III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Wykonawca musi posiadać zaświadczenie, bądź inny dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej oraz Wykonawca musi posiadać status instytucji szkoleniowej w rozumieniu ustawy z dn. 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2017 poz. 1065 z późn.zm.) wpisanej do rejestru instytucji szkoleniowych (RIS) oraz niezbędne uprawnienia do przeprowadzenia szkoleń zawodowych i specjalistycznych
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę tego warunku, w przypadku gdy Wykonawca ten oświadczy, że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W zakresie Części 1 - Kurs projektowania komputerowego z wykorzystaniem AUTOCAD – I stopnia plus AUTOCAD 3D: • Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę szkoleniową (zakończone) w zakresie kursu projektowania komputerowego z wykorzystaniem AUTOCAD – I stopnia plus AUTOCAD 3D dla co najmniej 3 osób - załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. • Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował w celu realizacji niniejszego zamówienia 3 komputerami z licencjonowanym oprogramowaniem AUTOCAD – I stopnia oraz AUTOCAD 3D, odpowiednim do prowadzenia kursu - załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. • Zamawiający wymaga aby Wykonawca, wykazał iż dysponuje lub będzie dysponował minimum 1 wykładowcą posiadającym kwalifikacje w zakresie technologii informatycznej, niezbędne do przeprowadzenia kursu objętego niniejszym zamówieniem oraz doświadczenie w przeszkoleniu minimum 3 osób w zakresie projektowania komputerowego z wykorzystaniem AUTOCAD - I plus AUTOCAD 3D - załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. W zakresie Części 2 – Kurs obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie (CNC). • Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę szkolenia grupowego (zakończoną) w zakresie obsługi obrabiarki/ maszyny CNC dla co najmniej 15 osób; - załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. • Wymagane jest wykazanie, ze wykonawca dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 szkoleniowymi stanowiskami przystosowanymi do nauki obsługi obrabiarki sterowanej numerycznie (CNC), wyposażonymi w odpowiednie maszyny i sprzęt wraz z kompletnym oprzyrządowaniem, oprogramowaniem i niezbędnymi materiałami - załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. • Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał ,iż dysponuje lub będzie dysponował kadrą dydaktyczną posiadającą odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie zamówienia oraz Wykonawca wykaże co najmniej 1 osobę, która posiada kwalifikacje inżyniera lub technologa w zakresie zamówienia i jednocześnie posiada doświadczenie w realizacji minimum 1 kursu Operatora obrabiarki sterowanej numerycznie - załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. W zakresie Część 3 - Kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG. • Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługę szkolenia (zakończoną) grupowego w zakresie spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG o łącznej liczbie uczestników nie mniejszej niż 3 osoby - załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. • Wymagane jest wykazanie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 szkoleniowym stanowiskiem spawalniczym przystosowanymi do spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG, wyposażonm w odpowiednie urządzenia spawalnicze wraz z kompletnym oprzyrządowaniem i niezbędnymi materiałami spawalniczymi - załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. • Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, iż dysponuję lub będzie dysponował kadrą dydaktyczną posiadającą odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie zamówienia tzn. co najmniej 1 osobą, która posiada kwalifikacje w zakresie spawalnictwa MAG, co najmniej 1 instruktora szkolenia praktycznego, który powinien posiadać uprawnienia instruktora spawalniczego oraz aktualne Świadectwo kwalifikacyjne w procesie spawania MAG i posiadającego doświadczenie w realizacji minimum 1 kursu spawalniczego. Zamawiający dopuszcza aby wymagane kwalifikacje oraz uprawnienia instruktorskie posiadała jedna osoba. - załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. W zakresie Część 4 - Kursu stylizacji paznokci dla fryzjerów. • Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługę szkolenia (zakończoną) grupowego w zakresie kursu stylizacji paznokci dla fryzjerów o łącznej liczbie uczestników nie mniejszej niż 3 osób - załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. • Zamawiający wymaga aby wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 stanowiskiem szkoleniowym do stylizacji paznokci wyposażonym w lampę UV, oraz narzędzia do stylizacji paznokci - załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. • Zamawiający wymaga aby wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobą posiadającą kwalifikacje kosmetyczki i stylistki paznokci z co najmniej 2 letnim doświadczeniem zawodowym - załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. W zakresie Część 5 - Kurs operatora wózka jezdniowego (widłowego) podnośnikowego wraz z bezpieczną wymianą butli. • Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługę szkolenia (zakończoną) grupowego w zakresie operatora wózka jezdniowego podnośnikowego z bezpieczną wymianą buli dla łącznej liczby uczestników nie mniejszej niż 10 osób - załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. • Zamawiający wymaga aby Wykonawca, wykazał iż dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jednym wózkiem jezdniowym podnośnikowym z wymienną butlom gazową dopuszczonym do eksploatacji przez UDT - załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. • Wykonawca wykaże iż dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje i co najmniej 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć teoretycznych na kursach operatora wózka jezdniowego, co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do szkolenia praktycznego operatora wózka jezdniowego lub/i bezpiecznej wymiany butli gazowej, w tym co najmniej 1 osobą posiadającą aktualne uprawnienia UDT kierowcy/operatora wózka jezdniowego i co najmniej 1 osobą posiadającą aktualne uprawnienia UDT do bezpiecznej wymiany butli gazowej. Wszystkie powyższe kwalifikacje może posiadać jedna osoba wykazana w załączniku nr 7 do niniejszej SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie muszą spełniać warunki określone w pkt. 8.1 ppkt 1) lit. b, lit. c. Spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1 lit. a wykazują tylko ci członkowie konsorcjum, którzy będą faktycznie realizować część zamówienia, do której wykonania wymagane jest posiadanie kompetencji i uprawnień. Ocena, o której mowa powyżej, będzie dokonywana, na zasadnie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, dokument, o którym mowa w pkt 9.5.1, zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt. 9.5.1.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W zakresie Części 1, Części 2, Części 3, Części 4, Części 5: • Dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada status instytucji szkoleniowej w rozumieniu ustawy z dn. 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001 z poźn.zm.) wpisanej do rejestru instytucji szkoleniowych (RIS) prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej. • Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ). Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. • Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ). • Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. (Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ). 9.6 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ). W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów (np. zobowiązania), które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu niniejszego zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu niniejszego zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w niniejszym postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 – 22 i ust. 5. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt. 9.5.1. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w niniejszym punkcie (na którego zdolnościach lub sytuacji polega Zamawiający), nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa powyżej.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Do oferty należy załączyć: - Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ - Oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SIWZ - Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli dotyczy - Zobowiązanie podmiotu, na zasobach którego Wykonawca będzie polegała w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ) – jeżeli dotyczy Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których zamawiający określił wzory w formie załączników do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami co do treści oraz opisu kolumn i wierszy. Oferta winna być sporządzona w 1 egz. na piśmie (ręcznie, na maszynie do pisania lub w postaci wydruku komputerowego), w języku polskim, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi się w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej podpisanej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do oferty należy dołączyć dokument stwierdzający ustanowienie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku złożenia oferty przez spółkę cywilną do oferty należy dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo(a) udzielone przez wszystkich wspólników dla jednego ze wspólników lub dla osoby trzeciej, upoważniające osobę umocowaną do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli upoważnienie do złożenia oferty wspólnej wynika np. z umowy spółki cywilnej, to do oferty zamiast pełnomocnictwa można załączyć tą umowę (oryginał) lub jej kopię poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem lub jej kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wykonawców. Powyżej opisane czynności nie dotyczą sytuacji, gdzie wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.