Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
polski
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 1 Indywidualne zajęcia z fizjoterapeutą / rehabilitantem ruchowym.
a) Czas trwania zajęć maks.150 godz.
b) Zajęcia polegające na przeprowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole z terenu Powiatu Świdnickiego.
c) Rehabilitacja jest formą całościowego wsparcia skierowanego do dzieci niepełnosprawnych fizycznie.
d) Jej celem jest przywrócenie całościowej lub przynajmniej częściowej sprawności fizycznej. Występuje w różnych formach, w zależności od rodzaju problemu dziecka. Jej bardzo istotną rolą jest również profilaktyka w postaci ćwiczeń opóźniających efekty degeneracji organizmów dzieci.
e) Działania prowadzone przez specjalistów są dostosowane do rozpoznanej choroby (schorzenia, urazu), wieku dziecka i rokowań. Fizjoterapeuta na tej podstawie wybiera rodzaj ćwiczeń oraz intensywność. Korzysta przy tym z różnorodnych technik, wybierając najbardziej odpowiednie do stanu dziecka i dające pewność co do skutków.
f) Usprawnianie ruchowe – pozwala polepszyć komfort życia uczniów z niepełnosprawnością ruchową, a rodzicom często ułatwia codzienną opiekę nad dzieckiem.
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 2 Integracja zmysłowo – ruchowa (terapia SI).
a) Czas trwania zajęć maks. 300 godz.
b) SI to metoda wspomagająca rozwój dziecka, mająca postać ukierunkowanej zabawy z wykorzystaniem sprzętu specjalistycznego.
c) Głównym zadaniem terapii jest dostarczanie dziecku odpowiedniej ilości bodźców sensorycznych (głównie proprioceptywnych, dotykowych i przedsionkowych) w taki sposób, aby odpowiedziało na nie właściwą czynnością, poprawiając integrację tych bodźców. Dzięki lepszej współpracy między zmysłami poprawia się koordynacja wzrokowo – ruchowa, percepcja wzrokowa, orientacja w schemacie ciała, mała i duża motoryka.
d) Terapia sprzyja rozwijaniu się procesów poznawczych: uwagi, pamięci, spostrzegawczości, myślenia.
e) Zajęcia SI prowadzone z dzieckiem mają na celu kompensowanie, określonych diagnozą, deficytów i zaburzeń w integracji zmysłowej dziecka. Mają charakter aktywności ruchowej, która nakierowana jest na stymulację zmysłów. Są dostosowane do poziomu rozwojowego dziecka i mają postać "naukowej zabawy". Dziecko będzie zachęcane i kierowane do wykonywania aktywności, które będą wyzwalać i prowokować odpowiednie, skuteczne reakcje na bodziec sensoryczny. Stopień trudności tych aktywności będzie stopniowo wzrastać tak, aby wymagać od dziecka bardziej zorganizowanych i zaawansowanych reakcji. W trakcie terapii preferowane są ukierunkowane zabawy i aktywności swobodnie wykonywane przez dzieci, wyzwalające automatyczne reakcje sensoryczne, aniżeli instruowane, narzucone i ćwiczone konkretne reakcje na bodźce. Terapia ma być dla dziecka przyjemnością, ale jednocześnie ciężką pracą, nastawioną na osiągnięcie sukcesu, który prawdopodobnie byłby niemożliwy w całkowicie spontanicznej zabawie.
f) Powyższe cele realizowane są z wykorzystaniem różnorodnych przyrządów i pomocy terapeutycznych, takich jak: huśtawki, równoważnie, platformy, uprzęże, deskorolki, i wiele innych. Oddziałując na inną grupę zmysłów używamy np.: fakturowych pomocy sensorycznych, obciążników, przyrządów do stymulacji słuchowej, węchowej oraz wzrokowej.
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 3 Indywidualne zajęcia z logopedą.
a) Czas trwania zajęć maks. 500 godz.
b) Zamówienie polegające na przeprowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole z terenu Powiatu Świdnickiego.
c) Działania podejmowane w ramach terapii logopedycznej ukierunkowane są na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się. Oddziaływania te mają na celu:
- korygowanie zaburzeń mowy (wad wymowy, jąkania i innych),
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego,
- wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej, oddechowej i fonacyjnej
usprawnianie funkcji pokarmowych,
- wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego,
- stwarzanie możliwości porozumiewania się wychowankom, którzy nie są w stanie posługiwać się
mową werbalną (komunikacja alternatywna).
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 4 Indywidualne zajęcia ogólnorozwojowe.
a) Czas trwania zajęć maks. 800 godz.
b) Zamówienie na usługi społeczne polegające na przeprowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole z terenu Powiatu Świdnickiego
c) Indywidualne zajęcia ogólnorozwojowe to specjalistyczne działania, które mają na celu niesienie pomocy dzieciom z różnego rodzaju nieprawidłowościami w rozwoju lub zachowaniu. Terapia pedagogiczna jest to całokształt oddziaływań o charakterze pedagogicznym, którego celem jest:
• usprawnienie zaburzonych funkcji (korekcja)
• wspomaganie funkcji dobrze rozwijających się, tak aby mogły być wsparciem dla funkcji zaburzonych lub mogły je zastąpić
• wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów
• eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.
d) Terapia pedagogiczna obejmuje szereg całościowych działań nastawionych na pomoc dziecku, które mają na celu: stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka., rozwój zdolności poznawczych, rozwijanie zaburzonych funkcji systemu percepcyjno-motorycznego (percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, motoryki), kształtowanie integracji percepcyjno–motorycznej, wyrównywanie szans edukacyjnych
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 5 Indywidualne zajęcia z psychologiem.
a) Czas trwania zajęć maks. 150 godz.
b) Zajęcia z psychologiem dla dzieci, szczególnie młodszych, w swej formie przypominać będą swobodną, niekierowaną zabawę opartą na odwoływaniu się do naturalnych zainteresowań dziecka i form ekspresji (rysowanie, układanie, lepienie, zabawa wybranymi przedmiotami, nadawanie ról itp.). Podczas terapii dziecko, wykorzystując swoją naturalną aktywność w zabawie i rozmowie, przekazuje ważne dla niego sprawy i problemy, pokazując jednocześnie, w jaki sposób je przeżywa. W trakcie spotkań, na bazie tworzącego się zaufania w relacji terapeutycznej pomiędzy dzieckiem a terapeutą możliwa staje się zmiana dotycząca niekorzystnych emocji i blokujących rozwój dziecka trudności.
c) Terapia psychologiczna pozwala na rozpoznanie i diagnozę problemu oraz na walkę z różnego rodzaju zaburzeniami. Wśród najczęściej występujących problemów znajdują się zaburzenia o podłożu lękowym, w tym fobie, lęki i zaburzenia obsesyjno-kompulsywne. Dodatkowo spotkania terapeutyczne mają na celu walkę z zaburzeniami rozwoju i coraz częściej występującą u dzieci nadmierną nieśmiałością, impulsywnością oraz tendencją do popadania w konflikty. Terapia pomaga w zwalczeniu trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami i ułatwia prawidłowe funkcjonowanie w otoczeniu.
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 6 Zajęcia hipoterapii.
a) Czas trwania zajęć maks. 300 godz.
b) Hipoterapia to ukierunkowane działanie terapeutyczne mające służyć poprawie funkcjonowania dziecka w sferach fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i społecznej, podczas którego specjalnie przygotowany koń stanowi integralną część procesu terapeutycznego. Realizowana jest przez wykwalifikowanego hipoterapeutę we współpracy z innymi specjalistami prowadzącymi dane dziecko.
c) Oddziaływanie hipoterapii:
Sfera fizyczna – podnoszenie ogólnej sprawności, normalizacja napięcia mięśniowego, torowanie prawidłowego wzorca chodu; poprawa koordynacyjnych zdolności motorycznych, głównie równowagi i poczucia rytmu; poprawa orientacji w przestrzeni i schemacie własnego ciała; stymulacja i normalizacja czucia głębokiego oraz powierzchniowego.
Sfera emocjonalno-motywacyjna – wzrost motywacji i akceptacji procesu terapeutycznego; zwiększenie poczucia własnej wartości; zmniejszenie zaburzeń
Sfera poznawcza – stymulacja odbioru wrażeń zmysłowych; poprawa percepcji wzrokowej i słuchowej; stymulacja uwagi, pamięci, myślenia, mowy; nabywanie i rozwijanie nowych umiejętności.
Sfera społeczna – aktywizacja psychospołeczna; rozwijanie pozytywnych relacji
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 7 Zajęcia dogoterapii.
a) Czas trwania zajęć maks. 100 godz.
b) Dogoterapia to metoda aktywizowania dzieci poprzez udział odpowiednio przygotowanego psa w celu wspomagania procesu przywracania im pełnej lub możliwej do osiągnięcia sprawności fizycznej i psychicznej oraz opanowanie umiejętności zapewniających im aktywne funkcjonowanie w codziennym życiu społecznym.
c) Dogoterapia, jest formą wspomagającą rehabilitację, psychoterapię oraz edukację. Jak wszystkie nazwy wskazują, bez względu na ich etymologię, filarem tego rodzaju terapii kontaktowej jest pies. Wyselekcjonowany, sprawdzony i odpowiednio wyszkolony czworonóg razem ze swoim przewodnikiem stanowią zespół terapeutyczny. Zajęcia mają na celu usprawnienie sfery intelektualnej i poznawczej dziecka, co wymaga odpowiedniego przygotowania (scenariusza) oraz wiedzy i umiejętności osób prowadzących. Pies używany jako „pomoc naukowa”, motywuje do nauki i poprzez stworzenie przyjaznych warunków zwiększa możliwości przyswojenia wiedzy. Dziecko chętniej zapamiętuje treści, których bohaterem jest jego nowy przyjaciel – pies.
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 8 Terapia biofeedback.
a) Czas trwania zajęć maks. 50 godz.
b) Biofeedback to nieinwazyjna, bezbolesna technika treningu mózgu. Biofeedback czyli biologiczne sprzężenie zwrotne polega na dostarczeniu dziecku informacji zwrotnej (feedback) o zmianach jego stanu fizjologicznego. Dzięki sprzężeniu zwrotnemu, dziecko wie, kiedy wzrasta aktywność jego mózgu w pożądanym paśmie częstotliwości fal mózgowych, a kiedy dominują niepożądane pasma. Pozwala to nauczyć się reakcji własnego mózgu, a dzięki temu tak zmodyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie. Podstawą terapii jest wykorzystywanie „plastyczności mózgu”, polegającej na zdolnościach komórek nerwowych mózgu do trwałych przekształceń funkcjonalnych. Jest to rodzaj terapii, dzięki której dziecko w sposób świadomy, uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak by mózg pracował wydajniej i szybciej.
c) Terapia zwiększa możliwości intelektualne i usprawnia procesy poznawcze, poprawia efektywność pracy, ułatwia uzyskanie równowagi psychicznej i wyciszenia, poprawia samopoczucie, zwiększa odporność na stres, wpływa pozytywnie na ogólne funkcjonowanie człowieka.
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 9 Komunikacja alternatywna.
a) Czas trwania zajęć maks. 200 godz.
b) Zajęcia AAC skierowane są do dzieci, które z różnych powodów nie mówią - z zespołami genetycznymi, autyzmem, afazją, niepełnosprawnością intelektualną, MPD, opóźnionym rozwojem mowy. Zadaniem terapeutów AAC jest szukanie jak najlepszego rozwiązania do porozumiewania się dziecka z otoczeniem. Do takiego kontaktu możemy wykorzystać komunikację niewerbalną, która za pomocą obrazków, gestów lub znaków pozwala dziecku na porozumiewanie się z otoczeniem oraz stanowić będzie zaczątek w rozwoju mowy. Kluczem do sukcesu w terapii jest takie zorganizowanie sytuacji komunikacyjnych z uczniem, by zapewnić mu zarówno okazję, jak i możliwość do użycia pomocy komunikacyjnej.
c) Dzięki zastosowaniu metod wspomagających lub zastępujących mowę (gesty, symbole, urządzenia wysokiej technologii będące protezą mowy) osoba niemówiąca nauczy się wyrażać swoje potrzeby, opinie, dzielić się przeżyciami, emocjami, żartować, dyskutować, a dzięki temu nawiązywać pełne i satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi.
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 10 Terapia ręki.
a) Czas trwania zajęć maks. 100 godz.
b) Terapia ręki to metoda mająca na celu usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, poprawę umiejętności chwytu, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej. Przede wszystkim zaś służy do osiągnięcia samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.
c) Cele terapii: wspomaganie precyzyjnych ruchów rąk, poprawę umiejętności chwytu, wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej, przekraczanie linii środka ciała.
d) Zajęcia polegać będą na dostarczaniu wrażeń dotykowych i poznawaniu dzięki nim różnych kształtów, struktur, materiałów oraz nabywaniu umiejętności ich rozróżniania. Jest to metoda skierowane w szczególności do uczniów, którzy wykazują:
• problemy grafomotoryczne (pisanie, malowanie);
• trudności w zabawach manualnych (układanie małych przedmiotów, wycinanie);
• problemy z wykonywaniem codziennych czynności (ubieranie, wiązanie, zapinanie guzików);
• zaburzenia napięcia mięśniowego w obrębie kończyn górnych (podwyższone lub obniżone napięcie);
• kłopoty ze współpracą obu rąk, wyłączanie jednej ręki;
• niechęć do dotykania niektórych faktur
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 11 Trening Umiejętności Społecznych TUS.
a) Czas trwania zajęć maks. 50 godz.
b) Trening Umiejętności Społecznych, to forma pracy z grupą ukierunkowana na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. Dzieci uczestniczące w TUS przechodzą swoistego rodzaju trening, który wspiera umiejętności potrzebne na co dzień, w wielu sytuacjach związanych z przebywaniem w różnych grupach społecznych. Podczas TUS dzieci zdobywają umiejętności komunikacji, począwszy od nauki przedstawiania się i prowadzenia przyjaznych rozmów, poprzez opowiadanie o sobie, aktywne słuchanie, po umiejętność samokontroli i okazywania szacunku innym. Umiejętności społeczne, których uczy TUS, to też bardzo istotna w naszym życiu umiejętność rozpoznawania własnych emocji, radzenia sobie z nimi, radzenie sobie z lękiem, stresem. To również okazywanie zainteresowania uczuciami innych. TUS uczy też jaką postawę przyjąć w sytuacji zachowań prowokujących i agresywnych ze strony innych.
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 12 Konsultacje dla rodziców i dzieci.
a) Czas trwania zajęć maks. 300 godz.
b) Zajęcia polegające na przeprowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole z terenu Powiatu Świdnickiego
c) Konsultacje są formą poradnictwa psychologicznego i wychowawczego a nie oddziaływaniem terapeutycznym. W ramach konsultacji dla rodziców można uzyskać wsparcie w rozwiązaniu trudnej sytuacji rodzicielskiej, wypracować wskazówki dotyczące możliwych form działania i rozważyć korzystne dla rodziców i dziecka rozwiązania trudnej sytuacji. Tematem konsultacji mogą być różnego typu trudności, z którymi spotykają się rodzice niemowląt i małych dzieci. Mogą być to sytuacje związane z niepokojem o związek („nasze życie się skończyło”), niepokojem o swoją osobę („czuję się wyłączona z życia ciągłą opieką”) lub rodzinę („mamy dosyć ciągłych rad naszych rodziców”). Może być to przeżywanie kryzysów rodzicielskich („czasami czuję, że nie kocham tego dziecka”), zaniepokojenie swoimi zachowaniami („krzyczę na dziecko i cały czas się o nie boję”), lub zachowaniami dziecka („jest płaczliwe i nie może się uspokoić”). Czasami potrzeba konsultacji wynika z naturalnej chęci skonsultowania swoich przypuszczeń, rozwiania wątpliwości. Niekiedy rodzice pragną przygotować się i dziecko na nadejście kolejnego, lub ważną zmianę jak przeprowadzka do innego miasta czy kraju. Spotkania mogą dotyczyć identyfikowania i definiowania trudności związanych z dzieckiem, jego rozwojem, sposobami pracy.
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych dla dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożonych niepełnosprawnością w wieku od 0 do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole w ramach zadania z zakresu administracji rządowej - program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie zapewnienia realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Ministerstwem Edukacji i Nauki a Powiatem Świdnickim w Świdniku
3.2 Zadania ośrodka zostały określone w art. 90v ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz art.75 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansach zadań oświatowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 z późn.zm.)
3.3 Zajęcia będą prowadzone do końca 2022 roku.
3.4 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.5 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi). Harmonogram zajęć oraz przydział dzieci do zajęć terapeutycznych zostanie ustalony po zgłoszeniu przez rodziców / opiekunów i zakwalifikowaniu ich do określonych form terapii na podstawie opinii zespołu koordynującego działania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego powołanego przez dyrektora ośrodka.
Zadanie 13 Terapia behawioralna oraz stosowana analiza zachowań w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz zespołem Aspergera.
a) Czas trwania zajęć maks.75 godzin.
b) Terapia behawioralna inaczej Stosowana Analiza Zachowania jest uznawana za jedną z najbardziej skutecznych metod pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym dziecka z autyzmem.
c) Stosowana analiza zachowania wykorzystuje prawa uczenia się w procesie terapii w celu rozwoju zachowań pożądanych. Wykorzystuje także prawa rządzące zachowaniem w celu redukcji zachowań niepożądanych, które mogą być szkodliwe dla dziecka, i które nie sprzyjają procesom uczenia się (nabywania nowych umiejętności poznawczych i społecznych).ABA jest również wykorzystywana w celu rozwijania umiejętności językowych oraz komunikacyjnych dziecka. Jest używana w celu poprawy koncentracji i uwagi, rozwoju umiejętności społecznych, umiejętności poznawczych oraz pamięci.
d) Metody stosowanej analizy zachowania są podstawą terapii osób z autyzmem i innymi zaburzeniami. Dzięki ABA możemy:
• Uczyć nowych umiejętności w celu zmiany i redukcji zachowań niepożądanych. Twoje dziecko może nauczyć się „co robić” nie tylko „czego nie wolno robić”
• Rozwijać pozytywne zachowania i redukować zachowania niepożądane np. wzmacnianie może wpływać na wzrost zachowań społecznych i co za tym idzie redukcję zachowań niepożądanych takich jak samouszkadzanie lub zachowania stereotypowe (zróżnicowane wzmacnianie-DRA, DRO, DRI, DRL)
• Rozwijać umiejętności akademickie, społeczne oraz umiejętności dotyczące samodzielności dziecka
• Wpływać na możliwość koncentrowania się na zadaniu, kończenia zadania oraz rozwijać motywację do pracy
• Dążyć do poprawy umiejętności poznawczych. Pomóc twojemu dziecku rozwijać umiejętności uczenia się
• Generalizować nabyte umiejętności tzn. wykorzystywać umiejętności, które dziecko nabyło w procesie terapii w innych sytuacjach i wśród innych osób.
• Wspierać rozwój dziecka w szkole bądź przedszkolu między innymi poprzez kształtowanie i wzmacnianie zachowań pożądanych
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
Część 5 : Tak
Część 6 : Tak
Część 7 : Tak
Część 8 : Tak
Część 9 : Tak
Część 10 : Tak
Część 11 : Tak
Część 12 : Tak
Część 13 : Tak