Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie i opracowanie Regionalnego Planu Transportowego Województwa Małopolskiego wraz z oceną oddziaływania na środowisko oraz aktualizacja Planu Transportowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Basztowa 22
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-156
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@umwm.malopolska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie i opracowanie Regionalnego Planu Transportowego Województwa Małopolskiego wraz z oceną oddziaływania na środowisko oraz aktualizacja Planu Transportowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fdb0d404-0722-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00265907
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00036545/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.20 Wykonanie i opracowanie Regionalnego Planu Transportowego Województwa Małopolskiego" wraz z oceną oddziaływania na środowisko oraz aktualizację Planu Transportowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu:
miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
oraz poczty elektronicznej – adres e-mail: przetargi@umwm.malopolska.pl
Kontakt za pośrednictwem systemu ePUAP (w wyszukiwarce podmiotu należy wpisać „Urząd Marszałkowski Województwa
Małopolskiego”).
Elektroniczna skrzynka podawcza: /947ts6aydy/SkrytkaESP
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
3. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej pod adresem:
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3. Maksymalny rozmiar jednej wiadomości z dołączonymi plikami, przesyłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail:
przetargi@umwm.malopolska.pl wynosi 15 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzule informacyjne z art. 13 i 14 RODO ujęte są w załącznikach nr 1A i nr 1B do
swz.
2. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych,
przewidzianych w art. 13 oraz jeśli dotyczy art. 14 RODO – oświadczenie jest ujęte w Formularzu oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TK-I.272.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 756000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie opracowania pt. „Regionalny Plan Transportowy Województwa Małopolskiego na lata 2021-2027 z perspektywą do 2030 roku” i aktualizacji Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie małopolskim.
4.2.5.) Wartość części: 555000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach Części I zamówienia przewiduje się możliwość skorzystania z opcji, obejmującej sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko dla aktualizacji Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie małopolskim, w przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla tego dokumentu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 259 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert został określony w pkt 15) swz.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena opcji
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w przygotowaniu dokumentów
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu przygotowania wstępnych projektów
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa doradczo-ekspercka w zakresie prac nad projektami: Regionalnego Planu Transportowego Województwa Małopolskiego oraz aktualizacji Planu Transportowego
4.2.5.) Wartość części: 201000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 73200000-4 - Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach Części II zamówienia przewiduje się możliwość skorzystania z opcji, obejmującej przedłużenie świadczenia usługi o okres od jednego do sześciu miesięcy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert został określony w pkt 15) swz.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena opcji
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w przygotowaniu dokumentów
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika Zespołu
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz. 835),
3) spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej:
Dla części I:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy wykonawca wykaże, że należycie wykonał (lub wykonuje – w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych) w okresie ostatnich 3 lata przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było studium komunikacyjne lub studium transportowe (lub opracowań równoważnych z wymienionymi, czyli takich na które składały się elementy studium komunikacyjnego lub transportowego, tj. minimum: diagnoza stanu istniejącego systemu transportowego, określenie kierunków działań w zakresie rozwoju infrastruktury i transportu zbiorowego), w ramach których realizowane były badania zachowań transportowych (np. w oparciu o badania ankietowe, przemieszczenia kart SIM) i budowa/aktualizacja/wykorzystanie modelu ruchu, o wartości usługi nie mniejszej niż 250 000,00 PLN brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych);
co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było opracowanie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, o którym mowa w przepisach Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1371, z późn. zm.), lub aktualizacja takiego planu, o wartości usługi nie mniejszej niż 50 000,00 PLN brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych);
co najmniej jedną usługę, która polegała na wykonaniu co najmniej jednych konsultacji społecznych (pozyskaniu i rozpatrzeniu opinii, uwag lub wniosków od społeczeństwa) o wartości usługi nie mniejszej niż 10 000,00 PLN brutto (słownie: dziesięć tysięcy złotych) dla przedsięwzięcia inwestycyjnego lub projektów dokumentów (strategii, planów, programów lub polityk);
Zamawiający dopuszcza możliwość, aby w ramach jednej umowy/zlecenia/zamówienia wykonawca wykonał więcej niż jedną z powyższych usług.
Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
b) Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, gdy wykonawca wykaże, że dysponuje:
co najmniej jednym Ekspertem branżowym posiadającym doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w realizacji minimum dwóch opracowań z zakresu studium komunikacyjnego lub transportowego (lub opracowań równoważnych z wymienionymi czyli takich na które składały się elementy studium komunikacyjnego lub transportowego, tj. minimum: diagnoza stanu istniejącego systemu transportowego, określenie kierunków działań w zakresie rozwoju transportu w tym infrastruktury i transportu zbiorowego);
co najmniej jednym Ekspertem branżowym posiadającym doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w realizacji co najmniej dwóch opracowań z zakresu prognoz ruchu, w ramach których dla każdego z nich realizowane były minimum badania zachowań transportowych (np. badania ankietowe, przemieszczenia kart SIM);
co najmniej jednym Ekspertem branżowym posiadającym doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w realizacji, co najmniej dwóch opracowań z zakresu budowy/aktualizacji modelu ruchu, przy czym co najmniej jedno z nich dotyczyło obszaru minimum trzech sąsiadujących ze sobą gmin podzielonych na co najmniej 100 rejonów komunikacyjnych;
co najmniej jednym Ekspertem branżowym w dziedzinie analiz ruchu pasażerskiego posiadającym doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w realizacji co najmniej dwóch analiz prognostycznych ruchu pasażerskiego dla przedsięwzięć w zakresie transportu zbiorowego lub projektów dokumentów (strategii, planów, programów lub polityk) w dziedzinie transportu , przy czym co najmniej jedna z nich dotyczyła obszaru zamieszkałego przez co najmniej 200 tys. mieszkańców
co najmniej jednym Specjalistą ds. ochrony środowiska będącym w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert autorem lub współautorem co najmniej:
• dwóch prognoz oddziaływana na środowisko dla projektów polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie transportu, albo
• jednej prognozy oddziaływana na środowisko dla projektów polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie transportu i jednej karty informacyjnej przedsięwzięć lub raportów o oddziaływaniu przedsięwzięć na środowisko, w zakresie inwestycji w zakresie transportu lądowego, w oparciu o które została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zamawiający dopuszcza możliwość, aby jedna osoba pełniła funkcję więcej niż jednego Eksperta i/lub Specjalisty, o których mowa powyżej, o ile osoba ta spełniać będzie określone powyżej warunki, wymagane dla każdego Eksperta lub Specjalisty, którego funkcję ma pełnić. Zmiana członków Zespołu będzie możliwa w trakcie realizacji umowy, na zasadach w niej określonych.
Dla Części II:
c) Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, gdy wykonawca wykaże, że dysponuje Zespołem, w skład którego wchodzą:
Kierownik Zespołu, który spełnia łącznie następujące warunki:
• posiada stopień naukowy, w rozumieniu art. 177 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.):
- doktora lub doktora habilitowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych (wg nowej klasyfikacji) lub
- doktora lub doktora habilitowanego w dziedzinie nauk technicznych (wg starej klasyfikacji);
co najmniej jednym Ekspertem branżowym posiadającym doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w realizacji, co najmniej czterech opracowań z zakresu prognoz ruchu, w ramach których dla każdego z nich realizowane były minimum badania zachowań transportowych (np. badania ankietowe, przemieszczenia kart SIM);
co najmniej jednym Ekspertem branżowym posiadającym doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w realizacji, co najmniej czterech opracowań z zakresu budowy/aktualizacji modelu ruchu, przy czym co najmniej jedno z nich dotyczyło co najmniej obszaru województwa;
co najmniej jednym Ekspertem branżowym w dziedzinie analiz ruchu pasażerskiego posiadającym doświadczenie, w ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w realizacji co najmniej czterech analiz prognostycznych ruchu pasażerskiego dla przedsięwzięć w zakresie transportu zbiorowego lub projektów dokumentów (strategii, planów, programów lub polityk) w dziedzinie transportu, przy czym co najmniej jedna z nich dotyczyła obszaru zamieszkałego przez co najmniej 200 tys. mieszkańców
co najmniej jednym Specjalistą ds. ochrony środowiska będącym w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert autorem lub współautorem co najmniej:
- czterech prognoz oddziaływana na środowisko dla projektów polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie transportu albo
- dwóch prognoz oddziaływana na środowisko dla projektów polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie transportu i dwóch kart informacyjnych przedsięwzięć lub raportów o oddziaływaniu przedsięwzięć na środowisko, w zakresie inwestycji w zakresie transportu lądowego, w oparciu o które została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zamawiający dopuszcza możliwość, aby jedna osoba pełniła więcej niż jedną z wymienionych powyżej funkcji (Kierownik Zespołu, Ekspert, Specjalista), o ile osoba ta spełniać będzie określone powyżej warunki, wymagane dla każdej funkcji, którą ma pełnić. Zmiana członków Zespołu będzie możliwa w trakcie realizacji umowy, na zasadach w niej określonych.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2A do swz).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbędne jest załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie:
1. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wykaz usług wykonanych stanowi załącznik nr 4 do swz.
Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług wykonanych, o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz osób stanowi załącznik nr 5A lub 5B do swz odpowiednio dla części I lub II zamówienia.
2. Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 7.1) ust. 1 swz, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca dołącza do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do swz.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępuje wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w pkt. 6 ust. 4.
5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3A do swz.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zamawiający zaleca złożenie zobowiązania wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do swz.
7. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
8. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 7, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
9. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 7, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
10. Zapis ust. 9 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Zapis ust. 7 – 9 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
12. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie /tekst jednolity Dz. U. z 2019 poz. 540 z późniejszymi zmianami/), z zastrzeżeniem innych zasad opisanych w niniejszej swz lub wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy dla odpowiedniej część zamówienia – wzór dla odpowiedniej części zamówienia stanowią załączniki: nr 1C do swz dla części I zamówienia i/lub nr 1D do swz dla części II zamówienia (zwane są dalej wzorem umowy).
2. Zamawiający może dokonać zmian umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 455 ustawy i ponadto dopuszcza inne opisane w umowie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Szczegółowy sposób złożenia oferty jest podany w pkt 8.2) swz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-27 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
dot. 4.2.10.)
Termin wykonania zamówienia:
1) W zakresie części I:
a) wykonanie projektu RPT i jego doręczenie Zamawiającemu w terminie do 37 tygodni od dnia zawarcia Umowy,
b) wykonanie projektu aktualizacji Planu Transportowego i jego doręczenie Zamawiającemu w terminie do 37 tygodni od dnia zawarcia Umowy,
c) zapewnienie Zamawiającemu wsparcia, w trakcie prac organów Województwa Małopolskiego, nad aktualizacją Planu Transportowego, w terminie do 24 tygodni, od dnia podpisania protokołu odbioru projektu aktualizacji Planu Transportowego,
2) W zakresie części II - Usługa doradczo-ekspercka w zakresie prac nad projektem Regionalnego Planu Transportowego Województwa Małopolskiego oraz aktualizacją Planu Transportowego w terminie 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Planów (tj. Wykonawcą Części I niniejszego zamówienia), z zastrzeżeniem, że jeśli zawarcie Umowy z Wykonawcą nastąpi po dniu zawarcia Umowy z Wykonawcą Planów, wówczas termin świadczenia przez Wykonawcę usługi rozpoczyna swój bieg od dnia zawarcia Umowy. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji, obejmującej przedłużenie świadczenia usługi o okres od jednego do sześciu miesięcy.