Świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu naboru i przeprowadzeniu stacjonarnych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu naboru i przeprowadzeniu stacjonarnych kursów języka polskiego dla dorosłych cudzoziemców w ramach projektu nr 5/8-2017/OG-FAMI pn. ,,Łódzkie wspiera integrację cudzoziemców” współfinansowanego z Programu Krajowego Funduszu Azylu Migracji i Integracji
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŁódź
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja rządowa terenowa
  • Termin składania wniosków2020-01-17
  • ZamawiającyŁódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
  • Data publikacji ogłoszenia2019-12-31
  • Numer ogłoszenia639429-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 639429-N-2019 z dnia 2019-12-31 r.

Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi: Świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu naboru i przeprowadzeniu stacjonarnych kursów języka polskiego dla dorosłych cudzoziemców w ramach projektu nr 5/8-2017/OG-FAMI pn. ,,Łódzkie wspiera integrację cudzoziemców” współfinansowanego z Programu Krajowego Funduszu Azylu Migracji i Integracji
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt nr 5/8-2017/OG-FAMI pn. „Łódzkie wspiera integrację cudzoziemców”, współfinansowany ze środków Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, krajowy numer identyfikacyjny 43080020000000, ul. ul. Piotrkowska  104 , 90-926  Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 042 6641526, 6641210, e-mail zamowienia@lodz.uw.gov.pl, faks 426 641 112.
Adres strony internetowej (URL): www.lodz.uw.gov.pl lub www.lodzkie.eu
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.lodz.uw.gov.pl lub www.lodzkie.eu

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź, bud. "E", pokój nr 133

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu naboru i przeprowadzeniu stacjonarnych kursów języka polskiego dla dorosłych cudzoziemców w ramach projektu nr 5/8-2017/OG-FAMI pn. ,,Łódzkie wspiera integrację cudzoziemców” współfinansowanego z Programu Krajowego Funduszu Azylu Migracji i Integracji
Numer referencyjny: KPB-V.273.67.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie naboru i przeprowadzenie stacjonarnych kursów języka polskiego dla dorosłych cudzoziemców, na co najmniej 2 poziomach nauczania (w zależności od potrzeb zgłoszonych przez uczestników). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do Ogłoszenia. 3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 9 do Ogłoszenia. 4. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): 80100000-5 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegającą na zorganizowaniu naboru i przeprowadzeniu stacjonarnych kursów języka polskiego dla dorosłych cudzoziemców, na co najmniej 2 poziomach nauczania (w zależności od potrzeb zgłoszonych przez uczestników). 2. Usługa polegająca na przeprowadzeniu stacjonarnych kursów języka polskiego powinna być świadczona w następujący sposób: a) zorganizowanie naboru uczestników przez Wykonawcę najpóźniej w terminie do dnia 30 kwietnia 2020 r.; b) przeprowadzenie stacjonarnych kursów języka polskiego dla dorosłych cudzoziemców, w sposób ciągły, przez okres 18 miesięcy, licząc od dnia rozpoczęcia pierwszego kursu, nie później jednak niż do dnia 31 października 2021 r. 3. Grupy szkoleniowe powinny liczyć od 3 do 8 osób. 4. Kursy językowe powinny zostać przeprowadzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie ramowych kursów języka polskiego dla cudzoziemców (Dz.U. nr 61 poz. 306), w taki sposób, aby były dostosowane do wieku, pochodzenia, potrzeb i możliwości uczestników. 5. Wykonawca powinien zaproponować podział kursów nauki języka polskiego dla cudzoziemców maksymalnie na cztery części, odpowiadając poszczególnym poziomom biegłości językowej (A1, A2, B1 lub B2) i umożliwić dostosowanie układu kursu do potrzeb osób uczących się – np. ich wieku, poziomu posiadanej wiedzy i umiejętności, możliwości poznawczych czy długości pobytu w Polsce. 6. Wykonawca powinien dążyć do tego, aby w wyniku realizacji usługi uczestnicy kursów: 1) komunikowali się w języku polskim w podstawowych sytuacjach codziennych związanych z organizacją życia w Polsce, podróżowaniem, załatwianiem spraw urzędowych, 2) pisali krótkie teksty oficjalne i nieoficjalne, 3) rozumieli najważniejsze treści i intencje zawarte w prostych tekstach pisanych i mówionych, 4) opanowali podstawowe zasoby słownictwa, reguły gramatyczne, ortograficzne i interpunkcje oraz wymowę i intonację umożliwiającą komunikowanie się z rodzimymi i nierodzimymi użytkownikami języka polskiego w oficjalnej i nieoficjalnej odmianie języka, 5) osiągnęli przewidziany na danym etapie kształcenia poziom kompetencji komunikacyjnej oraz wiedzy o kulturze polskiej. 7. W ramach usługi Wykonawca będzie zobowiązany do: 1) zorganizowania naboru uczestników kursów, 2) opracowania programu kursów w taki sposób, aby omawianym zagadnieniom poświęcona była liczba godzin nie mniejsza niż zaproponowana w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie ramowych kursów języka polskiego dla cudzoziemców, 3) przeprowadzenia kursów, 4) opracowania materiałów niezbędnych do przeprowadzenia kursów oraz udostępniania ich uczestnikom, 5) zapewnienia podręczników i ćwiczeń dostosowanych do poziomu nauczania oraz innych materiałów dydaktycznych (dodatkowych ćwiczeń, tekstów), pozwalających uczestnikom na wykonywanie ćwiczeń, powtórkę materiału i samodzielną naukę języka polskiego w domu, 6) zapewnienia materiałów piśmiennych takich jak: 1 zeszyt A5 60k. w kratkę, 1 długopis, 1 teczka skrzydłowa z rzepem do przechowywania materiałów (1 zestaw dla 1 uczestnika), 7) wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu na danym poziomie. 8. W kursach języka polskiego dla cudzoziemców, będących przedmiotem niniejszego postępowania, mogą uczestniczyć wyłącznie niżej wymienieni cudzoziemcy: 1) osoby korzystające ze statusu uchodźcy lub osoby potrzebującej ochrony uzupełniającej w rozumieniu dyrektywy 2011/95/UE, 2) osoby ubiegające się o jedną z form ochrony międzynarodowej, o której mowa w pkt. 1, które jeszcze nie otrzymały ostatecznej decyzji, 3) osoby korzystające z tymczasowej ochrony w rozumieniu dyrektywy 2001/55/WE, 4) osoby, które są przesiedlone lub zostały przesiedlone do państwa członkowskiego lub osoby, które są przekazywane lub zostały przekazane z państwa członkowskiego, 5) cudzoziemcy nie będący obywatelami UE, przebywający na terytorium RP legalnie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 grudnia 2013 roku o cudzoziemcach (Dz.U. z 2017 roku poz. 2206 z późn. zm. na podstawie: a. wizy, o której mowa w art. 60 ust. 1 pkt. 4-6, 9-13, 18a-21, 23-25, b. zezwolenia na pobyt czasowy, pobyt stały (art. 195, z wyjątkiem ust. 1 pkt. 6a jednak wyłączenie to nie dotyczy osób, które otrzymały zgodę na pobyt ze względów humanitarnych), c. zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE (art. 211), d. dokumentu potwierdzającego posiadanie zgody na pobyt tolerowany o nazwie ,,zgoda na pobyt tolerowany” (art.226 ust.5), e. zgody na pobyt ze względów humanitarnych, 6) cudzoziemcy, którzy złożyli wniosek o udzielenie zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony w trybie abolicji, a obecnie przebywający na terytorium RP na podstawie stempla, którzy: a. złożyli wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy (art. 108 ust. 1 pkt 2), b. złożyli wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt stały (art. 206 ust. 1 pkt 2), c. złożyli wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE, d. złożyli wniosek o przedłużenie wizy Schengen lub wizy krajowej (art. 87 ust. 1 pkt 1), w którym uzasadnienie jest zgodne z jednym z następujących celów wskazanych w art. 60 ust.4-6, 9-13, 17, 18a.-21, 23-25, e. złożyli wniosek o przedłużenie okresu pobytu w ramach ruchu bezwizowego na terytorium RP (art. 300 ust. 4), 7) przebywają na terytorium RP w ramach ruchu bezwizowego, 8) małżonkowie, wstępni oraz zstępni osób należących do grup ww. punktach 5-7 i 9, w takim zakresie jaki jest konieczny do skutecznej realizacji działań, w tym będący obywatelami Polski lub innych krajów Unii Europejskiej, 9) osoby, nie będące obywatelami UE, przebywające na terytorium RP legalnie, które złożyły wniosek o: a. udzielenie cudzoziemcowi zezwolenia na pobyt czasowy (art. 108), b. udzielenie cudzoziemcowi zezwolenia na pobyt stały (art. 206), c. udzielenie cudzoziemcowi zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej (art. 223), d. przedłużenie wizy Schengen lub wizy krajowej (art. 87), w którym uzasadnienie jest zgodne z jednym z następujących celów wskazanych w art. 60 ust. 1,: pkt. 4-6, 9-13, 17, 18a-21, 23-25 i uzyskały w dokumencie podróży odcisk stempla, potwierdzającego złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia. 9. Kursy powinny zostać zorganizowane dla 90 osób z powyższej grupy docelowej, przy czym w kursach powinny wziąć udział co najmniej 2 osoby posiadające status uchodźcy lub być objęte ochroną uzupełniającą. W przypadku oszczędności Zamawiający nie wyklucza możliwości zwiększenia liczby uczestników kursów maksymalnie o 10 osób. Czas trwania jednego poziomu kursu powinien wynosić 100 godzin, przy czym 1 godzina lekcyjna, to 45 minut. 10. Szczegółowy rozkład zajęć ustali Wykonawca, biorąc pod uwagę potrzeby uczestników kursów, w taki sposób, aby zajęcia były zaplanowane możliwie regularnie w okresie prowadzenia kursów, przy czym dopuszcza się wydłużone przerwy między zajęciami w okresie wakacyjnym oraz świątecznym. 11. Zamawiający dopuszcza możliwość, aby zajęcia były prowadzone w dowolnym dniu tygodnia i o dowolnej porze dnia. Zamawiający wyklucza możliwość organizowania zajęć on-line. 12. Wykonawca powinien zapewnić odpowiednie miejsce przeprowadzenia kursów – sale wykładowe o powierzchni dostosowanej do potrzeby grupy szkoleniowej liczącej do 8 osób, wyposażone w ławki i krzesła, odpowiednio oświetlone, w których istnieje możliwość zorganizowania zajęć w formie prezentacji multimedialnej, wyświetlania filmu szkoleniowego, wysłuchania nagrań. W trakcie zajęć uczestnicy kursów powinni mieć dostęp do łazienki i toalety. 13. W salach wykładowych powinna być informacja, że zajęcia kursów odbywają się w ramach projektu pn. ,,Łódzkie wspiera integrację cudzoziemców” współfinansowanego ze środków Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji. 14. Wykonawca powinien zapewnić kadrę posiadającą odpowiednie przygotowanie zawodowe i doświadczenie w prowadzeniu kursów języka polskiego jako obcego. 15. Kurs języka polskiego na danym poziomie nauczania (A1, A2, B1, B2) powinien kończyć się wewnętrznym egzaminem sprawdzającym, potwierdzającym osiągnięcie przez jego uczestnika podstawowego poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie trzech sprawności językowych, jakimi są rozumienie, mówienie i pisanie. 16. Nie później niż w ciągu 14 dni od zakończenia kursu, Wykonawca usługi powinien wydać uczestnikom zaświadczenie o jego ukończeniu. Warunkiem wydania zaświadczenia jest co najmniej 60% obecności na zajęciach i uzyskanie z egzaminu znajomości języka polskiego na danym poziomie nauczania wyniku wynoszącego co najmniej 60%. 17. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursów ochronę danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/676 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz powinien zagwarantować uczestnikom udział w kursie na zasadach bezpłatności, poufności, dostępności, dobrowolności równości (bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, orientację seksualną, przekonania polityczne, wyznanie religijne, przynależność organizacyjną). 18. Wykonawca powinien zapewnić stały adres poczty elektronicznej służący do obsługi korespondencji z cudzoziemcami i z Zamawiającym. 19. Wykonawca powinien dokumentować realizację usługi poprzez: 1) pisemne deklaracje uczestnictwa w projekcie i formularze zgłoszeniowe wypełnione przez uczestników kursów, 2) pobranie zgód na przetwarzanie danych osobowych od uczestników kursów, 3) listy obecności potwierdzające udział uczestników w kursie, zawierające co najmniej datę i godzinę zajęć, poziom kursu, oznaczenie grupy szkoleniowej w przypadku gdy na danym poziomie nauczania funkcjonuje kilka grup szkoleniowych, imię i nazwisko uczestnika, podpis uczestnika, 4) inne dokumenty potwierdzające postępy w nauce uczestników kursów (test wiedzy, sprawdziany), 5) korespondencję pisemną i mailową prowadzoną z uczestnikami kursów, 6) usprawiedliwienia nieobecności, 7) ankiety ewaluacyjne wypełniane przez uczestników na ostatnich zajęciach w ramach kursów. 20. Wykonawca ma prawo ustalić z uczestnikami kursu zasady uczestnictwa w kursach, liczbę godzin zajęć wymaganych do ukończenia kursu na danym poziomie, liczbę dopuszczalnych nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach, zawierając z uczestnikami stosowne umowy. W umowie z uczestnikiem Wykonawca może przewidzieć kary umowne z tytułu nieobecności na zajęciach, w szczególności nieobecności nieusprawiedliwionych. 21. Liczba cudzoziemców ustalona będzie na podstawie deklaracji uczestnictwa w Projekcie wraz z formularzem zgłoszeniowym (jeden cudzoziemiec składa tylko jedną deklarację uczestnictwa i formularz zgłoszeniowy, niezależnie od tego, na ilu poziomach będzie uczył się języka polskiego). Zamawiający opracuje wzory ww. dokumentów (deklaracji i formularza), które będą stanowić załączniki do umowy o świadczenie tej usługi, a Wykonawca będzie je przekazywał Zamawiającemu wraz z fakturą dotyczącą okresu, w którym dokumenty te zostały pobrane od cudzoziemców. 22. Wykonawca będzie ściśle współpracować z wyznaczonymi przez Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi koordynatorami projektu oraz wyznaczonymi pracownikami Wydziału Zdrowia, Rodziny i Polityki Społecznej. 23. Wykonawca zapewni wyznaczonym pracownikom Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi dostęp do dokumentacji projektu. 24. Wykonawca będzie zobowiązany do udzielania pracownikom Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi informacji i wyjaśnień dotyczących realizowanych zadań, w terminie i w formie umożliwiającej Urzędowi wywiązanie się z obowiązków informacyjnych względem Centrum Obsługi Projektów Europejskich i innych podmiotów uprawnionych do kontroli lub audytu wydatkowania środków pochodzących z funduszy europejskich. 25. Wykonawca podda się kontroli, monitoringowi i audytowi w zakresie prawidłowej realizacji zadania. 26. Wykonawca będzie: 1) informował uczestników kursów o pochodzeniu środków przeznaczonych na realizację zadania, tzn. że pochodzą one z Funduszu Azylu, Integracji i Migracji (FAMI) w ramach projektu nr 5/8-2017/OG-FAMI pn. ,,Łódzkie wspiera integracje cudzoziemców”, 2) zamieszczał na swojej stronie internetowej stosowne ogłoszenie oraz wzory dokumentów rekrutacyjnych, 3) umieszczał na wytwarzanych dokumentach, w tym opracowanych przez siebie materiałach szkoleniowych, logo FAMI oraz nazwę projektu, 4) wykorzystywał materiały informacyjne i wzory dokumentów przekazane przez Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi. 27. Wykonawca nie może powierzyć realizacji usługi innemu Wykonawcy.

II.5) Główny kod CPV: 80100000-5
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
złoty
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-10-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2021-10-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przeszkolili minimum 60 osób (cudzoziemców) w ramach nauki języka polskiego jako języka obcego. Wykonawca wykaże spełnienie tego warunku poprzez złożenie aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Ogłoszenia oraz wykazu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do Ogłoszenia. b) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują następującymi osobami skierowanymi do realizacji zamówienia: lektorzy języka polskiego (co najmniej 2 osoby), legitymujący się przynajmniej dwuletnim doświadczeniem w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Wykonawca wykaże spełnienie tego warunku poprzez złożenie aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Ogłoszenia oraz wykazu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do Ogłoszenia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Nie
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 i 4 do Ogłoszenia. Informacje zawarte w tych oświadczeniach, obok wymienionych poniżej pozostałych oświadczeń, wykazów i innych dokumentów, będą stanowić potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia oraz pozostałe dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, natomiast oświadczenie i wykazy w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu składa co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, oprócz oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Ogłoszenia, Wykonawca wraz z ofertą składa również (w oryginale) wykazy wg wzorów stanowiących załączniki nr 5 i 6 do Ogłoszenia. 4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie rozdz. V.2.2a Ogłoszenia: Wykonawca składa oświadczenie o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. Oświadczenie należy złożyć według wzoru wynikającego z załącznika nr 7 do Ogłoszenia. 5. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie rozdz. V.2.2b Ogłoszenia: Wykonawca składa informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie tego, czy sąd orzekł wobec niego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2019 r. poz. 628 i 1214), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Informacja składana jest w sytuacji, w której Wykonawca jest podmiotem zbiorowym w rozumieniu art. 2 przedmiotowej ustawy; informację należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. 6. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie rozdz. V.2.2c Ogłoszenia: Wykonawca składa oświadczenie o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne. Oświadczenie należy złożyć według wzoru wynikającego z załącznika nr 7 do Ogłoszenia. 7. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie rozdz. V.2.2d Ogłoszenia: Wykonawca składa odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Odpis należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 5, Wykonawca składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 7, Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8-9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Oświadczenie wykonawcy powinno być złożone nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 11. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 5, składa dokument, o którym mowa w pkt 8, w zakresie określonym w rozdz. V.2.2b. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 12. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 i 4 do Ogłoszenia. Informacje zawarte w tych oświadczeniach, obok wymienionych poniżej pozostałych oświadczeń, wykazów i innych dokumentów, będą stanowić potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia oraz pozostałe dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, natomiast oświadczenie i wykazy w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu składa co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, oprócz oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Ogłoszenia, Wykonawca wraz z ofertą składa również (w oryginale) wykazy wg wzorów stanowiących załączniki nr 5 i 6 do Ogłoszenia. 4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie rozdz. V.2.2a Ogłoszenia: Wykonawca składa oświadczenie o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. Oświadczenie należy złożyć według wzoru wynikającego z załącznika nr 7 do Ogłoszenia. 5. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie rozdz. V.2.2b Ogłoszenia: Wykonawca składa informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie tego, czy sąd orzekł wobec niego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2019 r. poz. 628 i 1214), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Informacja składana jest w sytuacji, w której Wykonawca jest podmiotem zbiorowym w rozumieniu art. 2 przedmiotowej ustawy; informację należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. 6. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie rozdz. V.2.2c Ogłoszenia: Wykonawca składa oświadczenie o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne. Oświadczenie należy złożyć według wzoru wynikającego z załącznika nr 7 do Ogłoszenia. 7. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie rozdz. V.2.2d Ogłoszenia: Wykonawca składa odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Odpis należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 5, Wykonawca składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 7, Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8-9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Oświadczenie wykonawcy powinno być złożone nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 11. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 5, składa dokument, o którym mowa w pkt 8, w zakresie określonym w rozdz. V.2.2b. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 12. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 100,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany umowy mogą być dokonane tylko w drodze pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony pod rygorem nieważności. 2. Zmiany umowy mogą być dokonywane: 1) w przypadku, gdy budżet Projektu pozwoli na zwiększenie liczby uczestników kursów, nie więcej jednak niż o 10 dodatkowych cudzoziemców; 2) w przypadku zmian we wniosku o dofinansowanie Projektu lub w porozumieniu finansowym nr PL/2018/FAMI/OG.8.5 z dnia 7 grudnia 2018 r. – w zakresie odpowiadającym tym zmianom i mającym znaczenie dla postanowień niniejszej umowy. 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, Wykonawcy będzie przysługiwać dodatkowe wynagrodzenie równe iloczynowi ceny jednostkowej brutto (wynikającej z formularza oferty) oraz liczby dodatkowych uczestników kursów, uzgodnionej przez Strony, nie większej niż 10. 4. Każda ze Stron może dokonać zmiany swojego adresu w drodze pisemnego zawiadomienia drugiej Strony, przy czym taka zmiana nie będzie wymagała zawarcia aneksu do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-01-17, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewoda Łódzki. Siedzibą Wojewody Łódzkiego jest Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: /42/ 664-10-00; adresu e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl;skrytki ePUAP:/lodzuw/skrytka 2. W sprawach związanych z danymi osobowymi należy kontaktować się z Inspektorem ochrony danych poprzez adres e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne i inne szczególne usługi na: Świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu naboru i przeprowadzeniu stacjonarnych kursów języka polskiego dla dorosłych cudzoziemców w ramach projektu nr 5/8-2017/OG-FAMI pn. ,,Łódzkie wspiera integrację cudzoziemców” współfinansowanego z Programu Krajowego Funduszu Azylu Migracji i Integracji, znak: KPB-V.273.67.2019 oraz w celu związanym z zawarciem i wykonaniem umowy zawartej w wyniku udzielenia zamówienia, w tym dochodzenie roszczeń cywilno-prawnych. 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 PZP. Ponadto odbiorcami mogą być podmioty, które przetwarzają Pana/Pani dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające). 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 6 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 6 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Ponadto przez wymagany przepisami prawa okres archiwizacji zgodny z kategorią archiwalną, wynikającą z jednolitego rzeczowego wykazu akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie urzędów obsługujących te organy oraz zgodnie z porozumieniem finansowym nr PL/2018/FAMI/OG.8.5 dotyczące projektu nr 5/8-2017/OG-FAMI ,,Łódzkie wspiera integrację cudzoziemców” dofinansowanego ze środków Funduszu Azylu, Migracji i Integracji w terminie 6 lat od daty zatwierdzenia przez Organ Delegowany raportu końcowego z realizacji projektu. 6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8. Posiada Pani/Pan: 1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, 2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, 3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**, 4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 9. Nie przysługuje Pani/Panu: 1) w związku z art. 17 ust. 3 lit b,d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO, 3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit c RODO. Niezwłocznie po wyborze Wykonawcy, Zamawiający przekaże do publikacji ogłoszenie o udzieleniu zamówienia. ___________________ * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Uprawnienia UDT - Ozorków
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania11-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam chcialbym spytać sie o koszt zrobienia sobie uprawnień UDT? Proszę o przesłanie oferty.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI