Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kategorii B dla uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sulechowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT ZIELONOGÓRSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770149
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Podgórna 5
1.5.2.) Miejscowość: Zielona Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 65-057
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 452 75 75, 68 452 75 20
1.5.8.) Numer faksu: 68 452 75 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiat-zielonogorski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat-zielonogorski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kategorii B dla uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sulechowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a5711e04-aca4-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00045934
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002968/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kategorii B dla uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sulechowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w Powiecie Zielonogórskim
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.powiat-zielonogorski.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://epuap.gov.pl/wps/portal, https://miniportal.uzp.gov.pl/, zamowienia@powiat-zielonogorski.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal i poczty elektronicznej, email: zamowienia@powiat-zielonogorski.pl z zastrzeżeniem złożenia oferty, która należy złożyć za pośrednictwem miniPortalu/ePUAP za pomocą formularza przeznaczonego do złożenia, zmiany, wycofania oferty.2.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.5.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.6.Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Na wypadek jakichkolwiek wątpliwości za datę przekazania Zamawiającemu korespondencji elektronicznej: 1) oferty, jak też innego rodzaju składanych w niniejszym postępowaniu Zamawiającemu oświadczeń, dokumentów lub innego rodzaju informacji, za pośrednictwem miniPortal i ePUAP) – przyjmuje się datę (godzinę/minutę) ich przekazania na ePUAP (potwierdzenie z serwera pocztowego Zamawiającego);2) oświadczeń, dokumentów elektronicznych lub innego rodzaju informacji przesyłanych (jako dopuszczone stosownie do postanowień poniższych również) za pośrednictwem e-mail Zamawiającego – przyjmuje się datę (godzinę/minutę ) ich odbioru (odbioru wiadomości e-mail) przez serwer pocztowy Zamawiającego.7.W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).8.Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia@powiat-zielonogorski.pl9.Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: zamowienia@powiat-zielonogorski.pl Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych ora środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 poz. 2452).10. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Postępowanie niniejsze łączy się z przetwarzaniem danych osobowych w rozumieniu przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – zwane dalej w skrócie „RODO”. 2. Dane osobowe, o których mowa w ust. 1 powyżej (zwane dalej „danymi osobowymi”) mogą w dotyczyć tak samego Wykonawcy będącego osobą fizyczną (w tym również Wykonawcy, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą), jak i innych niż Wykonawca osób fizycznych - jeżeli ich dane znajdą się w składanych Zamawiającemu w ramach niniejszego postępowania (lub w związku z tym postępowaniem) dokumentach, w szczególności w:1) ofercie (np. dane osób podpisujących ofertę, dane osób do kontaktowania z Zamawiającym);2) oświadczeniach lub innych dokumentach składanych w wykonaniu postanowień SWZ;3) ewentualnych innych oświadczeniach lub innych dokumentach składanych wraz z ofertą (w szczególności pełnomocnictwie/pełnomocnictwach;4) oświadczeniach lub innych dokumentach składanych w związku z przygotowaniem, zawarciem lub wykonaniem Umowy o zamówienie. 3. Przy przetwarzaniu danych osobowych, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej zastosowanie ma RODO oraz ustawa z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019 poz. 1781 t.j. z dnia 2019.09.19).4. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119.1 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje wszystkich Wykonawców biorących udział w niniejszym postępowaniu, że:• administratorem Państwa danych osobowych jest: Starosta Zielonogórski ul. Podgórna 5, 65-057 Zielona Góra, dane kontaktowe: tel, 68 452 75 41 fax: 68 452 75 00 , e-mail: zamowienia@powiat-zielonogorski.pl;• z inspektorem ochrony danych osobowych można kontaktować się na adres e-mail : iod@powiat-zielonogorski.pl tel. 68 452 75 11; • Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego • odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych • Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;• obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; • w odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;• posiada Pani/Pan:Z uwagi na brak miejsca w ogłoszeniu cd. znajduje się w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/panu: a) w związku z art 17 ust 3 lit b,d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art 20 RODO; c) na podstawie art 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani / Pana danych osobowych jest art 6 ust 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.273.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest „Przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kategorii B dla uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sulechowie”2. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu pn. „Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w Powiecie Zielonogórskim”, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, Oś Priorytetowa 8 Nowoczesna edukacja, Działanie 8.4 Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego – projekty realizowane poza formułą ZIT3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji zawarty został w załącznikach nr 4 (opis przedmiotu zamówienia) oraz 5 (wzór umowy) do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
22454000-7 - Prawa jazdy
80411100-9 - Usługi w zakresie egzaminów na prawo jazdy
80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy ocenie ofert w niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:1) Cena – waga 60%2) Dodatkowe godziny zajęć praktycznej nauki jazdy samochodem dla pojedynczego kursanta – waga 40%2. Zamawiający dokona oceny ofert, przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.3. Sposób obliczenia punktów:a. w ramach kryterium cena:Ilość punktów (Pc) za to kryterium zostanie wyliczona wg wzoru:Pc = (C_min / C_oferty) x 60 pkt, gdziePc - ilość punktów dla kryterium cena,C_min – najniższa cena brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu,C_oferty – cena brutto ocenianej oferty.Maksymalna liczba punktów, jakie można uzyskać w ramach niniejszego kryterium to 60.b. w ramach kryterium dodatkowe godziny zajęć praktycznej nauki jazdy samochodem dla pojedynczego kursantaIlość punktów (Dg) przyznanych za to kryterium zostanie przyznana według następujących zasad:wymagane minimum 30 godzin – 0 pktponad wymagane – 1 godzina – 10 pktponad wymagane – 2 godziny – 20 pktponad wymagane – 3 godziny – 30 pktponad wymagane – 4 godziny – 40 pkt Maksymalna liczba punktów jakie można uzyskać w ramach niniejszego kryterium wynosi 40 pktDodatkowe godziny należy wskazać w formularzu oferty w pełnych godzinach.W przypadku wskazania w formularzu oferty dodatkowych godzin w ilości mniejszej niż wymagane 30 godzin - oferta zostanie odrzucona, jako niezgodna z treścią SWZ. W przypadku nie wskazania przez Wykonawcę dodatkowych godzin zajęć praktycznej nauki jazdy samochodem dla pojedynczego kursanta Zamawiający uzna, iż Wykonawca zaoferował wymagane minimum tj 30 godzin i godziny te będzie brał pod uwagę przy ocenianiu oferty.Maksymalna, łączna ilość punktów jaką oferta może uzyskać w wyniku oceny wynosi 100. Punkty przyznane za każde podkryterium zostaną zsumowane.P= Pc + PDggdzie:P- całkowita liczba punktów Pc- liczba punktów za kryterium: cenaPDg- liczba punktów za kryterium: dodatkowe godziny zajęć praktycznej nauki jazdy samochodem dla pojedynczego kursanta4. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.5. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejsza.6. Zgodnie z art. 248 ustawy Pzp jeżeli nie można wybrać oferty najwyżej ocenionej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert uzyska taka sama liczbę punktów (sumę przyznaną w kryterium PC + PDg), Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższa ocenę w kryterium o najwyższej wadze.7. Jeżeli oferty otrzymały taka samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższa ceną.8. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 7 , zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nowa cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowe godziny zajęć praktycznej nauki jazdy samochodem dla pojedynczego kursanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach okreslonych w Dziale VIII SWZ oraz spełniaja warunki udziału w postepowaniu o których mowa w art. 112 ust 2 ustawy Pzp dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Wykonawca spełni warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej lub zawodowej jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do szkolenia kierowców tj. posiadania wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, o którym mowa w art. 28 o kierujących pojazdami ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. ( tj. Dz.U. z 2019 r. poz 341 ze zm)Zgodnie z art. 117 ust 1 Pzp ww. warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do realizacji których te uprawnienia są wymagane.3) sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie4) zdolności technicznej i zawodowej: Wykonawca spełni warunek w zakresie zdolności technicznej jeżeli wykaże, że:a) posiada doświadczenie: wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwa) szkolenia/kursy kierowców na prawo jazdy w kategorii B, w którym to w każdym szkoleniu/kursie brało udział co najmniej 10 osób wraz z podaniem jego przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa został wykonana lub jest wykonywana oraz z załączeniem dowodów określających czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy ( zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ – wykaz usług)Przez usługę przeprowadzenia jednego szkolenia/kursu Zamawiający rozumie przeprowadzenie kursu w ramach jednej umowy, realizowanej dla jednej instytucji/podmiotu. Jeżeli szklenie/kurs prowadzone było dla kilku jednostek/podmiotów jednocześnie (lub/i w podziale na grupy) powyższą sytuację należy interpretować jako jedno szkolenie/kurs. b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia: dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:- 2 osobami (wykładowcami nauki jazdy), z których każda z osób prowadziła zajęcia teoretyczne na co najmniej 2 (dwóch) szkoleniach/kursach nauki jazdy dla kategorii B, - 3 osobami (instruktorzy nauki jazdy), z których każda z osób prowadziła zajęcia praktyczne na co najmniej 2(dwóch) szkoleniach/ kursach jazdy dla kategorii B, Wykaz osób skierowanych stanowi załącznik nr 7 do SWZ.Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji Wykładowcy i instruktora nauki jazdy. Osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca na etapie realizacji zamówienia ponad wymagania minimalne musza również zostać wymienione w wykazie.c) dysponuje co najmniej 4 (czterema) samochodami nie starszymi jak 6 lat od daty pierwszej rejestracji pojazdu i przeznaczonymi do nauki prawa jazdy kategorii B – Wzór wykazu narzędzi stanowi załącznik nr 8 do SWZ.Narzędzia (pojazdy), którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca na etapie realizacji zamówienia ponad wymagania minimalne muszą również zostać wymienione w wykazie.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt 4, sporządzonych nie wcześniej niż 3 m-ce przed jej złożenia jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Dziale IX pkt. 1.4)a) SWZ ( załącznik nr 6 do SWZ – wykaz usług) z załączeniem dowodów określających czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy 2) wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Dziale IX pkt 1.4)b) SWZ (załącznik nr 7 do SWZ – wykaz osób)3) wykaz narzędzi, dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego– w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Dziale IX pkt 1.4)c) SWZ (załącznik nr 8 do SWZ – wykaz narzędzi) 4) potwierdzenia wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców – celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Dziale IX pkt 1.2)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:1) Formularz oferty – wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ2) Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy PZP o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.- wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt 2) składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu 4) Jeśli wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – wykonawca składa także oświadczenie potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby według wzoru stanowiącego załącznik nr 3a do SWZ.5) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby zgodnie z art. 118 Pzp składa z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów według wzoru stanowiącego załącznik nr 3b do SWZ6) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika które usługi wykonują poszczególni wykonawcy.7) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik wykonawcy, którego umocowanie nie wynika z Odpisu z Krajowym Rejestrze Sądowym, Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru8) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.9) Potwierdzenie wniesienia wymaganego wadium jeżeli zostało ono wniesione w formie innej niż pieniężnejSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 1 000,00 zł ( słownie: jeden tysiąc złotych 00/100)2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w 98 ust 1 pkt 2) i 3) oraz ust 2 ustawy PZp3. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej z kilku następującyh form:1) Pieniądzu2) Gwarancjach bankowych3) Gwarancjach ubezpieczeniowych4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz 299)4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ BNP Paribas S.A. nr rachunku 93 1600 1156 1848 5780 8000 0003 z dopiskiem : Wadium - Przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kategorii B dla uczniów centrum kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sulechowie5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na wyżej wskazanym rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczeniach , musi być złożone wraz z ofertą w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji i spełniać poniższe wymagania:1) Wskazanie Beneficjenta, którym jest: Powiat Zielonogórski, ul. Podgórna 5, 65-057 Zielona Góra2) W treści gwarancji lub poręczenia powinna znaleźć się nazwa oraz znak sprawy przedmiotowego postępowania3) Nazwę i adres wykonawcy4) Kwotę i termin ważności gwarancji lub poręczenia przy czym z jego treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całkowitej kwoty wadium a termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia nie może być krótszy niż termin związania ofertą ( z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania oferta jest dzień składania ofert)5) Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust 6 pzp 7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o dzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby gwarancja lub poręczenie obejmowały swa treścią (tj. zobowiązanie z tytułu gwarancji lub poręczenia) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z niej wynikało że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum)8. Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymał wadium nieprzerwalnie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust 1 pkt 14 ustawy Pzp9. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców. 3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. 4.Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy