Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Analiza rynków zagranicznych pod kątem możliwości eksportowych oraz opracowanie modułu ekspansji dla przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego z Mazowsza”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140391839
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Świętojerska 9
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-236
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@armsa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.armsa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Analiza rynków zagranicznych pod kątem możliwości eksportowych oraz opracowanie modułu ekspansji dla przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego z Mazowsza”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6d09e5d8-eed2-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00128402
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu „Profesjonalizacja proinnowacyjnych usług doradczych partnerstwa Instytucji Otoczenia Biznesu Mazowsza” z programu Modelowanie Systemu Ofert Dla Innowacji, współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/armsa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązany jest założyć w systemie zapewniającym obsługę procesu udzielania zamówień
publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej dostępnym pod adresem
https://portal.smartpzp.pl/armsa (dalej „System”)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://portal.smartpzp.pl/armsa
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agencja Rozwoju Mazowsza Spółka Akcyjna, ul.
Świętojerska 9, 00-236 Warszawa; kontakt z Inspektorem ochrony danych osobowych możliwy jest pod
adresem email: iod@armsa.pl
b) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr ARM/12/2021
c) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019
r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”;
d) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4
lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
e) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
f) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
g) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
h) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ARM/12/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania i sporządzenie opracowania pn.
„Analiza rynków zagranicznych pod kątem możliwości eksportowych oraz opracowanie modułu
ekspansji dla przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego z Mazowsza”. Zamówienie jest
realizowane w ramach projektu „Profesjonalizacja proinnowacyjnych usług doradczych
partnerstwa Instytucji Otoczenia Biznesu Mazowsza” z programu Modelowanie Systemu Ofert
Dla Innowacji, współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
4.2.6.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72316000-3 - Usługi analizy danych
73210000-7 - Usługi doradcze w zakresie badań
85312320-8 - Usługi doradztwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali przynajmniej trzy usługi związane z opracowaniem analizy/studium/raportu/badania, których przedmiotem była problematyka: eksportowa rynków zagranicznych, handlu zagranicznego, prowadzenia działalności eksportowej lub szans na rynkach zagranicznych dla polskich przedsiębiorców, w obszarze wybranej branży rolno-spożywczej dla min. jednego rynku zagranicznego z kontynentów, których dotyczy przedmiotowe zamówienie tj. Europy, Afryki, Azji, Ameryki Południowej.Każda z ww. usług powinna zostać zrealizowana na kwotę o wartości brutto co najmniej
10 000 zł (dziesięć tysięcy złotych).
Przez jedną usługę należy rozumieć jedną umowę na wykonanie analizy/studia/raporty/badania. W przypadku, gdy w ramach jednej umowy wykonana została więcej niż jedna analiza/studium/raport/badanie, umowa taka traktowana będzie jako jedna usługa.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia tj.: co najmniej dwie osoby tworzące zespół ekspertów wyznaczonych do opracowania analizy z których każda w ciągu pięciu lat przed upływem terminu składania ofert uczestniczyła w sporządzeniu co najmniej trzech analiz/studiów/raportów gospodarczych, których przedmiotem była problematyka eksportowa rynków zagranicznych, handlu zagranicznego, prowadzenia działalności eksportowej lub szans na rynkach zagranicznych dla polskich przedsiębiorców. Opracowania te powinny dotyczyć wybranej branży rolno-spożywczej dla min. jednego rynku zagranicznego z kontynentów, których dotyczy przedmiotowe zamówienie tj. Europy, Afryki, Azji, Ameryki Południowej.
Przez doświadczenie w opracowaniu analizy/studium/raportu, Zamawiający rozumie zaangażowanie się w merytoryczną część realizacji dokumentu w ramach zespołu lub opracowanie takiego dokumentu samodzielnie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach, o których mowa w art. 125
ust. 1 Pzp (tj. pkt 2 powyżej) w zakresie podstaw do wykluczenia z postępowania wskazanych
przez Zamawiającego, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a. Wykaz usług wykonanych
b. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ, w tym:1) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w Rozdziale XX 1.4. lit. a) zostanie uznany za spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnia samodzielnie warunek niezbędnego doświadczania określony w tym punkcie. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach wykonawcy, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jeśli wykona on usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór – załącznik nr 5 SWZ).
2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku warunku, o którym mowa w Rozdz. XX 1.4. lit. b), Zamawiający dopuszcza sumowanie potencjału różnych wykonawców poprzez przedstawienie osób pochodzących od kilku z nich, z tym zastrzeżeniem, że każda jedna osoba samodzielnie musi posiadać pełne doświadczenie, określone w lit. b) powyżej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na tych zdolnościach niektórych z nich, jeśli osoby, które wskazują wykonają usługi, do których realizacji te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. (wzór – załącznik nr 5 SWZ).
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, składają podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w:
a) Rozdz. XXI Pkt 3 lit. a lub b – odpowiednio Wykonawca / Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku udziału w postępowaniu
b) Rozdz. XXI Pkt 1 i pkt 3 lit. c – każdy z nich odrębnie.
4) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców,
6) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – w formie wskazanej w Rozdz. XXII 3 pkt 1 lit. e) powyżej);
6) w przypadku podmiotów wspólnie składających ofertę, Wykonawca obowiązany jest załączyć oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana treści umowy dopuszczalna jest wyłącznie w formie pisemnej pod rygoremnieważności i może dotyczyć:
1) zmiany osób wskazanych w § 1 ust. 4 lub 5 Umowy – w przypadkach i na zasadach tam
wskazanych;
2) zmiany regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy;
3) zmiany w zakresie udziału w realizacji zamówienia podwykonawców wskazanych w ofercie:
a) będących jednocześnie podmiotem udostępniającym zasoby Wykonawcy – zmiana jest
możliwa wyłącznie wtedy, gdy zaproponowany podwykonawca lub sam podwykonawca wykaże,
że zgodnie z treścią SWZ spełnia określony warunek udziału w postępowaniu oraz nie zachodzą
wobec niego przesłanki wykluczenia z postępowania;
b) niebędących podmiotem udostępniającym zasoby – zmiana jest możliwa, gdy z
uzasadnionych przez Wykonawcę przyczyn osoby te nie są w stanie wziąć udziału w realizacji
zamówienia.
4) zmiany numeru rachunku bankowego wskazane w § 4 ust. 2 niniejszej Umowy.
5) zmiany terminu wykonania Umowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 poprzez jego przedłużenie, po
zgodnym ustaleniu tej zmiany i terminu o jaki przedłużona zostaje Umowa przez Strony,
nieprowadzącej jednak do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy;
6) zmiany wynagrodzenia umownego brutto Wykonawcy poprzez jego zwiększenie lub
zmniejszenie w przypadku, gdy doszło w trakcie realizacji Umowy do zmiany powszechnie
obowiązującego prawa regulującego stawkę podatku VAT (cena netto nie ulega zmianie).
2. Katalog zmian określonych w ust. 1 i 2 określa zmiany, na które Strony mogą wyrazić zgodę
nie stanowi jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
3. Zmiany do Umowy może inicjować zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca.