Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie przez uprawniony podmiot badania sprawozdań finansowych Bankowego Funduszu Gwarancyjnego za lata 2020-2021
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: BANKOWY FUNDUSZ GWARANCYJNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010978710
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. ks. Ignacego Jana Skorupki 4
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-546
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 583 05 98
1.5.8.) Numer faksu: 22 583 05 89
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@bfg.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bfg.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie przez uprawniony podmiot badania sprawozdań finansowych Bankowego Funduszu Gwarancyjnego za lata 2020-2021
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e3417eac-6abf-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00006725
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.bfg.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl; https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Komunikacja elektroniczna między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się poprzez miniPortal-ePUAP lub za pomocą poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem pkt 5. 2. Adres poczty elektronicznej Zamawiającego do komunikacji elektronicznej (nie dotyczy składania ofert oraz oświadczeń, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp): kancelaria@bfg.pl. Zaleca się przesyłanie dokumentów, wniosków, oświadczeń i innych informacji (jako załączników) w formacie pliku .pdf. Maksymalny rozmiar załącznika jaki można przesłać poprzez e-mail to 50 MB. 3. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania DAZ/ZP/1/2021. 4. Zamawiający lub Wykonawca przekazując oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 5. Oferty, formularz cenowy oraz oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ, należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (tj. dokument elektroniczny opatrzony podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentacji Wykonawcy) przy użyciu miniPortalu (https://miniportal.uzp.gov.pl) i ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal), zgodnie z Rozdz. XV pkt 1 SWZ i Rozdz. XIV pkt 9 SWZ. 6. Oferty złożone drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej nie będą rozpatrywane w związku z niespełnieniem wymogów określonych w pkt 5. 7. Wykonawca, który zamierza wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do Formularza złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz Formularza do komunikacji. 8. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu miniPortalu oraz ePUAP opisane zostały w:- Regulaminie korzystania z miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz - Regulaminie ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/regulamin. 9. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania akceptuje warunki korzystania z miniPortalu i ePUAP, określone w Regulaminie miniPortalu i Regulaminie ePUAP oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu i ePUAP do przestrzegania postanowień tych regulaminów. 10. Maksymalny rozmiar plików przesłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy na ePUAP i miniPortalu, tj. Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz Formularza do komunikacji wynosi 150 MB. 11. Za datę złożenia oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów, oświadczeń w formie elektronicznej lub elektronicznych kopii dokumentów, oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę wpływu na adres skrzynki ePUAP lub wyżej wskazany adres poczty elektronicznej Zamawiającego (decydujące znaczenie będzie miała data otrzymania wiadomości przez system pocztowy Zamawiającego). 12. Do złożenia oferty i oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz innych dokumentów i oświadczeń w formie elektronicznej, konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. 13. Pozostałe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zostały określone w Rozdziale XI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Bankowy Fundusz Gwarancyjny zobowiązuje uczestnika postępowania, który ujawnia Zamawiającemu (administratorowi) dane osobowe swoich pracowników oraz osób współpracujących, a także osób uprawnionych do reprezentacji uczestnika postępowania bądź osób uprawnionych do składania oświadczeń w imieniu uczestnika postępowania, w związku z udziałem w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, do spełnienia w imieniu administratora względem tych osób obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016, str. 1, z późn. zm., dalej „rozporządzenie 2016/679″ lub „RODO”), poprzez przekazanie tym osobom informacji określonych w Rozdziele XXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAZ/ZP/1/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie:a) badania rocznych sprawozdań finansowych Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (dalej „Fundusz”, „BFG”) za lata 2020-2021 (tj. za 2020 r. oraz 2021 r.), obejmującego następujące etapy: badanie wstępne za każdy rok obrotowy, które powinno zakończyć się:• podczas badania za 2020 r. – według harmonogramu uzgodnionego w trybie roboczym pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca;• podczas badania za 2021 r. – do dnia 31 grudnia roku 2021 r. Wykonawca przekaże Funduszowi w formie pisemnej informację zawierającą podsumowanie oraz wnioski z badania wstępnego do dnia 31 grudnia 2021 r. roku; badanie zasadnicze, które zakończy się wydaniem sprawozdania z badania oraz ewentualnie przedstawieniem rekomendacji w formie listu skierowanego do Zarządu Funduszu w terminie:• podczas badania za 2020 r. – do 30 marca 2021 r.;• podczas badania za 2021 r. – do 15 marca 2022 r.b) procedur w zakresie streszczonych sprawozdań finansowych Bankowego Funduszu Gwarancyjnego sporządzonych na podstawie zbadanych rocznych sprawozdań finansowych załączonych do Raportów rocznych Bankowego Funduszu Gwarancyjnego za lata 2020-2021 (tj. za 2020 r. i 2021 r.). 2. Podstawą prawną do poddania badaniu sprawozdania finansowego Bankowego Funduszu Gwarancyjnego jest art. 313 ust. 2 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 842 z późn. zm.).3. Badanie sprawozdań finansowych Funduszu oraz przeprowadzenie procedury w zakresie streszczonego sprawozdania finansowego zostanie wykonane zgodnie z:a) ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217) (dalej „ustawa o rachunkowości”), b) ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1415 z późn. zm.) (dalej: „ustawa o biegłych rewidentach”), c) krajowymi standardami badania.4. Celem badania jest wyrażenie przez biegłego rewidenta opinii o tym, czy sprawozdanie finansowe Funduszu za dany rok obrotowy:a) przedstawia rzetelny i jasny obraz sytuacji majątkowej i finansowej Funduszu, finansowych wyników działalności oraz przepływów pieniężnych za rok obrotowy zakończony danego dnia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2016 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (Dz. U. poz. 2115 z późn. zm.), ustawą o rachunkowości, wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi oraz przyjętymi zasadami (polityką) rachunkowości; b) jest zgodne, we wszystkich istotnych aspektach, co do formy i treści z obowiązującymi Fundusz przepisami prawa oraz statutem Funduszu; c) zostało sporządzone, we wszystkich istotnych aspektach, na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami rozdziału 2 ustawy o rachunkowości.5. Celem procedur w zakresie streszczonego sprawozdania finansowego jest przedstawienie opinii, stwierdzającej, czy streszczone sprawozdanie finansowe, które sporządzono na podstawie zbadanego sprawozdania finansowego Funduszu, jest spójne, we wszystkich istotnych aspektach, z tym sprawozdaniem finansowym.6. Zgodność sprawozdania finansowego Funduszu należy odnieść do obowiązującego stanu prawnego w roku, za który prowadzone jest badanie.7. Wykonawca musi spełniać warunek niezależności od Funduszu zgodnie z Kodeksem etyki zawodowych księgowych Międzynarodowej Federacji Księgowych („Kodeks IFAC”), przyjętym uchwałami Krajowej Rady Biegłych Rewidentów oraz z innymi wymogami etycznymi, które mają zastosowanie do badania sprawozdań finansowych w Polsce oraz spełniają wszystkie obowiązki etyczne wynikające z tych wymogów i Kodeksu IFAC. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz szczegółowe warunki i zasady realizacji zamówienia zawierają Projektowane postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79212100-4 - Usługi audytu finansowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Na podstawie kryteriów oceny ofert wskazanych w Rozdziale XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5