Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa wysokosprawnego chromatografu cieczowego z detektorem DAD i fluorescencyjnym przystosowanego do oznaczania pierwszorzędowych amin aromatycznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000296880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Raciborska 39
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-074
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wsse.katowice@pis.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/wsse-katowice/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych- jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa wysokosprawnego chromatografu cieczowego z detektorem DAD i fluorescencyjnym przystosowanego do oznaczania pierwszorzędowych amin aromatycznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c30645ab-cdcd-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00084398
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010059/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa wysokociśnieniowego chromatografu cieczowego (HPLC) z detektorem diodowym i fluoroscencyjnym przystosowanym do oznaczania pierwszorzędowych amin aromatycznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wsse-katowice.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wsse-katowice.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie pzp., odbywa się drogą elektroniczną, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformy znajdującej się pod adresem: https://wsse-katowice.ezamawiajacy.pl zwanej dalej Platformą Zakupową lub Systemem.
3. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Wszelkie dokumenty związane z postępowaniem (tj. zawiadomienia, informacje, wnioski), ofertę, oświadczenia o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym i przekazuje za pośrednictwem Platformy zakupowej znajdującej się pod adresem: https://wsse-katowice.ezamawiajacy.plOsoby do porozumiewania się z Wykonawcami:
• w sprawach przedmiotu zamówienia: Pani Dorota Dylewska, tel. 32 351 23 00 wew. 311.
• w sprawach formalnych - procedury Pzp: Pani Anna Litke tel. 32 351 23 45, e-mail: a.litke@wsse.katowice.pl. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania. W celu prawidłowego sporządzenia oferty, Wykonawca powinien zapoznać się z dokumentacją przetargową. Wykonawcy składają ofertę zgodnie z wymaganiami zawartymi w SWZ. Złożenie oferty na formularzu o innej treści jest niedopuszczalne i spowoduje odrzucenie oferty. Oferta powinna być podpisana przez osobę/osoby upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformy znajdującej się pod adresem: https://wsse-katowice.ezamawiajacy.pl zwanej dalej Platformą Zakupową lub Systemem. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://wsse-katowice.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
Pozostałe szczegółowe informacje określone zostały w Rozdziale XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy RODO określone zostały z Rozdziale XXIV SWZ - KLAUZULA INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO W TOKU POSTĘPOWANIA.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH ZEBRANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO W TOKU POSTĘPOWANIA.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OA.272.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawę wysokosprawnego chromatografu cieczowego z detektorem DAD i fluorescencyjnym, przystosowanego do oznaczania pierwszorzędowych amin aromatycznych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 6 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 38432200-4 - Chromatografy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Pojemność autosamplera na standardowe fiolki o obj. 1,5/1,8 ml
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość zaoferowanych elektrycznych zaworów w termostacie kolumn, sterowanych jednocześnie z poziomu oprogramowania
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Liniowość detektora UV-VIS z matrycą diodową < 5%
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Żywotność lampy detektora fluorescencyjnego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się, z zastrzeżeniem art.110 ust.2 ustawy Pzp, Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. ; 2. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy Pzp.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art.108 ust.1 ustawy Pzp wraz z ofertą należy złożyć wypełnione oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - wg wzoru na załączniku nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie wg wzoru na załączniku nr 2 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca wraz z ofertą złoży oświadczenia:1) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
2) o braku podstaw wykluczenia
- we wskazanym przez siebie zakresie
2. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujące wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 765), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) Zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ (jeżeli dotyczy);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Szczegółowe zapisy zostały ujęte w Rozdziale X SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany Umowy dopuszczalne będą w granicach wyznaczonych przepisami ustawy Pzp, w tym art. 455 ust. 1 oraz ust. 2 tej ustawy oraz określonych w niniejszej Umowie. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiej zmiany, chyba że umowa wyraźnie stanowi inaczej. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 454 i 455 Pzp.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy, gdy zmiana taka dotyczy :
a) zmiany danych Wykonawcy lub Zamawiającego (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy)- w zakresie dostosowania umowy do tych zmian.
b) zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy - związana z wystąpieniem siły wyższej lub zdarzeń losowych (jeżeli dotyczy).
c) zmiany zakresu usług wykonywanych przez podwykonawców - związana z wystąpieniem siły wyższej lub zdarzeń losowych (jeżeli dotyczy).
d) zmian w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, niezależnych od Stron i niemożliwych wcześniej do przewidzenia, powodujących że realizacja umowy na dotychczasowych warunkach stanie się niemożliwa lub niecelowa.
e) w przypadku wycofania towaru zaoferowanego w ofercie przez producenta z rynku lub pojawienia się sprzętu o parametrach lepszych lub zastąpienia towaru nowszym, a towar zaoferowany zamiennie musi posiadać parametry nie gorsze niż zaproponowane w ofercie i taka samą lub niższą cenę.
f) na zasadach i warunkach (w tym z zachowaniem obowiązku niezwłocznego informowania o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie umowy, o ile taki wpływ wystąpił lub może wystąpić) określonych w art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020r.o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U.2020 poz. 1842 z późn. zm.).
g) w pozostałych przypadkach przewidzianych w art. 455 Pzp, a to ust. 1 pkt 2 i nast. oraz ust 2.
3. Warunkiem wprowadzenia zmian, o których mowa w §9 jest potwierdzenie powstania okoliczności w formie opisowej i ich stosowne umotywowanie.
4. W celu dokonania zmian zapisów niniejszej umowy na wniosek Wykonawcy, jest on zobowiązany do pisemnego wystąpienia z propozycją zmian warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem (z uwzględnieniem postanowień ust. 2 lit f).
5. Zmiany umowy mogą nastąpić również w przypadku, gdy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych, liczbowych, numeracji jednostek redakcyjnych lub uzupełnień treści nie powodujących zmiany celu i istoty umowy.
6. Strony dopuszczają także zmianę umowy w zakresie zmiany osób wskazanych w §4 oraz w § 7 ust. 6 umowy, przy czym taka zmiana nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Dla jej skuteczności wystarczającym jest poinformowanie drugiej strony z zachowaniem formy pisemnej.