Dostawa urządzeń RTG do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa urządzeń RTG do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego dla Oddziału Celnego „Port Lotniczy” w Gdańsku-Rębiechowie Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGdańsk
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
  • Termin składania wniosków2021-07-15
  • ZamawiającyIzba Administracji Skarbowej w Gdańsku
  • Data publikacji ogłoszenia2021-07-01
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00100403
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa urządzeń RTG do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego dla Oddziału Celnego „Port Lotniczy” w Gdańsku-Rębiechowie Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001021197

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Długa 75/76

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-831

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 58 300 23 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.gdansk@mf.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.kas.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa urządzeń RTG do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego dla Oddziału Celnego „Port Lotniczy” w Gdańsku-Rębiechowie Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f15c5018-d8ae-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00100403

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014403/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.4 Zakup rentgenów – skanerów RTG na rzecz IAS w Gdańsku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ias-gdansk.eb2b.com.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ias-gdansk.eb2b.com.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z dnia 9 listopada 2017r. poz. 2247, określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
1) dokumenty w formacie .pdf należy podpisywać tylko i wyłącznie formatem PAdES,
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż .pdf, wtedy należy użyć formatu XAdES. Wykonawca załącza plik z podpisem oraz plik, który został podpisany.
Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) stały dostęp do sieci internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512kb/s,
2) komputer klasy PC lub PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa; w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10,0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Acrobat Reader.
Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 50 MB w formatach: .pdf.
Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
1) plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej zostaje zapisany w formie zaszyfrowanej oraz pozostaje niewidoczny dla Zamawiającego do czasu odszyfrowania pliku przez Zamawiającego, co następuje po upływie terminu otwarcia ofert,
2) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę Zakupową stanowi trwale przypisana do dokumentu elektronicznego data oraz dokładny czas (hh:mm:ss), znajdująca się po lewej stronie dokumentu w kolumnie Data przesłania.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ias-gdansk.eb2b.com.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r., str. 1), dalej RODO, informuję, że:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku, ul. Długa 75/76, 80-831 Gdańsk, tel. 58 300 23 00, adres e- mail: ias.gdansk@mf.gov.pl .
2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem e-mail iod.gdansk@mf.gov.pl .
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Dostawa urządzeń RTG do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego dla Oddziału Celnego „Port Lotniczy” w Gdańsku-Rębiechowie Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni, znak postępowania: 2201-ILN-2.260.7.2021, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora - zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 Ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz. 2019 i 2020r. poz. 288, 875, 1492, 1517, 2275, 2320, z 2021r. poz. 464 z późn.zm.), zwana dalej Ustawą:
1) upoważnieni przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku pracownicy Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku,
2) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 - 76 Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz. 2019 i 2020r. poz. 288, 875, 1492, 1517, 2275, 2320, z 2021r. poz. 464 z późn.zm.),
3) podmioty przetwarzające - którym zlecimy czynności wymagające przetwarzania danych,
4) podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa,
5) podmioty uczestniczące w realizacji Umowy.
5) Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, jak i nie
będą podlegały profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO,
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z Ustawy.
7) Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:

1) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ,
2) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ,
3) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - na podstawie art. 21 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 2201-ILN-2.260.7.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 467479,67 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Postępowanie o udzielenie zamówienia na: Dostawa urządzeń RTG do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego dla Oddziału Celnego „Port Lotniczy” w Gdańsku-Rębiechowie Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni, prowadzone jest w trybie podstawowym, na podstawie przepisów Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r., (Dz.U. z 2019r. poz. 2019 i 2020r. poz. 288, 875, 1492, 1517, 2275, 2320, z 2021r. poz. 464 z późn.zm.).


Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa 3 szt. urządzeń RTG do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego dla Oddziału Celnego „Port Lotniczy” w Gdańsku-Rębiechowie Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający wymagania Zamawiającego w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia stanowi:

a) Załącznik nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia,

b) Załącznik nr 1 a) do SWZ – Specyfikacja techniczna,

c) Załącznik nr 7 do SWZ - Projektowane postanowienia Umowy.


Zamawiający oczekuje, aby przedmiot zamówienia, tj. urządzenia RTG ich montaż, uruchomienie, konfiguracja, spełniał odpowiednie normy, certyfikaty, aprobaty techniczne, atesty oraz posiadać oznaczenie CE poświadczające o dopuszczeniu produktu do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej.

Wykonawca dostarczy do siedziby Jednostki Zamawiającego urządzenia RTG fabrycznie nowe, kompletne, gotowe do użytkowania po montażu, uruchomieniu i konfiguracji, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2020 roku, nieużywane, wolne od wad, w tym również od wad prawnych, nie poddawane jakimkolwiek naprawom, do urządzeń nie mają jakichkolwiek praw osoby trzecie, urządzenia nie są przedmiotem żadnego postępowania lub zabezpieczenia oraz spełniają polskie wymagania, w tym warunki techniczne określone w Załączniku nr 1 a) do SWZ.

Zakres obowiązków Wykonawcy oraz prac będących przedmiotem zamówienia opisany został w pkt 3.8 SWZ.

Wraz z urządzeniami, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oprogramowanie niezbędne do funkcjonowania urządzeń stanowiące element przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu.

W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający dopuszcza złożenie oferty na dostarczenie urządzeń wyłącznie nowych. Następujące elementy potwierdzają, że dostarczone przez Wykonawcę urządzenia są fabrycznie nowe: elementy fabrycznego opakowania/ocena wizualna; stretchowane oryginalne nienaruszone kartony producenta, fabrycznie ułożony styropian, oryginalne napięte taśmy, naciągana folia.

W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługę serwisu gwarancyjnego urządzeń oraz oprogramowania, w terminie trwania Umowy wraz z okresem trwania gwarancji udzielonej przez Wykonawcę.

4.2.6.) Główny kod CPV: 38582000-8 - Rentgenowskie urządzenia przeglądowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oraz ich wagą:
nr 1: C - cena brutto oferty - waga 60 %,
nr 2: G – termin dodatkowej gwarancji na urządzenia RTG - waga 20 %,
nr 3: T - termin dostawy urządzeń RTG - waga 20%.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1-6 oraz art. 109 ust 1 pkt 4 Ustawy,
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 112 ust. 2 pkt 2 i 4 Ustawy w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów oraz zdolności technicznej lub zawodowej.
W zakresie warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 112 ust. 2 pkt 1 i 3 Ustawy, Zamawiający odstępuje od stawiania warunku oraz badania spełnienia warunku.
Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 i 4 Ustawy, dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów oraz zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

1) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże należyte wykonanie lub wykonywanie co najmniej dwóch umów dotyczących dostaw stanowiących przedmiot zamówienia, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w których Wykonawca zrealizował lub realizuje minimum dwie umowy na dostawy urządzeń rentgenowskich do bezinwazyjnej kontroli bagażu podróżnych lub urządzeń do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego wraz z montażem, uruchomieniem i konfiguracją, o wartości brutto co najmniej 250.000,00 złotych brutto (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) każda z umów.
Jeżeli wykonanie umowy na dostawę dotyczyło szerszego zakresu niż określono w warunku udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wskazać udział kwotowy tych dostaw w całości zrealizowanego zadania. W przypadku wykonywania dostaw powtarzających się lub ciągłych, które są w trakcie realizacji, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że do terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu wartość realizowanego zamówienia wynosiła co najmniej wartość określoną przez Zamawiającego dla przedmiotu zamówienia.
2) W celu potwierdzenia, że oferowane czynności serwisu gwarancyjnego urządzeń rentgenowskich odpowiadają wymogom określonym w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, Specyfikacji technicznej, stanowiącej Załącznik nr 1 a) do SWZ oraz wymogom określonym w SWZ, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył Oświadczenie w formie Załącznika nr 9 do SWZ, potwierdzające że usługi gwarancyjne i okresowe przeglądy urządzeń świadczone przez Wykonawcę, dotyczące urządzeń będą świadczone przez Wykonawcę w oparciu o serwis autoryzowany przez producenta, zapewniający zachowanie gwarancji producenta w okresie obowiązywania gwarancji.

Zamawiający uzna warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

1) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne Zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskie, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 29 listopada 2000r. Ustawa Prawo atomowe (Dz. U. z 2021r. poz. 623 z późn.zm.), na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgodnie z treścią art. 117 ust 2 Ustawy Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- warunek określony w ppkt 6.1.a) SWZ każdy z Wykonawców zobowiązany jest spełniać samodzielnie,
- warunek określony w ppkt 6.3.2) SWZ zobowiązany jest spełnić co najmniej jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie,
- warunek określony w ppkt 6.3.1) SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są spełniać łącznie,
- warunek określony w ppkt 6.4 SWZ zobowiązany jest spełnić co najmniej jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie, tj. co najmniej jeden Wykonawca spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 273 ust. 1 Ustawy, w postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie:
1) braku podstaw wykluczenia,
2) spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Zgodnie z treścią art. 273 ust. 2 Ustawy, Wykonawca dołącza do składanej oferty Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Wzór Oświadczenie stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia formularz Oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, stanowiący dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.

Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów wraz z Oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy stanowiący dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia z postępowania (załącznik nr 3 do SWZ), Wykonawca przedstawia Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór Zobowiązania stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.

Zgodnie z treścią art. 274 ust. 1, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021r. poz. 275 z późn.zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik nr 5 do SWZ,


2) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1 – 4 i 6 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy; wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z treścią art. 274 ust. 1, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykaz wykonanych dostaw, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ, tj.: Wykonawca wykaże należyte wykonanie lub wykonywanie co najmniej dwóch umów dotyczących dostaw stanowiących przedmiot zamówienia, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w których Wykonawca zrealizował lub realizuje minimum dwie umowy na dostawy urządzeń rentgenowskich do bezinwazyjnej kontroli bagażu podróżnych lub urządzeń do bezinwazyjnej kontroli bagażu rejestrowanego oraz podręcznego wraz z montażem, uruchomieniem i konfiguracją, o wartości brutto co najmniej 250.000,00 złotych brutto (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) każda z umów.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dowody potwierdzające wykonanie lub wykonywanie ww. umów wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz czy dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami potwierdzającymi, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz wskazywać wartość zrealizowaną umowy.
2) Oświadczenie Wykonawcy, potwierdzające że usługi gwarancyjne i okresowe przeglądy urządzeń RTG świadczone przez Wykonawcę, dotyczące urządzeń będą świadczone przez Wykonawcę w oparciu o serwis autoryzowany przez producenta, zapewniający zachowanie gwarancji producenta w okresie obowiązywania gwarancji, a także że oferowane czynności serwisu gwarancyjnego i okresowych przeglądów urządzeń rentgenowskich odpowiadają wymogom określonym w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, Specyfikacji technicznej, stanowiącej Załącznik nr 1 a) do SWZ oraz wymogom określonym w SWZ, w formie Załącznika nr 9 do SWZ,
Oświadczenie Wykonawcy stanowi dokument potwierdzający wykształcenie i kwalifikacje zawodowe Wykonawcy.
3) Dokument (aktualne) Zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskie, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 29 listopada 2000r. Ustawa Prawo atomowe (Dz. U. z 2021r. poz. 623 z późn.zm.), na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w Rozdziale 6 pkt 8 SWZ będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, a także w celu wykazania braku wobec tych podmiotów podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy. Wzór Zobowiązania stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Po wyborze oferty, a przed podpisaniem Umowy. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu następujących dokumentów:
1) W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda, przed zawarciem Umowy w sprawie przedmiotu zamówienia, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, która określa: Strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia, czasu na jaki została zawarta obejmującego co najmniej okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji, rękojmi, wykluczenie możliwości rozwiązania umowy przez którąkolwiek ze Stron do czasu wykonania przedmiotu zamówienia,
2) Opłaconą polisę ubezpieczeniową OC lub inny dokument ubezpieczenia oraz dowód opłacenia potwierdzający, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 30% kwoty oferowanej złożonej oferty, na cały okres trwania Umowy wraz z okresem udzielonej przez Wykonawcę gwarancji.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
- W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- warunek określony w ppkt 6.1.a) SWZ każdy z Wykonawców zobowiązany jest spełniać samodzielnie,
- warunek określony w ppkt 6.3.2) SWZ zobowiązany jest spełnić co najmniej jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie,
- warunek określony w ppkt 6.3.1) SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są spełniać łącznie,
- warunek określony w ppkt 6.4 SWZ zobowiązany jest spełnić co najmniej jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie, tj. co najmniej jeden Wykonawca spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia formularz Oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, stanowiący dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021r. poz. 275 z późn.zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik nr 5 do SWZ - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, niniejsze oświadczenie składa każdy z tych Wykonawców.
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz spełnienia, warunków udziału w postępowaniu, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) składa wraz z ofertą, odrębnie Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2) w terminie wskazanym w niniejszym Rozdziale pkt 8.5 SWZ przedkłada w odniesieniu do tych podmiotów adekwatnie oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 8.5 ppkt 1-6 SWZ.
Zgodnie z treścią art. 117 ust 4 Ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty, które elementy przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiana Umowy jest możliwa o ile zostanie przeprowadzona zgodnie z zasadami określonymi w art. 454 oraz art. 455 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, a także w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wskazanych poniżej:
1) zmiany nazwy, siedziby Wykonawcy, 2) zmiany przepisów aktów prawnych wymienionych w Umowie, a w szczególności:
a) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
b) Ustawa z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych,
c) Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych,
d) Ustawa z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych,
e) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa.
3) zmiany podmiotu na rzecz, którego ma być świadczony przedmiot Umowy oraz/lub jej zakresu, w przypadku zmian organizacyjnych w strukturach podległych Ministerstwu Finansów, 4) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego i nie ograniczają przedmiotu zamówienia, którego opis zawarty jest w Załączniku nr 8 oraz w Załączniku nr 9 do niniejszej Umowy, 5) zmiany sposobu realizacji przedmiotu niniejszej Umowy, w następstwie działania siły wyższej . Jeżeli siła wyższa uniemożliwia lub przewiduje się, że uniemożliwi którejkolwiek ze Stron wykonanie przedmiotu Umowy bądź zobowiązań wynikających z Umowy, to Strona ta dołoży wszelkich starań, aby powiadomić drugą Stronę o zaistniałym zdarzeniu lub o okolicznościach i wyszczególni zobowiązania, których wykonanie będzie uniemożliwione w ich wyniku. Powiadomienie to zostanie przekazane w terminie 2 dni od momentu powzięcia wiedzy o wydarzeniach lub okolicznościach, 6) zmiany zakresu wykonania przedmiotu Umowy w przypadku wystąpienia działań osób trzecich uniemożliwiających wykonania prac, za które to działania nie ponosi winy którakolwiek ze Stron niniejszej Umowy, 7) zmiany zakresu realizacji przedmiotu Umowy z powodu zmiany prawa wewnętrznego i zewnętrznego oraz wytycznych Ministerstwa Finansów.
Strony przewidują możliwość dokonywania zmian w treści umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w sytuacji gdy:
1) powstała możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych lub technicznych, niż te istniejące w chwili zawarcia Umowy, nie powodujących zmian przedmiotu Umowy, 2) powstała możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań w zakresie modelu/typu oprogramowania w przypadku zakończenia produkcji i braku dostępności na rynku pod warunkiem, że urządzenie/program będzie posiadał parametry nie gorsze od oferowanego modelu/typu oprogramowania i nie spowoduje podwyższenia ceny, 3) po zawarciu Umowy doszło do wydłużenia okresu gwarancyjnego przez producenta urządzeń, 4) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania zobowiązania, w tym terminu realizacji Umowy o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy, 5) realizacja przedmiotu Umowy wymaga uzyskania stosownych dokumentów z urzędów administracji państwowej, a z przyczyn niezależnych od Wykonawcy niemożliwe było uzyskanie tych dokumentów w terminach przewidzianych w przepisach prawa.
c.d. - Załącznik nr 7 do SWZ - Projektowane postanowienia Umowy, paragraf: 10 i 11.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-15 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ias-gdansk.eb2b.com.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-15 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-13

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Nie później niż w dniu podpisania Umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu:
- wykaz osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia, w formie oryginalnego dokumentu, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 12 do Projektowanych postanowień Umowy, tj. czynności: dostawy, montażu, uruchomienia, konfiguracji wraz z testem skuteczności uruchomienia urządzeń, doprowadzenie urządzeń RTG do stanu ich stosowania,
- wykaz osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia, w formie oryginalnego dokumentu, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 13 do Projektowanych postanowień Umowy, tj. czynności związanych z okresowym przeglądem urządzeń i udzieloną gwarancją,
- harmonogram dostaw urządzeń rentgenowskich RTG.
- Oświadczenie Wykonawcy w sprawie wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za uruchomienie urządzeń, posiadającej stosowne zezwolenie Państwowej Agencji Atomistyki, stanowiące Załącznik nr 14 do Projektowanych postanowień Umowy.

Pozasądowe rozwiązywanie sporów:
W sprawie majątkowej, w której zawarcie ugody jest dopuszczalne, każda ze stron Umowy, w przypadku sporu wynikającego z zamówienia, może złożyć wniosek o przeprowadzenie mediacji lub inne polubowne rozwiązanie sporu do Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranego mediatora albo osoby prowadzącej inne polubowne rozwiązanie sporu.
Sąd Polubowny przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzi mediację lub inne polubowne rozwiązanie sporu na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 grudnia 2016r. o Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2020r. poz. 762, 2320 z późn.zm.).
2021-07-01 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę naprawę wiertarki Makita HR2470, wrzeciono nie trzyma wiertła- Gdynia
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania14-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę naprawę wiertarki Makita HR2470, wrzeciono nie trzyma wiertła. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI