Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług eksperckich dotyczących opracowania merytorycznego
poradnika dot. dostosowania kluczowych typów usług w zakresie
transportu zbiorowego do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŃSTWOWY FUNDUSZ REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
1.3.) Oddział zamawiającego: PFRON
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012059538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Jana Pawła II 13
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-828
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ANiedoszewska@pfron.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pfron.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług eksperckich dotyczących opracowania merytorycznego
poradnika dot. dostosowania kluczowych typów usług w zakresie
transportu zbiorowego do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-82a3e81e-1ee4-11ed-b950-8227d40187e8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00310506
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00053174/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Opracowanie poradnika dot. dostosowania usług do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
POWER
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pfron
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pfron
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zostały opisane w Rozdziale XIV i XV SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Działając na podstawie art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.
Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
dalej „Postępowanie”, Zamawiający przekazuje poniżej informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
1.1 Tożsamość administratora
Administratorem danych osobowych jest Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) z siedzibą w
Warszawie (00-828), przy al. Jana Pawła II 13.
1.2 Dane kontaktowe administratora
Z administratorem można skontaktować się poprzez adres e-mail: kancelaria@pfron.org.pl, telefonicznie pod numerem +48 22 50 55
500 lub pisemnie na adres siedziby administratora.
1.3 Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez
e-mail: iod@pfron.org.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych z przetwarzaniem.
1.4 Cele przetwarzania
Celem przetwarzania danych osobowych jest przeprowadzenie Postępowania oraz archiwizacja dokumentacji zgromadzonej w jego
wyniku. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celu realizacji przez administratora jego uzasadnionego interesu, w tym ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń.
1.5 Podstawa prawna przetwarzania
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO (realizacja przez administratora obowiązku
prawnego). W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu realizacji przez administratora jest prawnie uzasadnionego
interesu podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
1.6 Źródło danych osobowych
Administrator może pozyskiwać dane osobowe przedstawicieli Wykonawcy za jego pośrednictwem.
1.7 Kategorie danych osobowych
Zakres danych dotyczących przedstawicieli Wykonawcy obejmuje dane osobowe przedstawione w ofercie, w szczególności imię,
nazwisko, stanowisko, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu.
1.8 Okres, przez który dane będą przechowywane
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, zgodnie z przepisami o zamówieniach
publicznych oraz zasadami archiwizacji dokumentacji obowiązującymi u administratora.
1.9 Podmioty, którym będą udostępniane dane osobowe
Dostęp do danych osobowych mogą mieć podmioty świadczące na rzecz administratora usługę publikacji ogłoszeń o zamówieniach
publicznych, usługi doradcze, z zakresu pomocy prawnej, pocztowe, dostawy lub utrzymania systemów informatycznych. Dane
osobowe mogą być udostępniane przez administratora podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących
przepisów, np. organom publicznym. Niezależnie od powyższego odbiorcami danych osobowych mogą być wszyscy zainteresowani
przebiegiem Postępowania, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w art. 18 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1.10 Prawa podmiotów danych Osobom fizycznym, których dotyczą dane osobowe przetwarzane przez administratora, przysługuje prawo:
1) na podstawie art. 15 RODO – prawo dostępu do danych osobowych i uzyskania ich kopii;
2) na podstawie art. 16 RODO – prawo do sprostowania i uzupełnienia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że skorzystania z tego
prawa nie może naruszać integralności protokołu Postępowania oraz jego załączników oraz nie może skutkować zmianą wyniku
Postępowania ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą – Prawo
zamówień publicznych;
3) na podstawie art. 17 RODO – prawo do usunięcia danych osobowych, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w art. 17 ust. 3
lit. b, d oraz e RODO;
4) na podstawie art. 18 RODO – prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem, że
zgłoszenie tego żądania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia Postępowania;
5) na podstawie art. 21 RODO – prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f RODO.
1.11 Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom fizycznym, których dotyczą dane osobowe przetwarzane przez administratora, przysługuje prawo wniesienia skargi do
organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa, na niezgodne z prawem
przetwarzanie danych osobowych przez administratora.
1.12 Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych oraz o ewentualnych konsekwencjach niepodania danych
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe (konsekwencją niepodania danych w zakresie wynikającym z SWZ będzie odrzucenie
oferty na zasadach wynikających z ustawy – Prawo zamówień publicznych).
1.13 Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Administrator nie będzie podejmował decyzji opartych na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych.
1.14 Informacja o możliwości przekazania danych osobowych do państwa trzeciego
W związku z jawnością Postępowania dane osobowe mogą być przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru
Gospodarczego, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w art. 18 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Realizacja obowiązku informacyjnego w imieniu administratora
2.1 Wykonawca jest zobowiązany do przekazania informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez administratora osobom,
których dane zawarte są w ofercie.
