Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług z zakresu rehabilitacji społecznej przez oligofrenopedagogów przy udziale pomocy nauczyciela.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Henryka Sienkiewicza w Świdniku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430418212
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: C.K.Norwida 4
1.5.2.) Miejscowość: Świdnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-040
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sosw.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.sosw.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług z zakresu rehabilitacji społecznej przez oligofrenopedagogów przy udziale pomocy nauczyciela.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e98d5a44-495b-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00387314
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiatswidnik
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatswidnik
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7.6 Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na „platformazakupowa.pl”, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Szyfrowanie na „platformazakupowa.pl” odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu rehabilitacji społecznej przez oligofrenopedagogów przy udziale pomocy nauczyciela.
3.2 Prowadzone zajęcia będą miały na celu kształtowanie i doskonalenie umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania oraz uzyskania maksymalnej niezależności życiowej. Realizowane w ramach zajęć prace będą maiły na celu ukształtowanie charakteru uczestników, wzbudzenie pozytywnej motywacji do działania i zostaną dostosowane do indywidualnych predyspozycji uczestników.
3.3 Rodzaje przeprowadzanych zajęć:
1) Zajęcia ogrodnicze
W trakcie zajęć ogrodniczych uczestnicy będą zdobywać wiedzę niezbędną do wykonywania prac w ogrodnictwie, zdrowego stylu życia, zrozumienia zjawisk występujących w przyrodzie. Wykonywane prace w ramach zajęć ogrodniczych to obsługa prostych narzędzi ogrodniczych, pielęgnacja i uprawa roślin, koszenie, pielęgnacja roślin znajdujących się wewnątrz budynku a także utrzymywanie porządku wokół budynku.
2) Zajęcia w pracowni gospodarstwa domowego
W pracowni gospodarstwa domowego uczestnicy będą rozwijać zaradność i samodzielność życiową oraz nabywać i podtrzymywać umiejętności wymagające posługiwania się podstawowymi narzędziami kuchennymi (krojenie, obieranie), sprzętu gospodarstwa domowego (mikser, żelazko, odkurzacz i inne), przygotowania stanowiska pracy i dbania o zachowanie przy nim czystości. Uczestnicy zapoznają się z zasadami zdrowego odżywiania oraz sposobami przechowywania żywności.
3) Zajęcia w pracowni stolarskiej
W pracowni stolarskiej uczestnicy ćwiczą umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami i właściwego wykorzystania materiałów. Uczą się obsługi elektronarzędzi, poznają różne techniki stolarskie. Uczą się jak malować, lakierować i zabezpieczać drewno i wyroby z drewna przed zniszczeniem. Uczestnicy wykonają różne ozdobne i użytkowe wyroby z drewna i materiałów drewnopochodnych
4) Zajęcia w pracowni poligraficznej
W pracowni poligraficznej uczestnicy mają możliwość przygotowania się do przyszłej pracy zarobkowej w zakładach poligraficznych lub introligatorskich. Praca terapeutyczna tej grupy polega na poznawaniu możliwości ułatwienia pracy przy wykorzystaniu podstawowych programów komputerowych. Pod opieką instruktora uczestnicy nabywają umiejętności obsługi komputera i sprzętu poligraficznego tj. laminatora, bindownicy, drukarki, kserokopiarki i umiejętnego zastosowanie tych urządzeń w życiu codziennym. Uczestnicy wykonują zaproszenia na imprezy okolicznościowe, dyplomy i podziękowania, kartki walentynkowe, z okazji Dnia Kobiet, Dnia Matki, Dnia Ojca i inne
5) Zajęcia w pracowni arteterapii
W pracowni arteterapii, uczestnicy poprzez sztuki plastyczne, będą wyrażali siebie i swoje emocje. Będą rozwijać i usprawniać motorykę manualną i wyobraźnię, ale także koncentrację, precyzję i wytrwałość. P:oprzez szukanie i dobór kolorów, faktur, kształtów, różnych rozwiązań będą pobudzać swoją kreatywność. Uczestnicy będą tworzyć ikony na desce oraz witraże z papieru .
3.4 Zajęcia będą prowadzone w terminie od podpisania umowy do 31.08.2023
3.5 Zajęcia obywać się będą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Świdniku. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu po uzgodnieniu z Dyrektorem Ośrodka. Wykonawca zobowiązany jest w tym wypadku zapewnić sprzęt i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia zajęć.
3.6 Wykonawca będzie realizował usługi w godzinach i miejscu ustalonym z Zamawiającym (po uzgodnieniu z rodzicami / opiekunami prawnymi 0 zgodnie z ustalonym harmonogramem.
3.7 Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dokumentację realizowanego wsparcia zgodnie ze wzorem przekazanym przesz Zamawiającego.
3.8 Wykonawca odpowiada za pomieszczenie, sprzęt i pomoce udostępnione przez Zamawiającego do prowadzenia zajęć.
3.9 Wykonawca, który zostanie wybrany na daną część zamówienia zobowiązany będzie do pozostawania w gotowości do wykonywania usługi przez cały okres zawartej umowy.
3.10 Liczba godzin poszczególnych zajęć w miesiącu:
Zajęcia ogrodnicze 20 godz.
Zajęcia gospodarstwa domowego 20 godz.
Zajęcia stolarskie 20 godz.
Zajęcia poligraficzne 20 godz.
Arteterapia 20 godz.
3.11 Liczba godzin pracy poszczególnych Wykonawców w miesiącu:
Oligofrenopedagog 1 20 godz.
Oligofrenopedagog 2 20 godz.
Oligofrenopedagog 3 20 godz.
Oligofrenopedagog 4 20 godz.
Oligofrenopedagog 5 20 godz.
Pomoc nauczyciela 1 70 godz.
Pomoc nauczyciela 2 30 godz.
3.12 Jedną godzinę należy traktować jako godzinę zegarową tj. 60 min.
3.13 Treść zajęć oraz formy i metody pracy muszą być dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości osób według zaleceń opinii lub wskazań lekarskich.
3.14 Zajęcia prowadzone będą od poniedziałku do soboty.
3.15 Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę powierzonego zadania. Zamówienie nie może być wykonywane przy udziale podwykonawców.
3.16 Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych z podziałem na zadania:
Zadanie 1: Oligofrenopedagog prowadzący zajęcia ogrodnicze
Zadanie 2 Oligofrenopedagog prowadzący zajęcia gospodarstwa domowego
Zadanie 3 Oligofrenopedagog prowadzący zajęcia stolarskie
Zadanie 4 Oligofrenopedagog prowadzący zajęcia poligraficzne
Zadanie 5 Oligofrenopedagog prowadzący zajęcia z arteterapii
Zadanie 6 Pomoc nauczyciela w wymiarze 70h/m-c
Zadanie 7 Pomoc nauczyciela w wymiarze 30h/m-c
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: DOŚWIADCZENIE
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
18.1 O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wymagane jest wykazanie posiadania doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia tj. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert osoba skierowana przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia przeprowadziła zajęcia z zakresu tematycznego tożsamego lub zbliżonego do tematyki zajęć stanowiącego przedmiot zamówienia (w zakresie części o którą ubiega się Wykonawca) w wymiarze minimum:100 godz.
Uwaga: w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden ze wspólników konsorcjum samodzielnie posiada wymagane doświadczenie (nie dopuszcza się sumowania potencjału wspólników w zakresie doświadczenia). Podobnie w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (w zakresie doświadczenia), podmiot ten musi samodzielnie posiadać doświadczenie opisane powyżej.
Przez godzinę rozumie się min. 60 minut zajęć dydaktycznych lub praktycznych.
Przez okres 5 lat rozumie się min. 60 miesięczne wykonywanie obowiązków we wskazanym obszarze.
b) wymagane jest wykazanie dysponowania kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, tj.:
Dla zadania 1, 2, 3, 4 i 5:
Osoby skierowane do realizacji zamówienia winne legitymować się wykształceniem wyższym z przygotowaniem pedagogicznym na podstawie § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Kwalifikacje do prowadzenia zajęć z rehabilitacji społecznej posiada osoba, która:
1) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki lub
4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela oligofrenopedagoga.
Dla zadania 6 i 7:
Osoby skierowane do realizacji zamówienia winne legitymować się wykształceniem średnim i przynajmniej 2 – letnim doświadczeniem w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
18.2 Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Zgodnie z art. 273 ust 1 Ustawy PZP oraz z § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy z dnia 23 grudnia 2020 r., W postępowaniach o wartości mniejszej niż progi unijne zamawiający, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, może zamiast podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, 2 lub 4–6, żądać oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje sią na doświadczenie w realizacji zamówienia, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, powyższy wykaz może dotyczyć tylko usług faktycznie przez niego wykonanych.
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-24 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatswidnik
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-24 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-22
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak