Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług Product Owner'a metodą Agile na rzecz OKE w Krakowie w ramach realizacji zadań projektu POWR.02.10.00-00-0008/18
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351621397
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: os. Szkolne 37
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-978
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 68 32 101
1.5.8.) Numer faksu: 12 68 32 100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oke@oke.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.oke.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług Product Owner'a metodą Agile na rzecz OKE w Krakowie w ramach realizacji zadań projektu POWR.02.10.00-00-0008/18
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb48fc0f-38dd-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00356460
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00090959/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług Product Owner'a metodą Agile na rzecz OKE w Krakowie w ramach realizacji zadań projektu POWR.02.10.00-00-0008/18
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Wdrożenie Krajowego Systemu Danych Oświatowych (KSDO)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy znajdującej się pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl oraz poczty elektronicznej z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy https://miniportal.uzp.gov.pl. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do niej) w szczególności składanie pytań, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów, zawiadomień oraz przekazywania informacji odbywa się elektronicznie za pomocą poczty elektronicznej, e-mail anita.zabaglo@oke.krakow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania oraz odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz w Regulaminie ePUAP.
Maksymalny rozmiar przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz komunikacji wynosi 150MB.
Ofertę, oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby i pełnomocnictwa sporządza w postaci elektronicznej w formatach danych: .doc, .docx, .pdf, . jpg., .zip opatrzone kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
Administratorem pozyskanych w toku prowadzonego postępowania danych osobowych Wykonawcy jest Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie, adres: os. Szkolne 37, 31-978 Kraków, NIP 677-210-86-05, Regon 351621397, telefon: 12 68 32 101, email: oke@oke.krakow.pl. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez OKE można kontaktować się z inspektorem ochrony danych Zamawiającego pod adresem e-mail: iod@oke.krakow.pl
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Wykonawcy:
-w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych pozyskanych od Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WOA.260.1.2022 Product Owner - 2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na wykonywaniu na rzecz OKE w Krakowie zadań Product Owner’a w tym w szczególności koordynacji prac między specjalistami OKE w Krakowie, ekspertami komisji egzaminacyjnych i analitykami a zespołem developerskim partnera wiodącego projektu POWR.02.10.00-00-0008/18 pn. Wdrożenie Krajowego Systemu Danych Oświatowych (KSDO), którym jest ICEiN (Informatyczne Centrum Edukacji i Nauki) w ramach realizacji projektu partnerskiego finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja,
Oś priorytetowa (Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty, typ operacji nr 8), zadanie
2 - Wdrożenie i rozwój Krajowego Systemu Danych Oświatowych, udostępnienie Zintegrowanego Interfejsu Użytkownika_Zdający w zakresie obsługi egzaminów zewnętrznych oraz Zintegrowanego Interfejsu Użytkownika_Pracownik, zadanie 6 – Wdrożenie funkcjonalności do obsługi nowej grupy użytkowników Krajowego Systemu Danych Oświatowych
– egzaminatorzy.
Wykonawca - Product Owner, jako osoba, której wiedza zostanie poddana ocenie na etapie składania ofert, będzie musiał osobiście wykonywać zamówienie przez cały okres jego realizacji, przy zastosowaniu metodyk Agile z koniecznością utrzymywania bieżącego bezpośredniego kontaktu z personelem realizującym projekt w siedzibie Zamawiającego
w Krakowie oraz w miejscach, które będą wymagały jego osobistego zaangażowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79421000-1 - Usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robot budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-10-06 do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
Wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu oceniane będą na podstawie punktowego kryterium ceny przy spełnieniu warunków określonych w specyfikacji oraz punktowego kryterium wiedzy oraz punktowego kryterium doświadczenia w realizacji projektów IT metodyką Agile na stanowisku Product Owner’a lub Scrum Mastera.
Znaczenie kryterium:
- cena za wykonanie usługi stanowiącej przedmiot zamówienia – 50%,
- punktowe kryterium wiedzy ustalone na podstawie przeprowadzonego testu wiedzy – 40 %.
