Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Uzupełnienie stanowiska badawczego z dwufotonowym laserowym mikroskopem wyposażonym w hub optomechaniczny
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT BIOLOGII DOŚWIADCZALNEJ IM. MARCELEGO NENCKIEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325825
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ludwika Pasteura 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-093
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@nencki.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nencki.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
naukowo-badawcza i edukacyjna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Uzupełnienie stanowiska badawczego z dwufotonowym laserowym mikroskopem wyposażonym w hub optomechaniczny
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-71b14160-839d-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00495071
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00028511/35/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.14 Uzupełnienie stanowiska badawczego z dwufotonowym laserowym mikroskopem wyposażonym w hub optomechaniczny
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
NEBI - Krajowy Ośrodek Badań Obrazowych w Naukach Biologicznych i Biomedycznych, nr POIR.04.02.00-00-C004/19
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
Komunikacja dot. zawarcia umowy będzie odbywać się w formie elektronicznej za pomocą poczty elektronicznej; adres Zamawiającego: przetargi@nencki.edu.pl na adres Wykonawcy: -podany w ofercie.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl. (z wyłączeniem korespondencji dot. zawarcia umowy z wybranym wykonawcą, która odbywa się za pomocą poczty elektronicznej; adres Zamawiającego: przetargi@nencki.edu.pl na adres Wykonawcy: -podany w ofercie.).
Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-propublico.pl oraz uznaje go za wiążący.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie.
Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego, zgodnie z wymaganiami określonymi w tym zakresie przez Zamawiającego w dokumencie SWZ.
Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy: stały dostęp do sieci Internet; posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail), komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux, zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera), włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku przesyłanego za pośrednictwem Platformy wynosi 120 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.
Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej.
Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert; oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie ”Data przesłania”; o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH zamieszczona została w punkcie 28 w SWZ (specyfikacji warunków zamówienia) dla tego postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AZP-261-63/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1 - Doposażenie hubu optomechanicznego kompatybilnego z zestawem do oceny behawioralnej z jednoczesnym obrazowaniem dwufotonowym
Przedmiotem zamówienia jest dostawa:
1) Lasera diodowego,
2) Rozbudowy oprogramowania sterownika hubu laserowego dostosowanego do projektowania i przeprowadzania eksperymentów behawioralnych z jednoczesnym obrazowaniem dwufotonowym in-vivo i stworzenie graficznego interfejsu użytkownika,
3) Dodatkowych elementów optycznych,
- dalej: przedmiot zamówienia.
Szczegółowy opis parametrów przedmiotu zamówienia - opis minimalnych wymagań funkcjonalno-technicznych oczekiwanych od zaoferowanego przedmiotu zamówienia, zawarty jest w kolumnie B Tabeli Załącznika nr 2.1 do SWZ- Parametry.
W zakres dostawy przedmiotu zamówienia wchodzi: dostawa (transport, rozładowanie, wniesienie) przedmiotu zamówienia do miejsca realizacji zamówienia - Instytut Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego Polskiej Akademii Nauk - Stacja badawcza w Mikołajkach, Leśna 13, 11-730 Mikołajki, weryfikacja jego funkcjonalności oraz szkolenie użytkowników.
Wszystkie warunki i sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w projektowanych postanowieniach umowy opisanych w Załączniku nr 7 do SWZ - Projekt umowy.
Wymagania dotyczące terminu realizacji:
Zamawiający wymaga, aby termin realizacji przedmiotu zamówienia nastąpił nie później niż 10 dni od daty udzielenia zamówienia (podpisania umowy).
Wymagania dotyczące gwarancji:
Zamawiający wymaga co najmniej 12 miesięcznego okresu gwarancji na wszystkie części przedmiotu zamówienia, zgodnie z postanowieniami umowy. W przypadku przerw w eksploatacji przedmiotu zamówienia, spowodowanych czasem naprawy gwarancja ulega przedłużeniu o czas przestoju.
Oferty proponujące krótszy okres gwarancji od wskazanego zostaną odrzucone. Wykonawcy mogą zaproponować w ofertach dłuższy okres gwarancji. Zaoferowanie dłuższego okresu gwarancji dla dostarczonego przedmiotu zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert.
Zamawiający zastrzega sobie możliwości unieważnienia zamówienia w przypadku nieprzyznania środków finansowych (art. 310 ustawy PZP).
Okres kwalifikowalności wydatków w projekcie NEBI - Krajowy Ośrodek Badań Obrazowych w Naukach Biologicznych i Biomedycznych, nr POIR.04.02.00-00-C004/19 upływa w dniu 31.12.2023 r. (oznacza to, że płatność za zrealizowane zamówienie dokonywana w terminie do 7 dni od daty otrzymania faktury, wystawionej po podpisaniu protokołu odbioru, musi nastąpić najpóźniej do dnia 31.12.2023 r.)
Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia niniejszego postępowania, jeśli ze względu na:
- długotrwałość postępowania przetargowego, umowa nie zostanie zawarta do dnia 12.12.2023 r., co dla Zamawiającego będzie oznaczać brak możliwości realizacji niniejszego zamówienia i jego rozliczenia w trakcie realizacji projektu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 38636100-3 - Lasery
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
38519000-6 - Różne kompozycje do mikroskopów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta podlega odrzuceniu zgodnie z zasadami określonymi w art. 226 ust. 1Pzp.
Oferty nieodrzucone będą oceniane według poniżej opisanych kryteriów i wag.
Stosowanie matematycznych obliczeń stanowi zasadę przy ocenie ofert.
Waga danego kryterium równa się maksymalnej liczbie punktów możliwych do uzyskania w danym kryterium.
Punktacja obliczana jest w zaokrągleniu do setnych części punktu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Standardy preparatoryki koniecznej do zastosowania w badaniach behawioralnych z użyciem aparatury
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2 - Poszerzenie stanowiska o elementy zwiększające stabilizację działania oprzyrządowania oraz rozbudowa systemu behawioralnego zapewniająca ciągłość eksperymentalną pomiędzy okresami mikroskopowego pomiaru aktywności neuronalnej
Przedmiotem zamówienia jest dostawa:
1) rozbudowy systemu pomiarów neurobehawioralnych o elementy zapewniające ciągłość eksperymentalną pomiędzy okresami mikroskopowego pomiaru aktywności komórek i nerwowych, dendrytów i synaps, oraz
2) systemu stabilizacji parametrów zasilających stanowiska badawczego z dwufotonowym laserowym mikroskopem wyposażonym w hub optomechaniczny,
- dalej: przedmiot zamówienia.
Szczegółowy opis parametrów przedmiotu zamówienia - opis minimalnych wymagań funkcjonalno-technicznych oczekiwanych od zaoferowanego przedmiotu zamówienia, zawarty jest w kolumnie B Tabeli Załącznika nr 2.2 do SWZ- Parametry.
W zakres dostawy przedmiotu zamówienia wchodzi: dostawa (transport, rozładowanie, wniesienie) przedmiotu zamówienia do miejsca realizacji zamówienia - Instytut Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego Polskiej Akademii Nauk - Stacja badawcza w Mikołajkach, Leśna 13, 11-730 Mikołajki, weryfikacja jego funkcjonalności oraz szkolenie użytkowników.
Wszystkie warunki i sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w projektowanych postanowieniach umowy opisanych w Załączniku nr 7 do SWZ - Projekt umowy.
Wymagania dotyczące terminu realizacji:
Zamawiający wymaga, aby termin realizacji przedmiotu zamówienia nastąpił nie później niż 10 dni od daty udzielenia zamówienia (podpisania umowy).
Wymagania dotyczące gwarancji:
Zamawiający wymaga co najmniej 12 miesięcznego okresu gwarancji na wszystkie części przedmiotu zamówienia, zgodnie z postanowieniami umowy. W przypadku przerw w eksploatacji przedmiotu zamówienia, spowodowanych czasem naprawy gwarancja ulega przedłużeniu o czas przestoju.
Oferty proponujące krótszy okres gwarancji od wskazanego zostaną odrzucone. Wykonawcy mogą zaproponować w ofertach dłuższy okres gwarancji. Zaoferowanie dłuższego okresu gwarancji dla dostarczonego przedmiotu zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert.
Zamawiający zastrzega sobie możliwości unieważnienia zamówienia w przypadku nieprzyznania środków finansowych (art. 310 ustawy PZP).
Okres kwalifikowalności wydatków w projekcie NEBI - Krajowy Ośrodek Badań Obrazowych w Naukach Biologicznych i Biomedycznych, nr POIR.04.02.00-00-C004/19 upływa w dniu 31.12.2023 r. (oznacza to, że płatność za zrealizowane zamówienie dokonywana w terminie do 7 dni od daty otrzymania faktury, wystawionej po podpisaniu protokołu odbioru, musi nastąpić najpóźniej do dnia 31.12.2023 r.)
Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia niniejszego postępowania, jeśli ze względu na:
- długotrwałość postępowania przetargowego, umowa nie zostanie zawarta do dnia 12.12.2023 r., co dla Zamawiającego będzie oznaczać brak możliwości realizacji niniejszego zamówienia i jego rozliczenia w trakcie realizacji projektu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30237280-5 - Akcesoria zasilające
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31422000-0 - Zestawy baterii
44110000-4 - Materiały konstrukcyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta podlega odrzuceniu zgodnie z zasadami określonymi w art. 226 ust. 1Pzp.
Oferty nieodrzucone będą oceniane według poniżej opisanych kryteriów i wag.
Stosowanie matematycznych obliczeń stanowi zasadę przy ocenie ofert.
Waga danego kryterium równa się maksymalnej liczbie punktów możliwych do uzyskania w danym kryterium.
Punktacja obliczana jest w zaokrągleniu do setnych części punktu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Standardy preparatoryki koniecznej do zastosowania w badaniach behawioralnych z użyciem aparatury
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Brak podstaw wykluczenia Zamawiający zweryfikuje wyłącznie na podstawie oświadczenia wstępnego (oświadczenie z art. 125 ust. 1 Pzp) złożonego wraz z Ofertą.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załącznik nr 1_Oferta
Wzór Formularza Oferty stanowi załącznik do SWZ.
Załącznik nr 2.1_Parametry
Wykonawca jest obowiązany załączyć wypełniony załącznik nr 2.1 do SWZ - wypełniony przez Wykonawcę w kolumnie C w tabeli, podając nazwę producenta/urządzenia/typ/oznaczenie, oraz w zakresie oferowanych parametrów/opisów funkcjonalnych dla przedmiotu zamówienia.
Złożony formularz jest deklaracją oferowania przedmiotu zamówienia o parametrach wymaganych przez Zamawiającego (w kolumnie B w tabeli).
Załącznik nr 2.2_Parametry
Wykonawca jest obowiązany załączyć wypełniony załącznik nr 2.2 do SWZ - wypełniony przez Wykonawcę w kolumnie C w tabeli, podając nazwę producenta/urządzenia/typ/oznaczenie, oraz w zakresie oferowanych parametrów/opisów funkcjonalnych dla przedmiotu zamówienia.
Złożony formularz jest deklaracją oferowania przedmiotu zamówienia o parametrach wymaganych przez Zamawiającego (w kolumnie B w tabeli).
Załącznik nr 3_Informacja o podwykonawcach
Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. Informacje dla Wykonawców zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcą zostały opisane w SWZ w punkcie 11.
Załącznik nr 4_Informacja o podatku
(składana o ile dotyczy)
Wzór informacji wykonawcy o obowiązku podatkowym stanowi załącznik do SWZ. Wypełniony załącznik należy złożyć wraz z ofertą tylko, jeżeli Wykonawca składa Ofertę, której wybór prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (np. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, import, mechanizm odwróconego obciążenia podatkiem VAT).
Załącznik nr 5_Informacja o utajnieniu
(składana o ile dotyczy)
Wypełniony załącznik do SWZ wraz z uzasadnieniem składany jest tylko w przypadku, jeżeli Wykonawca zastrzega poufność informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Kwestie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa zostały opisane w SWZ w punkcie 17.6 i 17.7 pkt 5.
Załącznik nr 6_Oświadczenie z art 125.1 Pzp
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie braku podstaw wykluczenia w postępowaniu.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.
Pełnomocnictwo
(składane o ile dotyczy)
Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika lub gdy oferta została złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy -Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp (np. konsorcja), są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania. Pełnomocnictwo musi zawierać umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do Oferty w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego podpisem elektronicznym: zaufanym lub osobistym lub kwalifikowanym, przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Pełnomocnictwo, w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego podpisem elektronicznym; zaufanym, lub osobistym, lub kwalifikowanym, należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (t. jedn. Dz.U. z 2019 r., poz. 1292) za przedsiębiorców uznaje się wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.
1) Oferta złożona przez spółkę cywilną jest traktowana jako oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wspólników w spółce dotyczą ustalenia tego Rozdziału.
2) Oferta spółki cywilnej musi być podpisana przez wszystkich wspólników lub zawierać pełnomocnictwo opisane w ust. 1 lub dokument, z którego wynika pełnomocnictwo (np. poświadczone za zgodność z oryginałem kopię umowy spółki cywilnej lub uchwałę).
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
5. Brak podstaw do wykluczenia każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi wykazać samodzielnie. Dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu”, o którym mowa w pkt. 9.1 SWZ, składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6. Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez tego Wykonawcę, którego dotyczą.
7. Korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
8. Dokumenty/oświadczenia dotyczące Wykonawcy są podpisywane odpowiednio przez tego Wykonawcę, którego dotyczą.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z postanowieniami projektu umowy, będącego załącznikiem do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-23 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://e-propublico.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-23 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-22
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający zastrzega sobie możliwości unieważnienia zamówienia w przypadku nieprzyznania środków finansowych (art. 310 ustawy PZP).
Okres kwalifikowalności wydatków w projekcie NEBI - Krajowy Ośrodek Badań Obrazowych w Naukach Biologicznych i Biomedycznych, nr POIR.04.02.00-00-C004/19 upływa w dniu 31.12.2023 r. (oznacza to, że płatność za zrealizowane zamówienie dokonywana w terminie do 7 dni od daty otrzymania faktury, wystawionej po podpisaniu protokołu odbioru, musi nastąpić najpóźniej do dnia 31.12.2023 r.)
Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia niniejszego postępowania, jeśli ze względu na:
- długotrwałość postępowania przetargowego, umowa nie zostanie zawarta do dnia 12.12.2023 r., co dla Zamawiającego będzie oznaczać brak możliwości realizacji niniejszego zamówienia i jego rozliczenia w trakcie realizacji projektu.