IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Przystępujący do przetargu winien wnieść wadium w wysokości 3 900,00 zł (słownie: trzy tysiące dziewięćset. zł 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Niewniesienie wadium w terminie określonym w niniejszej SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 7b Ustawy. 3. Zgodnie z art. 45 PZP wadium może być wniesione w następujących formach: • pieniądzu, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych, • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BŚK II o/Bytom 96 1050 1230 1000 0002 0376 1796 do dnia 14.09.2018 r. do godz. 9.30 z wpisaniem na tytule przelewu „wadium w przetargu na digitalizację”. Uwaga: W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na w/w rachunek bankowy Zamawiającego. 5. Wadium w pozostałych formach (w oryginale) wnosić można w siedzibie Zamawiającego, pok. 17 codziennie w godz. 8:30-15:00 do dnia 14.09.2018 r. do godz. 9.30. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”. Postanowienia powyższe mają zastosowanie również do poręczeń. 7. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcom w przypadkach określonych w art. 46 ust.1-2 PZP i na warunkach określanych w art. 46 ust. 4 w/w ustawy. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium na podst. art 46 ust. 3 PZP. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz 5 w/w ustawy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Informacje dodatkowe:
Opis sposobu przygotowania i oceny próbki jakościowej dołączanej do oferty I. Ogólne zasady 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 2. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą próbki jakościowej w taki sposób, by Zamawiający mógł zweryfikować oświadczenie Wykonawcy co do możliwości wykorzystywanych przez niego narzędzi informatycznych. Przygotowanie próbki w sposób uniemożliwiający zaprezentowanie wszystkich właściwości wymaganych przez Zamawiającego, o których mowa w pkt 5, brak złożenia próbki wraz z ofertą będzie traktowane jako niezgodność oferty z wymaganiami SIWZ i spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1579), dalej Pzp 3. Przez „próbki jakościowe” Zamawiający rozumie określony poniżej zestaw plików cyfrowych, których budowa czy też zawartość odpowiadają wymogom określonym w załącznikach do SIWZ o numerach o numerach 2 – 6. 4. W celu oceny zgodności oferty Wykonawcy z SIWZ każdy Wykonawca musi dostarczyć do Zamawiającego próbkę i wykonać jej demonstrację, która to procedura w dalszej części nazywana będzie demonstracją próbki lub demonstracją. 5. Próbki jakościowe muszą spełnić poniższe kryteria: - sposób zeskanowania stron, a w ślad za tym właściwości plików macierzystych (poza optyczną rozdzielczością skanowania) muszą odpowiadać wymogom załącznika nr 2 - Właściwości plików prezencyjnych, takie jak wymiary stron lub głębia barwy, muszą odpowiadać właściwościom tych stron zapisanych w formacie macierzystym, - Każdy plik ALTO musi spełniać wymogi załącznika nr 4 „Wykonanie pliku ALTO dla rozpoznanego tekstu pojedynczej strony”. - Plik METS przekazywanego pakietu informacji oraz pliki deskryptorów muszą spełniać wymogi załącznika nr 5 „Wykonywanie plików metadanych zewnętrznych”. 6. Pliki próbek jakościowych pochodzić będą z wykonanego (wykonanych) przez Wykonawcę zamówienia (zamówień), którego (których) zakres przedmiotowy oraz jakość wykonania potwierdzono w dostarczonym (dostarczonych) wraz z ofertą dokumencie potwierdzającym (dokumentach potwierdzających) spełnienie warunku posiadania przez Wykonawcę wymaganej wiedzy i doświadczenia. 7. Zawartość dostarczonych „próbek jakościowych”, w pierwszej kolejności podlegać będzie ocenie „spełnia” lub „nie spełnia”. 8. Próbki jakościowe, które uzyskały ocenę „spełnia”, podlegają dalszej ocenie w zakresie kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej w ramach punktacji 1÷30 punktów. 9. Ocena „nie spełnia” – względem próbek jakościowych spowoduje odrzucenie oferty w części I zamówienia. II. Sposób dostarczenie próbki 1. Zamawiający oczekuje dostarczenia próbki/ próbek - na nośniku typu CD-R/DVD-R lub pamięci USB, które zawierać będą : 1) Pliki macierzyste (w ilości co najmniej 15 plików) kolejnych stron obiektu cyfrowego. Pierwszy z przekazanych plików będzie zawierać obraz pierwszej strony obiektu. Do próbki należy wybrać taki obiekt cyfrowy, dla którego wykonano rozpoznanie OCR i w którym tekst - na kolejnych stronach - umieszczony jest w kilku odrębnych obszarach (np. strony tytułowe lub spisu treści, nagłówki lub stopki stron, szpalty, wiersze tytułów rozdziałów, …), 2) Pliki rozpoznanego tekstu na tych stronach, a zapisane jako tekstowe pliki xml odpowiadające standardowi ALTO w wersji 3.0 lub nowszej, 3) Wielostronicową publikację cyfrową w formacie DjVu lub PDF odpowiadającą przedłożonym plikom macierzystym, 4) Pliki prezentacyjne w formacie JPEG odpowiadające przedłożonym plikom macierzystym. 5) Pliki deskryptorów oraz plik metadanych zewnętrznych METS obiektu cyfrowego. 2. Jeżeli Wykonawca w danym projekcie/zamówieniu dotyczącym digitalizacji zbiorów bibliotecznych lub archiwalnych wykonywał (jako pliki prezentacyjne) wyłącznie publikacje w formacie DjVu lub PDF, w innym zaś wyłącznie pliki JPEG, należy przedłożyć jeden zestaw plików macierzystych z odpowiadającą im publikacją w formacie DjVu lub PDF oraz drugi zestaw plików macierzystych z odpowiadającymi im plikami JPEG. W sytuacji przedkładania dwóch zestawów plików macierzystych, wystarczy przedłożyć 1 komplet plików opisanych powyżej w punktach 2) i 5). 3. Nośnik, na którym przekazana została próbka jakościowa staje się własnością Zamawiającego i nie podlega zwrotowi Wykonawcy. 4. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do przeprowadzenia prezentacji przedłożonej próbki jakościowej. III. Sposób oceny przedłożonych próbek jakościowych. 1. Jeżeli wszystkie badane pliki próbki/próbek jakościowych spełniają kryteria jakościowe określone w punkcie I.6 niniejszego załącznika, próbki jakościowe otrzymają ocenę „spełnia”. W przeciwnym przypadku, otrzymają ocenę „nie spełnia”. 2. Wartość punktowa próbek jakościowych, które otrzymały ocenę „spełnia”. 1) Próbki jakościowe, które otrzymały ocenę „spełnia”, posiadają - dla potrzeb kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty - początkową wartość : 30 punktów. 2) Jeżeli przedłożone pliki próbek jakościowych nie posiadają niektórych właściwości/cech, które są wymogami technicznymi opisanymi w załącznikach 2÷6 do OPZ SIWZ i jednocześnie braki te nie dotyczą kryteriów wskazanych w punkcie I.6 ocena „spełnia” zostaje utrzymana, natomiast początkowa wartość próbek - 30 punktów, zostanie obniżona o: L.p. Opis braku/rozbieżności w badanych próbkach jakościowych Obniżenie wartości próbki o … 1. Brak kodowania znaków UTF-8 w jakimkolwiek pliku xml lub jakimkolwiek elemencie metadanych wewnętrznych. 2 2. W pliku METS, brak lub niewłaściwe określenie przynajmniej jednej nazwy, rozmiaru. 2 3. W pliku METS, określenie kodów słowników kontrolowanych, z których pochodzą kolejne wartości metadanych (wg schematu MODS) wykonano co najwyżej dwukrotnie. 3 4. W pliku deskryptora, brak lub wystąpiły wadliwe określenia powiązań pomiędzy typami grup obiektów danych (schemat PAIS, kontener groupTypeAssociation). 3 5. W pliku METS, brak optymalizacji dla wspólnych wartości metadanych technicznych plików obiektu cyfrowego wykonanych za pomocą schematów textMD lub MIX. 4 6. W pliku METS, w sekcjach structMap oraz fileSec, brak powiązań/odwołań do istniejących sekcji amdSec, digiprovMD, dmdSec (atrybuty ADMID oraz DMDID) lub wadliwie wyznaczono odwołania do kolejnych plików (atrybut FILEID). 5 7. W pliku METS, brak zdefiniowania/opisania przynajmniej jednego „Agenta” w metadanych konserwatorskich opisujących zdarzenia („Events”) dotyczące obiektu cyfrowego. 5 8. Brak w którymkolwiek pliku ALTO uwzględnienia układu graficzno-logicznego strony podczas wykonywania operacji rozpoznania tekstu (w pliku wystąpił co najwyżej jeden element „ComposedBlock” i/lub „TextBlock”). 5 3) Zakres możliwej do uzyskania wartości punktowej (P p ) dla próbek jakościowych wynosi : 1÷30 punktów. 3. Zamawiający zakłada, że Wykonawca mógł zrealizować w ciągu ostatnich trzech lat zamówienia, które nie wymagały operowania standardami metadanych MODS i/lub textMD, ale przykładowo standardami MARCxml, DCMES i MIX, w związku z czym posiada tylko próbki jakościowe wykonane w oparciu o wymogi tych zamówień. Jednocześnie, fakt złożenia oferty przez Wykonawcę, Zamawiający interpretuje jako złożenie oferty Wykonawcy posiadającego niezbędną wiedzę w zakresie niniejszego postępowania, zgodnie z wszystkimi jego wymogami technicznymi. Mając na uwadze powyższe, jeżeli próbki jakościowe, które posiada Wykonawca nie zawierają metadanych deskryptywnych MODS, metadanych technicznych textMD lub innych właściwości plików, których brak skutkuje obniżeniem wartości punktowej próbek lub przypisania im oceny „nie spełnia”, Wykonawca przed złożeniem próbek jakościowych, zgodnie z posiadaną wiedzą, może te braki/rozbieżności w posiadanych plikach próbki uzupełnić.
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
próbka jakościowa |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Ogólne warunki umowy / projekt umowy stanowią załącznik 15 do SIWZ. 2. Zmiany zawartej umowy będą wymagały pisemnego aneksu, w zakresie ustalonym poniżej. 3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej z wybranym Wykonawcą umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: 1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia, 2) zmiany Podwykonawcy , 3) Strony przewidują możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w następujących warunkach: a. w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, b. w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r., o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-09-14, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe: