mniejszej niż 200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych) 2. Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą/osobami zdolną/zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności: 2.1 dysponowanie odpowiednim zespołem badawczym posiadającym dorobek naukowy w zakresie wytwarzania materiałów do zastosowań w budownictwie i/lub wykorzystania materiałów odpadowych do produkcji materiałów budowlanych, składającym się z co najmniej 3 osób posiadających stopień naukowy w dyscyplinie Budownictwo dodatkowo wykazujących się biegłą znajomością języka polskiego w mowie i piśmie, w tym: a) co najmniej 2 osoby posiadające doświadczenie w zakresie wytwarzania materiałów do zastosowań w budownictwie i/lub wykorzystania materiałów odpadowych do produkcji materiałów budowlanych, potwierdzone uczestnictwem każdej z tych osób w minimum 2 projektach badawczych dotyczących wytwarzania materiałów do zastosowań w budownictwie i/lub wykorzystania materiałów odpadowych do produkcji materiałów budowlanych, b) co najmniej 2 osoby z doświadczeniem w zakresie wytwarzania materiałów do zastosowań w budownictwie i/lub wykorzystania materiałów odpadowych do produkcji materiałów budowlanych potwierdzonym autorstwem lub współautorstwem zgłoszenia patentowego lub patentu lub publikacji w czasopiśmie ujętym w „Wykazie czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych” zgodnie z „Załącznikiem do Komunikatu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 lipca 2019 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych wraz z przypisaną liczbą punktów”, dotyczących wytwarzania materiałów do zastosowań w budownictwie i/lub wykorzystania materiałów odpadowych do produkcji materiałów budowlanych , 2.2. dysponowanie personelem technicznym do przeprowadzenia badań laboratoryjnych właściwości fizycznych, chemicznych, wytrzymałościowych i reologicznych materiałów budowlanych. Uwaga: dopuszcza się spełnienie ww. wymagań łącznie. 3. Wykaże, że posiada odpowiednią aparaturę badawczą, sprzęt laboratoryjny i urządzenia techniczne niezbędne do przeprowadzenia badań i analiz składających się na Przedmiot zamówienia, w tym co najmniej: a) Aparaturę badawczą, sprzęt laboratoryjny i urządzenia techniczne do analizy zawartości wolnego tlenku wapnia, wilgoci, gęstości i składu elementarnego w popiołach; b) Aparaturę badawczą, sprzęt laboratoryjny i urządzenia techniczne do badania początku wiązania, stałości objętości, czasu i ciepła hydratacji, strat prażenia, pozostałości nierozpuszczalnej, zawartości siarczanów, chlorków, wolnego tlenku wapnia i reaktywności tlenku wapnia w produktach przetwarzania popiołów; c) Aparaturę badawczą, sprzęt laboratoryjny i urządzenia techniczne do badań w skali półtechnicznej mieszanek betonowych w zakresie: wytrzymałość na ściskanie, nasiąkliwość, mrozoodporność, wodoszczelność, skurcz, pełzanie, współczynnik przewodności cieplnej d) Aparaturę badawczą, sprzęt laboratoryjny i urządzenia techniczne do badania parametrów reologicznych i wytrzymałościowych, parametrów definiujących bezpieczeństwo środowiskowe, oraz umożliwiające określenie dedykowanego zastosowania, metod aplikacji, okresu trwałości i warunków składowania.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Potencjalni Wykonawcy winni będą przestrzegać wymagań zachowania tajności informacji poufnych powierzonych przez Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami Zamawiającego, przy czym przez informacje poufne należy rozumieć wszelkie informacje (w tym przekazane lub pozyskane w formie ustnej, pisemnej, elektronicznej i każdej innej) uzyskane w trakcie postępowania prowadzonego celem zawarcia umowy bez względu na sposób i cel ich udostępnienia; w szczególności informacje o charakterze finansowym, gospodarczym, ekonomicznym, prawnym, technicznym, organizacyjnym, handlowym, administracyjnym, marketingowym, w tym dotyczące Zamawiającego. W związku z powyższym: 1) na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia Oświadczenia o zachowaniu w poufności udostępnianych danych, 2) wraz z zawarciem umowy na realizację przedmiotowego zamówienia z wybranym Wykonawcą, Zamawiający wymagał będzie zawarcia umowy o poufności informacji powziętych w związku z realizacją tego zamówienia. Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza możliwość składania wniosku przez dwóch lub więcej Wykonawców. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy powinno jednoznacznie wskazywać: 3.1. jakiego postępowania dotyczy; 3.2. jakie podmioty występują wspólnie; 3.3. osobę pełniącą funkcję pełnomocnika; 3.4. jakie czynności w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik. 4. Dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku udziału w postępowaniu Wykonawcy składają odpowiednio tak, aby wspólnie spełnić warunki udziału w postępowaniu. 6. Umowa zawarta z Wykonawcami ubiegającymi się wspólnie o zamówienie będzie zawierać zapis wskazujący, który z Wykonawców będzie wystawiał faktury z tytułu realizacji umowy. 7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego dane należy wpisać do wniosku. 8. W przypadku wyboru oferty Wykonawców występujących wspólnie, przed zawarciem umowy, Zamawiający może zażądać umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Aktualne na dzień składania wniosków stosowne Oświadczenie własne Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z Postępowania na podstawie art. 131e ust. 1 pkt 1) i 6) i na podstawie art. 131e ust. 1b pkt.1) a) i b)oraz art. 131e ust. 1b pkt 1) c) w zakresie art. 24 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz spełnianiu warunków udziału postępowaniu w zakresie warunków dotyczących posiadania kompetencji lub uprawnień, sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej. W zakresie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego kompetencji i uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania zgodnie z art. 22 ust. 1 b pkt. 1) ustawy Prawo zamówień publicznych. Na potwierdzenie spełnienia warunku kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Wykonawca przedłoży wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, akty lub dokumenty założycielskie, potwierdzające utworzenie lub wpis do odpowiedniego rejestru prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, jak również dokumenty lub odpowiednie decyzje potwierdzające uzyskanie kategorii opisanej powyżej przez jednostkę organizacyjną Wykonawcy lub Wykonawcę. 2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 5. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę (w wypadku Wykonawców mających siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawca winien być wpisany do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – zgodnie z Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej) lub aktualne na dzień składania wniosków stosowne Oświadczenie własne Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 131e ust. 1b pkt.1) c) w zakresie art. 24 ust.5.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Dokumenty, potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 250 000 zł. W przypadku, kiedy Wykonawca w celu udokumentowania spełnienia wymogów udziału w postępowaniu dostarczy dokumenty, w których kwoty będą podane w walucie innej niż PLN, Zamawiający w celu oceny spełnienia wymogów postawionych przez Zamawiającego przeliczy podane kwoty na PLN według średniego kursu walut Narodowego Banku Polskiego (NBP) obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 2. Wykaz projektów B+R i/lub prac usługowych – zgodnie z załącznikiem do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3. Wykaz osób – zgodnie z załącznikiem do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 4. Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje personelem technicznym do przeprowadzania badań laboratoryjnych właściwości fizycznych, chemicznych, wytrzymałościowych i reologicznych materiałów budowlanych zgodnie z załącznikiem do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 5. Wykaz aparatury, sprzętu laboratoryjnego, i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego zgodnie z załącznikiem do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. 6. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie kontroli zdolności technicznych Wykonawcy, a w razie konieczności także dostępnych mu środków naukowo-badawczych i technicznych, z których będzie korzystać w realizacji usługi badawczej stanowiącej przedmiot zamówienia zgodnie z załącznikiem do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku zamiaru polegania na zasobach Podwykonawcy Wykonawca przedłoży odpowiednie dokumenty dotyczące Podwykonawcy lub złoży stosowne oświadczenie Podwykonawcy.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), 1.1. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359 i 2260 oraz 2017 poz. 1089).. 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 30.08.2019.. r. o godzinie 12:00 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: mBank S.A. 21 1140 1078 0000 3018 1200 1004. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 2.1. Pozostałe formy wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w pokoju 217 budynek dyrekcji GIG do dnia 30.08.2019 r. do godz. 12:00. 2.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.6. 2.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.2., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 2.6.1 jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2.6.2 jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2.7. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:
Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Zamawiający nie ograniczy maksymalnej liczby Wykonawców. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem: „spełnia” lub „nie spełnia” w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia oraz zawarte w nich informacje. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż określona w art. w art. 51 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich spełniających te warunki.

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 100,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Jeżeli po zawarciu Umowy nastąpi zmiana przepisów prawa lub wprowadzone zostaną nowe przepisy prawa, chyba że powyższe przepisy były należycie ogłoszone przed dniem podpisania Umowy, a także nastąpi zmiana decyzji administracyjnych wydanych w związku z realizacją Przedmiotu umowy, powodująca konieczność zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu do jakości, ilości lub zakresu Przedmiotu umowy, o ile zmiana decyzji nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, wówczas Zamawiający ma prawo do zmiany postanowień Umowy, w zakresie wynikającym z powyższych zmian. 2. Dopuszcza się zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Do okoliczności uprawniających do ewentualnych zmian postanowień Umowy należą: 1) wprowadzenie nowości technicznych korzystnych dla Zamawiającego niezbędnych do wprowadzenia w Przedmiocie Umowy, nie zmieniające charakteru umowy, 2) zmiany w Przedmiocie Umowy korzystne dla Zamawiającego z punktu widzenia ekonomiczno-finansowego (np. obniżające koszty realizowania umowy itp.), 3) zmiana sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy - korzystna dla Zamawiającego z punktu widzenia ekonomiczno - finansowego (np. obniżająca koszty zrealizowania Umowy, itp.), 4) działanie Siły Wyższej uniemożliwiającej bądź utrudniającej realizację Przedmiotu umowy, 5) konieczność powierzenia Podwykonawcom części zamówienia, która ujawni się dopiero w trakcie realizacji Przedmiotu umowy z przyczyn, których Wykonawca nie był w stanie przewidzieć na etapie zawarcia Umowy, 6) konieczność dostosowania terminu realizacji Przedmiotu umowy do terminów innych działań Zamawiającego, nie będących w zakresie Przedmiotu umowy, 7) konieczność wykonania prac dodatkowych, koniecznych do wykonania dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Przedmiotu Umowy, o których mowa §2 ust. 4, niemożliwych do przewidzenia na etapie zawierania Umowy, 8) zawieszenie przez Zamawiającego realizacji Umowy, 9) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części Przedmiotu umowy, 10) nie usunięcie przez Wykonawcę wad, o których mowa w §6 ust. 4 i ust. 5, 11) decyzji Zamawiającego o przerwaniu prac, o której mowa w §1 ust. 6, 12) konieczność wydłużenia okresu rękojmi o dowolny okres, 13) inne przyczyny zewnętrzne, niezależne wyłącznie od Zamawiającego a zarazem niezależne od Wykonawcy, uniemożliwiające bądź utrudniające realizację Przedmiotu umowy, 14) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmian: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 w ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest udokumentować (w postaci stosownych wyliczeń) wpływ okoliczności wymienionych w pkt. 14 lit. b) i c) na możliwość prawidłowego i terminowego wykonania zobowiązania za wynagrodzeniem określonym w § 7 niniejszej Umowy. 3. Warunki zmiany Umowy: 1) termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej Przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o czas trwania okoliczności, które uniemożliwiły lub utrudniły wykonanie Przedmiotu umowy w pierwotnie ustalonym terminie, 2) dopuszczalne jest zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt. 8 niniejszego paragrafu, przy czym wartość wynagrodzenia dla każdej zmiany nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej Umowie, 3) dopuszczalne jest zmniejszenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w razie rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części zamówienia, zgodnie z ust. 2 pkt 9), przy czym Zamawiający zobowiązany jest zapłacić za wszystkie spełnione świadczenia, 4) dopuszczalne jest zmniejszenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku decyzji Zamawiającego o przerwaniu prac zgodnie z ust. 2 pkt 11), przy czym Zamawiający zobowiązany jest zapłacić za wszystkie spełnione świadczenia, 5) zmiana harmonogramu prac lub zmiana innych ustaleń dotyczących terminów wykonania Przedmiotu umowy nie może pociągać za sobą zwiększenia wynagrodzenia, 6) Strony w dowolnym czasie mogą zmienić Umowę poprzez wydłużenie okresu rękojmi o dowolny okres. 4. Jeżeli Stroną wnioskującą o zmianę Umowy jest Wykonawca, występuje on do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zmianę Umowy zawierającym zakres zmiany wraz z uzasadnieniem oraz informacją, co do wpływu na warunki realizacji Umowy. Zamawiający w terminie 7 (siedmiu) dni roboczych pisemnie ustosunkowuje się do wniosku o zmianę Umowy. Jeżeli Stroną wnioskującą o zmianę Umowy jest Zamawiający, informuje on Wykonawcę o zakresie proponowanych zmian, a wówczas Wykonawca przygotowuje pisemny wniosek o zmianę Umowy, zgodnie z zasadami opisanymi w zdaniu poprzednim. 5. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 6. Wykonawca nie może domagać się zmian w Umowie w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonywaniem Przedmiotu umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-08-30, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami: 1.1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Wszelkie oświadczenia, zawiadomienia, w tym również umowa, sporządzone będą w języku polskim. 1.2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują drogą elektroniczną (poczta elektroniczna) na adres e-mail: phachula@gig.eu Niezależnie od powyższego, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu składa się w formie pisemnej. 1.3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem/ pocztą elektroniczną każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 1.4. Oświadczenia publikowane przez Zamawiającego na jego stronie internetowej zamieszczane będą pod adresem www.gig.eu 1.5. Postępowanie, którego dotyczy ogłoszenie oznaczone jest numerem referencyjnym: FT-2019/08/01 Zamawiający i Wykonawcy zobowiązani są każdorazowo powoływać we wzajemnej korespondencji numer referencyjny postępowania. 1.6. Osobami uprawnionymi ze strony Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Piotr Hachuła 2. Zasady korzystania z potencjału osób trzecich i z podwykonawców: 2.1. Zasady korzystania z potencjału osób trzecich 2.1.1. Zgodnie z art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2.1.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2.1.3. Zamawiający, Beneficjent projektu i NCBiR oceniają, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz badają, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 131e ust.1 pkt 1) i 6), na podstawie art. 131e ust. 1b pkt 1) a) i b) oraz art. 131e ust. 1b pkt1) c) w zakresie art. 24 ust 5 pkt ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.1.4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2.1.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt. 3.1. nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 2.1. 2.1.6. Zgodnie z art. 25 a ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, które załącza do wniosku dotyczące tych podmiotów a także przedkłada wraz z wnioskiem dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tych podmiotów. 2.2. Zasady korzystania z podwykonawców 2.2.1. Jeżeli na etapie składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, znani są podwykonawcy, którzy będą realizować przedmiot zamówienia, winni załączyć do wniosku oświadczenie podwykonawcy/ów o braku podstaw do wykluczenia. 3.Szczegółowy opis sposobu przygotowywania wniosku: 3.1. Wykonawca może złożyć tylko jeden wniosek. Dotyczy to zarówno wniosków składanych indywidualnie jak i wniosków Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 3.2. Wniosek przygotowuje się i składa zgodnie z postanowieniami Ogłoszenia. 3.3. Wniosek składa się w formie pisemnej. 3.4. Wniosek sporządza się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 3.5. Oświadczenia, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 3.6. Dokumenty składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3.7. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawcy, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 3.8. Wniosek podpisuje osoba (osoby) uprawniona do reprezentowania Wykonawcy (dalej jako „Osoby Uprawnione”) zgodnie z odpowiednim wpisem o reprezentacji Wykonawcy w stosownym dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub udzielonym pełnomocnictwem. Wszystkie pełnomocnictwa składane są w formie oryginału lub odpisu poświadczonego za zgodność z oryginałem przez notariusza. 3.9. Osoby Uprawnione parafują lub podpisują wszystkie strony Wniosku i jego załączniki zawierające jakąkolwiek treść. W treści wniosku zamieszcza się informację o ilości stron. Wszelkie zmiany w treści wniosku (poprawki, przekreślenia, dopiski) powinny zostać naniesione w sposób czytelny i być podpisane lub parafowane przez Osoby Uprawnione – w przeciwnym wypadku zmiany te, nie będą brane pod uwagę. Wszystkie wymagane w ogłoszeniu dokumenty składa się w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Osoby Uprawnione, o ile z któregoś z postanowień ogłoszenia nie wynika dalej idący wymóg odnośnie formy dokumentu. 3.10. Jeżeli Wykonawca uzna, że przedstawiona we wniosku informacja zawiera tajemnicę przedsiębiorstwa, winien zastrzec w odniesieniu do tej informacji, że nie może ona być ogólnie udostępniana oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacja ta winna zostać umieszczona w oddzielnej, oznakowanej kopercie lub innym oznakowanym opakowaniu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ujawnienie informacji, co, do której Wykonawca nie podjął działań, o których mowa w tym punkcie, a także informacji w odniesieniu do której obowiązek ujawnienia wynika z przepisów prawa, wyroków sądowych lub decyzji organów administracji niezależnie od podjęcia przez Wykonawcę działań, o których mowa w tym punkcie. 3.11. Niedochowanie przez Wykonawcę wymogów techniczno-redakcyjnych Wniosku nie stanowi podstawy jego odrzucenia, lecz wszystkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z niezachowania tych wymagań będą obciążały Wykonawcę. 3.12. Wniosek składa się w jednej zapieczętowanej kopercie lub w inny trwały sposób zabezpieczonym opakowaniu, oznaczonym napisem: „Główny Instytut Górnictwa, Plac Gwarków 1, 40-166 Katowice, Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pn.: Wykonanie usługi badawczej na rzecz Głównego Instytutu Górnictwa realizującego usługi badawcze w ramach projektu pod roboczym tytułem: „Opracowanie i wdrożenie procesu technologicznego przetwarzania odpadów z kotłów fluidalnych z wykorzystaniem CO2 do produkcji zamiennika cementu” - nie otwierać przed dniem 30.08.2019 r. godz. 1215”. Na kopercie lub innym opakowaniu wniosku należy zamieścić dodatkowo pełną nazwę i adres Wykonawcy oraz oznaczenie Zamawiającego. 3.13. Wniosek składa się w Głównym Instytucie Górnictwa, 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Zespół Inwestycji i Remontów pok. 9a budynek „B”, nie później niż do dnia 30.08.2019 r. do godz. 12:00. 3.14. Wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz wzory wybranych załączników do wniosku Zamawiający zamieszcza na swojej stronie internetowej: www. gig.eu.pl 3.15. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) zostanie przekazana wraz z zaproszeniem doskładania oferty Wykonawcom, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu i wykażą brak podstaw do wykluczenia, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub kurierem na adres wskazany przez Wykonawcę we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 4. Wniosek musi zawierać: 4.1 Formularz - Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 4.2 Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia –jeżeli dotyczy; 4.3 Pełnomocnictwo do podpisania wniosku – jeżeli jest wymagane; 4.4 Oświadczenie wykonawcy/podwykonawcy/podmiotu trzeciego (o ile wykonawca będzie korzystał z podwykonawcy lub polega na zdolnościach technicznych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotu trzeciego) dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia; 4.5 Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu; 4.6 Oświadczenie/zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (o ile wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na podstawie art. 22a ust. 1 Pzp); 4.7 Oświadczenie o zachowaniu w poufności udostępnianych danych; 5. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2019 poz. 848), 6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 8. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 9. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wskazanych w pkt III.4 niniejszego ogłoszenia: 10.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4 niniejszego ogłoszenia składa: 10.1 Informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 ustawy. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 10.2 Dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony/-e nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do postępowania. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 11.1 i 11.2 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 11. Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa dostaw i bezpieczeństwa informacji: Z uwagi na rodzaj zamówienia realizowanego przez Główny Instytut Górnictwa w ramach projektu pod roboczym tytułem: „Opracowanie i wdrożenie procesu technologicznego przetwarzania odpadów z kotłów fluidalnych z wykorzystaniem CO2 do produkcji zamiennika cementu” potencjalni Wykonawcy winni będą przestrzegać wymagań zachowania tajności informacji poufnych powierzonych przez Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami Zamawiającego, przy czym przez informacje poufne należy rozumieć wszelkie informacje (w tym przekazane lub pozyskane w formie ustnej, pisemnej, elektronicznej i każdej innej) uzyskane w trakcie postępowania prowadzonego celem zawarcia umowy bez względu na sposób i cel ich udostępnienia; w szczególności informacje o charakterze finansowym, gospodarczym, ekonomicznym, prawnym, technicznym, organizacyjnym, handlowym, administracyjnym, marketingowym, w tym dotyczące Zamawiającego lub Beneficjenta projektu, a także innych podmiotów, w szczególności tych, z którymi Zamawiający lub Beneficjent projektu pozostaje w stosunku dominacji lub zależności, oraz z którymi jest powiązany kapitałowo lub umownie. W związku z powyższym: 1) na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia Oświadczenie o zachowaniu w poufności udostępnianych danych, 2) wraz z zawarciem umowy na realizację przedmiotowego zamówienia z wybranym Wykonawcą, Zamawiający wymagał będzie zawarcia umowy o poufności informacji powziętych w związku z realizacją tego zamówienia.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę napraw radia 1 din wysuwanego Pioneer avic X3- Świnna
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania17-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę napraw radia 1 din wysuwanego Pioneer avic X3. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI