Ogłoszenie o zamówieniu
 Usługi
 Opracowanie materiałów i przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli prowadzących koła informatyczne dla młodzieży uzdolnionej w ramach projektu „CMI” 
 
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
 
1.1.) Rola zamawiającego
 
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
 
1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Gdańska
 
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Elektroniki Telekomunikacji i Informatyki
 
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001620
1.5) Adres zamawiającego 
 
1.5.1.) Ulica: Narutowicza 11/12
 
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
 
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-233
 
1.5.4.) Województwo: pomorskie
 
1.5.5.) Kraj: Polska
 
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
 
1.5.7.) Numer telefonu: +48 583486152
 
1.5.8.) Numer faksu: +48 583472445
 
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: logistyka@eti.pg.edu.pl
 
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pg.edu.pl
 
 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna 
 
 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja 
 
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
 
2.1.) Ogłoszenie dotyczy: 
 
 Zamówienia publicznego 
 
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
 
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: 
 
 Opracowanie materiałów i przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli prowadzących koła informatyczne dla młodzieży uzdolnionej w ramach projektu „CMI” 
 
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-58daebcf-51c2-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
 
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00291917
 
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
 
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-30
 
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
 
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
 
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
 
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
 
2.15.) Nazwa projektu lub programu
 
 Centrum Mistrzostwa Informatycznego 
 
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
 
 Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy 
 
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
 
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
 https://platformazakupowa.pl/pn/pg_edu 
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
 
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
 
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pg_edu
 
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
 2. Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument, oznaczone jest znakiem:CRZP/229/009/U/21
 3. Wykonawcy we wszystkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na ten znak.
4. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy zakupowej 
 https://platformazakupowa.pl/pn/pg_edu oraz poczty elektronicznej. 
 5. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia lub znakiem postępowania. 
 6. Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość”, nie za pośrednictwem adresu email.
 7. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania Zamawiający preferuje, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji Zamawiający uzna datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
8. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie 
 z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie 
 przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego 
 wykonawcy.
 9. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na 
 platformazakupowa.pl, tj.:
 a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 
 512 kb/s,
 b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB 
 Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów 
 operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
 c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, za wyjątkiem Internet 
 Explorer, ze względu na zakończenie z dniem 17 sierpnia 2021 r. wspierania 
 przeglądarki Internet Explorer przez firmę Microsoft.
 d) włączona obsługa JavaScript,
 e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format 
 plików .pdf,
 f) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – 
 kodowanie UTF8,
 g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz 
 dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera 
 zsynchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
 10. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia 
 publicznego:
 a) musi zaakceptować warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w 
 Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce 
 „Regulamin" oraz uznać go za wiążący,
 b) musi się zapoznać i stosować do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej 
 pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
 
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
 
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
 
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: 
 
polski
 
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
 a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Politechnika Gdańska z 
 siedzibą w 80-233 Gdańsk przy ul. G. Narutowicza 11/12;
 b) inspektorem ochrony danych osobowych w Politechnice Gdańskiej jest mgr 
 inż. Paweł Baniel, tel. +48 58 348-66-29, e-mail: iod@pg.edu.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c 
 RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie 
 zamówienia publicznego nr CRZP/229/009/U/21 pn. „Opracowanie materiałów i przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli prowadzących koła informatyczne dla młodzieży uzdolnionej w ramach projektu „CMI””;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym 
 udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania cały czas trwania umowy;
 f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
 − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana 
 dotyczących;
 − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych 
 osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować 
 zmianą wyniku postępowania udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą 
 postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może 
 naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
 − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia 
 przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których 
 mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma 
 zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia 
 korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby 
 fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego 
 Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
 − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych 
 z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna
 Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących 
 narusza przepisy RODO;
 i) nie przysługuje Pani/Panu:
 − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych 
 osobowych;
 − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
 − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych 
 osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych 
 osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
 
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): . Dodatkowo, stosownie do art. 19 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający informuje o ograniczeniach, 
 o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 oraz 75 ustawy Pzp:
 1) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia 
 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie 
 ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie 
 swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne 
 rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), 
 zwanego dalej "rozporządzeniem 2016/679", w celu umożliwienia korzystania ze środków 
 ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX, do upływu terminu na ich wniesienie 
 2) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub 
 uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować 
 zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w 
 sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 
 3) W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o 
 którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych 
 osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
 
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
 
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
 
4.1.2.) Numer referencyjny: CRZP/229/009/U/21
 
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
 
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
 
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia:  1730049,00 PLN  
 
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT):  21672,20 PLN  
 
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
 
4.1.9.) Liczba części: 2
 
4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część
 
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
 
4.1.12.) Maksymalna liczna części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 1
 
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
 
Część 1
 
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
 
 1. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć o tematyce „Wprowadzenie do 
 programowania”, „Algorytmika I”, „Algorytmika II”, „Obsługa platformy CMI : 
 a. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie i przeprowadzenie zajęć.
 b. Termin realizacji usługi do: – 15.06.2022 od dnia podpisania umowy
 c. Liczba godzin realizacji usług: 
 - Przeprowadzenie zajęć - 50 h
 - Przygotowanie zajęć – 50h 
 - Łączna suma godzin na przygotowanie i przeprowadzenie zajęć – 100h, w tym:
 - Wprowadzenie do programowania – 40h (20h przygotowanie i 20h przeprowadzenie)
 - Algorytmika I - 32h (16h przygotowanie i 16h przeprowadzenie),
 - Algorytmika II – 20h (10h przygotowanie i 10h przeprowadzenie),
 - Obsługa platformy CMI – 8h (4h przygotowanie i 4h przeprowadzenie)
 Przez „godzinę świadczenia usługi” rozumie się godzinę dydaktyczną tzn.45 min. Szczegółowy 
 harmonogram prowadzenia zajęć zostanie ustalony z wybranym Wykonawcą. Zajęcia muszą być 
 prowadzone w języku polskim.
 d. Usługa będzie świadczona dla grup o liczności 20 - 30 osób . 
 e. Miejsce świadczenia usługi: zajęcia stacjonarne - Politechnika Gdańska Wydział Elektroniki,
 Telekomunikacji i Informatyki, ul. Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk, zajęcia zdalne – platforma CMI
 f. Salę wykładową z dostępem do Internetu oraz niezbędny sprzęt zapewnia Zamawiający.
2. Do obowiązków prowadzącego zajęcia należy w szczególności :
1/ Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem.
2/ Przeprowadzenie przed szkoleniem rozeznania poziomu wiedzy i umiejętności uczestników w danej 
 dziedzinie w formie pre-testu oraz ponownej oceny wiedzy i umiejętności po zakończonym szkoleniu 
 w celu potwierdzenia nabytych kompetencji przez uczestników w formie post-testu. 
3/ Przygotowanie materiałów.
4/ Sprawowanie nadzoru nad frekwencją uczestników zajęć poprzez prowadzenie imiennej listy 
 obecności w formie tradycyjnej lub elektronicznej.
5/ Dyspozycyjność w godzinach prowadzenia zajęć 
 
4.2.5.) Wartość części:  9851,00 PLN  
 
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
 
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 
 
80300000-7 - Usługi szkolnictwa wyższego
 
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
 
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-15
 
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
 
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
 
4.3.) Kryteria oceny ofert: 
 
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta wykonawcy, która uzyska łącznie największą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:
 P = C + Dl + Dp+Dc +Do
gdzie:
 P - łączna liczba punktów
 C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Cena”
 Dl – Liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Doświadczenie zawodowe w 
 prowadzeniu zajęć z dziedziny informatyki lub pokrewnych, liczone w latach pracy”
 Dp - Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium „Umiejętność programowania w jednym 
 wybranym języku programowania (C++, Pyton, Scratch)”
 Dc - Liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Znajomość i obsługa platformy 
 e-learningowej Moodle” 
 Do – Liczba punktów przyznana ocenianej ofercie w kryterium „Znajoość i obsługa 
 narzędzi do prowadzenia zajęć online takich jak: MsTeams, Clickmeeting, Cisco Webex 
 Teams”
 
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
 
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert:  Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe 
 
Kryterium 1
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
 
4.3.6.) Waga: 50
 
Kryterium 2
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć z dziedziny informatyki lub pokrewnych liczone w latach pracy
 
4.3.6.) Waga: 20
 
Kryterium 3
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Umiejętność programowania w jednym wybranym języku programowania (C++, Pyton, Scratch)
 
4.3.6.) Waga: 15
 
Kryterium 4
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Znajomość i obsługa platformy e-learningowej Moodle
 
4.3.6.) Waga: 5
 
Kryterium 5
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Znajomość i obsługa narzędzi do prowadzenia zajęć online takich jak: MsTeams, Clickmeeting, Cisco Webex Teams
 
4.3.6.) Waga: 10
 
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
 
Część 2
 
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
 
 1. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć o tematyce „Wprowadzenie do 
 programowania”, „Algorytmika I”, „Matematyka dyskretna”, „Obsługa platformy CMI : 
 a. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie i przeprowadzenie zajęć.
 b. Termin realizacji usługi do: – 15.06.2022 od dnia podpisania umowy
 c. Liczba godzin realizacji usług: 
 - Przeprowadzenie zajęć - 60 h
 - Przygotowanie zajęć – 60h 
 - Łączna suma godzin na przygotowanie i przeprowadzenie zajęć – 120h, w tym:
 - Wprowadzenie do programowania – 60h (30h przygotowanie i 30h przeprowadzenie)
 - Algorytmika I - 32h (16h przygotowanie i 16h przeprowadzenie),
 - Matematyka dyskretna – 16h 8h przygotowanie i 8h przeprowadzenie),
 - Obsługa platformy CMI – 12h (6h przygotowanie i 6h przeprowadzenie)
 Przez „godzinę świadczenia usługi” rozumie się godzinę dydaktyczną tzn.45 min. Szczegółowy 
 harmonogram prowadzenia zajęć zostanie ustalony z wybranym Wykonawcą. Zajęcia muszą być 
 prowadzone w języku polskim.
 d. Usługa będzie świadczona dla grup o liczności 20 - 30 osób . 
 e. Miejsce świadczenia usługi: zajęcia stacjonarne - Politechnika Gdańska Wydział Elektroniki,
 Telekomunikacji i Informatyki, ul. Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk, zajęcia zdalne – 
 platforma CMI
 f. Salę wykładową z dostępem do Internetu oraz niezbędny sprzęt zapewnia Zamawiający.
2. Do obowiązków prowadzącego zajęcia należy w szczególności :
1/ Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem.
2/ Przeprowadzenie przed szkoleniem rozeznania poziomu wiedzy i umiejętności uczestników w danej 
 dziedzinie w formie pre-testu oraz ponownej oceny wiedzy i umiejętności po zakończonym szkoleniu 
 w celu potwierdzenia nabytych kompetencji przez uczestników w formie post-testu. 
3/ Przygotowanie materiałów.
4/ Sprawowanie nadzoru nad frekwencją uczestników zajęć poprzez prowadzenie imiennej listy 
 obecności w formie tradycyjnej lub elektronicznej.
5/ Dyspozycyjność w godzinach prowadzenia zajęć 
 
4.2.5.) Wartość części:  11812,20 PLN  
 
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
 
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 
 
80300000-7 - Usługi szkolnictwa wyższego
 
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
 
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-15
 
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
 
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
 
4.3.) Kryteria oceny ofert: 
 
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta wykonawcy, która uzyska łącznie największą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:
 P = C + Dl + Dp+Dc +Do
gdzie:
 P - łączna liczba punktów
 C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Cena”
 Dl – Liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Doświadczenie zawodowe w 
 prowadzeniu zajęć z dziedziny informatyki lub pokrewnych, liczone w latach pracy”
 Dp - Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium „Umiejętność programowania w jednym 
 wybranym języku programowania (C++, Pyton, Scratch)”
 Dc - Liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Znajomość i obsługa platformy 
 e-learningowej Moodle” 
 Do – Liczba punktów przyznana ocenianej ofercie w kryterium „Znajoość i obsługa 
 narzędzi do prowadzenia zajęć online takich jak: MsTeams, Clickmeeting, Cisco Webex 
 Teams”
 
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
 
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert:  Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe 
 
Kryterium 1
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
 
4.3.6.) Waga: 50
 
Kryterium 2
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć z dziedziny informatyki lub pokrewnych liczone w latach pracy
 
4.3.6.) Waga: 20
 
Kryterium 3
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Umiejętność programowania w jednym wybranym języku programowania (C++, Pyton, Scratch)
 
4.3.6.) Waga: 15
 
Kryterium 4
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Znajomość i obsługa platformy e-learningowej Moodle
 
4.3.6.) Waga: 5
 
Kryterium 5
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Znajomość i obsługa narzędzi do prowadzenia zajęć online takich jak: MsTeams, Clickmeeting, Cisco Webex Teams
 
4.3.6.) Waga: 10
 
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
 
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
 
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
 
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
 
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
 1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej 
 jeżeli wykaże, że osoba która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiada:
 1/ wykształcenie wyższe w dziedzinie informatyka lub pokrewnych 
 2/ doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć z dziedziny informatyki lub 
 pokrewnych liczone w latach pracy, 
 3/ umiejętność programowania w jednym wybranym języku programowania: C++, Pyton, 
 Scratch 
 4/ znajomość i obsługa platformy e-learningowej MOODLE 
 5/ znajomość i obsługa min. 1 narzędzia do prowadzenia zajęć online takich jak: MsTeams, 
 ClickMeeting, Webex
 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub 
 kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego 
 zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub 
 sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie 
 od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub 
 doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających 
 zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są 
 wymagane.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających 
 zasoby, składa wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo 
 odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania 
 mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub 
 inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując 
 zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 4 potwierdza, 
 że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje 
 rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
 6. Zamawiający ocenia, czy udostępnione Wykonawcy przez podmioty udostępniające 
 zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub 
 ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału 
 w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 3 i 4 oraz, jeżeli to dotyczy kryteriów 
 selekcji, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, 
 które zostały przewidziane względem wykonawcy.
 7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z 
 wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę 
 poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, 
 chyba, że za nieudostępnienie tych zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
 8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa 
 podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę 
 warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy 
 wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez 
 zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że 
 samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
 9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności 
 lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie 
 polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających 
 zasoby. 
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
 
 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
 
 1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku 
 przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 
 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 
 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub 
 wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o 
 przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub 
 informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub 
 wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego 
 wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - wzór stanowi Załącznik nr 
 8 do SWZ.
 2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i 
 Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, 
 sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli 
 przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji 
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w ust. 1 pkt. 2 Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
3. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, przed wyborem najkorzystniejszej oferty zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych o których mowa w rozdziale IX pkt. 1 i X. 
 
 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda:
 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, 
 w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z 
 informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia 
 i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu 
 wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania 
 tymi osobami – wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
 2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub 
 doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą 
 polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji 
 których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 Pzp).
 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie 
 zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają 
 poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ. 
 
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: 
 Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych w postępowaniu 
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
 
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: 
 Pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy 
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
 
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
 
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
 
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
 
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
 
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 
 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, a oferta taka 
 spełniać musi następujące wymagania:
 1) Wykonawcy muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w 
 postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w 
 postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 2) Wypełniając Formularz oferty, oraz inne dokumenty powołujące się na wykonawcę 
 w miejscu np. „nazwa i adres wykonawcy” należy wpisać dane wykonawców 
 wspólnie ubiegających się o zamówienie.
 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia solidarnie 
 odpowiadają za podpisanie i wykonanie umowy.
 4) W ofercie powinien być podany adres do korespondencji i kontakt telefoniczny z 
 Pełnomocnikiem wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
 5) Przed podpisaniem umowy, wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli 
 obowiązek przedstawić kopię umowy regulującej ich współpracę.
 6) W odniesieniu do wymagań każdy wykonawca składający ofertę wspólną musi 
 udokumentować, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w 
 postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie 
 warunków udziału w postępowaniu.
 7) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych 
 lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia 
 mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi,
 do realizacji których te zdolności są wymagane.
 8) W przypadku, o którym mowa w pkt. 7, wykonawcy wspólnie ubiegający 
 się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego 
 wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – Wzór oświadczenia 
 stanowi załącznik nr 7 do SWZ. 
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
 
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
 
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
 
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
 
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 
 Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian w drodze aneksu do umowy. 
 Zakres zmian może dotyczyć w szczególności: 
1. terminów realizacji umowy. 
1) Zmiana terminu realizacji umowy może wynikać w szczególności z:
 - przedłużającej się procedury wyłaniania Wykonawców, 
 - z nieprzewidzianej przerwy w realizacji przedmiotu zamówienia
 - działania „siły wyższej”, żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za 
 wystąpienie i skutki siły wyższej, przez którą strony rozumieją zdarzenie o 
 charakterze nadzwyczajnym, o nadzwyczajnych konsekwencjach, obiektywnie niemożliwe do przewidzenia, co do którego ze względu na moc oddziaływania nie można było podjąć skutecznych środków obrony,
- zmiany przepisów prawnych, powodującej wydłużenie terminu realizacji 
 zamówienia,
- wystąpią inne, wyjątkowo niesprzyjające okoliczności uniemożliwiające 
 wykonawcy wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie, 
- wystąpią zmiany w harmonogramie prowadzenia zajęć, których nie dało się 
 przewidzieć w chwili zawarcia umowy, które są korzystne dla zamawiającego i nie powodują zmiany przedmiotu umowy.
W takim przypadku strony mogą zmienić termin realizacji zamówienia i/lub przesunąć termin zakończenia wykonania niniejszej umowy,
2) Zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. 2002 Nr 200 poz. 1679 )
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
d) zmniejszenia/zwiększenia liczby godzin praktycznych do wykonania z uwagi na zmiany organizacyjne, które mogą zaistnieć w trakcie trwania semestru
Zmiany te mogą być dokonane ze skutkiem nie wcześniej niż na dzień wejścia w życie przepisów lu okoliczności, z których one wynikają. Jeżeli, stosownie do pkt. a) opisanego wyżej, w czasie obowiązywania umowy nastąpi zmiana ustawowej stawki podatku od towarów i usług, i będzie ona miała wpływ na koszty wykonania zamówienia rzez wykonawcę, Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia należnego wykonawcy, tj. jego procentowego podwyższenia o wartości procentowego wzrostu stawki podatku od towarów i usług lub jego procentowego obniżenia o wartość procentowego obniżenia stawki podatku od towarów i usług. W przypadku opisanym w pkt. b) i c) powyżej, wykonawca obowiązany jest przedłożyć zamawiającemu na piśmie szczegółową analizę porównawczą kosztów (przed i po nowelizacji stanowiącą wykaz poniesionych wydatków w związku ze zmianą w.w. przepisów z powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają w/w zmiany, a także przedłożyć dokumenty (w tym oświadczenia dla celów podatkowych i ZUS) wykonawcy. W przypadku opisanym w pkt. d) w przypadku mniejszej/ większej od przewidywanej ilości słuchaczy, powodującej utworzenie mniejszej/większej ilości grup co spowoduje zmniejszenie/ zwiększenie niezbędnej do wykonania liczby godzin zajęć praktycznych przez wykonawcę, wynagrodzenie zostanie pomniejszone/ powiększone o wartość wynikającą ze zmniejszenia/zwiększenia liczby godzin do wykonania.
 2. Zamawiający przewiduje zmianę kadry osobowej wykonawcy wskazanej w ofercie do wykonania zamówienia pod warunkiem zaproponowania innych osób spełniających wymagania opisane w warunkach udziału w postępowaniu .
Zmiana kadry osobowej może być spowodowana:
 - chorobą wykonawcy,
 - śmiercią wykonawcy,
 - nienależytym wykonywaniem umowy.
 W takim przypadku wykonawca zobowiązany jest dokonać zmiany osoby realizującej 
 zamówienie w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia złożenia wniosku przez 
 Zamawiającego. 
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
 
SEKCJA VIII – PROCEDURA
 
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-06 10:00
 
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pg_edu/proceedings na stronie dotyczącej przedmiotowego postępowania.
 
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-06 10:15
 
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-04
 
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
 Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej- ciąg dalszy zapisów:
11.Ofertę należy złożyć: a)w formie elektronicznej (tj. z kwalifikowanym podpisem
elektronicznym) lub b)w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub c)w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem osobistym podpisaną przez osobę/osoby
upoważnioną/upoważnione za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/pg_edu . 
12.Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w
rozporządzeniu MR z dnia 30.12.2020 r. składa się w formie elektronicznej, w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, lub w formie
dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach rozporządzenia PRM z dnia
30.12.2020 r.