2.2 W przypadku konieczności powierzenia Wykonawcy przetwarzania danych osobowych w ramach realizacji umowy zamawiający
przeprowadzi weryfikację wdrożenia przez Wykonawcę odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, zgodnych z
przepisami o ochronie danych osobowych i chroniących prawa osób, których dane dotyczą
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/19/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem Umowy jest świadczenie usług eksperckich dotyczących opracowania
merytorycznego poradnika dotyczącego dostosowania kluczowych typów usług w zakresie
transportu zbiorowego do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z
niepełnosprawnościami w ramach projektu „Szkolenia dla pracowników sektora transportu
zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z
niepełnosprawnościami”.
Poradnik powinien dostarczać wsparcia przewoźnikom/operatorom i organizatorom transportu
zbiorowego w procesie dostosowywania kluczowych typów usług w zakresie transportu
zbiorowego do potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami
tak, aby były one jednolite (wystandaryzowane) i wynikały z opracowanych w projekcie
standardów obsługi oraz konsensusu wokół używanych pojęć. Poradnik ma umożliwiać
pogłębienie rozumienia istoty standardów obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym
osób z niepełnosprawnościami głównie przez obudowanie przykładami obrazującymi
postępowanie w typowych sytuacjach sprawiających trudność w obsłudze takich osób, co ma
skutkować wzrostem poczucia bezpieczeństwa pracowników transportu zbiorowego, mających
bezpośredni kontakt z takimi osobami. Rolą poradnika jest pomoc w poprawie jakości obsługi
różnych podróżnych w transporcie zbiorowym.
2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia
stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79400000-8 - Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Eksperta w byciu autorem albo współautorem publikacji w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami i/lub komunikacji z nimi ponad wymagane w warunku udziału w postępowaniu
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie trenerskie Eksperta ponad wymagane w warunku udziału w postępowaniu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Eksperta w realizacji szkoleń z zakresu obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w transporcie zbiorowym
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie „zdolności technicznej lub zawodowej” Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że
wskaże do realizacji zamówienia co najmniej 1 osobę, która posiada łącznie następujące cechy:
a) wykształcenie wyższe;
b) wiedzę i doświadczenie w zakresie realizacji działań (np. szkoleń, doradztwa) w obszarze
dostępności, w tym w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami i w okresie 3 lat
przed terminem składania ofert była autorem/autorką lub współautorem/współautorką co najmniej 1 publikacji w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z
niepełnosprawnościami i/lub komunikacji z nimi;
c) w okresie 3 lat przed terminem składania ofert przeprowadził/a co najmniej 80 godzin
szkoleniowych (45 minut godzina szkoleniowa) dotyczących tematyki dostępności*
*Przez szkolenia z tematyki dostępności Zamawiający rozumie szkolenia: z obsługi klientów z
niepełnosprawnościami, wzmacniania kompetencji pracodawców i pracowników w zakresie pracy i
współpracy z osobami z niepełnosprawnościami, savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami,
pokonywania barier psychologicznych we współpracy z różnorodnymi grupami, budowania współpracy i
dialogu pomiędzy różnorodnymi grupami/pracownikami/mieszkańcami itd.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie
do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca składa:
1) Formularz ofertowy, Zamawiający zaleca przygotowanie z wykorzystaniem wzoru
stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ, w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
elektronicznym podpisem osobistym,
2) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ,
w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem
osobistym, zawierające w szczególności informacje:
a) o tym, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone przez
Zamawiającego w Rozdziale V SWZ,
b) o tym, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z powodów wskazanych w Rozdziale VI
SWZ,
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że
Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów, w przypadku Wykonawcy, który wykazując spełnienie warunków udziału
w postepowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
w tym, których warunków dotyczą udostępniane przez inne podmioty zasoby, załącznik nr
5 do SWZ (jeżeli dotyczy). Zobowiązanie należy złożyć w formie elektronicznej podpisanej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym przez osobę/osoby
upoważnioną/e do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby.
4) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw
wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby -
w przypadku polegania Wykonawcy na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu,
wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy). Oświadczenie należy złożyć
w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem
osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/e do reprezentowania podmiotu
udostępniającego zasoby.
5) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania
Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby chyba, że umocowanie do
reprezentacji wynika z wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale
w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem
osobistym przez osoby udzielające pełnomocnictw, albo elektronicznej kopii dokumentu
poświadczonej za zgodność z oryginałem w formie elektronicznej podpisanej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza).
6) wymóg fakultatywny: załącznik nr 1 do formularza ofertowego – Doświadczenie osób
skierowanych do realizacji zamówienia w formie tabeli. Opis ma umożliwić ocenę
Wykonawcy w kryteriach wskazanych w rozdziale IX SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy
wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli Wykonawca
powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi
Wykonawcami, Wykaz usług, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 pkt 1 dotyczy usług, w
których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadkach świadczeń
powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub
uczestniczy.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w Rozdz. VIII ust.
3 pkt 2) SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewidział zmiany umowy w § 8 wzoru umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-02 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pfron
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-02 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-01