Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie diagnozy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej
oraz Strategii Rozwoju Ponadlokalnego do roku 2030 dla OMGGS wraz z częścią wdrożeniową opisującą realizację ZIT 2021-2027
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221654880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długi Targ 39/40
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-830
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@metropoliagdansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.metropoliagdansk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Stowarzyszenie
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Stowarzyszenie samorządowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie diagnozy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej
oraz Strategii Rozwoju Ponadlokalnego do roku 2030 dla OMGGS wraz z częścią wdrożeniową opisującą realizację ZIT 2021-2027
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e14d1ea9-bbc2-11ec-97c7-b646b0ba23df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00122258
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00040409/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 „Opracowanie diagnozy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej oraz Strategii Rozwoju Ponadlokalnego do roku 2030 dla OMGGS wraz z częścią wdrożeniową opisującą realizację ZIT 2021-2027
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Usługa będzie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e14d1ea9-bbc2-11ec-97c7-b646b0ba23df
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
W uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@metropoliagdansk.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stowarzyszenie OBSZAR METROPOLITALNY GDAŃSK-GDYNIA-SOPOT /OMGGS/ z siedzibą w Gdańsku 80-830 przy ul. Długi Targ 39/40.
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem: iod@metropoliagdansk.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej jako: uPzp).
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 uPzp. Ponadto, z uwagi na korzystanie przez OMGGS z portalu www.miniportal.uzp.gov.pl Pani/Pana dane osobowe przetwarzać będzie również Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17A, a także Urząd Miasta Sopotu, ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPzp związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z uPzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OMGGS/TP2/01/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia stanowi usługa polegająca na opracowaniu diagnozy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej oraz Strategii Rozwoju Ponadlokalnego do roku 2030 dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot wraz z częścią wdrożeniową opisującą realizację ZIT 2021-2027.
2. Zamówienie będzie realizowane w częściach:
Diagnoza oraz pierwszy projekt strategii do konsultacji społecznych (pkt. A i B): w terminie 5 miesięcy od daty zawarcia umowy jednak nie dalej niż do końca listopada 2022 r.,
Ostateczna wersja strategii oraz raporty z konsultacji i synteza dokumentu strategii (pkt. C-E): w terminie 15 miesięcy od daty zawarcia umowy jednak nie dalej niż do końca września 2023 r.
3. Kontekst zamówienia:
Strategia rozwoju ponadlokalnego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS) do roku 2030 zastąpi i skonsoliduje dotychczasowe dokumenty strategiczne Metropolii i będzie najważniejszym dokumentem, określającym wizję i cele rozwoju OMGGS na najbliższe lata.
Biorąc pod uwagę tempo oraz zakres zmian zachodzących na poziomie globalnym oraz europejskim, w tym wyzwania związane z kryzysem klimatycznym, pandemią, czy kryzysem migracyjnym, mających kluczowy wpływ na rozwój 59 samorządów lokalnych zrzeszonych w Metropolii, niezbędne jest również otworzenie procesu zarządzania rozwojem OMGGS na nowe trendy, innowacje, cyfryzację i zmiany technologiczne, adaptację do zmian klimatu oraz dbanie o to aby rozwój naszych gmin i powiatów był zrównoważony, z poszanowaniem praw i potrzeb wszystkich mieszkańców.
Miasta „rdzeniowe” OMGGS znajdują się w czołówce miast najbardziej atrakcyjnych do życia w skali kraju. Obszar ten jest motorem rozwoju regionu, a jednocześnie koncentrują się tu jego kluczowe problemy z zakresu energii i środowiska, transportu, czy spraw społecznych.
Rozwiązanie problemów metropolii jest ściśle uzależnione od tego, jak zostaną zaprojektowane i wdrożone nasze strategiczne priorytety. Dobrze przygotowana strategia pozwoli zidentyfikować nasze długoterminowe potrzeby, których rozwiązanie wymaga działań ponad granicami administracyjnymi. Dobrze funkcjonująca metropolia to przede wszystkim konkretne, codzienne korzyści dla naszych mieszkańców.
Kwestią fundamentalną jest dla nas również Polityka Spójności UE. Doświadczenia wyniesione z ostatnich lat wyraźnie pokazują, że realizacja projektów UE ma kluczowy wpływ na rozwój naszego obszaru. Naszą ambicją w tym procesie jest aktualizacja celów i wyznaczenie nowych kierunków oraz dobre wykorzystanie szans, które stwarzają nam Programy Unii Europejskiej na lata 2021-2027.
Strategia rozwoju ponadlokalnego przygotowywana jest w oparciu o wymogi ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 559). Opracowywana jest przez gminy sąsiadujące, powiązane ze sobą funkcjonalnie. Strategia ZIT wymagana jest w oparciu o art. 29 rozporządzenia ogólnego tj. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r., a także Umowę Partnerstwa dla realizacji Polityki Spójności 2021-2027 w Polsce (projekt z listopada 2021 r.). Zgodnie z Umową Partnerstwa, JST wchodzące w skład związku ZIT posiadające lub planujące przygotowanie strategii rozwoju ponadlokalnego nie będą musiały przygotowywać oddzielnego dokumentu, ale jego rolę pełnić będzie część wdrożeniowa do strategii rozwoju ponadlokalnego, spełniająca jednocześnie wymogi dla strategii ZIT. Warunkiem realizacji ZIT dla OMGGS jest przygotowanie strategii rozwoju ponadlokalnego do 31 grudnia 2025 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
73110000-6 - Usługi badawcze
79300000-7 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
92312210-6 - Usługi świadczone przez autorów
98133100-5 - Usługi w zakresie poprawy oraz wspierania administracji samorządowej i wspólnot samorządowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług o których mowa w art. 305 ust. 1 w związku z art. 214 ust. 1, pkt 7 uPzp, na poziomie 20 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki
finansowe na ten cel. Zamówienie zostanie udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki – art. 305 uPzp.
Powyższe zamówienia mogą zostać udzielone o ile Wykonawca spełni przynajmniej następujące warunki: Wykonawca dotychczas realizował usługi w terminie i z najwyższą starannością; zapewni nie gorszy standard wykonywania nowego zamówienia niż podstawowego; Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowy opis sposobu oceny ofert zawarty jest w specyfikacji warunków zamówienia - rozdział XIX.
1.kryterium „Cena brutto za wykonanie zamówienia” – waga kryterium 40%.: (PK1 )
Sposób obliczenia: PK1= [CN / CR x 40% ] x 100
PK1 – ilość punktów dla kryterium
CN – najniższa oferowana cena
CR – cena oferty rozpatrywanej
2) kryterium: „Doświadczenie zespołu skierowanego do realizacji zamówienia” – waga kryterium 10%: (PK2)
Przy ocenie tego kryterium zostanie wzięta pod uwagę liczba strategii rozwoju/ programów strategicznych wykonanych wyłącznie na rzecz sektora publicznego w ciągu 10 lat poprzedzających złożenie oferty, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy w tym okresie, których współautorem jest koordynator i/lub członek/członkowie Zespołu skierowanego do realizacji zamówienia.
Wykonawcy w przedmiotowym kryterium otrzymają punkty wg poniższej reguły:
LWS = (LWS bo/ LWS max) x 10
gdzie:
LWS = liczba punktów oferty ocenianej - punkty w kryterium „Doświadczenie zespołu skierowanego do realizacji zamówienia”,
LWS bo = liczba wykonanych strategii rozwoju na rzecz podmiotów publicznych wskazanych w ofercie ocenianej
LWS max = najwyższa liczba wykonanych strategii rozwoju na rzecz podmiotów publicznych spośród złożonych ofert
3) kryterium: „Koncepcja realizacji zamówienia ” – waga kryterium 50%: (PK3)
Członkowie Komisji przetargowej wspólnie przyznają pełne punkty w danym kryterium zgodnie z niżej wskazaną punktacją (ocena nie będzie posiadać punktacji pośredniej, np. 1,5 pkt; 2,8 pkt).
a) Harmonogram realizacji zamówienia, w tym wewnętrzna logiczna spójność koncepcji prac w odniesieniu do zakresu objętego przedmiotem zamówienia – waga podkryterium 25%.
Przy ocenie tego podkryterium sprawdzane jest, czy Wykonawca wyczerpująco wskazał sposób, w jaki poszczególne działania tworzą ciąg logiczny, a poszczególne etapy warunkują się wzajemnie umożliwiając realizację celu zamówienia. Liczba przyznanych punktów będzie uzależniona od stopnia powiązania poszczególnych etapów w koncepcji realizacji zamówienia. Wykonawca będzie musiał wykazać sekwencyjność w przyjętym przez siebie podejściu.
b) Koncepcja prac w odniesieniu do zakresu objętego przedmiotem zamówienia – waga podkryterium 25%.
Przy ocenie tego podkryterium sprawdzane jest, czy Wykonawca przedstawił wszystkie elementy, wymagane przez Zamawiającego, w szczególności, czy zagadnienia wynikające ze wskazanego zakresu prac potraktowano w sposób kompleksowy (całościowy i niezawężający) oraz czy pomiędzy poszczególnymi etapami analizy zachodzi równowaga, tzn. zachowano ich proporcje/ adekwatność biorąc pod uwagę cele badania.
W szczególności Zamawiający oceniać będzie koncepcję prowadzenia: wywiadów, warsztatów, konsultacji społecznych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu skierowanego do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koncepcja realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1 Nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. Wykonawcą może być ekspert, zespół ekspertów lub podmiot dysponujący ekspertem lub zespołem ekspertów z zakresu przedmiotu zamówienia. Szczegółowe wymogi w tym zakresie zostały opisane w pkt 1.2.4) poniżej.
1.2 Spełniają warunki dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a/ w okresie ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał należycie co najmniej 5 usług opracowania strategii rozwoju/ programów strategicznych na rzecz podmiotów prywatnych lub publicznych;
UWAGA:
Zamawiający wymaga, aby w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, doświadczeniem w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, o której mowa powyżej, wykazał się w całości jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
b/ dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób, które skieruje do realizacji zamówienia, w skład którego wejdą:
Koordynator zespołu – osoba, która w okresie 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie pełniła funkcję koordynatora zespołu dla co najmniej 2 strategii rozwoju/ programów strategicznych realizowanych na rzecz podmiotów prywatnych lub publicznych;
co najmniej 1 osoba, która w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeśli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie uczestniczyła czynnie w realizacji co najmniej 2 badań i/lub analiz i/lub ewaluacji dotyczących rozwoju społeczno-gospodarczego realizowanych na rzecz podmiotów prywatnych lub publicznych;
co najmniej 1 osoba, która w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeśli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie uczestniczyła czynnie w realizacji co najmniej 2 badań i/lub analiz i/lub ewaluacji dotyczących adaptacji do zmian klimatu i/lub bezpieczeństwa środowiskowego realizowanych na rzecz podmiotów prywatnych lub publicznych;
co najmniej 1 osoba, która w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeśli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie uczestniczyła czynnie w realizacji co najmniej 2 badań i/lub analiz i/lub ewaluacji dotyczących publicznego transportu zbiorowego i/lub transportu towarowego realizowanych na rzecz podmiotów prywatnych lub publicznych.
UWAGA!
Ilekroć mowa o doświadczeniu w realizacji badań/analiz/ewaluacji poszczególnych osób, należy przez to rozumieć bycie autorem/współautorem całości lub części raportu końcowego lub bycie autorem/współautorem całości lub części utworu opublikowanego w formie artykułu w czasopiśmie naukowym lub w formie książkowej z nadanym numerem ISBN lub ISSN.
Doświadczenie zespołu skierowanego do realizacji przedmiotu zamówienia podlega ocenie Zamawiającego – stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ;
2.oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania złożonym wraz z ofertą – załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.wykaz usług porównywalnych z usługami stanowiącymi przedmiot zamówienia, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy- załącznik nr 5 do SWZ;
2. wykaz osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SWZ.
