Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu „Prawo jazdy kat.B wraz z egzaminem zewnętrznym” dla ZST w Mikołowie, ZSP w
Ornontowicach oraz ZSEiU w Łaziskach Górnych, w ramach projektu EFS II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mikołowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255016
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 4a
1.5.2.) Miejscowość: Mikołów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@mikolowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mikolowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu „Prawo jazdy kat.B wraz z egzaminem zewnętrznym” dla ZST w Mikołowie, ZSP w
Ornontowicach oraz ZSEiU w Łaziskach Górnych, w ramach projektu EFS II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-69679814-af3f-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00103008
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016167/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego: Prawo jazdy kat. B wraz z egzaminem zewnętrznym w ramach projektu Efektywne Funkcjonalne Szkoły IIy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt „Efektywne Funkcjonalne Szkoły II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020.”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.mikolowski.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.mikolowski.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wpostępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami
odbywasię przy użyciu systemu do elektronicznej obsługi zamówień Powiatu Mikołowskiego (zwanej
dalej:„Systemem”) dostępnej pod adresem: https://e-zp.mikolowski.pl 2) Wykonawca zamierzający
wziąćudział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie e-
ZP.3) Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezpłatne. 5) Dokonując rejestracji
Wykonawcaakceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Powiatu
Mikołowskiego.6) WSystemie E-ZP znajdują się także instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi
Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe
czynności dokonywaneprzez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja, zadawanie pytań,
złożenie oferty, wycofanieoferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/ 7)
Specyfikacja połączenia,formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru
danych Systemu E-ZP:a.Format kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,b. Komunikacja pomiędzy
przeglądarkąWykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu
HTTPS,c.Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) -
czaslokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.8) Wymagania techniczne
związane zkorzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu
przesyłanychdanych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):a) stały dostęp do sieciInternet iminimalna prędkość
połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s;b)
zaktualizowanaprzeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji
63 ipóźniejsze;c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple macOS 10.14
ipóźniejsze, dystrybucje systemu Linux.9) Złożenie oferty w trybie podstawowym poprzez System e-
ZPwymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub
podpisuosobistego lub podpisu zaufanego. 13) Pliki można podpisać przed dołączeniem do systemy
zapomocą zewnętrznych narzędzi do podpisu lub po dołączeniu do Systemu e-ZP przy
pomocykwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu
zaufanego.14)Korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu
elektronicznego(kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis osobisty, podpis zaufany) możliwe jest pod
warunkiem, żesystem teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposażony jest w jeden z
poniższychkomponentów:• wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java
SE JRE 8Update 221) z obsługą technologii Java Web Start (JavaWS) lub• wirtualna maszyna
OpenJDK wwersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
Powyższewymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z
zewnętrznegooprogramowania do składania podpisu elektronicznego,a) kwalifikowany podpis
elektroniczny(dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozostałe formaty);b)
podpiszaufany;c) podpis osobisty;16) Maksymalny rozmiar przesyłanych plików złożenia, wycofania:
ofertyoraz wiadomości wynosi 150 MB;17. W zależności od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany
(PAdES,XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES, XAdES) i jego typu
(zewnętrzny,otaczający) Wykonawca dołącza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz
zwygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z podpisem (typ
otaczający).18.Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem funkcji „Wyślij” formularzy do złożenia,
wycofania oferty .Wysłana oferta jest automatycznie szyfrowana i chroniona terminem otwarcia.19.
Ofertę należy złożyćw oryginale przy użyciu dedykowanych funkcji Systemu.Pozostałe Zapisy w Sekcji
IX Ogłoszenia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Starosta Mikołowski z siedzibą : ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów , tel.
(32) 32 – 48 – 102, faks (32) 32 – 48 – 211, e-mail: kancelaria@mikolowski.pl
b) inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Sebastian Dziuban, adres poczty elektronicznej: iod@mikolow.starostwo.gov.pl;
adres do korespondencji pisemnej jak w punkcie 1 litera „a”.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego: nr MNZ.272.8.2022.BM, na: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu „Prawo jazdy kat.B wraz z
egzaminem zewnętrznym” dla ZST w Mikołowie, ZSP w Ornontowicach oraz ZSEiU w Łaziskach Górnych, w ramach projektu
„Efektywne Funkcjonalne Szkoły II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego”
współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020.” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Pzp ( tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.
zmianami), dalej „ustawa Pzp”;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy; zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (tj. Dz.U z 2011
nr 14, poz. 67 z późn. zm.) teczki aktowe będą przechowywane w archiwum zakładowym przez okres 5 lat w przypadku
dokumentacji zamówień publicznych oraz 10 lat w przypadku umów zawartych w wyniku postępowania w trybie zamówień
publicznych;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6)w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,
Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie
żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
− w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,
Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu
sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (przy czym korzystanie z prawa do
sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
− wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO , nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9) Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Wykonawcy obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które
Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z
wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
10) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art.
16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie
zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp.
11) W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1
RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MNZ.272.8.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1 Przedmiotem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Prawo jazdy kat. B wraz z
egzaminem zewnętrznym” dla 84 uczniów/uczennic.
Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Kurs zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej.
Przedmiot zamówienia będzie się składał z:
I. Przeprowadzenia kursu i egzaminu wewnętrznego na prawo jazdy kategorii ”B”, tj.:
1 Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. „Prawo jazdy kategorii B” dla 84 uczniów w wymiarze 60 godzin.
2 W szczególności kurs powinien obejmować przygotowanie teoretyczne – 30h na grupę i przy-gotowanie praktyczne – 30h
na uczestnika oraz egzamin wewnętrzny z zakresu wymagań na prawo jazdy kategorii B, badania lekarskie każdego
uczestnika.
II. Przygotowania do egzaminu państwowego na prawo jazdy kategorii „B” do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
1 Wniesienie stosownej opłaty za egzamin na „Prawo jazdy kategorii B” dla 84 uczniów (Wykonawca w całości pokrywa
koszty egzaminów)
Liczba uczestników ogółem – 84
Liczba grup ogółem – 7
Liczba osób w jednej grupie: minimum 10, maksimum 15
Liczba godzin/grupę zajęcia teoretyczne – 30
Liczba godzin/uczestnika zajęcia praktyczne – 30
Liczba godzin ogółem: 210 h zajęć teoretycznych i 2520 h zajęć praktycznych
Z czego:
godzina zajęć teoretycznych = 45 min.
godzina zajęć praktycznych = godzina zegarowa
liczba osób szkolonych podczas zajęć praktycznych = 1 os.
Zajęcia teoretyczne winny odbywać się z zastrzeżeniem §. 11 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY I
BUDOWNICTWA 1 z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania
pojazdami, instruktorów i wykładowców (tj. Dz.U.2018.1885)
Zajęcia praktyczne winny odbywać się z zastrzeżeniem § 12 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY I
BUDOWNICTWA 1 z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania
pojazdami, instruktorów i wykładowców (tj. Dz.U.2018.1885)
Termin realizacji: od daty podpisania umowy do 23.12.2022r.
Kurs dla 84 uczestników/uczestniczek zostanie przeprowadzony dla 7 grup zajęciowych po 12 osób. Zamawiający
dopuszcza możliwość zmiany liczby osób w grupie przy założeniu, że minimalna liczba osób w grupie wynosi 10, a
maksymalna 15.
III. Obowiązki wykonawcy:
1. Zajęcia powinny się odbywać:
• od poniedziałku do soboty (indywidualne zajęcia praktyczne tzw. „jazdy” możliwe również w niedzielę za zgodą ucznia),
• dla uczniów szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj: Zespołu Szkół
Technicznych w Mikołowie, Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych, Zespołu Szkół
Ponadpodstawowych w Ornontowicach,
2. Zajęcia teoretyczne i praktyczne powinny odbywać się w promieniu 40 km (na podstawie danych GPS, trasa najkrótsza
zmierzona przez samochód osobowy) od siedziby Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych przy
ul. Chopina 11b, w sali wykładowej zapewnionej przez Ośrodek Szkolenia Kierowców, spełniającej wymogi Rozporządzenia
Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do
kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz.U.2018.1885 t.j. z dnia 03.10.2018 r.), Rozdział 2, paragraf 3 ust. 1
pkt. Dojazd na zajęcia teoretyczne z siedziby szkoły zapewnia Wykonawca. Na zajęcia praktyczne uczestnicy kursu
umawiają się indywidualnie, samodzielnie dojeżdżając w wyznaczone miejsce.
3. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z kierownikiem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00088184/01 z dnia 2022-03-16
2022-03-16 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
poszczególnych grup w terminie 5 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później
niż na 3 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu.
Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie.
4. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej i zapewni wykwalifikowaną kadrę do
przeprowadzenia kursu.
5. Podczas zajęć praktycznych z zakresu prowadzenia pojazdu, wymagane jest, aby jednocześnie odbywał jazdy wyłącznie
jeden uczestnik szkolenia.
6. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursu odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju kursu,
odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika.
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom kursu w trakcie prowadzenia zajęć:
• Samochód do nauki jazdy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002r. w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tj. Dz. U. z 2016r., poz.2022 ze zm.)
• Pełnowymiarowy plac manewrowy,
• Wykwalifikowaną kadrę instruktorską posiadającą uprawnienia do prowadzenia szkolenia na prawo jazdy kat. B,
• Badania lekarskie uczestników kursu,
• Wydanie świadectwa ukończenia kursu.
7. Prawidłowość wykonania umowy zostanie potwierdzona poprzez prowadzenie dzienników kursu i list obecności.
8. Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci podręcznika lub skryptu lub e-podręcznika lub e-skryptu z zakresu
tematyki kursu, zawierające przykładowe testy egzaminacyjne i przepisy ruchu drogowego (po zakończeniu kursu materiały
przechodzą na własność uczniów).
9. Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu.
10. Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z
wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa
nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie
pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny
wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu.
11. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w
drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł oraz przekazania dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie
Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć poszczególnych grup.
12. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi
dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego, m.in. znakowanie
materiałów szkoleniowych, dokumentów.
13. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania przedmiotu zamówienia zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki
spójności 2014-2020 (Załącznik nr 2 do Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym
dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych
na lata 2014-2020 dostępnymi pod
linkiem:https://rpo.slaskie.pl/dokument/wytyczne_zasady_rownosci_szans_i_niedyskryminacji_v2). Wszystkie działania
muszą być realizowane w sposób niewykluczający udziału w kursie osób z niepełnosprawnościami.
14. Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia
ukończeniu kursu zgodnie z Ustawą o kierujących pojazdami. Kserokopie zaświadczeń Wykonawca dostarczy
Zamawiającemu. W przypadku niezdania egzaminu wewnętrznego przez uczestników kursu, Wykonawca zorganizuje
ponowny drugi egzamin wewnętrzny na własny koszt.
15. Uczestnik kursu we właściwym urzędzie dla jego miejsca zamieszkania zakłada profil kandydata na kierowcę.
Wykonawca pobiera profil od organu właściwego miejscowo. Po egzaminie wewnętrznym Wykonawca aktualizuje o dane
dot. szkolenia profil kandydata na kierowcę. Uczestnik kursu ustala termin egzaminu państwowego z ośrodkiem
egzaminowania. Wykonawca wnosi stosowne opłaty za egzamin państwowy uczestnika kursu.
16. Wykonawca zobowiązuję się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat.
17. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty:
• listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu szkolenia,
• program kursu oraz dziennik zajęć,
• protokół z egzaminu wewnętrznego zawierający: - informację o wyniku części teoretycznej egzaminu wewnętrznego,
liczbie popełnionych błędów, dacie przeprowadzenia egzaminu, podpisaną przez instruktora lub wykładowcę, który
przeprowadził część teoretyczną egzaminu wewnętrznego, i osobę szkoloną;- arkusz przebiegu części praktycznej
egzaminu wewnętrznego zgodny z arkuszem przebiegu części praktycznej egzaminu państwowego stosowanego do
przeprowadzania egzaminów państwowych.
• potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych
• kopie wydanych zaświadczeń i certyfikatów oraz listę potwierdzającą ich odbiór przez uczestników,
• dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 6 zdjęć o
dobrej jakości, przedstawiających realizację tematyki kursu i uczestników).
18. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu co najmniej do dnia
31.12.2027 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem :
Kc - cena – waga 60 %
Kdo – doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia - - waga 40 %
3. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną ilość punktów
przewidzianych w danym kryterium. Łącznie Wykonawca może otrzymać maksymalnie 100 pkt. Pozostałym wykonawcom,
spełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów. Zamawiający dokona oceny ofert
przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
4. Sposób przyznawania punktów w poszczególnych kryteriach:
4.1 Sposób oceny oferty w kryterium cena (Kc) .
Do oceny w przypadku kryterium „cena” będzie brana pod uwagę cena brutto czyli obejmująca podatek VAT. Każdej z ofert
przyznane zostaną punkty wyliczone wg wzoru:
Kcn – liczba punktów przyznana ofercie n w kryterium Kc
Kcn = (najniższa cena spośród wszystkich przedstawionych cen przez wykonawców, których oferty nie podlegały odrzuceniu / cena
oferty badanej ) x 60.
4.2 Sposób oceny oferty w kryterium „doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia” (Kdo).
Ad. 2) doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia ( Kdo).
2.1. W przypadku kryterium "doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia" do oceny będzie brane pod uwagę
doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia - wykładowców części teoretycznej kursu nauki prawa jazdy kat.B.
2.2. Zamawiający przyzna punkty w następujący sposób:
- W przypadku gdy Wykonawca wykaże, że każda z dwóch osób skierowanych do realizacji zamówienia, jako wykładowcy posiada
doświadczenie w przeprowadzeniu jednego kursu prawa jazdy kat.B w części teoretycznej ,w wymiarze minimum 30 h ,dla minimum
10 osób, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert otrzyma 10 punktów;
- W przypadku gdy Wykonawca wykaże, że każda z dwóch osób skierowanych do realizacji zamówienia, jako wykładowcy posiada
doświadczenie w przeprowadzeniu dwóch kursów prawa jazdy kat.B w części teoretycznej, w wymiarze minimum 30 h, dla minimum
10 osób, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert otrzyma 20 punktów;
- W przypadku gdy Wykonawca wykaże, że każda z dwóch osób skierowanych do realizacji zamówienia, jako wykładowcy posiada
doświadczenie w przeprowadzeniu trzech kursów prawa jazdy kat.B w części teoretycznej, w wymiarze minimum 30 h, dla minimum
10 osób, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert otrzyma 30 punktów;
- W przypadku gdy Wykonawca wykaże, że każda z dwóch osób skierowanych do realizacji zamówienia, jako wykładowcy posiada
doświadczenie w przeprowadzeniu czterech kursów prawa jazdy kat.B w części teoretycznej, w wymiarze minimum 30 h, dla
minimum 10 osób, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert otrzyma 40 punktów;
2.3. W przypadku, gdy Wykonawca nie wykaże żadnego doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia - wykładowców
otrzyma 0 punktów.
2.4. Punkty w tym kryterium zostaną przyznane tylko w przypadku gdy Wykonawca wykaże dodatkowe doświadczenie każdej z
dwóch osób - wykładowców skierowanych do realizacji zamówienia. Przykładowo gdy Wykonawca przy jednej osobie wykaże 4
dodatkowe kursy a przy drugiej osobie trzy kursy otrzyma punkty za trzy kursy.
2.5. W przypadku wskazania w formularzu ofertowym większej liczby osób niż dwie do oceny w tym kryterium ,Zamawiający
przyjmie doświadczenie pierwszych dwóch osób wskazanych w tabeli, w formularzu ofertowym.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osob skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
INFORMACJE O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust.1 ustawy Pzp,
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone
1.2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w
tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów -
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności
gospodarczej w zakresie szkolenia kierowców , zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
(tj. Dz.U.2021.1212 )
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności
technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
4.1 Skieruje do realizacji zamówienia:
1) dwie osoby – instruktorów nauki prawa jazdy kat. B, z których każda z nich:
a) posiada kwalifikacje zawodowe zgodnie z art.33 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami ( (tj.
Dz.U.2021.1212;
2) dwie osoby - wykładowców części teoretycznej kursu nauki prawa jazdy kat.B, z których każda z nich:
a) posiada kwalifikacje zawodowe zgodnie z art.38 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami ( (tj.
Dz.U.2021.1212);
4.2 Zamawiający dopuszcza aby jedna osoba pełnić więcej niż jedną funkcję, o ile spełnia jednocześnie wymagane warunki
ustalone odpowiednio dla poszczególnych funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania , aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych
środków dowodowych:
1) dokument potwierdzający wpis Wykonawcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców zgodnie z
art.28 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami (tj. Dz.U.2021.1212).
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
1.2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale III sekcja 1 oraz sekcja 2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód
potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert,
tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale IV sekcja 2 ust. 2.1 SWZ.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
1.3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1.2 składają odrębnie:
4) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
5) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków
udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianiewarunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy
1.4. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć:
1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania,
2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie
osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów opisanych w pkt 1),
3) zobowiązanie, o którym mowa w rozdziale I, sekcja 5 ust. 5.3 oraz 5.4 SWZ w przypadku polegania na zasobach
podmiotu udostępniającego zasób Wykonawcy;
4) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu
siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
b) oświadczenie, o którym mowa w rozdziale I sekcja 4 ust. 4.4 SWZ (Zamawiający dopuszcza złożenia tego oświadczenia
na formularzu ofertowym);
1.5 Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1.4 pkt. 1), jeżeli Zamawiający może
je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp
do tych dokumentów.
1.6 Zapisy ust. 1.4 pkt 2) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia.
1.7 Zapisy ust. 1.4 pkt 1) i pkt 2), ust. 1.5 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu
udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp .
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący
wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania
ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja
będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
4.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały
sformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z
wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4.3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został
sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej
działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4.4. W przypadku, o którym mowa w ust. 4.2 i 4.3 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Dotyczy to także
wspólników spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający, przewiduje możliwość zmian Umowy w następujących przypadkach:
1) Konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
Umowy, gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego.
2) W przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która
przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę.
3) w przypadku wystąpienia „siły wyższej”. „Siła wyższa” oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontroląniemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu. Za siłę wyższą, warunkująca zmianę umowy uważać się
będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki,wojna, stan pandemii, epidemii zmiany
związane ze stanami pandemii, epidemii, w tym ich przebiegiem. W przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, która
będzie uniemożliwiać terminowe wykonanie obowiązków umownych, Strony uzgodnią na piśmie zakres działań, jakie będą
podjęte w okresie działania zjawiska siły wyższej, a po jej ustąpieniu, określą na piśmie nowe terminy realizacji Umowy.
4) W przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek
elementu usług.
5) Zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności.
6) Zmiana osób prowadzących kurs zawodowy, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod
warunkiem spełnienia przesłanek określonych w § 4 ust. 3 i 4 niniejszej umowy,
7) Zmiany harmonogramu realizacji przedmiotu umowy na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności.
8) Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem § 10 ust. 2 i 3.
9) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
10)W przypadkach określonych w przepisie art. 455 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych publicznych (tekst jedn.
Dz. U. z 2021r. poz. 1129 z późniejszymi zmianami).
2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust.1 termin wykonania umowy może ulec
odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. Okres ten
winien uwzględniać w szczególności czas trwania przyczyn uniemożliwiających wykonanie zamówienia, aż do czasu ich
faktycznego usunięcia.
3. Na wniosek Wykonawcy i po spełnieniu warunków określonych w umowie dotyczących podwykonawstwa, Wykonawca
może modyfikować w trakcie wykonywania przedmiotu umowy złożone w ofercie deklaracje odnośnie podwykonawstwa
poprzez:
1) wskazanie innych podwykonawców;
2) rezygnację z podwykonawców.
4.Warunkiem dokonania zmian w umowie jest złożenie wniosku w formie pisemnej przez stronę inicjującą zmianę
zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, opis wypływu zmiany na termin wykonania umowy.
5.W przypadku, gdy o zmianę w umowie wnioskuje wykonawca, zgłasza on wniosek Zamawiającemu wraz z dokumentami
potwierdzającymi konieczność ich wprowadzenia Wniosek powinien zostać złożony u Zamawiającego z chwilą zaistnienia
okoliczności, jednak nie później niż w terminie do 10 dni od dnia, w którym Wykonawca dowiedział się, lub mógł dowiedzieć
się o danym zdarzeniu lub okolicznościach.
6. Strona, która otrzyma propozycję zawarcia aneksu winna ustosunkować się na piśmie, w terminie 14 dni od daty
otrzymania, względnie przystąpić do negocjacji warunków aneksu albo podpisać aneks, jeżeli akceptuje jego treść.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1.1. Ofertę należy złożyć poprzez System E-ZP w terminie do dnia 08.04.2022 r. do godz. 10:00 . Oferta musi być złożona przed upływem terminu składania ofert. O terminie złożenia oferty decyduje czas wygenerowania Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP) w Systemie E-ZP.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-08 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Część dalsza sekcji III punkt.3.61.Ofertę, oświadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawyPzp należy złożyć pod
rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznejopatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. 2. Oferty, oświadczenia, o którychmowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictwo, dokumenty, o których
mowa w art. 94 ust.2 ustawy Pzp, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych wprzepisach
wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacjidziałalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695,1517 i 2320). 3.Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż
określone w ust. 2,przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych
określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. oinformatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisanybezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej.W związku
zograniczoną ilością znaków w sekcji II pkt. 2.3) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej -Zamawiający podaje poniżej
pełną nazwę zamówienia:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu „Prawo jazdy kat.B wraz z egzaminem zewnętrznym” dla
ZST w Mikołowie, ZSP w Ornontowicach oraz ZSEiU w Łaziskach Górnych, w ramach projektu „Efektywne Funkcjonalne
Szkoły II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanym ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata
2014 – 2020.”