Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa przeprowadzenia badania dot. wskaźników przyrodniczo-klimatycznych, polegającego na przedstawieniu propozycji modyfikacji istniejących albo określenia nowych wskaźników (...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ministerstwo Klimatu i Środowiska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001064858
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wawelska 52/54
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-922
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: beata.kurek@mos.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.mos.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa przeprowadzenia badania dot. wskaźników przyrodniczo-klimatycznych, polegającego na przedstawieniu propozycji modyfikacji istniejących albo określenia nowych wskaźników (...)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4a064bab-cc4c-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00145732
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00068715/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.43 Usługa przeprowadzenia badania dot. wskaźników przyrodniczo-klimatycznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mos.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mos.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem https://zamowienia-mos.ezamawiajacy.pl/
2. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej.
3. Dokumenty należy złożyć w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),
dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Środowiska i Klimatu,
ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, tel. 022 36 92 523;
kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska -
e-mail: inspektor.ochrony.danych@klimat.gov.pl;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Usługa
przeprowadzenia badania dot. wskaźników przyrodniczo-klimatycznych, polegającego na
przedstawieniu propozycji modyfikacji istniejących albo określenia nowych wskaźników dot.
zrównoważonego rozwoju miast, w tym ustalenie źródeł danych, ich dostępności, sposobu wyliczania i raportowania BDGwzp-260/6/2022/bk
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BDGwzp-260/6/2022/bk
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 173037,57 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia badania dot. wskaźników przyrodniczoklimatycznych,
polegającego na przedstawieniu propozycji modyfikacji istniejących albo określenia
nowych wskaźników dot. zrównoważonego rozwoju miast, w tym ustalenie źródeł danych, ich dostępności, sposobu wyliczania i raportowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79330000-6 - Usługi statystycne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z kryteriami określonymi w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wstępna koncepcja badania
4.3.6.) Waga: 25,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Propozycja dodatkowych, poza wskazanymi przez Zamawiającego w pkt IV ppkt 1) OPZ, źródeł bezpłatnych danych przyrodniczo-klimatycznych dla miast wraz z uzasadnieniem wyboru, o ile Wykonawca zaproponuje
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wstępna koncepcja przeprowadzenia pilotażu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skierowanie do realizacji umowy co najmniej 1 osoby z niepełnosprawnościami, która będzie wykonywać zadania związane z realizacją zamówienia
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: wykaże, że w ostatnich trzech
latach przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w
tym okresie) wykonał:
1) co najmniej jedno zamówienie, które polegało na wykonaniu analizy/badania o wartości co najmniej
150 000 zł brutto, albo
2) co najmniej dwa zamówienia, z których każde polegało na wykonaniu analizy/badania o wartości co
najmniej 75 000 zł brutto.
Każda z analiz/badań wymienionych w ppkt 1) i ppkt 2) musiała obejmować swoją tematyką analizę
wskaźników z zakresu adaptacji do zmian klimatu lub ochrony środowiska, dostępnych w krajowych
bazach danych w GUS, albo GUGiK, albo w ramach programu Copernicus
- wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zamówienia
te zostały wykonane oraz załączy dowody, że te zamówienia zostały wykonane należycie.
Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia Zespół badawczy, składający się
z minimum dwóch osób: Lidera i członków Zespołu, w tym:
1) Lider badania musi spełniać łącznie wszystkie poniższe wymagania:
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert kierował co najmniej
jednym zrealizowanym badaniem lub analizą, o wartości co najmniej 150 000 zł brutto, która obejmowała
swoją tematyką analizę wskaźników z zakresu adaptacji do zmian klimatu lub ochrony środowiska,
dostępnych w krajowych bazach danych w GUS, albo GUGiK, albo w ramach programu Copernicus,
oraz
b) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert był autorem lub
współautorem raportu końcowego z co najmniej jednego zrealizowanego badania lub analizy, o wartości
co najmniej 150 000 zł brutto, która obejmowała swoją tematyką analizę wskaźników z zakresu adaptacji
do zmian klimatu lub ochrony środowiska, dostępnych w krajowych bazach danych w GUS, albo GUGiK,
albo w ramach programu Copernicus.
Jedno badanie lub analiza może być potwierdzeniem spełniania obu warunków, o których w mowa w lit.
a i b;
2) Członkowie Zespołu, którzy posiadają łącznie następujące doświadczenie (tj. Zamawiający
dopuszcza zespół osób, które łącznie będą spełniać wskazane wymagania lub jedną osobę, która
będzie spełniała łącznie wszystkie wymagania):
w ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, zdobyli doświadczenie polegające na
udziale w co najmniej jednym/ej należycie zrealizowanym/ej:
a) badaniu lub analizie, które obejmowały swoją tematyką ochronę środowiska lub adaptację do
zmian klimatu, oraz
b) badaniu lub analizie, w ramach których członek zespołu zajmował się pozyskaniem i analizą
wskaźników krajowych dostępnych w GUS, albo GUGiK, albo w ramach programu Copernicus, oraz
c) projekcie lub innym przedsięwzięciu, w których członek zespołu był odpowiedzialny za kontakt
z jednostkami samorządu terytorialnego.
Jedno badanie lub analiza może być potwierdzeniem spełniania wszystkich warunków, o których w
mowa w lit. a-c.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
a)aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 4 do SWZ
i 5 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Na wezwanie zamawiającego:
a) odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:
a) wykazu zamówień zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z załączeniem dowodów, że te zamówienia zostały wykonane należycie.
b) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z wykazem doświadczenia ocenianego w ramach kryterium, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty, wstępna koncepcja badania, propozycja dodatkowych, poza wskazanymi przez Zamawiającego w pkt IV ppkt 1) OPZ, źródeł bezpłatnych danych przyrodniczo-klimatycznych dla miast wraz z uzasadnieniem wyboru, o ile Wykonawca je zaproponuje, wstępna koncepcja przeprowadzenia pilotażu
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym należy dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno potwierdzać prawidłowość umocowania na dzień złożenia oferty. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, wykonawca przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu
opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, potwierdzającym zgodność odwzorowania cyfrowego z dokumentem w postaci papierowej.
Potwierdzenia zgodności odwzorowania cyfrowego z dokumentem w postaci papierowej
pełnomocnictwa dokonuje notariusz lub mocodawca
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w odniesieniu
do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają
usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku, o którym mowa w pkt 5.7, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia,
o których mowa w pkt 6.1.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-18 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zamówieniowa https://zamowienia-mos.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-18 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
5.1 nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy
Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.