- punktowe kryterium doświadczenia w pełnieniu funkcji w realizacji projektów IT metodyką Agile – 10 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Test wiedzy
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy którzy:
Spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego, zgodnie z art. 112 ust. 1 i ust. 2 Pzp. w tym dotyczące:
1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
1.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
1.3. Sytuacji finansowej lub ekonomicznej.
- Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej.
- Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający, wymaga by Wykonawca posiadał:
1.3.1. znajomość SQL oraz relacyjnych baz danych w tym bardzo dobra znajomość SQL Server,
1.3.2. znajomość technologii SQL Service Broker,
1.3.3. znajomość technologii HTML5, CSS3, JavaScript z jQuery,
1.3.4. doświadczenie w tworzeniu aplikacji webowych z wykorzystaniem frameworka Angular,
1.3.5. doświadczenie w tworzeniu aplikacji webowych w technologii .Net.Core2,
1.3.6. znajomość biblioteki Material Design,
1.3.7. znajomość technologii SSO w tym Active Directory Federation Services,
1.3.8.znajomość usług Enterprise Service Bus (ESB);
1.3.9. znajomość narzędzia do raportowania SAS Visual Analytics;
1.3.10. znajomość systemu ticketowania prac np. Jira,
1.3.11.udokumentowane doświadczenie (referencje lub inny dokument sporządzony przez podmiot na rzecz, którego usługa została wykonana) w realizacji projektów informatycznych za pomocą metodyki projektowania Agile na stanowisku Product Owner’a lub Scrum Mastera (liczba miesięcy pracy przy realizacji takich projektów - Zamawiający wymaga minimum
24 miesiące), która stanowić będzie również kryterium oceny oferty - liczbę miesięcy należy wskazać w Formularzu ofertowym wg Załącznika nr 1 do SIWZ, w tym pełniąc funkcję Product Owner’a lub Scrum Mastera.
Ponadto oprócz powyższych kwalifikacji potwierdzonych w części testem wiedzy, którego wynik stanowił będzie równocześnie kryterium oceny oferty, Zamawiający oczekuje,
że przy realizacji zamówienia Product Owner będzie znał przepisy dotyczące Systemu Informacji Oświatowej i informacji o sposobie organizacji egzaminów: ósmoklasisty, maturalnego i eksternistycznego oraz będzie posiadał umiejętności:
• komunikacyjne oraz negocjacyjne,
• planowania długoterminowego,
• organizacji pracy własnej.
Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy
art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt. 1 i 4 ustawy Pzp. Wykonawcy nie podlegają wykluczeniu
w okolicznościach tam określonych jeśli udowodnią, że spełniają przesłanki wymienione w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp.
Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenia wg opisu SIWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenia wg opisu SIWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni odpowiadać następującym warunkom formalnym:
1. wraz z ofertą winno być przedłożone pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego pełnomocnika,
2. podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonywanie lub nierzetelne wykonanie zobowiązań. Dokumenty składane przez innych członków konsorcjum winny być potwierdzone za zgodność przez upoważnionego pełnomocnika,
3. każdy z Wykonawców działając wspólnie (konsorcjum) powinien złożyć wszelkie dokumenty określone w pkt. IX SIWZ, w tym szczególnie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
4. po ewentualnym wyborze oferty a przed zawarciem umowy o zamówienie należy przedłożyć kopię umowy lub inne dokumenty potwierdzające zawarcie konsorcjum (podpisane przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa konsorcjum, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia),
5. pełnomocnik winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego i na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu – do oferty należy załączyć oświadczenie,
6. oświadczenie wg załącznika nr 4a winno być przedłożone i podpisane przez każdego
z Wykonawców działających wspólnie. Ponadto każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną winien przedstawić następujące dokumenty:
– aktualny odpis z właściwego rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
– pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynika to z przepisów prawa lub innych dokumentów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-28 14:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
nie dotyczy