Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa doradztwa eksperckiego w zakresie weryfikacji potencjału i identyfikacji nowych priorytetowych kierunków badań w czterech obszarach inteligentnej specjalizacji województwa mazowieckiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Mazowieckie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015528910
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jagiellońska 26
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-719
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.radzik@mazovia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mazovia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa doradztwa eksperckiego w zakresie weryfikacji potencjału i identyfikacji nowych priorytetowych kierunków badań w czterech obszarach inteligentnej specjalizacji województwa mazowieckiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-12f0b5ae-21f2-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00199318
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000792/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.23 Ekspertyza w formie doradztwa strategicznego dot. oceny priorytetowych kierunków badań (agend badawczych) – RF
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej, o której mowa w § 1 SWZ i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie Platformy dotyczącej danego postępowania. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy Zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Informacje dotyczące przedmiotowego postępowania Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej do konkretnego Wykonawcy. Wykonawca w trakcie toczącego się postępowania powinien sprawdzać komunikaty i wiadomości przesłane przez Zamawiającego bezpośrednio na Platformie Zakupowej, gdyż system powiadomień Platformy może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM. 3. Realizując obowiązek wynikający z art. 67 p.z.p. Zamawiający przekazuje następujące informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej: 1) minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Platformy Zakupowej to przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.; 2) Platforma Zakupowa jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli,
3) w celu założenia Konta Użytkownika na Platformie Zakupowej, konieczne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail); 4) występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej wielkości 150 MB (w przypadku większych plików zalecane jest skorzystanie z instrukcji pakowania plików, dzieląc je na mniejsze paczki po np. 150 MB każda); 5) komunikacja poprzez Wyślij wiadomość umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub spakowanego katalogu (załączników); występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej sumarycznej wielkości 500 MB; 6) czas wyświetlany na Platformie Zakupowej synchronizuje się automatycznie z serwerem Głównego Urzędu Miar. 4. Wykonawca za pośrednictwem Platformy Zakupowej składa ofertę, przygotowaną w języku polskim, sporządzoną pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RF-II-WSI.ZP.U.272.68.2021.AR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa doradztwa eksperckiego w zakresie weryfikacji potencjału i identyfikacji nowych priorytetowych kierunków badań w czterech obszarach inteligentnej specjalizacji województwa mazowieckiego w ramach projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020 nr RPMA.11.01.00-14-0003/18-00 pn.: „Plan Działań Pomocy Technicznej UMWM na lata 2019-2023 w zakresie zapewnienia monitoringu, ewaluacji i aktualizacji regionalnej strategii inteligentnych specjalizacji w ramach RPO WM”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72316000-3 - Usługi analizy danych
73210000-7 - Usługi doradcze w zakresie badań
79951000-5 - Usługi w zakresie organizowania seminariów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 112 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 p.z.p. do 50 % wartości zamówienia podstawowego w pełnym zakresie przedmiotu zamówienia.
Powyższe zamówienie udzielone zostanie po przeprowadzeniu procedury przewidzianej dla zamówienia z wolnej ręki. Zawarcie umowy poprzedzone będzie stosownym zaproszeniem do negocjacji oraz negocjacjami.
Przedmiotem negocjacji będzie oferowana przez Wykonawcę cena oraz warunki realizacji zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: liczba warsztatów
4.3.6.) Waga: 24
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: koncepcja realizacji usługi
4.3.6.) Waga: 46
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca: 1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Wykonawcy - zrealizowali łącznie wszystkie usługi tj.: co najmniej dwie usługi doradztwa (ukończone zamówienie) o wartości minimalnej 50 000,00 PLN brutto każda w zakresie badań i rozwoju i/lub innowacyjności i/lub inteligentnych specjalizacji, przy czym zakres przynajmniej jednej usługi obejmował zorganizowanie warsztatów (przygotowanie i realizację merytoryczną warsztatów, rekrutację uczestników) oraz sporządzenie raportu końcowego; 2) dysponuje bądź będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadającymi kwalifikacje co najmniej w następującym zakresie: a) Kierownikiem zamówienia, który posiada doświadczenie w roli kierownika w co najmniej dwóch ukończonych zamówieniach polegających na realizacji usług doradztwa, spełniających łącznie następujące warunki: -każda o wartości minimum 50 tys. zł brutto , realizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert;
-z których przynajmniej 1 dotyczyła doradztwa w zakresie badań i rozwoju i/lub innowacyjności i/lub inteligentnych specjalizacji. Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić na czas trwania realizacji przedmiotu umowy bądź wykazać zatrudnienie Kierownika Zamówienia na podstawie stosunku pracy. Zamawiający dopuszcza powierzenie roli kierownika zamówienia właścicielowi/prezesowi/wiceprezesowi przedsiębiorstwa, występującego jako Wykonawca tego zamówienia.
b) co najmniej jednym Moderatorem, który musi posiadać: -doświadczenie w zakresie prowadzenia dyskusji lub moderowania debaty na co najmniej dwóch konferencjach, seminariach, warsztatach lub innych spotkaniach dotyczących tematyki badań i rozwoju i/lub innowacyjności i/lub inteligentnych specjalizacji,
-jest autorem/współautorem co najmniej 3 publikacji w zakresie badań i rozwoju i/lub innowacyjności i/lub inteligentnych specjalizacji; c) minimum 3 Ekspertami merytorycznymi, z których każdy musi spełniać poniższe warunki (łącznie):
-posiada wiedzę i doświadczenie, a także stopień naukowy co najmniej doktora w dziedzinach powiązanych z badaniami i rozwojem/innowacyjnością, -brał udział w charakterze eksperta merytorycznego w przynajmniej trzech ukończonych zamówieniach dotyczących doradztwa w zakresie badań i rozwoju i/lub innowacyjności i/lub inteligentnych specjalizacji o wartości minimum 50 tys. zł każde, zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert; -jest autorem/współautorem co najmniej 3 publikacji w zakresie badań i rozwoju i/lub innowacyjności i/lub inteligentnych specjalizacji.
Przynajmniej 1 osoba z grupy zaproponowanych ekspertów merytorycznych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brała udział w charakterze badacza w realizacji co najmniej 1 zakończonego badania dotyczącego przedsiębiorców, które obejmowało analizę danych jakościowych oraz jest autorem/współautorem raportów z tych badań (tj. opracowań opisujących rezultaty prac badawczych). Do zadań Eksperta merytorycznego należy w szczególności: -udział merytoryczny w opracowaniu produktów zamówienia, -udział w spotkaniach warsztatowych, -analiza i interpretacja danych pozyskanych podczas spotkań warsztatowych, -udział merytoryczny w pracach grupy ekspertów w ramach niniejszego zamówienia, -ścisła współpraca merytoryczna z pozostałymi członkami zespołu Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji wymienionych w podpunkcie 2. Przedstawione powyżej wymagania względem zespołu stanowią minimum określone przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość poszerzenia przedstawionego zespołu o: –dodatkowe zadania przydzielone do realizacji kierownikowi zamówienia i/lub ekspertom merytorycznym opis przewidzianych dodatkowych zadań powinien zostać zawarty i uzasadniony w ramach oferty;
–dodatkowych uczestników zespołu – imię i nazwisko wraz z określeniem zadań przydzielonych do realizacji w ramach zamówienia powinny zostać zawarte w ramach oferty. Zamawiający wymaga, aby świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia odbywało się co najmniej przez osoby wykazane przez Wykonawcę na potwierdzenie spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zmiana składu zespołu (dodanie lub zamiana uczestników zespołu) wymaga uzyskania akceptacji Zamawiającego. Wykonawca może zgłosić prośbę o zaakceptowanie zmiany składu zespołu nie później niż na 10 dni przed jej planowanym wprowadzeniem. Zamawiający w ciągu 7 dni zaakceptuje lub zgłosi zastrzeżenia do przesłanych propozycji (brak zastrzeżeń zgłoszonych w ciągu 7 dni jest jednoznaczny z akceptacją). Powyższe dotyczy również zmiany zakresu obowiązków członków zespołu. Pod pojęciem „ukończone zamówienie” Zamawiający rozumie zamówienie, które zostało zrealizowane i zakończone w całości przed terminem składania ofert.
Pojęcie „publikacji” przyjęte przez Zamawiającego obejmuje zarówno dokument opublikowany w wielu egzemplarzach i oferowany do rozpowszechniania, posiadający międzynarodowy znormalizowany numer ISBN, jak i dokument opublikowany w branżowym czasopiśmie periodycznym o zasięgu ogólnopolskim, posiadający numer ISSN.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda złożenia: 1) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączenia dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli z przyczyn niezależnych od niego Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. 2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Wykonawca w celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom i cechom określonym przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą koncepcję realizacji usługi zawierającą m. in.: a)scenariusze warsztatów,
b)sposób rekrutacji uczestników, c)wykorzystanie aplikacji do tworzenia map myśli/map argumentacji podczas realizacji warsztatów. 2. Złożona wraz z ofertą koncepcja realizacji usługi służyć będzie potwierdzeniu zgodności przedmiotu zamówienia i podlegać będzie ocenie zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółki cywilne), zgodnie z art. 117 ust. 4 p.z.p. dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi w trakcie realizacji zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do złożenia oświadczenia z art. 125 ust. 1 p.z.p. obowiązany jest każdy z Wykonawców występujących wspólnie. Oświadczenie powinno być aktualne na dzień składania ofert, złożone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej, podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez każdego z Wykonawców występujących wspólnie w zakresie, w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. 3. W przypadku udziału w postępowaniu Wykonawców występujących wspólnie, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje zmiany umowy. Okoliczności uzasadniające zmiany umowy, zostały określone w dokumentach zamówienia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-13 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Zakupowa https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-13 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Skrót pzp/ustawa użyty w ogłoszeniu oznacza ustawę z 19.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych. 2. Skrót SWZ oraz specyfikacja oznacza Specyfikację Warunków Zamówienia zamieszczoną na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia. 3. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, określające zakres pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu, chyba że pełnomocnictwo wynika z innych załączonych do oferty dokumentów.