Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługi szkoleniowe dla uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 4 im. Jakuba Wejhera w Wejherowie – łączony kurs na prawo jazdy kat. C razem z C+E ”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Zespół Szkół nr 4 im. Jakuba Wejhera
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000198918
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sobieskiego 344
1.5.2.) Miejscowość: Wejherowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: +48586722415
1.5.8.) Numer faksu: +48586722095
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@pzs4-samochodowka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzs4-samochodowka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługi szkoleniowe dla uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 4 im. Jakuba Wejhera w Wejherowie – łączony kurs na prawo jazdy kat. C razem z C+E ”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9a25be5-b7d9-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00058606
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000199/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Kurs prawa jazdy kat. C połączony razem z kat. C+E dla 15 uczniów.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt 3.3.1. RPO WP 2014-2020 Jakość edukacji zawodowej: „Zintegrowany rozwój publicznego szkolnictwa zawodowego w Powiecie Wejherowskim poprzez wzrost jakości edukacji zawodowej w ramach przedsięwzięcia strategicznego – Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynku pracy”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pzs4_wejherowo3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pzs4_wejherowo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę,oświadczenia, o których mowa w pkt. 10.1 SWZ, podmiotowe środki dowodowe w tym oświadczenie, o którym mowa w pkt. 12.2 SWZ oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 11.3 SWZ, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w pkt. 15.10-15.12 specyfikacji (określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych).2. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w pkt. 1 ,przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w w pkt. 15.10-15.12 specyfikacji (określonych w przepisach wydanych na podstawie art.18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w pkt. 13.1 SWZ. 3. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać“Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014- od 1 lipca 2016 roku”.4. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.5. Wśród rozszerzeń powszechnych, a niewystępujących w Rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie. 6. Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty.7. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.8. W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego:a) Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES. b) Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.c) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.9. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób,stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików. 10. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.11. Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.12. Pełen opis wymagań technicznych i organizacyjnych- rozdz. 15 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem danych, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami jest Powiatowy Zespół Szkół nr 4 im. Jakuba Wejhera w Wejherowie.2. Inspektor ochrony danych. We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, macie Państwo prawo kontaktować się z naszym Inspektorem ochrony danych na adres mailowy: iodo@pzs4-samochodowka.pl. 3. Cel przetwarzania.Państwa dane są przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy w niniejszym postępowaniu.4. Podstawa przetwarzania danych. Podstawa prawną przetwarzania danych są przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019roku Prawo zamówień publicznych oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (zgodnie z art. 6 ust. 1lit. c) RODO).5. W przypadku dobrowolnego podania danych niewynikających z przepisów prawa podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest Państwa zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postępowaniu (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). 6. Obowiązek podania danych.Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może żądać ich podania na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych, a w szczególności na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.7. Okres przechowywania danych. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będą przez okres 5 lat liczone od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Umowy zawarte w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych będą przechowywane przez okres 10 lat, zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.8. Odbiorcy danych. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, do upływu terminu na ich wniesienie. 10.Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy lub porozumienia. 11.Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane mogą być przekazywane do państw z poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie powyżej.12. Prawa osób. Ma Pani/Pan prawo do: ochrony swoich danych osobowych, dostępu do nich oraz otrzymywania ich kopii, żądania ich sprostowania, żądania usunięcia danych (gdy przetwarzanie nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa) oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl ).13.Ponadto, w odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody macie Państwo prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Wycofać się ze zgody można w formie wysłania żądania na nasz adres e-mail lub adres pocztowy. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania przez nas tych danych.14. Pełen obowiązek Informacyjny wynikający z art.13 RODO znajduje się w rozdz. 25 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 8 ust. 4 pkt) 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZS4.271.2.2.2.2021.EC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat. C łącznie z kat. C + E dla15 uczniów PZS4 w Wejherowie , zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Zamawiający wymaga, aby szkolenie odbyło się w jednym kursie dla całej grupy uczniów .Zamawiający informuje, że osoby skierowane do odbycia kursu będącego przedmiotem umowy:- są pełnoletnie ( mają ukończone 18 lat), ale nie skończyły 21 lat , w związku z tym w cenie należy uwzględnić kurs kwalifikacji wstępnej - nie posiadają aktualnego badania lekarza medycyny pracy stwierdzającego brak istnienia przeciwwskazań do odbycia w/w kursu, koszt uzyskania takiego badania i wydania zaświadczenia należy wliczyć w cenę kursu,- posiadają prawo jazdy kat. B.W ramach przedmiotu zamówienia należy uwzględnić również opłacenie i ustalenie dla wszystkich uczestników pierwszych terminów egzaminów państwowych teoretycznych i praktycznych w ośrodku egzaminowania właściwym miejscowo z punktu widzenia siedziby Zamawiającego ( za ewentualne kolejne egzaminy teoretyczne /praktyczne uczestnik zapłaci sam). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie poniższe kryteria oceny ofert :1) Cena (C) - waga: 60 %;2) Kryterium jakościowe - zdawalność (Z1)/ –waga: 20 % , 3) Kryterium jakościowe – zdawalność (Z2)/ –waga: 20 % , Gdzie: C-oznacza cenę; Z1- oznacza średnią zdawalność osób szkolonych z egzaminu praktycznego na prawo jazdy w kat. C , określoną w % , za okres 01.01.2019-31.12.2019, Z2- oznacza średnią zdawalność osób szkolonych z egzaminu praktycznego na prawo jazdy w kat. C+E, określoną w % , za okres01.01.2019-31.12.2019.2. Sposób obliczenia punktacji w poszczególnych kryteriach:1) W kryterium "C"ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:C = najniższa cena brutto : cena oferty ocenianej x 60 % (waga kryterium) x 100 2) w kryterium "Z1" ocena ofert zostanie dokonana w następujący sposób:Z1 = Liczba (%) w ocenianej ofercie dla kat. C : Liczba (%) z oferty z najwyższą zdawalnością dla kat. C x 20% (waga kryterium) x 100 3) w kryterium "Z2" ocena ofert zostanie dokonana w następujący sposób: Z2 = Liczba (%) w ocenianej ofercie dla kat. C+E : Liczba (%) z oferty z najwyższą zdawalnością dla kat. C+E x 20% (waga kryterium) x 100 4) w celu udokumentowania jakościowego kryterium Z1 i Z2 , o którym mowa w pkt. 20 ust. 2 pkt. 2 i 3 niniejszej SWZ wykonawca winien do oferty dołączyć zaświadczenie wystawione przez właściwy dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego, z którego wynika procentowa zdawalność egzaminów praktycznych dla kat. C oraz kat C+E w okresie od 01.01.2019-31.12.2019.Zamiast zaświadczenia, o którym mowa wyżej, Wykonawca może w formularzu ofertowym wskazać link przekierowujący do analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych za okres od 01.01.2019 do 30.12.2019, zamieszczanej na stronie internetowej właściwego dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego zgodnie z art.43 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2020r., poz. 1268 zezm.). Uwaga! Nie złożenie wraz z ofertą zaświadczenia, o którym mowa wyżej lub nie wpisanie w pkt. 5formularza ofertowego linku przekierowującego do analizy statystycznej, o której mowa wyżej będzie skutkowało tym , że Wykonawca w kryterium jakości Z1 i Z2 otrzyma 0 punktów.5) Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu wg wzoru:P = C + Z1+ Z2 , gdzie:P – ilość uzyskanych punktów; 6) punkty zostaną obliczone w zaokrągleniu do drugiego miejsca po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium jakościowe zdawalność (Z1) - oznacza średnią zdawalność osóbszkolonych z egzaminu praktycznego na prawo jazdy w kat. C , określoną w % , za okres 01.01.2019-31.12.2019.
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium jakościowe zdawalność (Z2) - oznacza średnią zdawalność osóbszkolonych z egzaminu praktycznego na prawo jazdy w kat. C+E , określoną w % , za okres01.01.2019-31.12.2019.
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7