Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników za rok 2021, 2022.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010347026
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stanisława Moniuszki 1a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-014
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 667333357
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@fsusr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.fsusr.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
osoba prawna typu koropracyjnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Obowiązkowe zabezpieczenia społeczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników za rok 2021, 2022.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-65c82b01-f11b-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00132704
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002088/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usługi badania sprawozdania finansowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.fsusr.gov.pl/bip/zamowienia-publiczne/ogloszenia-objete-pzp.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Przedmiotowe Informacje zawiera SWZ, Rozdział I, pkt. VIII.2. Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca
posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz do formularza do komunikacji. 3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i
odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w
Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje o RODO zawiera SWZ, Rozdział I pkt XX. KLAUZULA INFORMACYJNA w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FS.ZPN. 251.10.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 162000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania ustawowego łącznych sprawozdań finansowych Zamawiającego za lata obrotowe kończące się dnia 31 grudnia 2021 r. oraz dnia 31 grudnia 2022 r., a w tym:
1) Jednostkowych sprawozdań finansowych Zamawiającego w 8 Oddziałach Regionalnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (zwane dalej również Oddziały Regionalne KRUS) za każdy rok obrotowy tj.
- za rok obrotowy 2021 Oddziały Regionalne KRUS w: Bydgoszczy, Koszalinie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Wrocławiu i Zielonej Górze;
- za rok obrotowy 2022 Oddziały Regionalne KRUS w: Białymstoku, Częstochowie, Gdańsku, Kielcach, Krakowie, Poznaniu, Rzeszowie i Warszawie.
(dalej: Sprawozdania finansowe oddziałów).
2) Jednostkowego sprawozdania finansowego Biura Zarządu Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego za rok obrotowy 2021, 2022;
wraz z przedłożeniem przez biegłego rewidenta sprawozdania z badania odnośnie każdego ze sprawozdań finansowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79212100-4 - Usługi audytu finansowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79212300-6 - Usługi audytu ustawowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium ceny, doświadczenia kluczowego biegłego rewidenta i doświadczenie biegłych rewidentów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kluczowego Biegłego Rewidenta
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Biegłych Rewidentów
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. w zakresie dysponowania osobami - wykaże, że dysponuje minimum 5 osobami posiadającymi uprawnienia biegłego rewidenta zgodnie z ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz.U. z 2019 r. poz. 1421) zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:1) Kluczowym biegłym rewidentem (jedna osoba), który spełnia łącznie poniższe wymagania tj. posiada:
• co najmniej pięć lat doświadczenia zawodowego – po uzyskaniu wpisu do ww. rejestru biegłych rewidentów – w przeprowadzeniu obowiązkowych ustawowych badań sprawozdań finansowych,
• doświadczenie w wykonywaniu zawodu biegłego rewidenta tj. w trakcie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert osoba pełniła co najmniej trzykrotnie rolę Kluczowego biegłego rewidenta w trakcie usługi badania łącznych sprawozdań finansowych jednostek wielooddziałowych z udziałem sektora finansów publicznych, tj. posiadających co najmniej 4 jednostki organizacyjne sporządzające sprawozdania wchodzące w skład łącznego sprawozdania finansowego, z których każda dotyczyła badania łącznego sprawozdania finansowego o sumie bilansowej nie niższej niż 400 000 000 PLN (słownie: czterysta milionów złotych) oraz potwierdzi dokumentami, że usługi te zostały wykonane należycie (dokumenty te są wymagane o ile dotyczą innych usług niż udokumentowane w p. 1.3.1.).
2) Biegłymi rewidentami (minimum 4 osoby), z których każda spełnia łącznie poniższe wymagania tj. posiada:
• co najmniej pięć 5 lat doświadczenia zawodowego – po uzyskaniu wpisu do ww. rejestru biegłych rewidentów – w przeprowadzeniu obowiązkowych ustawowych badań sprawozdań finansowych,
• doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych tj. w trakcie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonała co najmniej trzy usługi badania sprawozdań finansowych podmiotu/ów z udziałem sektora finansów publicznych, przy czym każde sprawozdanie na sumę bilansową nie niższą niż 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych).
2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 400 000,00 euro.
3. zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie w badaniu łącznych sprawozdań finansowych jednostek wielooddziałowych posiadających status jednostki zainteresowania publicznego , tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej trzy usługi badania łącznych sprawozdań finansowych jednostek wielooddziałowych, tj. posiadających co najmniej 4 jednostki organizacyjne sporządzające sprawozdania wchodzące w skład łącznego sprawozdania finansowego, z których każda dotyczyła badania łącznego sprawozdania finansowego o sumie bilansowej nie niższej niż 400 000 000 PLN (słownie: czterysta milionów złotych) oraz potwierdzi dokumentami, że usługi te zostały wykonane należycie.
4. 1.3.2. w zakresie dysponowania osobami - wykaże, że dysponuje minimum 5 osobami posiadającymi uprawnienia biegłego rewidenta zgodnie z ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz.U. z 2019 r. poz. 1421) zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:
1) Kluczowym biegłym rewidentem (jedna osoba), który spełnia łącznie poniższe wymagania tj. posiada:
• co najmniej pięć lat doświadczenia zawodowego – po uzyskaniu wpisu do ww. rejestru biegłych rewidentów – w przeprowadzeniu obowiązkowych ustawowych badań sprawozdań finansowych,
• doświadczenie w wykonywaniu zawodu biegłego rewidenta tj. w trakcie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert osoba pełniła co najmniej trzykrotnie rolę Kluczowego biegłego rewidenta w trakcie usługi badania łącznych sprawozdań finansowych jednostek wielooddziałowych z udziałem sektora finansów publicznych, tj. posiadających co najmniej 4 jednostki organizacyjne sporządzające sprawozdania wchodzące w skład łącznego sprawozdania finansowego, z których każda dotyczyła badania łącznego sprawozdania finansowego o sumie bilansowej nie niższej niż 400 000 000 PLN (słownie: czterysta milionów złotych) oraz potwierdzi dokumentami, że usługi te zostały wykonane należycie (dokumenty te są wymagane o ile dotyczą innych usług niż udokumentowane w p. 1.3.1.).
2) Biegłymi rewidentami (minimum 4 osoby), z których każda spełnia łącznie poniższe wymagania tj. posiada:
• co najmniej pięć 5 lat doświadczenia zawodowego – po uzyskaniu wpisu do ww. rejestru biegłych rewidentów – w przeprowadzeniu obowiązkowych ustawowych badań sprawozdań finansowych,
• doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych tj. w trakcie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonała co najmniej trzy usługi badania sprawozdań finansowych podmiotu/ów z udziałem sektora finansów publicznych, przy czym każde sprawozdanie na sumę bilansową nie niższą niż 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - tj. zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany na listę podmiotów (firm audytorskich) uprawnionych do badania sprawozdań finansowych prowadzonych przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów, zgodnie z ustawą o biegłych rewidentach.
2. dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej – tj. dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia określoną w SWZ.
3. dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, tj
-wykazu usług, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
a) referencje, bądź
b) inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy;
w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
- wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zadania publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień (wpisie do rejestru biegłych rewidentów prowadzoną przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów) doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ)
- oświadczenie wykonawcy o braku przynależności do grupy kapitałowej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W zakresie kluczowych części zamówienia Wykonawca musispełniać warunek samodzielnie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia wykaz i dowody oraz oświadczenia składa i podpisuje każdy z
wykonawców we własnym imieniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy, określone zostały w Rozdziale III SWZ. Zakres i charakter zmian umowy określa XII. PPU.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy