Wybór doradcy ekonomiczno-prawno-branżowego w procesie pozyskania inwestora dla Portu...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wybór doradcy ekonomiczno-prawno-branżowego w procesie pozyskania inwestora dla Portu Lotniczego Łódź im. Wł. Reymonta sp. z o.o.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŁódź
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-04-08
  • ZamawiającyUrząd Miasta Łodzi
  • Data publikacji ogłoszenia2024-03-22
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00256816
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wybór doradcy ekonomiczno-prawno-branżowego w procesie pozyskania inwestora dla Portu Lotniczego Łódź im. Wł. Reymonta sp. z o.o.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi zamawiający centralny

1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd Miasta Łodzi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057632

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Piotrkowska 104

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 90-926

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uml.lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://uml.lodz.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wybór doradcy ekonomiczno-prawno-branżowego w procesie pozyskania inwestora dla Portu Lotniczego Łódź im. Wł. Reymonta sp. z o.o.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f33afd92-e057-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00256816

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00000422/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.111 Wybór doradcy prawno - branżowego w procesie pozyskania inwestora

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 3 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f33afd92-e057-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Nr zgodna z OPiW: 16.1 Środki komunikacji elektronicznej, przy użyciu, których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami oraz wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej.
16.1.1 W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
16.1.2 Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
16.1.3 Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f33afd92-e057-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy
e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
16.1.4 Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-f33afd92-e057-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Nr zgodna z OPiW: 16.1.15 Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
16.1.16 W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
16.1.17 W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@uml.lodz.pl (nie dotyczy składania ofert wstępnych).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Nr zgodna z OPiW: 35.1 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) Zamawiający informuje, że:
35.1.1 Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Łodzi z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 Łódź, tel.: +48 (42) 638-44-44, fax: +48 (42) 272-60-01, e-mail: lckm@uml.lodz.pl
35.1.2 Administrator wyznaczył inspektora oraz zastępcę inspektora ochrony danych osobowych, z którymi może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail iod@uml.lodz.pl Z inspektorem ochrony danych i jego zastępcą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Urząd Miasta Łodzi oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych.
35.1.3 Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do realizacji sprawy w Urzędzie Miasta Łodzi.
35.1.4 Ogólną podstawę do przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b i c oraz art. 10 ogólnego rozporządzenia.
35.1.5 Szczegółowe cele przetwarzania danych zostały wskazane w następujących przepisach:
35.1.5.1 ustawie z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
35.1.5.2 ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny;
35.1.5.3 ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
35.1.5.4 ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
35.1.6 Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu:
35.1.6.1 przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i wyłonienie wykonawcy;
35.1.6.2 zawarcia umowy;
35.1.6.3 rozliczenia finansowo- księgowego.
Cd. w pkt 35.1.7 - 35.2 OPiW

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak

4.1.2.) Numer referencyjny: DSR-ZP-II.271.20.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.3.) Opis potrzeb Zamawiającego

Nr zgodna z OPiW: 5.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania pisemnej diagnozy - analizy strategicznej potencjału Portu Lotniczego Łódź im. Wł. Reymonta spółki z o.o., w oparciu o przepisy prawa krajowego, międzynarodowego i dokumentów Spółki, i wypracowanie optymalnego rozwiązania – rekomendacji dla Zamawiającego umożliwiającego poprawę rentowności Portu Lotniczego Łódź im. Wł. Reymonta sp. z o.o., zmniejszenie wydatków wspólników na funkcjonowanie Portu oraz pozyskanie inwestora dla Spółki. Określenie przedmiotu zamówienia znajduje w Załączniku nr 1 do OPiW.
5.2 Opis potrzeb Zamawiającego i cechy charakterystyczne usług, stanowiące przedmiot zamówienia, minimalne wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia lub realizacji zamówienia, niepodlegające negocjacjom, które muszą spełnić wszystkie oferty znajdują się w Załączniku nr 1 do OPiW.
5.3 Zamawiający nie przewiduje składania ofert wariantowych i częściowych.
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części gdyż, przedmiotem zamówienia jest doradztwo interdyscyplinarne, obejmujące kilka różnych dziedzin oraz wymaga wieloaspektowego rozważenia całości uwarunkowań związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Tylko taki szeroki zakres pozwoli na kompleksowe i rzetelne wykonanie zamawianej usługi. Podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi i nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, a przede wszystkim potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia oraz miałoby zdecydowany wpływ na wzrost kosztów.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79400000-8 - Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

72221000-0 - Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej

66122000-1 - Usługi w zakresie finansów korporacyjnych oraz kapitału spółek

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (DO)

4.3.6.) Waga: 60

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Nr zgodna z OPiW:
10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Uwaga:
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany
10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał:
a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego;
lub
b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;

Przy czym przez:
doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu.
umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW.
Uwaga:
1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej.
2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.
10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto,
f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, zakończonym podpisaniem finalnej umowy dotyczącej świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym.
Wykonawca zobowiązany jest osobiście wykonać kluczowe części zamówienia
tj. koordynowanie przedmiotu umowy, udział w prezentacjach, bezpośredni kontakt z przedstawicielami Zamawiającego – obowiązki należące do Kierownika projektu.

Uwaga:
1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków.
3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą.
4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nr zgodna z OPiW:
11.6 Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
11.6.1 Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
11.6.1.1 art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, dotyczących wydania prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
11.6.1.2 art. 108 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
11.6.1.3 art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
11.6.1.4 art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. dotyczących zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania Wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej, w przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia
11.6.1.5 art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.)
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z tych Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nr zgodna z OPiW:
11.4 Wykonawca wraz z ofertą ostateczną zobowiązany będzie złożyć:
11.4.1 Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę, jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
Zamawiający będzie wymagał złożenia wraz z ofertą ostateczną wykazu osób z uwagi na konieczność dokonania prawidłowej oceny ofert w kryterium pozacenowym – Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (DO).
Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
11.6.2 Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
• referencje;
• bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane;
• a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
Uwaga:
Okres wyrażony w latach, o którym mowa w pkt. 11.6.2. OPiW liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
11.6.3 dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 11.6.3 OPiW, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy wniesienia wadium.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Nr zgodna z OPiW:
13.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
13.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt. 10.1 OPiW.
13.3 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt. 11.3 OPiW, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
13.4 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą zobowiązani dołączyć do oferty ostatecznej oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
13.5 Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
13.6 Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 11.4.1, 11.6.2 i 11.6.3 OPiW składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/wykazują spełnianie warunków zakresie i na zasadach opisanych w pkt 10.1 OPiW.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wzór umowy zostanie załączony do Specyfikacji Warunków Zamówienia.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-08 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-08 10:00

8.8.) Krótki opis minimalnych wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia lub realizacji zamówienia, niepodlegających negocjacjom, które muszą spełnić wszystkie oferty:

