Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie badań geotechnicznych podłoża w obrębie wzgórza zamkowego wraz z opracowaniem ekspertyzy technicznej dotyczącej stanu konstrukcji i warunków posadowienia konstrukcji podziemnych (tuneli).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810543200
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Korsarzy 34
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-540
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: (91) 434 83 11
1.5.8.) Numer faksu: (91) 434 79 84
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamek.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.zamek.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie badań geotechnicznych podłoża w obrębie wzgórza zamkowego wraz z opracowaniem ekspertyzy technicznej dotyczącej stanu konstrukcji i warunków posadowienia konstrukcji podziemnych (tuneli).
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d18b66f7-a0e9-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00035609
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00033577/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Wykonanie badań geotechnicznych podłoża w obrębie wzórza zamkowego wraz z opracowaniem ekspertyzy technicznej dotyczącej stanu konstrukcji i warunków posadowienia konstrukcji podziemnych (tuneli).
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zamek_szczecin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://platformazakupowa.pl/pn/zamek_szczecin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zamek_szczecin 2. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert, odbierania dokumentów elektronicznych, zmiana lub wycofanie oferty oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje 3. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy tylko do konkretnego wykonawcy. 4. Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. 5. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) – określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, to jest: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalna wersja 10 0, 4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3, 7) znaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 6. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: 1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej w zakładce „Regulamin", pod linkiem: https://www.platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz uznaje go za wiążący, 2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków zamieszczonej na stronie internetowej platformazakupowa.pl w zakładce „Instrukcje”, pod linkiem: https://www.platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. 7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, [dalej: RODO], infor., że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin - Instytucja Kultury Województwa Zachodniopomorskiego, adres e-mail: zamek@zamek.szczecin.pl, nr tel. kontaktowego: +48 91 434 83 11;2. Inspektor Ochrony Danych dostępny jest w siedzibie Zamku, e-mail: iod@zamek.szczecin.pl nr tel. kontaktowego: +48 91 434 83 11; 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - znak sprawy: ZP.312.1.2021 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Pzp; 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 lub art. 74 ustawy Pzp; 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania dokumentacji z danymi osobowymi obejmuje cały czas trwania przedmiotowej umowy; 6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; 7. Zgodnie z RODO posiada Pani/Pan następujące prawa: 1) na podstawie art.15, prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, (w przypadku gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);2) na podstawie art. 16, prawo sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);3) na podstawie art. 17, prawo do usunięcia danych osobowych z wyjątkiem ograniczeń wynikających z ust. 3 lit. b), d), e) RODO ( dotyczy: wywiązania się administratora z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy ustawy Pzp, realizacji celów archiwalnych w interesie publicznym i do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń);4) na podstawie art. 18, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego); 5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO (organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);8. Informujemy, że nie mają wobec Pani/Pana zastosowania: 1) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 2) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 21 RODO gdyż podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. 9. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą profilowane.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.312.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu badań geotechnicznych podłoża w obrębie wzgórza zamkowego wraz z opracowaniem ekspertyzy technicznej dotyczącej stanu konstrukcji i warunków posadowienia konstrukcji podziemnych (tuneli).2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają niżej wymienione dokumenty:- Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 3 do SWZ,- Opis Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 9 do SWZ. UWAGA:Załączniki do Opisu Przedmiotu Zamówienia, tj.: 1) Sprawozdanie z badań geofizycznych i geotechnicznych podłoża w celu realizacji zadania pn.: Modernizacja i remont dziedzińców Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie oraz zadania pn.: Kompleksowe zagospodarowanie tarasów Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie w kontekście geotechnicznych warunków posadowienia, opracowanie Warszawa wrzesień 2020 rok. 2) Sprawozdanie z badań geofizycznych i geotechnicznych podłoża skarp dotyczących kompleksowego zagospodarowania i modernizacji Tarasów Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie w kontekście geotechnicznych warunków posadowienia, opracowanie Warszawa lipiec 2020 rok. 3) Opinia techniczna w zakresie weryfikacji założeń projektowych dotyczących kompleksowego zagospodarowania i modernizacji Tarasów Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie w kontekście geotechnicznych warunków posadowienia, opracowanie Warszawa wrzesień 2020 rok. 4) Badanie zaprawy i cegły z tunelów pod wzgórzem zamkowym w Szczecinie, opracowanie Szczecin styczeń 2021 rok. 5) Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie. Badanie składu zaprawy z tunelu, opracowanie Kraków styczeń 2021 rok. 6) Suplement do opinii dotyczącej weryfikacji założeń projektowych dla projektu kompleksowego zagospodarowania i modernizacji tarasów i odbudowy skrzydła północnego Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, opracowanie Warszawa luty 2021 roksą do wglądu w Dziale Inwestycji i Remontów Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00÷15.00 po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu z p. Karolem Krempa pod nr tel.: 91 434 83 39 lub z p. Joanną Kloc pod nr tel.: 91 434 83 40. W związku z obostrzeniami związanymi z pandemią COVID-19 wgląd do dokumentów odbędzie się przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności.
4.2.6.) Główny kod CPV: 73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
71351000-3 - Usługi planowania geologicznego, geofizycznego i inne usługi naukowe
71352000-0 - Usługi badania podłoża
71352100-1 - Usługi sejsmiczne
71353000-7 - Usługi badania wierzchniej warstwy gleby
71900000-7 - Usługi laboratoryjne
73111000-3 - Laboratoryjne usługi badawcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:1) Cena – 55 %2) Doświadczenie zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia -45 %Sposób przyznania pkt. za poszczególne kryteria:1. Cena(Oc) 55% Sposób przyznania pkt. za kryterium:Cena oferty: 55 pkt. Oferta zawierająca najniższą cenę otrzyma maksymalną liczbę pkt., a pozostałe oferty proporcjonalnie mniej wg wzoru: Oc=C_min/Co x 55 Oc-cena punktowa badanej oferty Cmin-cena najniższa z ofert Co -cena badanej oferty podlegającej punktacji 2. Doświadczenie zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia(Dz) 45% Sposób przyznania pkt. za kryterium:Doświadczenie zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia: 45 pkt (maksymalna ilość pkt.do zdobycia we wszystkich nw. dziedzinach). Pkt. zostaną przyznane na podstawie informacji podanych przez wykonawcę w formularzu ofertowym – zał. nr 1 do SWZ.Pkt. będą przyznawane wg następujących zasad:Specjalista w dziedzinie geologii i geofizyki (max może otrzymać 15 pkt), tj.:Osoba posiadającą uprawnienia do wykonywania prac geologiczno-inżynierskich określ. w ustawie prawo geologiczne i górnicze (ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Dz. U. 2020 poz. 1064) w zakresie badań i oceny właściwości podłoża gruntowego dla potrzeb budowlanych w tym uprawnienia kategorii VI lub VII oraz doświadczenie na stanowisku związanym z prowadzeniem badań podłoża, sporządzaniem projektów i dokumentacji na potrzeby posadowienia obiektów budowlanych przy realizacji: - min. 2 prac – otrzyma 0 pkt.- 3-5 prac – otrzyma 5 pkt.- 6-10 prac – otrzyma 10 pkt.- powyżej 10 prac – otrzyma 15 pkt.Specjalista w dziedzinie geotechniki (max może otrzymać 15 pkt), tj.:Osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń i certyfikat Polskiego Komitetu Geotechniki lub uprawnienia konstrukcyjno - budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń ze specjalizacją geotechniczną oraz doświadczenie na stanowisku związanym z nadzorowaniem wykonania specjalistycznych robót geotechnicznych na potrzeby posadowienia obiektów budowlanych, w tym związanych obiektami budownictwa podziemnego przy realizacji:- min. 2 prac – otrzyma 0 pkt.- 3-5 prac – otrzyma 5 pkt.- 6-10 prac – otrzyma 10 pkt.- powyżej 10 prac – otrzyma 15 pkt.Specjalista w dziedzinie budownictwa podziemnego (max może otrzymać 15 pkt), tj.:Osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi i projektowania bez ograniczeń oraz doświadczenie na stanowisku związanym z opiniowaniem i nadzorowaniem realizacji obiektów budownictwa podziemnego (w tym tuneli), w zakresie oceny współpracy z podłożem i oddziaływaniem tych obiektów na otoczenie, w tym związanych z realizacją specjalistycznych robót geotechnicznych na potrzeby obiektów budownictwa podziemnego przy realizacji:- min. 2 prac – otrzyma 0 pkt.- 3-5 prac – otrzyma 5 pkt.- 6-10 prac – otrzyma 10 pkt.- powyżej 10 prac – otrzyma 15 pkt.Osoby wskazane powyżej musza brać udział w realizacji powyższego zamówienia.W przypadku łączenia funkcji opisanych powyżej zamawiający punktować będzie odrębnie wykonanie prac/opracowań, które dotyczą obu zakresów. Gdy wykonawca wykaże prace/opracowanie dotyczące jednego zakresu zamawiający punktować będzie tylko dany zakres.Zamówienie zostanie udzielone temu wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość pkt. (stosując stupunktową skalę ocen) z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku obliczoną wg poniższego wzoru: Oo=OC+DzOo – całkowita ocena punktowa badanej oferty, która nie podlega odrzuceniu i Wyk. nie podlega wykluczeniu z postępowania.OC – ocena punktowa badanej oferty w kryterium cenaDz – ocena punktowa badanej oferty w kryterium doświadczenie zawodowe osób skier. do realizacji zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 55
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 45
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4