Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opieka nad bezdomnymi kotami, odławianie, leczenie i sterylizacja/kastracja kotów wolno żyjących na terenie gminy Goleszów w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GOLESZÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182433
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 5
1.5.2.) Miejscowość: Goleszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-440
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ir@goleszow.pl, urzad@goleszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.goleszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opieka nad bezdomnymi kotami, odławianie, leczenie i sterylizacja/kastracja kotów wolno żyjących na terenie gminy Goleszów w 2024 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a8003281-bc1e-11ee-9897-f6855eb846c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00069102
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00042565/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Program ochrony zwierząt
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a8003281-bc1e-11ee-9897-f6855eb846c0
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiający dopuszcza także komunikację e-mail (z wyłączeniem składania ofert) na adres urzad@goleszow.pl, ir@goleszow.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Zmiany i wyjaśnienia treści specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia zamieszczane będą na platformie e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje dotyczące RODO zawarte są w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje dotyczące RODO zawarte są w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IK.271.4.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie:
a) Zapewnienia bezdomnym kotom miejsca w schronisku (ryczałt miesięczny);
b) Odławiania bezdomnych kotów (w tym kotka z kociętami traktowane jako komplet 1 szt.);
c) Obligatoryjnej sterylizacji kotek w schronisku (po 14 dniach od umieszczenia w schronisku);
d) Obligatoryjnej kastracji kotów w schronisku (po 14 dniach od umieszczenia w schronisku);
e) Znakowania kotów w schronisku (po 14 dniach od umieszczenia w schronisku);
f) Poszukiwania właścicieli dla bezdomnych kotów (ryczałt całoroczny);
g) Odławiania, leczenia i sterylizacji chorych kotek wolno żyjących, które wracają do miejsca bytowania;
h) Odławiania, leczenia i kastracji chorych kotów wolno żyjących, które wracają do miejsca bytowania;
i) Odławiania i sterylizacji dorosłych kotek wolno żyjących, które wracają do miejsca bytowania;
j) Odławiania i kastracji dorosłych kotów wolno żyjących, które wracają do miejsca bytowania;
k) Usypiania ślepych miotów (koty).
2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany poprzez:
a) zapewnienie bezdomnym kotom miejsca w schronisku dla zwierząt oraz odławianie bezdomnych kotów z terenu gminy Goleszów, a w szczególności ich transport do schroniska dla zwierząt oraz przetrzymywanie ich w tym schronisku, karmienie, leczenie weterynaryjne, elektroniczne znakowanie, a także ich obligatoryjną sterylizację albo kastrację wyłącznie przez lekarza weterynarii, z wyjątkiem kotów, u których istnieją przeciwwskazania do wykonywania tych zabiegów z uwagi na stan zdrowia lub wiek. Koty przebywające w schronisku, dla których nie udało się ustalić właściciela, po upływie 14 dni od dnia, w którym zostały umieszczone w schronisku, zostają poddane elektronicznemu znakowaniu, sterylizacji lub kastracji i przeznaczone do adopcji. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi przy zastosowaniu specjalistycznych pojazdów transportowych, specjalistycznego sprzętu do wyłapywania zwierząt posiadającego stosowne atesty oraz zapewnić zwierzętom pomoc weterynaryjną. Usługę należy wykonać niezwłocznie – nie później niż do … godzin (zgodnie z ofertą wykonawcy), a w przypadku kotów chorych, stanowiących zagrożenie bezpieczeństwa publicznego, ze względu na agresywność, niezwłocznie do 1 godziny od każdorazowego zgłoszenia przez Policję lub pracownika Urzędu Gminy Goleszów o każdej porze dnia i nocy;
b) usypianie ślepych miotów (koty) z terenu gminy Goleszów. Wykonawca w ramach usługi zobowiązuje się do odbioru ślepych miotów, ich uśpienia przez lekarza weterynarii na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Usługę należy wykonać nie później niż w ciągu … godzin (zgodnie z ofertą wykonawcy) od każdorazowego zgłoszenia przez Policję lub pracownika Urzędu Gminy Goleszów;
c) odławianie, leczenie i sterylizację albo kastrację chorych kotów wolno żyjących, które wracają do miejsca bytowania – każdorazowo na zgłoszenie przez Policję lub pracownika Urzędu Gminy Goleszów;
d) odławianie i sterylizację albo kastrację dorosłych kotów wolno żyjących, które wracają do miejsca bytowania – każdorazowo na zgłoszenie przez Policję lub pracownika Urzędu Gminy Goleszów;
e) poszukiwanie nowych właścicieli dla bezdomnych kotów (adopcje);
f) prowadzenie ewidencji kotów przyjętych do schroniska z terenu gminy Goleszów oraz zestawienia wykonanych usług;
g) niezwłocznego (do 7 dni od dnia przyjęcia) przekazywania informacji o zwierzętach przyjętych do schroniska (wraz z ich zdjęciem) na adres: ros@goleszow.pl.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85200000-1 - Usługi weterynaryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-02-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji przybycia ekipy do odławiania kotów, usypiania ślepych miotów
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca wykaże, że posiada:
1) aktualny dokument potwierdzający nadanie numeru weterynaryjnego dotyczący przewozu zwierząt wydany przez Powiatowego Lekarza Weterynarii na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
2) aktualny dokument potwierdzający nadanie numeru weterynaryjnego dotyczący prowadzenia schroniska dla zwierząt wydany przez Powiatowego Lekarza Weterynarii na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
3) aktualne zezwolenie (decyzja) na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt wydane na podstawie zapisów art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dotyczy przedsiębiorców);
4) aktualny dokument potwierdzający wpis do ewidencji zakładów leczniczych dla zwierząt, właściwej ze względu na siedzibę zakładu Okręgowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej – dotyczy lekarza weterynarii, z którym schronisko posiada umowę (porozumienie) na świadczenie usług obejmujących zakres zamówienia lub który jest zatrudniony w schronisku, wydany na podstawie zapisów ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o zakładach leczniczych dla zwierząt;
5) aktualne zezwolenie (decyzja) Wójta Gminy Goleszów na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami wydane na podstawie zapisów art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dotyczy przedsiębiorców);
6) co najmniej roczne doświadczenie dotyczące działalności o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia (prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt, usługa polegająca na odławianiu bezdomnych zwierząt, usługa polegająca na usypianiu ślepych miotów, prowadzenie fundacji (stowarzyszenia), której zakres działalności statutowej obejmuje ochronę zwierząt).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ustawy Pzp oraz zgodnie z zapisami wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-06 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni