Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów prawa jazdy wraz z egzaminami kwalifikacyjnymi dla Uczestników projektu „Cała Naprzód III”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002837021
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Konrada Leczkowa 1A
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-432
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 58 342 31 50
1.5.8.) Numer faksu: 58 342 31 51
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mopr@gdansk.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopr.gda.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów prawa jazdy wraz z egzaminami kwalifikacyjnymi dla Uczestników projektu „Cała Naprzód III”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0af8ed3f-5d82-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00315933
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000333/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Przeprowadzenie kursów prawa jazdy wraz z egzaminami kwalifikacyjnymi dla uczestników Projektu „Cała Naprzód III”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Poddziałanie 5.2.1 Aktywizacja zawodowa – Mechanizm ZIT.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim.
2) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
b) ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal, na adres skrzynki Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku: /moprgd/skrytka oraz
c) poczty elektronicznej kierowanej na adres e- mail: jan.korenik@gdansk.gda.pl
3) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
4) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal: „Formularz do komunikacji”. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem sprawy (PS.WOT.I.343.7(1).2021).
5) Dokumenty elektroniczne składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w ppkt 2 lit. „c” adres email. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
6) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
7) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
8) UWAGA: pliki przesyłane Zamawiającemu powinny odpowiadać formatom określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie krajowych ram interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, Dz. U. z 2017 r., poz. 2247 z późn. zm. Zamawiający zaleca używanie formatów plików .PDF, .DOC, .DOCX, .RTF, .ODT, .JPG (.JPEG); do kompresji plików Zamawiający zaleca używania formatów .ZIP lub .7Z.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny dot. RODO
w dokumentach zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny dot. RODO
w dokumentach zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PS.WOT.I.343.7(1).21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów prawa jazdy kat. C wraz z egzaminem państwowym dla 20 Uczestników/czek projektu, kursów prawa jazdy kat. C+E wraz z egzaminem państwowym dla 24 Uczestników/czek projektu, kursów prawa jazdy kat. D wraz z egzaminem państwowym dla 5 Uczestników/czek projektu, kursów kwalifikacji wstępnej przyspieszonej w zakresie bloku programowego dla kat. C, C1, D, D1 wraz z egzaminem kwalifikacyjnym dla 25 Uczestników/czek projektu, kursów kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej dla kat. C, C1, D, D1 wraz z egzaminem kwalifikacyjnym dla 4 Uczestników/czek projektu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411000-8 - Usługi szkół jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień w przypadku konieczności zlecenia przeszkolenia większej liczby osób niż to wynika z ilości określonych w opisie przedmiotu zamówienia na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy - Pzp, w roku obowiązywania umowy, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, ponieważ takie zamówienie jest przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin rozpoczęcia kursu przez Uczestnika od momentu przesłania zlecenia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
1) Wykonawca spełni warunek, gdy posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku w oparciu o zawartą w punkcie 1, ppkt a) oferty - załącznik nr 2 do SWZ, deklarację podlegania wpisowi do Rejestru Instytucji Szkoleniowych oraz weryfikację wskazanego przez Wykonawcę numeru rejestru na stronie internetowej wojewódzkiego urzędu pracy. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek w sytuacji gdy w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych znajdować się będą dane Wykonawcy wskazujące, że kontynuuje on działalność szkoleniową w danym roku kalendarzowym.
2) Wykonawca spełni warunek gdy posiada wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia dla kierowców wykonujących transport drogowy w zakresie bloku programowego dla kat. prawa jazdy kat. C, C1, C+E, C1+E oraz dla kat. D, D1, D+E, D1+E prowadzonego przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem, zgodnie z art. 39g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. 2021 r., poz. 919 z późn. zm.).
Zamawiający dokona wstępnej oceny spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku w oparciu o zawartą w punkcie 1, ppkt a) oferty - załącznik nr 2 do SWZ, deklarację podlegania wpisowi do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia prowadzonego przez wojewodę.
3) Wykonawca spełni warunek gdy posiada wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców z zakresu prawa jazdy kat. C, C+E, D prowadzonego przez starostę właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem, zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 1212 z późn. zm.).
Zamawiający dokona wstępnej oceny spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku w oparciu o zawartą w punkcie 1, ppkt a) oferty - załącznik nr 2 do SWZ, deklarację podlegania wpisowi do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców prowadzonego przez starostę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ppkt. a, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wydane z urzędu zaświadczenie wojewody o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia (art. 39g ust. 7a ustawy o transporcie drogowym);
2) Wydane z urzędu zaświadczenie starosty o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców (art. 28 ust. 8 ustawy o kierujących pojazdami);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia do upływu terminu składania ofert wadium w wysokości:
4000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100);
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Dopuszcza się możliwość zmiany warunków umowy w stosunku do złożonej oferty na niżej wymienionych warunkach:
a) w stosunku do wartości umowy:
w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
w przypadku zmiany opłat urzędowych o kwoty wynikające ze zmian opłaty (egzaminy państwowe),
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę przy czym łączna wartość zmiany po 12 m-cach od dnia zawarcia umowy nie może przekroczyć limitu +3% całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy;
b) w stosunku do okresu realizacji umowy:
- wydłużenie okresu realizacji zadania w przypadku wydłużenia okresu realizacji projektu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1) Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. 2) Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty, opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-27 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-25