3.oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania złożonym wraz z ofertą – załącznik nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 3, wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
2. Zmiana postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy może nastąpić, jeżeli zajdzie co najmniej jedna z okoliczności wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 1) - 4) lub art. 455 ust. 2 uPzp.
3. Stosownie do art. 455 ust. 1 pkt 1) - 4) ustawy – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie:
1) zmiana wynagrodzenia umownego Wykonawcy,
2) zmiana terminu realizacji zamówienia – w zakresie terminu wykonania Umowy - wyłącznie na uzasadniony wniosek Wykonawcy i po akceptacji zmiany przez Zamawiającego pod warunkiem, że zmiana ta nie jest przez Wykonawcę zawiniona i wynika z okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, a których nie mógł przewidzieć na etapie składania ofert,
3) zmiana osób, które będą uczestniczyły lub uczestniczących w realizacji zamówienia,
4) zmiana podmiotu uczestniczącego w wykonywaniu zamówienia, na którego zasobach polega Wykonawca wykazując w ofercie spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Zmiana wynagrodzenia umownego Wykonawcy może nastąpić w następujących okolicznościach:
1) część usługi nie zostanie/nie została wykonana,
2) wystąpi konieczność wykonania usług dodatkowych,
3) na skutek odstąpienia przez Zamawiającego od wykonania części przedmiotu Zamówienia.
5. Zasadność zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 2 i 3 musi być każdorazowo potwierdzona przez Zamawiającego, a odpowiednie rozliczenie usługi sporządzone przez Wykonawcę musi być sprawdzone i zatwierdzone przez Zamawiającego i załączone do faktury Wykonawcy
6. Zmiana umownego terminu rozpoczęcia lub zakończenia realizacji przedmiotu umowy może nastąpić pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie są one przez Wykonawcę zawinione, spowodowana w szczególności:
1) wystąpieniem okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 4
2) siłą wyższą, np. wystąpieniem zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
3) działaniami osób trzecich uniemożliwiającymi wykonanie usług, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
7. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien poinformować Zamawiającego stosownym pismem zawierającym wniosek o zmianę terminu wraz z uzasadnieniem.
8. Zmiana, o której mowa w ust. 2 pkt 3 może nastąpić, gdy jest ona niezależna od Wykonawcy, a osoby przystępujące do uczestnictwa w realizacji zamówienia będą spełniały wymagania dla osób, określone w specyfikacji warunków zamówienia.
9. Zmiana podmiotu uczestniczącego w wykonywaniu zamówienia, na którego zasobach polega Wykonawca, wykazując w ofercie spełnianie warunków udziału w postępowaniu dopuszczalna jest w przypadkach, gdy:
1) wszczęto w stosunku do tego podmiotu postępowanie upadłościowe, likwidacyjne, układowe lub egzekucyjne, bądź ogłoszono rozwiązanie firmy tego podmiotu,
2) wystąpią obiektywne przyczyny uniemożliwiające kontynuowanie przez ten podmiot realizacji powierzonych zadań.
10. Podmiot, który będzie uczestniczył w wykonywaniu zamówienia w miejsce podmiotu, o którym mowa w ust. 8 musi spełniać takie same warunki, określone w specyfikacji warunków zamówienia jak podmiot pierwotny i przejmie obowiązki na takich samych zasadach jak podmiot pierwotny.
11. Rozszerzenie składu Zespołu o dodatkowe osoby przez Wykonawcę nie stanowi zmiany składu Zespołu. Rozszerzenie składu Zespołu wymaga pisemnej akceptacji przez Zamawiającego i nie stanowi zmiany treści Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-04 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów uPzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 uPzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub treści SWZ na stronie internetowej.
6. Odwołanie wnosi się w terminie:
1) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
2) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1).
7. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
8. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 uPzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
9. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
10. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zamówień publicznych, zwanego dalej „sądem zamówień publicznych".
11. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 uPzp przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. - Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.
12. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.