I. Diagnoza/Analiza ma prowadzić do zmniejszenia wydatków wspólników na funkcjonowanie Portu oraz pozyskania/wskazania możliwości pozyskania inwestora dla Spółki i powinna zawierać:
1) Analizę biznesową
a) zbadanie potencjału Spółki w kontekście funkcji ruchu pasażerskiego, cargo, lotnictwa ogólnego, w tym serwisowania statków powietrznych (MRO)
b) przygotowanie i wypracowanie własnego modelu finansowego - analizy realnego potencjału
generowania przychodów przez Spółkę obejmującą m.in analizę perspektyw rynkowych (trendy w branży, lokalizację, potencjał gospodarczy regionu, konkurencję, rolę nowego Centralnego Portu Komunikacyjnego, pozycję dominującą Portu Lotniczego w Warszawie) oraz posiadanych aktywów (infrastruktura, organizacja etc.) w celu poprawy rentowności Spółki, dążenia do uzyskania progu rentowności, identyfikacji wartości generowanej dla potencjalnego inwestora; wskazanie obszarów, których funkcjonowanie nie jest uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia;
c) analizę wielkości i struktury posiadanego przez Spółkę majątku w odniesieniu do skali prowadzonej obecnie działalności w zakresie ruchu pasażerskiego, cargo, lotnictwa ogólnego, w tym serwisowania statków powietrznych (MRO) oraz w odniesieniu do istniejącego, a nie wykorzystanego potencjału i możliwego potencjału;
2) analizę przepisów prawa regulujących możliwości: przekazania całego majątku Spółki lub określonego obszaru działania Spółki w zarządzanie operatorowi zewnętrznemu oraz zbycia udziałów przez jednostkę samorządu terytorialnego w Porcie Lotniczym Łódź im. Wł. Reymonta sp. z o.o.
3) przedstawienie w oparciu o przeprowadzone analizy możliwych – realnych wariantów postępowania (hipotetycznych scenariuszy) zmierzających do poprawy rentowności Spółki, zmniejszenia wydatków ponoszonych przez wspólników na funkcjonowanie Spółki, do wykorzystania potencjału łódzkiego lotniska wraz z rekomendowanym scenariuszem i analizą prawdopodobieństwa uplasowania się na rynku oferty Miasta oraz analizą ryzyka finansowego i efektów ekonomiczno-finansowych dla Portu Lotniczego Łódź im. Wł. Reymonta sp. z o. o. oraz dla Miasta Łodzi jako głównego udziałowca Spółki wynikających z realizacji poszczególnych scenariuszy i rekomendowanego wariantu – wpływ na budżet Miasta Łodzi
4) Przedstawienie Zamawiającemu pisemnych analiz wraz z rekomendowanym optymalnym scenariuszem postępowania oraz z uzasadnieniem zawierającym argumentację wynikającą z dokonanych analiz - celem akceptacji przez Zamawiającego optymalnego scenariusza postępowania wraz z trybem wyboru Inwestora dla Spółki (w przypadku wskazania takiego rozwiązania). Zamawiający oczekuje dodatkowo przygotowania w tym zakresie prezentacji i trzech spotkań z Zamawiającym w siedzibie Miasta Łodzi, na którym zostaną omówione wyniki przeprowadzonych analiz.
II. Skład osobowy zespołu wykonującego zlecenie
a) ekspert ds. strategii
b) radca prawny
c) ekspert w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży
d) ekonomista
e) doradcza techniczny
f) kierownik projektu
III. Kryteria oceny ofert w zakresie:
O wyborze oferty decyduje największa liczba uzyskanych punktów max 100pkt
L=D+C
L- całkowita ilość punktów
C – ilość punktów za kryterium cena ofertowa brutto
D- ilość punktów za kryterium doświadczenie ekspertów
Cena ofertowa brutto 40%
Doświadczenie ekspertów 60%
IV. Termin realizacji zamówienia
Opis potrzeb Zamawiającego i cechy charakterystyczne usług, stanowiące przedmiot zamówienia, minimalne wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia lub realizacji zamówienia, niepodlegające negocjacjom, które muszą spełnić wszystkie oferty znajdują się w Załączniku nr 1 do OPiW.

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Nr zgodna z OPiW:
36 INFORMACJE DODATKOWE:
36.1 Zamawiający nie przewiduje:
36.1.1 zawarcia umowy ramowej
36.1.2 złożenia oferty warunkowanego odbyciem przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzeniem przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego (art. 131 ust. 2 ustawy Pzp)sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.
36.1.3 składania ofert wariantowych i częściowych,
36.1.4 rozliczania w walutach obcych,
36.1.5 zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
36.1.6 wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
36.1.7 wymogu lub możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty,
36.1.8 udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
36.1.9 możliwości skorzystania z prawa opcji na podstawie art. 441 ustawy Pzp
36.2 Zamawiający przed wszczęciem postępowania przeprowadził wstępne konsultacje rynkowe.

11.3 Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
11.3.1 oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie
z Załącznikiem nr 3a do OPiW
11.3.2 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie
z Załącznikiem nr 4a do OPiW;
11.3.3 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.) - zgodnie z Załącznikiem nr 6a do OPiW.

Termin wykonania zamówienia: do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję ekipy do wykończeń wnętrz - Chojnice
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukuję poj. pracowników lub ekip do prac wykończeniowych. Realizacja: Inwestycje na terenie Chojnic. Są to budynki mieszkalne oraz użyteczności publicznej. Zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI