Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z obszaru bezpieczeństwa antyterrorystycznego i kultury islamu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 532192677
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 7
1.5.2.) Miejscowość: Nysa
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-300
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48774484715
1.5.8.) Numer faksu: +48774352989
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pwsz.nysa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwsz.nysa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z obszaru bezpieczeństwa antyterrorystycznego i kultury islamu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd62ca4d-87ed-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00020614
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II – doskonalenie jakości kształcenia”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pwsz.nysa.pl/przetargi/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-ProPublico.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania te są opisane w Rozdziale 8 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie, ul. Armii Krajowej 7, 48-300 Nysa, administrator wyznaczył osobę pełniącą zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych i można się z nim skontaktować poprzez adres e-mail: iod@pwsz.nysa.pl Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18-19 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Ustawa), Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy, w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego), − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż pod-stawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 Ustawy.Zgodnie z art. 19 ust. 4 Ustawy Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 Ustawy: − Zgodnie z art. 19 ust. 2 Ustawy skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z Ustawą.− Na mocy art. 19 ust. 3 Ustawy wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP2/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie i przeprowadzenie przez Wykonawcę, dwóch warsztatów z obszaru bezpieczeństwa antyterrorystycznego i kultury islamu.Pierwsze warsztaty zostaną przygotowane i przeprowadzone przez Wykonawcę w terminie do 70 dni liczonych od daty zawarcia umowy. Drugie warsztaty zostaną przygotowane i przeprowadzone przez Wykonawcę w terminie do 230 dni liczonych od daty zawarcia umowy. Czas trwania każdego z warsztatów – 6 dni.Szczegółowe terminy warsztatów zostaną uzgodnione pomiędzy stronami po zawarciu umowy.W każdym z warsztatów będzie uczestniczyć maksymalnie 25 studentów kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne.Wykonawca w pełni zabezpiecza warsztaty pod względem logistycznym, zapewniając każdemu z 50 uczestników warsztatów, min.:a) dojazd na miejsce zakwaterowania i powrót do Nysy po zakończeniu warsztatów,b) komplet moro (spodnie + bluza) – rozmiary ubioru uczestników zostaną podane przez Zamawiającego przed rozpoczęciem warsztatów,c) zakwaterowanie w ośrodku szkoleniowym, w domkach letniskowych, itp.d) wyżywienie (śniadanie + obiad + kolacja),e) atrakcyjne szkolenie z elementami ćwiczeń, gier decyzyjnych oraz zajęć z zakresu umiejętności pracy w grupie.Główne cele warsztatów:• Zapoznanie szkolonych z aktualną wiedzą dotyczącą kultury islamu i komunikacji międzykulturowej, specyfiki zagrożenia zamachami terrorystycznymi, tendencjami rozwoju oraz naturą działań antyterrorystycznych. • Nauczenie i praktyczne doskonalenie pożądanych zachowań w sytuacjach kryzysowych. • Zapoznanie uczestników z zasadami pierwszej pomocy w przypadku zamachów terrorystycznych. • Nauczenie metod i sposobów prowadzenia komunikacji kryzysowej – z elementami negocjacji. • Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.Zakres warsztatów:1) Kultura i polityka regionu Bliskiego Wschodu. Zjawisko wielokulturowości a bezpieczeństwo. 2) Kultura islamu. Komunikacja międzykulturowa. 3) Radykalizacja – wyzwania i zagrożenia – gra decyzyjna. 4) Zagrożenia wynikające ze zjawiska terroryzmu o podłożu religijnym, fundamentalizm religijny. 5) Specyfika i charakter zagrożenia terroryzmem. 6) Ogólne założenia polityki antyterrorystycznej w Polsce. Ustawa o działaniach antyterrorystycznych.7) Studium przypadków zamachów terrorystycznych – przebieg i wnioski. 8) Komunikacja ze sprawcą w sytuacji zagrożenia – negocjacje kryzysowe. 9) Rekomendowane bezpieczne zachowania na poszczególne wiodące metody działania zamachowców: a) Zamachy bombowe. b) Aktywny strzelec. c) Sytuacje zakładnicze. d) Zamachy z użyciem pojazdów. e) Podejrzana przesyłka. f) Reagowanie na powiadomienia o zamachu terrorystycznym. 10) Teoria i praktyka: a) Ostrzeganie. b) Alarmowanie. c) Ewakuacja. d) Reagowanie: Procedura 4U! e) Współdziałanie i kierowanie – liderzy bezpieczeństwa. f) Zachowanie się podczas szturmu sił specjalnych.11. Udzielanie pierwszej pomocy: a) W sytuacjach życia codziennego. b) Zamachy bombowe. c) Aktywny strzelec. d) Sytuacje zakładnicze. 12. Doskonalenie umiejętności pracy w grupie i cech przywódczych a) 24 godzinne warsztaty dowodzenia działaniami policyjnymi z elementami negocjacji policyjnych oraz przygotowaniem i przeprowadzeniem szturmu przez szkolonych. b) Prowadzenie działań taktycznych z elementami taktyki specjalnej z wykorzystaniem pozoracji pola walki i zestawów paintball. c) Organizowanie działań ratunkowych na miejscu zamachu terrorystycznego – wykorzystanie elementów udzielania pierwszej pomocy oraz działań taktycznych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80550000-4 - Usługi szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa