Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
usługa szkolenia "Operator koparkoładowarki (wszystkie typy) kl. III z modułem ograniczania odpadów budowlanych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Urząd Pracy w Chełmie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110259460
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Niepodległości 1
1.5.2.) Miejscowość: Chełm
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: luch@praca.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://chelm.praca.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
usługa szkolenia "Operator koparkoładowarki (wszystkie typy) kl. III z modułem ograniczania odpadów budowlanych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c969d9b8-bf6a-11ee-9897-f6855eb846c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00079703
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00047084/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa szkoleniowa "Operator koparkoładowarki (wszystkie typy) kl.III z modułem ograniczania odpadów budowlanych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c969d9b8-bf6a-11ee-9897-f6855eb846c0
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/, za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze”, „Formularze do komunikacji” oraz ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy dostępny na stronie https://ezamowienia.gov.pl/ oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy” Korzystanie z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. Konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. Zamawiający przekazuje w załączniku nr 7 do SWZ link oraz ID postępowania. Dane postępowania można wyszukać na Liście wszystkich postępowań na Platformie e-Zamówienia, klikając opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OA.381.3.1.2024.EJu
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa szkolenia: „Operator koparkoładowarki (wszystkie typy) kl.III z modułem ograniczania odpadów budowlanych” Szkolenie w całości finansowane jest ze środków publicznych, realizowane w ramach Programu Regionalnego „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych do 30 roku życia” Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników szkolenia kwalifikacji zawodowych operatora koparkoładowarki (wszystkie typy) kl.III po otrzymaniu przez nich pozytywnego wyniku egzaminu państwowego przed Komisją Egzaminacyjną działającą pod nadzorem Sieci Badawczej Łukasiewicz-Warszawski Instytut Technologiczny. Liczba godzin szkolenia: 140 godzin na każdego uczestnika, w tym 6 godzinny moduł ograniczania odpadów budowlanych. Podział uczestników szkolenia na co najmniej 2 podgrupy. Liczba osób do przeszkolenia: 10 osób. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skierowania mniejszej liczy osób na szkolenia tj. do 20% mniej niż wskazana liczba osób powyżej w przypadku, pojawienia się problemów z doborem uczestników szkolenia, brakiem osób zainteresowanych uczestnictwem w szkoleniu lub w związku z rezygnacją osób zakwalifikowanych a także w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych sytuacji losowych. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od daty zawarcia umowy do 3 miesięcy. Szkolenie rozpocznie się w marcu 2024r.
Miejsce realizacji szkolenia: preferowane miasto Chełm lub powiat chełmski. Przy założeniu, że zajęcia teoretyczne oraz zajęcia praktyczne będą realizowane poza Miastem Chełm, Wykonawca winien zapewnić i pokryć koszty transportu uczestników szkolenia z Chełma do miejsca realizacji zajęć teoretycznych, praktycznych i z powrotem. Uczestnikami szkolenia będą m.in. osoby bezrobotne zamieszkałe w różnych miejscowościach powiatu chełmskiego, dlatego też wyjazd z Chełma winien być zapewniony ok. godz. 8.00 zaś powrót do Chełma do godz. 18.00. Na uczestnika szkolenia powinno przypadać max. 28 dni szkolenia+ egzamin państwowy. Wykonawca winien dołączyć informację opisową o sposobie organizacji zajęć praktycznych szkolenia tj. określić sposób podziału na grupy uczestników szkolenia wraz z podaniem liczebności grup i nazwisk opiekunów grup i w sposób szczegółowy wymienić liczbę koparkoładowarek niezbędnych do zrealizowania zajęć praktycznych. Wykonawca winien opisać sposób organizacji transportu uczestników szkolenia – w przypadku realizacji szkolenia, egzaminów poza miastem Chełm. Program szkolenia powinien być zrealizowany zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych, o których mowa w załączniku do rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 29 lipca 2020r. (Dz. U. 2020, poz. 1461) oraz zgodny z programem Sieci Badawczej Łukasiewicz-Warszawski Instytut Technologiczny i zawierać moduł z ograniczania odpadów budowlanych. Realizacja szkolenia powinna odbyć się według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu na każdego uczestnika szkolenia, w dni powszednie od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni świątecznych w godzinach 8.00-18.00. Każda osoba powinna otrzymać na własność: co najmniej jeden podręcznik dotyczący zakresu szkolenia przygotowujący uczestnika szkolenia do zdania egzaminu państwowego; brulion w twardej oprawie A4/96 kartek; teczkę do przechowywania i transportu dokumentów; długopis; kolorowy zakreślacz; odzież robocza tj.: obuwie, rękawice, czapka, spodnie, bluzę lub koszulę z długim rękawem, kamizelki odblaskowe. Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia podczas trwania szkolenia serwis kawowy /kawa, herbata, napoje, ciastka/. Po zakończeniu szkolenia Wykonawca winien zorganizować egzamin wewnętrzny, a następnie egzamin państwowy przed komisją egzaminacyjną działającą pod nadzorem Sieci Badawczej Łukasiewicz-Warszawski Instytut Technologiczny i pokryć koszty egzaminu państwowego. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o terminie i miejscu w/w egzaminów oraz o ich wynikach. Każdy uczestnik szkolenia ma przystąpić do egzaminu wewnętrznego i państwowego. Wykonawca winien również pokryć koszty wydania świadectw i książek operatora maszyn roboczych uczestnikom szkolenia, po uzyskaniu przez nich pozytywnego wyniku egzaminu państwowego. Egzamin państwowy przed komisją egzaminacyjną działającą pod nadzorem Sieci Badawczej Łukasiewicz-Warszawski Instytut Technologiczny powinien zostać zorganizowany bezpośrednio po zakończeniu szkolenia. Szkolenie winno gwarantować 100% zdawalność. Szkolenie winno zakończyć się otrzymaniem: świadectw, wydanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych; książek operatora maszyn roboczych, wydanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych; zaświadczenia o ukończeniu szkolenia zawierające elementy określone w § 71 ust.4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. (Dz. U. z 2014r. poz. 667) w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: sposób organizacji zajęć praktycznych określonych w programie szkolenia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry w prowadzeniu szkoleń będących przedmiotem zamówienia
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. Posiadają aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Nie zalegają z opłacaniem podatków i opłat w Urzędzie Skarbowym oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Posiadają wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004r (Dz.U. z 2023r. poz. 735 z późn.zm.), Posiadają aktualny wpis do rejestru prowadzonego przez Centrum Koordynacji Szkolenia Operatorów Maszyn Sieci Badawczej Łukasiewicz- Warszawski Instytut Technologiczny potwierdzający spełnienie przez ośrodek szkolenia wymagań do prowadzenia szkoleń operatorów maszyn wynikających z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 20 września 2001 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych, o których mowa w załączniku do rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 27 sierpnia 2020 (Dz. U. 2020, poz. 1461). Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Posiadają doświadczenie tj. zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 2 szkolenia w zakresie przedmiotu zamówienia. Dysponują potencjałem technicznym: w przypadku zajęć teoretycznych: zajęcia teoretyczne winny być prowadzone w lokalu przestronnym i przewiewnym, który posiada dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie zajęć wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.poż. w tym zakresie. Ponadto sala wykładowa powinna być wyposażona w pomoce dydaktyczne i sprzęt /stoliki, krzesła, tablicę, sprzęt multimedialny/, umożliwiający prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. W przypadku zajęć praktycznych: zajęcia praktyczne winny być realizowane na placu manewrowym wyposażonym w park maszynowy tj. co najmniej 1 koparkoładowarkę kl.III dla każdej grupy uczestników szkolenia spełniającą wymagania bhp, p.poż. uregulowane w odrębnych przepisach. Uczestnicy szkolenia winni być podzieleni na co najmniej 2 grupy. Dysponują kadrą dydaktyczną: w przypadku zajęć teoretycznych - co najmniej 1 osoba posiadająca wykształcenie wyższe lub średnie wykształcenie techniczne i przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych oraz liczba przeprowadzonych szkoleń będących przedmiotem zamówienia – min. 5 szkoleń; w przypadku zajęć praktycznych - co najmniej 1 instruktor/na grupę posiadający wykształcenie średnie lub zasadnicze zawodowe, przygotowanie pedagogiczne dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, uprawnienia operatora najwyższej klasy przewidzianej dla danego rodzaju maszyn oraz liczba przeprowadzonych szkoleń będących przedmiotem zamówienia – min. 5 szkoleń.
W przypadku, gdy uczestnikami szkolenia są osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, Wykonawca winien zrealizować usługę szkoleniową dostosowując się do wymagań ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (art.4 ust.3 i art. 5 ust.2 ustawy).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający zawrze umowę według projektowych postanowień umowy zawartych w SWZ z Wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Zmiana do umowy może nastąpić w formie pisemnej aneksu pod rygorem nieważności. Zmiana umowy może nastąpić w przypadkach określonych w projektowych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ. Strona występująca o zmianę postanowienia umowy zobowiązana jest udokumentować zaistnienia okoliczności zmiany. Wniosek o zmianę postanowienia umowy musi być wyrażony na piśmie. Zmiany umowy nie mogą naruszać postanowień zawartych w art.454 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-06 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-06