Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Prowadzenie całodobowego pogotowia do spraw dzikich zwierząt na terenie Miasta Lublin.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lublin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019514
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Króla Władysława Łokietka 1
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-109
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lublin.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lublin.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prowadzenie całodobowego pogotowia do spraw dzikich zwierząt na terenie Miasta Lublin.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-25064c4d-b305-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00055204
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000329/24/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.48 Prowadzenie całodobowego pogotowia ds. dzikich zwierząt na terenie Miasta Lublin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz ePUAPu, dostępnego pod adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.4. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem należy posługiwać się numerem referencyjnym: ZP-P-I.271.40.2021.5. Za termin przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 6. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.7. Wszelkie dokumenty, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez wykonawcę po otwarciu ofert, powinny być przekazywane ze skrzynki ePUAP Wykonawcy wskazanej w ofercie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO 1.1. Zgodnie z art.13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawieswobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:1.1.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Lublin; dane adresowe:Plac Króla Władysława Łokietka 1, 20–109 Lublin. 1.1.2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, zktórym może Pani/Pan kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danychosobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych poprzez: email:iod@lublin.eu lub pisemnie na adres Administratora danych.1.1.3. Pani/Pana dane osoboweprzetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszympostępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 1.1.4. Odbiorcami Pani/Pana danychosobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania woparciu o art. 18-19 oraz art. 74-76 ustawy. 1.1.5. Z danych osobowych będziemy korzystać domomentu zakończenia realizacji celu określonego w pkt 1.1.3 tj. zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia . Po tym czasie z danych będziemykorzystać przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującegoprawa.1.1.6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Panadotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danychwynikają z ustawy.1.1.7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będąpodejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.1.1.8. Posiada Pani/Pan:1.1.8.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,1.1.8.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,1.1.8.3. napodstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danychosobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,1.1.8.4. prawo downiesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, żeprzetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 1.1.9. nieprzysługuje Pani/Panu: 1.1.9.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięciadanych osobowych, 1.1.9.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20RODO; 1.1.9.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danychosobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. cRODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-P-I.271.40.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie całodobowego pogotowia do spraw dzikich zwierząt na terenie Miasta Lublin. 1.1.Zakres usługi obejmuje następujące działania: 1.1.1. Całodobowe przyjmowanie przez Wykonawcę zgłoszeń od Zamawiającego dotyczących wypadków, kolizji drogowych lub innych zdarzeń z udziałem zwierząt dzikich w granicach administracyjnych Miasta Lublin. W tym celu Wykonawca zapewni czynny całodobowo, aktualny numer telefonu. Zamawiający zastrzega, że zgłoszenia telefoniczne mogą być kierowane wyłącznie przez dyżurnego Straży Miejskiej Miasta Lublin lub dyżurnego Komendy MiejskiejPolicji w Lublinie lub dyżurnego Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego lub Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Lublin. 1.1.2.Reagowanie bez zbędnej zwłoki na zgłoszenie (dojazd do miejsca zdarzenia z udziałem zwierzęcia od 30 do 120 minut od otrzymaniazgłoszenia) w następującym zakresie:1) lokalizacja zwierząt, ocena ich stanu zdrowotnego orazudzielenie pierwszej pomocy weterynaryjnej, 2) schwytanie, transport i wypuszczenie zdrowych zwierząt do środowiska ich naturalnego bytowania, na podstawie posiadanej przez Wykonawcęumowy z zarządcą lub dzierżawcą obwodu łowieckiego; zadanie nie obejmuje doraźnego odłowu i płoszenia zdrowych dzików (wykraczającego poza odłów redukcyjny za pomocą odłowni) oraz płoszenia dzikich zwierząt jak również usług deratyzacyjnych i odłowu szczurów. 3) schwytanie, poddanie eutanazji zwierząt nie rokujących szans na przeżycie lub udzielenie doraźnej pomocy weterynaryjnej i transport rannego, chorego, osłabionego lub w inny sposób poszkodowanego zwierzęcia na dalsze leczenie lub rehabilitację; 4) stwierdzenie zgonu zwierzęcia lub dokonanie czynności, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 3, 4, 5 i 9 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2020 r., poz. 638 t.j.). 5) przekazywanie do utylizacji zwłok zwierzątpadłych podczas podejmowanych działań.1.1.3. Wykonywanie czynności, zlecanych przez Zamawiającego o charakterze prewencyjnym, związanych z dzikimi zwierzętami lub zwierzętamigospodarskimi, a w szczególności: 1) zbieranie padłych dzików z terenu administracyjnegoMiasta Lublin i dalsze z nimi postępowanie zgodnie z obowiązującymi przepisamiweterynaryjnymi, 2) schwytanie, przetransportowanie bezdomnych zwierząt gospodarskich lubzwierząt gospodarskich biorących udział w kolizjach drogowych do gospodarstwa rolnego, z którym Zamawiający ma zawartą stosowną umowę, 3) wykładanie i obsługa (nęcenie, bieżący monitoring i dozór) pułapek żywo łownych na dzikie zwierzęta (z wyjątkiem dzików) w terminiedo 4 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia, 4) usuwanie gniazd/rojów owadów tj. pszczół, os, szerszeni z terenów miejskich, oraz obiektów użyteczności publicznej tj.: urzędy, placówki oświatowe, placówki opiekuńczo – wychowawcze, placówki zdrowia, 5) w przypadku wydania przez Prezydenta Miasta Lublin decyzji o odłowie redukcyjnym dzików wraz z uśmierceniem farmakologicznym na podstawie z art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U z 2020 r., poz. 1683 t.j.): a) montaż, demontaż, transport odłowni na dziki b) zakup przynęty i nęcenie dzików, poprzez wykładanie odpowiedniej dla dzikówprzynęty z częstotliwością co najmniej raz w tygodniu;c) bieżący monitoring i dozór odłowni;d) farmakologiczne uśmiercenie dzików i przekazanie do utylizacji ich zwłok.e) W przypadku zwabienia dzików do odłowni, podjęcie dalszych czynności nie później niż 4 h od momentu stwierdzenia obecności zwierząt w odłowni. 6) Każdorazowo fakt odłowienia dzików należy niezwłocznie zgłosić Zamawiającemu wraz z dokumentacją fotograficzną na adres email:srodowisko@lublin.eu. 7) Realizacja odłowu dzików realizowana będzie w miejscachwskazanych przez Zamawiającego, wytypowanych na podstawie zgłoszeń otrzymanych od mieszkańców Lublina oraz Straży Miejskiej Miasta Lublin. Straż Miejska Miasta Lublin odpowiada za informowanie mieszkańców Lublina zgłaszających problem z dzikami o możliwości ubiegania się o ustawienie odłowni na danym terenie poprzez wystosowanie pismaprzez mieszkańców do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Lublin. 1.1.4. Zapewnienie na potrzeby Miasta Lublin miejsca tymczasowego przetrzymywania dzikich zwierząt, do którego będą przyjmowane, leczone i rehabilitowane dzikie zwierzęta pochodzące z interwencji – poszkodowane wskutek wypadków, kolizji drogowych lub innych zdarzeń z ich udziałem wgranicach administracyjnych Miasta Lublin.1.1.5. Zapewnienie przez Wykonawcę zwierzętom, októrych mowa w pkt. 1.1.4. odpowiedniej karmy, warunków bytowania dostosowanych do gatunku, wieku, stanu zdrowia oraz profesjonalnej opieki weterynaryjnej przez okres leczenia i rehabilitacji. 1.1.6. Wypuszczenie przez Wykonawcę na wolność zwierząt, które pomyślniezakończyły okres leczenia i rehabilitacji oraz są w pełni zdolne do samodzielnego życia w warunkach naturalnych. 1.1.7. Postępowanie zgodne z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. oochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r., poz. 55 z późn.zm.) w przypadku zwierząt gatunków chronionych oraz gatunków obcych dla rodzimych gatunków i siedlisk przyrodniczych.1.1.8. Czynności, o których mowa w pkt. 1.1.2 ppkt 4 należy wykonywać z godnie z art. 33 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt. Każdorazowe użycie w tym celu myśliwskiej broni palnej należy bez zbędnej zwłoki zgłosić dyżurnemu Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego (tel. 81 466 17 14). 1.1.9. Wykonawca udziela informacji środkom masowego przekazu na temat realizowanego przedmiotu zamówienia wyłącznie w konsultacji i za zgodą Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
77600000-6 - Usługi myśliwskie
77610000-9 - Usługi zakładania pułapek