III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku dla Części I, Części II oraz Części III w ww. zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku dla Części I, Części II oraz Części III w ww. zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1. zdolności technicznej lub zawodowej dla Części I zamówienia 1.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie a. co najmniej 3 usług polegających na przeprowadzeniu badań użyteczności stron internetowych z wykorzystaniem jednocześnie analizy eksperckiej w oparciu o heurystyki użyteczności i testów z użytkownikami, o wartości minimum 10 000,00 zł brutto każda; b. co najmniej 2 usług polegających na przeprowadzeniu badań dostępności serwisów internetowych dla osób z niepełnosprawnościami, które to audyty dotyczyły spełniania wymogów zawartych w wytycznych WCAG 2.0, o wartości minimum 5 000,00 zł brutto każda. 1.2 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które posiadają n/w doświadczenie: Zamawiający wymaga, aby do wykonania zamówienia Wykonawca wyznaczył do realizacji przedmiotu zamówienia zespół osób odpowiedzialnych za realizację zadania, składający się z minimum 4 członków (kierownik projektu i trzech członków zespołu), przy czym: a) kierownik projektu, posiadający minimum 5-letnie doświadczenie w pracy przy badaniach użyteczności stron internetowych, z wykorzystaniem analizy eksperckiej w oparciu o heurystyki użyteczności i testy z użytkownikami, tj. w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert kierował co najmniej 5 badaniami użyteczności stron internetowych, z wykorzystaniem jednocześnie analizy eksperckiej w oparciu o heurystyki użyteczności i testów z użytkownikami, przy czym co najmniej 2 z tych badań były realizowane dla administracji publicznej; b) członek zespołu, posiadający minimum 3-letnie doświadczenie uczestnictwa w projektach polegających na badaniu użyteczności stron internetowych, z wykorzystaniem analizy eksperckiej w oparciu o heurystyki użyteczności i testy z użytkownikami, tj. w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert uczestniczył w co najmniej 4 badaniach użyteczności stron internetowych, z wykorzystaniem jednocześnie analizy eksperckiej w oparciu o heurystyki użyteczności i testów z użytkownikami, przy czym co najmniej 2 z tych badań były realizowane dla administracji publicznej; c) członek zespołu – posiadający minimum 3-letnie doświadczenie uczestnictwa w projektach polegających na zaprojektowaniu doświadczeń użytkownika w środowisku stron internetowych, tj. w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert zaprojektował doświadczenia użytkownika („user experience design”) dla co najmniej 4 stron internetowych, przy czym co najmniej 1 z tych projektów był realizowany dla administracji publicznej; d) członek zespołu – moderator testów z użytkownikami, posiadający minimum 3-letnie doświadczenie w moderacji testów z użytkownikami w zakresie badań użyteczności stron internetowych, tj. w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert moderował testy z użytkownikami w co najmniej 5 badaniach użyteczności stron internetowych; e) członek zespołu – specjalista ds. dostępności posiadający minimum 4 lata doświadczenia zawodowego w dostosowywaniu serwisów internetowych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w zakresie spełniania wymogów zawartych w wytycznych WCAG 2.0, tj. w ciągu ostatnich dwóch lat przed terminem składania ofert wziął udział w co najmniej 4 audytach dostępności serwisów internetowych dla osób z niepełnosprawnościami, które to audyty dotyczyły spełniania wymogów zawartych w wytycznych WCAG 2.0. Funkcje członków zespołu badawczego, wymienione w punktach b, d i e, mogą być łączone, pod warunkiem, że jedna osoba będzie spełniać wszystkie warunki postawione danym funkcjom, tzn. funkcje nie mogą być dzielone. 2. zdolności technicznej lub zawodowej dla Części II zamówienia: 2.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie (jedno zamówienie – jedna umowa) związane z przeprowadzeniem audytu bezpieczeństwa i dostępności, którego wartość wyniosła co najmniej 50.000 zł brutto 2.2 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w ilości co najmniej 4 osób, z których każda posiada minimum 3-letnie doświadczenie w przeprowadzeniu audytów bezpieczeństwa i dostępności systemów IT oraz osoby te posiadają stosowne certyfikaty potwierdzające ich umiejętności związane z audytem IT (każdy z członków zespołu musi posiadać przynajmniej jeden z certyfikatów: CISSP, CISA, CISM, a cały zespół musi posiadać łącznie wszystkie wskazane certyfikaty ). 3. zdolności technicznej lub zawodowej dla Części III zamówienia: 3.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie dwie usługi, z których każda: a) polegała na wykonaniu usługi audytu bezpieczeństwa systemu informatycznego, b) miała wartość co najmniej 30 000 zł brutto. 3.2 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które posiadają n/w doświadczenie: a) Jedną osobą ds. bezpieczeństwa IT, która przeprowadziła audyt bezpieczeństwa dwóch systemów informatycznych. b) Jedną osobą pełniącą rolę architekta IT, która spełnia łącznie n/w wymagania: - posiada wykształcenie wyższe informatyczne, - brała udział jako główny architekt lub ekspert ds. architektury w opracowywaniu założeń i architektury 2 (dwóch) systemów informatycznych. c) Jedną osobą pełniącą rolę analityka biznesowego, która brała udział w wykonywaniu analizy wymagań oraz modelowaniu procesów biznesowych w 2 (dwóch) systemach informatycznych
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. b) dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu –jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. c) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty dotyczące każdego z wykonawców, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt a składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone powyżej stosuje się.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 6a, 6b, 6c do SIWZ – w zależności od wybranej części zamówienia. Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są: referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeśli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia. b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7a, 7b, 7c do SIWZ – w zależności od wybranej części zamówienia. c) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumentów dotyczących każdego z wykonawców, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 8a, Załącznik nr 8b oraz Załącznik nr 8c do SIWZ w zależności od wybranej części zamówienia. b) oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ według wzorów stanowiących odpowiednio Załącznik nr 3 i 4 do SIWZ, c) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, d) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego, e) dla Część I propozycję koncepcji trzech scenariuszy testów z użytkownikami wraz z zadaniami oraz propozycję koncepcji listy kryteriów użyteczności przygotowanej zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale 5.1 i 5.2 SOPZ, stanowiącego Załącznik nr 1a do SIWZ. f) dla Część II wykaz osób do oceny w kryterium „Doświadczenie audytorów” sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 9b do SIWZ. Uwagi: a. do oceny w kryterium „Doświadczenie audytorów” nie mogą zostać przedstawione inne osoby niż osoby wskazane na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 4.2.4.2 SIWZ, b. wykaz osób do oceny w kryterium „Doświadczenie audytorów” nie należy do dokumentów, o których mowa w art. 25 ustawy, i w wypadku niezłożenia go wraz z ofertą lub złożenia dokumentu wadliwego, Zamawiający nie będzie wzywał Wykonawców do jego uzupełnienia g) dla Część III wykaz osób do oceny w kryterium „Doświadczenie audytorów” sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 9c do SIWZ. Uwagi: a. do oceny w kryterium „Doświadczenie audytorów” nie mogą zostać przedstawione inne osoby niż osoby wskazane na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 4.2.5.2 SIWZ, b. wykaz osób do oceny w kryterium „Doświadczenie audytorów” nie należy do dokumentów, o których mowa w art. 25 ustawy, i w wypadku niezłożenia go wraz z ofertą lub złożenia dokumentu wadliwego, Zamawiający nie będzie wzywał Wykonawców do jego uzupełnienia