„Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B oraz specjalistycznych kursów zawodowych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B oraz specjalistycznych kursów zawodowych dla uczestników projektu Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZabrze
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2021-01-08
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiasto Zabrze
  • Data publikacji ogłoszenia2020-12-28
  • Numer ogłoszenia772100-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 772100-N-2020 z dnia 28.12.2020 r.

Miasto Zabrze: „Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B oraz specjalistycznych kursów zawodowych dla uczestników projektu Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
„Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu” Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014- 2020 (Europejski Fundusz Społeczny) dla osi priorytetowe XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, działanie 11.2. 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe uczniów dla poddziałania: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze, krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000, ul. Powstańców Śląskich  5-7 , 41-800  Zabrze, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323733537, e-mail sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks 323733516.
Adres strony internetowej (URL): https://bip.miastozabrze.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
https://bip.miastozabrze.pl; zakładka: Urząd Miejski, zakładka: Zamówienia publiczne

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://bip.miastozabrze.pl; zakładka: Urząd Miejski, zakładka: Zamówienia publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty pod rygorem nieważności należy złożyć w formie pisemnej zgodnie z wymaganiami SIWZ.
Adres:
Urząd Miejski w Zabrzu, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, II piętro, pokój 219

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B oraz specjalistycznych kursów zawodowych dla uczestników projektu Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”
Numer referencyjny: BZP.271.103.2020.KW
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
6


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest:A. Część I – Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B. B. Część II – Przeprowadzenie kursów komputerowych języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważnych.C. Część III – Przeprowadzenie kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego.D. Część IV – Przeprowadzenie kursu krawiectwa i projektowania mody.E. Część V – Przeprowadzenie kursu programowania sterowników cyfrowych PLC.F. Część VI – Przeprowadzenie kursów instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, kursu obsługi wózków widłowych oraz kursu SEP lub równoważnego.w ramach projektu „Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”, realizowanego w ramach realizowanego w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy- kształcenie zawodowe uczniów, Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego.W zakresie Części I - Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B. Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu prawa jazdy kategorii B dla maksymalnie 75 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych oraz zgłoszenie do pierwszego egzaminu państwowego.W zakresie Części II - Przeprowadzenie kursów komputerowych języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważnych. Usługa polegająca na:a) przeprowadzeniu kursu języka programowania PHP lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych,b) przeprowadzeniu kursu języka programowania PHYTON lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych,c) przeprowadzeniu kursu języka programowania JAVA lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.W zakresie Części III - Przeprowadzenie kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego. Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.W zakresie Części IV - Przeprowadzenie kursu krawiectwa i projektowania mody. Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu krawiectwa i projektowania mody dla maksymalnie 15 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.W zakresie Części V - Przeprowadzenie kursu programowania sterowników cyfrowych PLC. Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu programowania sterowników cyfrowych PLC dla maksymalnie 15 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.W zakresie Części VI - Przeprowadzenie kursów instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, kursu obsługi wózków widłowych oraz kursu SEP lub równoważnego. Usługa polegająca na:a) przeprowadzeniu kursu instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych,b) przeprowadzeniu kursu języka programowania obsługi wózków widłowych dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych,c) przeprowadzeniu kursu SEP lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.W zakresie Części II Przeprowadzenie kursów komputerowych języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważnych za równoważne Zamawiający uznaje się kursy odpowiadające swym zakresem kursom komputerowym języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W zakresie Części III Przeprowadzenie kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego za równoważne Zamawiający uznaje kursy odpowiadające swym zakresem kursom ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W zakresie Części VI Przeprowadzenie kursów instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, kursu obsługi wózków widłowych oraz kursu SEP lub równoważnego za równoważne Zamawiający uznaje kursy odpowiadające swym zakresem kursom SEP lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 80411200-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
80530000-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
29.07.2022

II.9) Informacje dodatkowe: Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia dla Części I, Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI w terminie: Od dnia podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.02.2021 r. do 29.07.2022 rWykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie zgodnym z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Dla Części I:A) potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania w szczególności koncesję, zezwolenie lub licencję - wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. 2017 poz. 151)
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: B) Dla Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI:- dla Części II - na potwierdzenie spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca jest zobowiązany wykazać się nie mniej niż 2 wykonanymi usługami, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, o łącznej wartości co najmniej 50 000 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na przeprowadzeniu kursów komputerowych języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważnych z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Powyższy zakres nie musi być wykonany w ramach jednej usługi. Należy wykazać usługi na wykonywanie wszystkich elementów podanego zakresu.- dla Części III - na potwierdzenie spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca jest zobowiązany wykazać się nie mniej niż 2 wykonanymi usługami, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, o łącznej wartości co najmniej 50 000 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na przeprowadzeniu kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Powyższy zakres nie musi być wykonany w ramach jednej usługi. - dla Części IV - na potwierdzenie spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca jest zobowiązany wykazać się nie mniej niż 2 wykonanymi usługami, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, o łącznej wartości co najmniej 50 000 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na przeprowadzeniu kursu krawiectwa i projektowania mody z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Powyższy zakres nie musi być wykonany w ramach jednej usługi. - dla Części V - na potwierdzenie spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca jest zobowiązany wykazać się nie mniej niż 2 wykonanymi usługami, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, o łącznej wartości co najmniej 60 000 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na przeprowadzeniu kursu programowania sterowników cyfrowych PLC z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Powyższy zakres nie musi być wykonany w ramach jednej usługi. - dla Części VI - na potwierdzenie spełnienia warunku zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca jest zobowiązany wykazać się nie mniej niż 2 wykonanymi usługami, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, o łącznej wartości co najmniej 10 000 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na przeprowadzeniu kursów instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, kursu obsługi wózków widłowych oraz kursu SEP lub równoważnego z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Powyższy zakres nie musi być wykonany w ramach jednej usługi. Należy wykazać usługi na wykonywanie wszystkich elementów podanego zakresu.C) Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie oraz zakres wykonywanych czynności:dla Części I- Instruktor nauki jazdy – nie mniej niż 4 osobykwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora nauki jazdy potwierdzone wpisem do ewidencji instruktorów nauki jazdydoświadczenie zawodowe jako instruktor nauki jazdy – minimum 2 lataDla Części II1. Instruktor/trener szkoleń PHP i PHYTON, lub równoważnych – nie mniej niż 1 osoba kwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora/trenera w zakresie szkoleń PHP i PHYTON lub równoważnych poświadczone certyfikatem lub innym dokumentem potwierdzającym uprawnieniadoświadczenie zawodowe jako instruktor/trener w zakresie szkoleń PHP i PHYTON lub równoważnych – minimum 2 lata2. Instruktor/trener szkoleń JAVA lub równoważnych – nie mniej niż 1 osoba kwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora/trenera w zakresie szkoleń JAVA lub równoważnych poświadczone certyfikatem lub innym dokumentem potwierdzającym uprawnieniadoświadczenie zawodowe jako instruktor/trener w zakresie szkoleń JAVA lub równoważnych – minimum 2 lataDla Części IIIInstruktor/trener szkoleń ArchiCAD lub równoważnych – nie mniej niż 1 osoba kwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora/trenera w zakresie szkoleń ArchiCAD lub równoważnych, poświadczone certyfikatem lub innym dokumentem potwierdzającym uprawnienia doświadczenie zawodowe jako instruktor/trener w zakresie szkoleń ArchiCAD lub równoważnych – minimum 2 lataDla Części IVInstruktor/trener szkoleń krawiectwa i projektowania mody– nie mniej niż 1 osoba kwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora/trenera w zakresie szkoleń krawiectwa i projektowania mody, poświadczone certyfikatem lub innym dokumentem potwierdzającym uprawnienia doświadczenie zawodowe jako instruktor/trener w zakresie szkoleń krawiectwa i projektowania mody– minimum 2 lataDla Części VInstruktor/trener szkoleń programowania sterowników cyfrowych PLC – nie mniej niż 1 osoba kwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora/trenera w zakresie szkoleń programowania sterowników cyfrowych PLC, poświadczone certyfikatem lub innym dokumentem potwierdzającym uprawnienia doświadczenie zawodowe jako instruktor/trener w zakresie szkoleń programowania sterowników cyfrowych PLC – minimum 2 lataDla Części VI1. Instruktor/trener szkoleń instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych – nie mniej niż 1 osoba kwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora/trenera w zakresie szkoleń instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, poświadczone certyfikatem lub innym dokumentem potwierdzającym uprawnienia doświadczenie zawodowe jako instruktor/trener w zakresie szkoleń instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych – minimum 2 lata2. Instruktor/trener szkoleń obsługi wózków widłowych – nie mniej niż 2 osoby kwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora/trenera w zakresie obsługi wózków widłowych, poświadczone certyfikatem lub innym dokumentem potwierdzającym uprawnienia doświadczenie zawodowe jako instruktor/trener w zakresie szkoleń obsługi wózków widłowych – minimum 2 lata3. Instruktor/trener szkoleń SEP lub równoważnych – nie mniej niż 1 osoba kwalifikacje zawodowe – uprawnienia instruktora/trenera w zakresie SEP lub równoważnych, poświadczone certyfikatem lub innym dokumentem potwierdzającym uprawnienia doświadczenie zawodowe jako instruktor/trener w zakresie szkoleń SEP lub równoważnych – minimum 2 lataW zakresie Części II za równoważne Zamawiający uznaje szkolenia odpowiadające swym zakresem szkoleniom PHP, PHYTON, JAVA lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W zakresie Części III za równoważne Zamawiający uznaje szkolenia odpowiadające swym zakresem szkoleniom ArchiCAD lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W zakresie Części VI za równoważne Zamawiający uznaje szkolenia odpowiadające swym zakresem szkoleniom SEP lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). Zamawiający nie dopuszcza wskazania tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji z wymienionych powyżej.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował ww. potencjałem kadrowym przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.D)Dla Części I- Samochód osobowy spełniającymi wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016, poz. 2022.), w tym warunki dodatkowe dla pojazdu przeznaczonego do nauki jazdy – nie mniej niż 3 pojazdy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie przez Zamawiającego wezwany i przedstawi następujące dokumenty i oświadczenia:A) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 p.z.p.;B) oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Dla Części I:A) potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania w szczególności koncesję, zezwolenie lub licencję - wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. 2017 poz. 151) Dla Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI:B) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Jeśli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie wskazać tych dokumentów- oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. C) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami;D) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami dla Części I.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa wyżej, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.Za oryginał uważa się oświadczenie lub dokument złożone w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia, o której mowa powyżej, następuje przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca musi wykazać np. w zobowiązaniu (dokument ten należy złożyć wraz z ofertą):- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego;- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;- czy inne podmioty, na zdolności których Wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują usługi, których wskazane zdolności dotyczą.Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1,2,4 p.z.p.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, jakie Zamawiający określił w postępowaniu.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji: - zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnianiu warunków i braku podstaw do wykluczenia, stwierdzającym spełnienie przez niego wymogów określonych w punktach 5.1-5.2.1 SIWZ. Informacje dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów:Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570),W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty,W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów,W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U z 2016 r. poz. 1126) składa: A) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:– nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.1. Dokumenty, składane na potwierdzenie, że wobec Wykonawcy nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 5.5 SIWZ zastępuje się dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio Wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym- ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób- organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Ważność dokumentu jak wyżej.Dokumenty lub oświadczenie sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo- reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, jednolity dokument europejski lub oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, w sytuacji gdy postępowanie nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 P.z.p. składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia.Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, tj. :1) osoby uprawnione zgodnie z aktualnym odpisem z właściwego rejestru lub wpisem do ewidencji działalności gospodarczej, lub2) osoby posiadające ważne pełnomocnictwo, którego oryginał, lub kopię poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem, lub odpis albo wyciąg z dokumentu sporządzony przez notariusza -należy załączyć w ofercie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w oparciu o art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: a) wystąpienie siły wyższej oznaczającej wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy takie jak: katastrofy, klęski żywiołowe, pożary, powodzie, wybuchy, epidemie, działania wojenne, akty władzy państwowej, które w całości lub części uniemożliwiają wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy w jej obecnym brzmieniu. Przesunięcie terminu następuje o liczbę dni, podczas których zdarzenie siły wyższej trwało.2. W pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności:a) wprowadzenie lub zmiana podwykonawców, w tym podwykonawców na zasobach których Wykonawca opierał się, wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż określone w SIWZ;b) zmiana stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek tematu ujętego przedmiotem zamówienia oraz nie będzie to związane ze zmianą zakresu i wartości przedmiotu zamówienia;c) poprawa jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu przedmiotu zamówienia, jednakże poprawa ta nie może powodować zmian w wynagrodzeniu;d) zmiana sposobu reprezentacji – z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;e) zmiana adresu siedziby stron – z przyczyn zewnętrznych;f) W przypadku zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy:- zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług, zmiana wartości brutto umowy nastąpi zarówno w przypadku wzrostu jak i obniżenia stawki VAT od dnia wejścia w życie zmienionej stawki;- zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,- zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,- zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.4. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany w terminie 5 dni roboczych.5. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy Wykonawca sporządzi protokół, który zostanie podpisany przez strony umowy. 6. Zmiana umowy nastąpi w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez Zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie. 7. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 08.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Oferta musi być złożona w języku polskim.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest:A. Część I – Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B. w ramach projektu „Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”, realizowanego w ramach realizowanego w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy- kształcenie zawodowe uczniów, Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego.W zakresie Części I - Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B. Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu prawa jazdy kategorii B dla maksymalnie 75 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych oraz zgłoszenie do pierwszego egzaminu państwowego.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 80411200-0,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 29.07.2022
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia dla Części I, Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI w terminie: Od dnia podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.02.2021 r. do 29.07.2022 rWykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie zgodnym z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy .


Część nr: 2 Nazwa: Przeprowadzenie kursów komputerowych języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważnych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest:B. Część II – Przeprowadzenie kursów komputerowych języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważnych.w ramach projektu „Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”, realizowanego w ramach realizowanego w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy- kształcenie zawodowe uczniów, Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego.W zakresie Części II - Przeprowadzenie kursów komputerowych języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważnych. Usługa polegająca na:a) przeprowadzeniu kursu języka programowania PHP lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych,b) przeprowadzeniu kursu języka programowania PHYTON lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych,c) przeprowadzeniu kursu języka programowania JAVA lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.W zakresie Części II Przeprowadzenie kursów komputerowych języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważnych za równoważne Zamawiający uznaje się kursy odpowiadające swym zakresem kursom komputerowym języków programowania PHP, PHYTON, JAVA lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp).
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 80530000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 29.07.2022
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia dla Części I, Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI w terminie: Od dnia podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.02.2021 r. do 29.07.2022 rWykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie zgodnym z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy .


Część nr: 3 Nazwa: Przeprowadzenie kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest:C. Część III – Przeprowadzenie kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego.w ramach projektu „Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”, realizowanego w ramach realizowanego w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy- kształcenie zawodowe uczniów, Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego.W zakresie Części III - Przeprowadzenie kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego. Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.W zakresie Części III Przeprowadzenie kursu ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważnego za równoważne Zamawiający uznaje kursy odpowiadające swym zakresem kursom ArchiCAD z ARTLANTIS i projektowaniem wnętrz lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp).
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 80530000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 29.07.2022
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia dla Części I, Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI w terminie: Od dnia podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.02.2021 r. do 29.07.2022 rWykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie zgodnym z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy .


Część nr: 4 Nazwa: Przeprowadzenie kursu krawiectwa i projektowania mody.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest:D. Część IV – Przeprowadzenie kursu krawiectwa i projektowania mody.w ramach projektu „Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”, realizowanego w ramach realizowanego w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy- kształcenie zawodowe uczniów, Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego.W zakresie Części IV - Przeprowadzenie kursu krawiectwa i projektowania mody. Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu krawiectwa i projektowania mody dla maksymalnie 15 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 80530000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 29.07.2022
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia dla Części I, Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI w terminie: Od dnia podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.02.2021 r. do 29.07.2022 rWykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie zgodnym z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy .


Część nr: 5 Nazwa: Przeprowadzenie kursu programowania sterowników cyfrowych PLC.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest:E. Część V – Przeprowadzenie kursu programowania sterowników cyfrowych PLC.w ramach projektu „Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”, realizowanego w ramach realizowanego w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy- kształcenie zawodowe uczniów, Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego.W zakresie Części V - Przeprowadzenie kursu programowania sterowników cyfrowych PLC. Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu programowania sterowników cyfrowych PLC dla maksymalnie 15 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 80530000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 29.07.2022
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia dla Części I, Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI w terminie: Od dnia podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.02.2021 r. do 29.07.2022 rWykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie zgodnym z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy .


Część nr: 6 Nazwa: Przeprowadzenie kursów instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, kursu obsługi wózków widłowych oraz kursu SEP lub równoważnego.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest:F. Część VI – Przeprowadzenie kursów instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, kursu obsługi wózków widłowych oraz kursu SEP lub równoważnego.w ramach projektu „Zawód jutra – wsparcie edukacji zawodowej w Zabrzu”, realizowanego w ramach realizowanego w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.2. Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy- kształcenie zawodowe uczniów, Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego.W zakresie Części VI - Przeprowadzenie kursów instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, kursu obsługi wózków widłowych oraz kursu SEP lub równoważnego. Usługa polegająca na:a) przeprowadzeniu kursu instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych,b) przeprowadzeniu kursu języka programowania obsługi wózków widłowych dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych,c) przeprowadzeniu kursu SEP lub równoważnego dla maksymalnie 10 uczniów zabrzańskich szkół ponadpodstawowych.W zakresie Części VI Przeprowadzenie kursów instalacji i konserwacji urządzeń stacjonarnych wraz z odzyskiem gazów fluorowanych z urządzeń stacjonarnych i ruchomych, kursu obsługi wózków widłowych oraz kursu SEP lub równoważnego za równoważne Zamawiający uznaje kursy odpowiadające swym zakresem kursom SEP lub równoważne i kończące się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwa Unii Europejskiej, posiadających publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp).
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 80530000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 29.07.2022
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia dla Części I, Części II, Części III, Części IV, Części V i Części VI w terminie: Od dnia podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż od 01.02.2021 r. do 29.07.2022 rWykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie zgodnym z harmonogramem ustalonym z Zamawiającym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy .






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę realizację następujących szkoleń zielonych
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę realizację następujących szkoleń zielonych: 1.Zielona gospodarka możliwości i dofinansowania, 2.Eco Coaching, 3 .Monter urządzeń energetyki odnawialnej, 4.Przedstawiciel handlowy w branży energetyki odnawialnej Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI