Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie linerów z warstwami polimerowo-włóknistymi zbiorników na wodór do WSE.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT WYSOKICH CIŚNIEŃ POLSKIEJ AKADEMII NAUK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015825134
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sokołowska 29/37
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-142
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@unipress.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: unipress.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
badania naukowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie linerów z warstwami polimerowo-włóknistymi zbiorników na wodór do WSE.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5e2c92c-3920-11ef-b37c-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00397469
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00370032/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie linerów z warstwami polimerowo-włóknistymi zbiorników na wodór do WSE.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b5e2c92c-3920-11ef-b37c-4e696a6d8c25
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl .
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Dodatkowe Informacje znajdują się w rozdziale 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE
L 119, s. 1) – dalej RODO, obowiązującym od 25 maja 2018 r., informuję, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest INSTYTUT WYSOKICH CIŚNIEŃ POLSKIEJ AKADEMII NAUK z siedzibą w
Warszawie (01-142), ul. Sokołowska 29/37 (dalej zwany: IWC PAN).
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem adresu email: rodo@unipress.waw.pl
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą̨ w celu:
3.1. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
3.2. wyłonienia wykonawcy oraz udzielenia zamówienia publicznego poprzez zawarcie Umowy;
3.3. przechowywania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wypadek kontroli prowadzonej przez
uprawnione organy i podmioty;
3.4. przekazania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do archiwum, a następnie jej zbrakowania
(trwałego usunięcia i zniszczenia); w zakresie: dane zwykłe – imię, nazwisko, zajmowane stanowisko, miejsce pracy oraz posiadane
kwalifikacje zawodowe wymagane do spełnienia warunków udziału w postępowaniu/realizacji Umowy, a także w przypadku złożenia
pełnomocnictwa, oświadczeń i innych dokumentów - dane osobowe w nim zawarte;
Dodatkowe informacje znajdują się w rozdziale 20 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-254/06/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie linerów z warstwami polimerowo-włóknistymi zbiorników na wodór do magazynu wodoru składającego się z 20 zbiorników na gazowy wodór pod ciśnieniem 350 bar o pojemności 150 lkażdy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami, z przypisaniem im odpowiednio wag:
1. cena oferty brutto- 100% (C);
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
1.1. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże dysponuje/będzie dysponował:
1.1.1. co najmniej jedną osobą, która posiada doświadczenie w projektowaniu zbiorników kompozytowych potwierdzone poprzez wskazanie eksperta-specjalisty, który zostanie oddelegowany do realizacji zamówienia. Należy wykazać, że ekspert w ciągu ostatnich 10 lat był lub jest zaangażowany w realizacje co najmniej 2 projektów związanych z pracami B+R z zakresu wytwarzania struktur kompozytowych lub posiada co najmniej 5 publikacji naukowych z tej tematyki. Na potwierdzenie spełnienia wymogu wymagane jest dołączenie wykazu, w którym Wykonawca wskaże imię i nazwisko eksperta oraz wykaz projektów lub publikacji związanych z pracami B+R w realizację których ekspert był lub jest zaangażowany.
1.1.2. minimum 4-osiową nawijarką do kompozytów lub robotem o odpowiednich parametrach technicznych zapewniających wykonanie zbiornika (o średnicy do 0,5 m i długości do 3 m) metodą nawijania na mokro.
1.1.3. urządzeniami towarzyszącymi w technice nawijania zapewniających pełny proces technologiczny:
1.1.3.1. odwijaki włókna zapewniające stały naciąg,
1.1.3.2. bębnowy układ nasycający,
1.1.3.3. komora grzewcza w ruchu obrotowym o odpowiednich wymiarach,
1.1.3.4. układ pneumatyczny kontroli ciśnienia wewnątrz linera w czasie nawijania,
1.1.3.5. stanowisko przygotowywania kompozycji żywicznej
1.1.4. pomieszczeniem zapewniającym utrzymanie stałej temperatury w pomieszczeniu w całym cyklu produkcyjnym powyżej +20oC i wilgotności poniżej 60% w czasie całego procesu wytwarzania zbiornika
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1.1. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia. Wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. Wykaz ma potwierdzać wymagania określone w ust. 6.1.4.1 Wzór - Załącznik nr 4 do SWZ;
1.2. Wykaz urządzeń technologicznych przeznaczonych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi urządzeniami. Wykaz ma potwierdzać wymagania określone w ust. 6.1.4.2-3 Wzór - Załącznik nr 5 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w przypadku okoliczności o których mowa w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie
Pozostałe informacje znajdują się rozdziale 10 SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany Umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej za zgodą Stron, pod rygorem nieważności.
2. Istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania.
3. Zamawiający przewiduje dokonanie następujących zmian umowy:
3.1. zmiana terminu wykonania Umowy;
Zmiana terminu wykonania Umowy jest możliwa w przypadku wystąpienia siły wyż-szej uniemożliwiającej wykonanie
Przedmiotu umowy zgodnie z jej warunkami.
3.2. zmiana stawki VAT wraz z wiążącą się z nią zmianą wynagrodzenia;
Zmiana wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany podatku VAT, o wysokość po-datku zmienionego w wyniku zmiany
ustawowej stawki podatku VAT. W przypadku ww. zmiany wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość
wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
3.3. zmiany w zakresie płatności;
Zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzonych do Umowy, o ile nie spowodują konieczności
zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie;
4. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy w sto-sunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy ( zgodnie z art. 455 ust 1 pkt 1) ustawy Pzp) w następującym zakresie:
4.1. Terminu wykonania zamówienia ( wydłużenie może nastąpić o czas niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w
sposób należyty – nie dłużej niż o czas ich wystę-powania ) oraz wynagrodzenia ( o udokumentowaną przez Wykonawcę
kwotę wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy) w przypadku:
4.1.1. zmiany przepisów prawa mającej wpływ na zakres i sposób realizacji przed-miotu umowy,
4.1.2. gdy dochowanie terminu umownego jest niemożliwe z powodu wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy
, w tym działania/ zaniechania osób trzecich ( także organów władzy publicznej) lub wystąpienia siły wyższej
4.1.3. zmiany sposobu realizacji przedmiotu umowy w szczególności:
4.1.3.1. pojawienia się na rynku nowych rozwiązań technicznych lub technolo-gicznych pozwalających na skrócenie czasu
realizacji zamówienia , kosz-tów eksploatacji przedmiotu umowy, lub uzyskanie korzystniejszych para-metrów technicznych
4.1.3.2. zaniechania lub wycofania z produkcji określonych materiałów lub ele-mentów wskazanych w ofercie lub w
dokumentacji technicznej,
4.1.3.3. wprowadzeniem nowej wersji oprogramowania przez producenta oprogramowania wykorzystywanego przez
Wykonawcę do wykonania przedmiotu umowy,
4.1.3.4. zmiany obowiązujących norm.
5. Stosownie do treści art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy.
Dodatkowe informacje znajdują się w załączniku nr 6 do SWZ – projektowane postanowienia umowy.
6. Zgodnie z art. 436 pkt 4 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych, wysokość wyna-grodzenia należnego Wykonawcy może podlegać waloryzacji, w przypadku zmiany.
Dodatkowe informacje znajdują się w załączniku nr 6 do SWZ – projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-17 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni