Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług księgowych i doradztwa podatkowego na rzecz startupów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387139360
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. K. Pułaskiego, 6/10
1.5.2.) Miejscowość: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 48 364 42 41
1.5.8.) Numer faksu: 48 364 47 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@itee.lukasiewicz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.itee.lukasiewicz.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe, prace rozwojowe, działalność wdrożeniowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług księgowych i doradztwa podatkowego na rzecz startupów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-226566cf-efef-4f1d-9c36-69f432f0765c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00432909
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, Priorytet FEPW.01 Przedsiębiorczość i Innowacje, Działanie FEPW.01.01 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Komponent I Inkubacja – rozwój nowego pomysłu biznesowego, projekt nr FEPW.01.01-IP.01-0013/23 pn.: Platforma Startowa Centralny Akcelerator Innowacji „Mazovian StartUPolis” (dalej „Projekt”).
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/959874
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami, w tym składanie ofert, będzie się odbywać za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/itee, a także poczty elektronicznej – w zakresie wskazanym w Specyfikacji Warunków Zamówienia (zwanej dalej w treści niniejszego ogłoszenia „SWZ”) część VIII pkt A.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2020.344), w tym:
a) platformy zakupowej Zamawiającego, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/itee (m.in. składanie ofert, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje o postępowaniu);
b) poczty elektronicznej (nie dotyczy składania ofert), w zakresie i na adresy wskazane w treści SWZ.
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
Więcej informacji o wymaganiach dotyczących komunikacji elektronicznej oraz sposobu przygotowania i składania ofert zawiera SWZ, w szczególności w częściach VIII pkt. A oraz XI pkt. A i B.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzulę informacyjną z art. 13 RODO zawiera część XIX SWZ. Informacje te są również dostępne na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem https://www.itee.lukasiewicz.gov.pl/dane-osobowe w zakładce KLAUZULA INFORMACYJNA DLA WYKONAWCY ZAMÓWIENIA W RAMACH PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W niniejszym postępowaniu nie przysługują: 1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WB/07/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług księgowych i doradztwa podatkowego na rzecz przedsiębiorstw typu startup zakwalifikowanych do programu inkubacji w ramach projektu nr FEPW.01.01-IP.01-0013/23 pn. Platforma Startowa Centralny Akcelerator Innowacji „Mazovian StartUPolis”, w części realizowanej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji.
Szczegółowy zakres i wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zawiera SWZ oraz załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79211000-6 - Usługi księgowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79221000-9 - Usługi w zakresie doradztwa podatkowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 32 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
1) oferta spełnia wymagania określone w SWZ;
2) oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie;
3) wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego;
2. Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryterium: Cena – 100%;
3. W celu porównania ofert, do ustalenia ceny oferty Zamawiający będzie wykorzystywał odpowiednie ceny za godzinę usługi podane w formularzu ofertowym Wykonawcy oraz szacowane przez Zamawiającego liczby godzin poszczególnych usług określone w załączniku nr 1 do SWZ pkt 1, ppkt 8, zgodnie z następującym wzorem:
Cena oferty = (oferowana cena brutto za 1 godzinę usług księgowych x 3780) + (oferowana cena brutto za 1 godzinę usług doradztwa podatkowego x 1350);
4. Oferta przedstawiająca najniższą cenę brutto za wykonanie zamówienia, obliczona zgodnie z pkt 3, otrzyma maksymalną liczbę punktów za cenę (C). Pozostałym ofertom przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów, zgodnie z następującym wzorem:
C= (najniższa oferowana cena brutto)/(cena brutto w rozpatrywanej ofercie) x 100;
5. Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza podlegać będzie badaniu czy nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu, zgodnie z postanowieniami SWZ;
6. Jeżeli wybór oferty najkorzystniejszej będzie niemożliwy, z uwagi na fakt, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach;
7. Zamawiający dla potrzeb oceny oferty, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami;
8. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę zagranicznego mającego siedzibę bądź miejsce zamieszkania poza obszarem UE, Zamawiający, w celu oceny oferty, doliczy do przedstawionej w niej ceny cło według kodu taryfy celnej, którego zapłata leży po stronie Zamawiającego;
9. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w celu wyboru najkorzystniejszej spośród ofert uznanych za ważne.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału postępowaniu dotyczą zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp). W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy:
1) w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali co najmniej 15 usług na rzecz spółek kapitałowych przez okres co najmniej 12 miesięcy na rzecz każdej spółki, których zakres świadczeń jest zgodny z wymaganym zakresem świadczeń określonym w załączniku nr 1 do SWZ pn.: „Zakres i wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia”;
2) w okresie realizacji zamówienia będą dysponować następującymi osobami:
a) co najmniej 2 osobami świadczącymi usługi księgowe, posiadającymi co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze księgowej podmiotów gospodarczych, w tym min. 12 miesięcy w obsłudze podmiotów będących spółkami kapitałowymi;
b) co najmniej 1 osobą świadczącą usługi kadrowo-płacowe, posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze kadrowo-płacowej podmiotów gospodarczych;
c) co najmniej 1 osobą posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze podatkowej, w tym min. 12 miesięcy w obsłudze podmiotów będących spółkami kapitałowymi.
2. Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie pozostałych warunków udziału w postępowaniu wskazanych w art. 112 ust. 2 pkt 1–3 ustawy Pzp.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Wykonawca mający siedzibę lub zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów wymienionych w zdaniu 1 składa dokumenty wymienione w części VII pkt C SWZ.
Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby będzie zobowiązany dostarczyć dokumenty wskazane w zdaniu 1 dotyczące tych podmiotów.
Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, będzie także zobowiązany dostarczyć dokumenty wskazane w zdaniu 1 powyżej oraz oświadczenia z art. 125 ust. 1 dotyczące tych podwykonawców.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa w niniejszym punkcie są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wymieniony wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 15 usług na rzecz spółek kapitałowych przez okres co najmniej 12 miesięcy na rzecz każdej spółki, których zakres świadczeń jest zgodny z wymaganym zakresem świadczeń określonym w załączniku nr 1 do SWZ.
2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wymieniony wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez Wykonawcę – sporządzony wg załącznika nr 2 do SWZ;
2. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu – wypełnione i podpisane przez Wykonawcę, które stanowić będzie wstępne potwierdzenie braku podstaw wykluczenia – sporządzone wg załącznika nr 3 do SWZ;
3. Oświadczenie o spełnieniu obowiązku informacyjnego wynikającego z RODO, jeżeli dotyczy – sporządzone wg załącznika nr 4 do SWZ;
4. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spółki cywilne):
1) Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, o którym mowa w części V. pkt 5 ppkt 2) SWZ;
2) Oferta winna zawierać oświadczenia wymienione w pkt. 2 i 3 dla każdego partnera z osobna;
5. Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, składa wraz z ofertą:
1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
2) oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, w zakresie jak wskazany dla Wykonawcy w pkt. 2 i 3 powyżej, sporządzone odpowiednio wg załącznika nr 3 i 4 do SWZ;
6. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania Wykonawca składa wraz z ofertą odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
7. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli oferta, załączone dokumenty lub oświadczenia są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 6.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia;
2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo / upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie należy załączyć do oferty;
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy;
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy;
5) Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich Wykonawców, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia;
6) Wykonawców obowiązują postanowienia części VII SWZ "Wykaz dokumentów ofertowych, a także oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu” – punkt B i C w sprawie podmiotowych środków dowodowych.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku, gdy:
1) Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wymogów dotyczących realizacji Projektu, w ramach którego jest udzielane niniejsze zamówienie, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. W takiej sytuacji dopuszcza się obustronnie uzgodnioną zmianę treści Umowy, wynikającą z nowelizacji przepisów lub wymogów dotyczących realizacji Projektu, zmierzającą do uzyskania zgodności zapisów Umowy z obowiązującym prawem lub zmienionymi wymaganiami realizacyjnym Projektu;
2) Realizacja Projektu w ramach którego jest udzielane niniejsze zamówienie zostanie przerwana lub zakończona przed upływem terminu realizacji umowy określonym pierwotnie w umowie z Wykonawcą lub zostanie wstrzymane lub zakończone dofinansowanie Projektu ze środków zewnętrznych, w tym środków UE. W takiej sytuacji umowa będzie podlegać rozwiązaniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za wykonaną część umowy;
3) Wystąpią okoliczności uprawniające do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, określone w art. 436 pkt 4 lit. b ustawy Pzp, tj. gdy ulegną zmianie:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
c) zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne;
d) zasady gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1342);
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, co Wykonawca wykaże odpowiednimi dokumentami i dowodami. Wartość podwyższonego wynagrodzenia będzie miała na celu wyłącznie pokrycie rzeczywistego wzrostu kosztów wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
4) W następstwie zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia wystąpią okoliczności uprawniające do waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy. Szczegółowe postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia są określone w projekcie umowy załączanym do SWZ;
5) Wykonanie umowy nie jest możliwe w wyniku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy – wystąpienia siły wyższej (tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom, na które Strona nie ma wpływu i której nie można przypisać drugiej Stronie), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie, ustanowienie stanu klęski żywiołowej, epidemia, ograniczenia z powodu kwarantanny, strajk, zamieszki uliczne, pożar, eksplozja, wojna lub rewolucja, atak terrorystyczny. Jeżeli siła wyższa uniemożliwia lub przewiduje się, że uniemożliwi którejkolwiek ze Stron wykonanie usług bądź pozostałych zobowiązań wynikających z Umowy, to Strona ta powiadomi drugą Stronę o zaistniałym wydarzeniu lub okolicznościach i wyszczególni zobowiązania, których wykonanie będzie uniemożliwione na warunkach umownych w ich wyniku.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-05 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać za pośrednictwem strony internetowej postępowania https://platformazakupowa.pl/transakcja/959874
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-05 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-03