Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie kompleksowych pomiarów służących do oceny sytuacji radiacyjnej w
otoczeniu Krajowego Składowiska Odpadów Promieniotwórczych (KSOP) w
Różanie oraz wokół ośrodka w Świerku,
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Agencja Atomistyki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000907473
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bonifraterska 17
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-203
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 556 28 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@paa.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.paa.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Bezpieczeństwo jądrowe i ochrona radiologiczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie kompleksowych pomiarów służących do oceny sytuacji radiacyjnej w
otoczeniu Krajowego Składowiska Odpadów Promieniotwórczych (KSOP) w
Różanie oraz wokół ośrodka w Świerku,
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eda9aae6-bd43-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00064089
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009830/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Pomiary kontrolne KSOP Różan i Świerk
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.gov.pl/web/paa/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/paa/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal
(https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): SWZ Rozdział XV
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 72/2021/CEZAR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 239837,40 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
wykonanie kompleksowych pomiarów służących do oceny sytuacji radiacyjnej w
otoczeniu Krajowego Składowiska Odpadów Promieniotwórczych (KSOP) w
Różanie oraz wokół ośrodka w Świerku, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 73111000-3 - Laboratoryjne usługi badawcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach każdego kryterium, przyjmując
zasadę, że 1% = 1ptk.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametr techniczny- wydajność względna detektora półprzewodnikowego HPGe określona przez producenta
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba sesji pomiarów uwolnień substancji promieniotwórczych do powietrza
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności technicznej i zawodowej:zdolności zawodowej – posiadania doświadczenia tj. należytego wykonania lub wykonywania, wokresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej jednej umowy (zamówienia)
polegającej na wykonaniu pomiarów zawartości izotopów promieniotwórczych w próbkach
środowiskowych i mocy dawki promieniowania gamma raz oraz co najmniej jedną usługę w zakresie:
- wykonywania poboru aerozoli atmosferycznych z warstwy przyziemnej atmosfery za pomocą stacji
poboru aerozoli oraz pomiarów stężeń radionuklidów w pobranych próbkach
lub
- wykonywania poboru jodu w postaci gazowej za pomocą stacji poboru jodu gazowego oraz
pomiarów stężań izotopów promieniotwórczych jodu w postaci gazowej, z podaniem ich wartości, dat
wykonania i odbiorców;
o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto każda.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jak i/lub
korzystających z zasobów innych podmiotów, co najmniej jeden podmiot musi posiadać zdolności
zawodowe wskazane powyżej.
zdolności technicznej - dysponowania przez okres realizacji zamówienia narzędziami
i urządzeniami technicznymi niezbędnymi do realizacji zamówienia, tj.:
- co najmniej jednym spektrometrem gamma z detektorem półprzewodnikowym HPGe o wydajności
względnej minimum 30%,
- spektrometrem umożliwiającym oznaczanie zawartości niskoenergetycznych izotopów beta
promieniotwórczych w wodzie w celu prowadzenia pomiarów izotopów trytu H-3,
- niskotłowym zestawem do pomiarów całkowitej aktywności izotopów beta promieniotwórczych w
próbkach materiałowych o śladowych zawartościach takich izotopów,
- stacją przenośną do poboru aerozoli atmosferycznych o początkowym przepływie minimalnym
większym niż 800 m3/h,
- stacją przenośną do poboru jodu w postaci gazowej z absorbentem o wydajności powyżej 50% przy
przepływie 2 m3/h’
- stacją do poboru radioaktywnych gazów szlachetnych;
- metodyką określania stężeń radionuklidów w próbkach aerozoli atmosferycznych na poziomach
wykrywalności określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2002 r. (Dz. U. Nr
239, poz. 2030) w sprawie stacji wczesnego wykrywania skażeń promieniotwórczych i placówek
prowadzących pomiary skażeń promieniotwórczych,
- metodyką oznaczania stężenia izotopów promieniotwórczych jodu w postaci gazowej,
- metodyką określania stężeń radionuklidów w próbkach trawy, gleby i aerozoli atmosferycznych,
- metodą pomiarów tła promieniowania gamma,
- technikami pomiarowymi:
do ilościowego oznaczania Cs-134, Cs-137 i Sr-90 w wodach,
do ilościowego oznaczania H-3 w wodach,
do określania całkowitej aktywności beta w wodzie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług. Wykaz narzędzi i urządzeń technicznych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, usług odpowiadających wymaganiom określonym w pkt 1 ppkt 3 lit. a, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz z załączeniem dowodów określających, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; wzór wykazu usług.
2) Wykazu narzędzi ( w tym metodyk pomiarowych) i urządzeń technicznych odpiwiadający wymaganiom określonym w pkt 1 ppk 3 lit. b dostępnych Wykonawcy na potrzeby realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; wzór wykazu narzędzi ( w tym metodyk pomiarowych) i urządzeń technicznych.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług. Wykaz narzędzi i urządzeń technicznych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług. Wykaz narzędzi i urządzeń technicznych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia o braku postaw do wykluczenia. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie zamówienia (w tym również wspólników spółki cywilnej lub konsorcjum) oferta wraz z załącznikami mogą być podpisane przez nich wszystkich lub przez pełnomocnika, ustanowionego zgodnie z art. 58 ustawy Pzp. Stosowne pełnomocnictwo winno być podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z formą reprezentacji każdego z nich. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty izawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, okresu na jaki zostało ustanowione, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania, obejmujący przede wszystkim:1) reprezentowanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,2) zaciąganie zobowiązań,3) złożenie oferty,4) prowadzenie korespondencji i podejmowanie
zobowiązań związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy