Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa ochrony osób i mienia w obiektach Stacji Badawczej Instytutu Nenckiego PAN w Mikołajkach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT BIOLOGII DOŚWIADCZALNEJ IM. MARCELEGO NENCKIEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325825
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ludwika Pasteura 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-093
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@nencki.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nencki.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
naukowo-badawcza
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa ochrony osób i mienia w obiektach Stacji Badawczej Instytutu Nenckiego PAN w Mikołajkach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-358ec7af-954e-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00067157
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych (o ile są wymagane) innych dokumentów, oświadczeń , wniosków zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się przy użyciu poczty elektronicznej na adres e-mail Zamawiającego: przetargi@nencki.edu.pl
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej za pośrednictwem miniPortalu adres: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta (dokumenty składające się na ofertę) i Oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1, musi być sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (czyli jako plik elektroniczny podpisany podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (czyli dokument musi być plikiem elektronicznym, ale może zostać opatrzony podpisem zaufanym lub osobistym).
Pozostałe dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w SWZ sporządzane są w postaci z lub w formie dokumentu elektronicznego.
Korespondencja: Dokumenty elektroniczne składane są przez Wykonawcę za pomocą poczty elektronicznej jako załączniki, na wskazany powyżej adres Zamawiającego.
1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP i zarejestrować się na miniPortalu.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal).
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty wynosi 150 MB.
4. Wykonawca składa Ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki e-mail do prowadzenia korespondencji związanej z postępowaniem.
5. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH zamieszczona została w Rozdziale II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AZP-261-11/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa ochrony osób i mienia w obiektach stacji badawczej Instytutu Nenckiego PAN w Mikołajkach, znajdujących się przy ul. Leśnej 13 w Mikołajkach. Powierzchnia terenu, na którym znajdują się budynki Stacji wynosi 16 ha. Przedmiot zamówienia obejmuje: prowadzenia posterunku w godzinach 19:00-07:00 na portierni wewnętrznej w budynku głównym Stacji;
1) Opis przedmiotu zamówienia:
a) zabezpieczanie mienia oraz wewnętrzna i zewnętrzna ochrona obiektów przed działaniami przestępczymi, a w szczególności przed kradzieżą, włamaniem, dewastacją oraz innymi formami wyprowadzania mienia poza strefę kontrolowaną;
b) zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i innym osobą przebywającym na strzeżonym terenie;
c) podejmowanie niezbędnych działań prewencyjno-interwencyjnych zgodnie z ustalonymi procedurami w zależności od skali zagrożenia i potrzeb, w wypadku: zagrożenia pożarowego, awarii technicznych, zagrożenia terroryzmem, włamania, kradzieży, wtargnięcia na teren Stacji, dewastacji mienia i naruszenia ustalonego porządku;
d) współpraca z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, obrony cywilnej i strażami gminnymi (miejskimi);
e) podejmowanie interwencji wobec osób zakłócających porządek na terenie obiektu;
f) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o zagrożeniach i czynach przestępczych zaistniałych na terenie Stacji Badawczej Instytutu Nenckiego PAN w Mikołajkach oraz zabezpieczenie miejsca ich popełnienia;
g) opracowanie przez Wykonawcę planu ochrony i instrukcji pełnienia służby, zaakceptowanego przez Zamawiającego w terminie dwóch dni roboczych od jego złożenia.
h) który musi być zaakceptowany przez Zamawiającego, zawierającego szczegółowy opis obowiązków i zakres działania;
i) jednolite umundurowanie pracowników ochrony zapewnione przez Wykonawcę
z widocznym emblematem firmy oraz identyfikatorem
j) pracownicy ochrony mają dysponować/być wyposażeni w czytniki (rejestratory) obchodów pracowników ochrony;
2) Obowiązki Wykonawcy:
a) przed przystąpieniem do usługi ochrony zobowiązuje się wskazać Zamawiającemu, najpóźniej 5 dni przed dniem rozpoczęcia realizacji usługi, na piśmie imiona i nazwiska osób przeznaczonych do wykonywania usługi, a w trakcie obowiązywania umowy informować na piśmie o każdej zmianie w tym zakresie (najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem pracy przez nowego pracownika)
b) przed przystąpieniem do usługi ochrony zobowiązuje się wykazać Zamawiającemu, najpóźniej 5 dni przed wyznaczonym terminem, że nie zalega z wynagrodzeniami osób wskazanych do realizacji usługi.
c) wykonawca jest zobowiązany do realizacji obowiązków wynikających z niniejszej umowy zgodnie z opracowanym harmonogramem pracy zawierającym wykaz dyżurów, opracowanym przez Wykonawcę, w terminie do dn. 26-ego każdego m-ca i zaakceptowanego przez Zamawiającego w terminie dwóch dni roboczych od jego złożenia
d) przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem realizacji usługi szczegółowych zasad zastępstw na wypadek absencji chorobowej, urlopowej i innej poszczególnych pracowników.
e) wyznaczenie osoby pełniącej funkcję koordynatora. Wskazanie na piśmie danych tej osoby (imię, nazwisko i numer kontaktowy telefonu)
f) pracownicy ochrony muszą zostać dobrze zapoznani z obiektem i wiedzieć gdzie znajdują się jego punkty newralgiczne. Z powyższego przeszkolenia zostanie sporządzony protokół.
3) Wymagania dotyczące sposobu realizacji przedmiotu zamówienia:
a) prowadzenia posterunku w godzinach 19:00-07:00 na portierni wewnętrznej w budynku głównym Stacji (2 osoby);
b) sprawdzania zamknięcia bram, drzwi wejściowych do budynków i pomieszczeń oraz okien
w budynkach Stacji przy rozpoczynaniu służby
c) wykonywanie obchodu terenu po wyznaczonej trasie co godzinę w porze nocnej (19:00-07:00)
d) obserwacja obrazów z systemów monitoringowych (z kamer) i reagowanie na zauważone zagrożenia bezpieczeństwa i porządku;
e) w razie potrzeby egzekwowanie zakazu cumowania obcych jednostek pływających na przystani Stacji Badawczej
f) udzielania przez posterunek na portierni wewnętrznej informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych;
g) prowadzenia książki zdania i objęcia dyżuru;
h) kompleksowej lustracji obiektu ze szczególnym uwzględnieniem zabezpieczenia pod względem przeciwpożarowym i przed kradzieżą, po zakończeniu prac porządkowych oraz po imprezach i innych przedsięwzięciach;
i) kontroli osób wchodzących/wjeżdżających na teren Stacji i wychodzących/wyjeżdżających
z terenu Stacji w porze wieczorowo-nocnej;
j) skutecznej interwencji w przypadkach jakichkolwiek zagrożeń i naruszeń porządkowych;
k) ujawniania faktów dewastacji mienia i innych niepokojących i nadzwyczajnych zdarzeń;
l) stosowanie się do procedur zawartych w planie ochrony i instrukcji pełnienia służby zaakceptowanym przez Zamawiającego;
4) Osoby przeznaczone do wykonywania przedmiotu umowy muszą posiadać świadectwo o niekaralności oraz posiadać ważną legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej (Zamawiający będzie żądać dostarczenia przed podpisaniem umowy, do wglądu, kompletu oryginałów dokumentów każdego zatrudnionego u Zamawiającego pracownika ochrony).
Wszyscy zatrudniani przez Wykonawcę pracownicy muszą być zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w wymiarze pełnego etatu.
Wykonawca musi działać zgodnie z Systemem Zarządzania Jakością tj. spełniać wymagania normy ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) lub nowszej w zakresie świadczenia usług ochroniarskich i posiadać odpowiedni certyfikat /Zamawiający będzie żądał wykazania posiadanego certyfikatu
2. Sposób realizacji usługi opisany został w ROZDZIALE XVII -projektowane postanowienia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferta podlega odrzuceniu zgodnie z zasadami określonymi w art. 226, ust. 1 Pzp.
2. Oferty nieodrzucone będą oceniane według poniżej opisanych kryteriów.
3. Stosowanie matematycznych obliczeń stanowi zasadę przy ocenie ofert. Waga danego kryterium równa się maksymalnej liczbie punktów możliwych do uzyskania w tym kryterium. Punktacja obliczana jest w zaokrągleniu do setnych części punktu. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie opisanych poniżej wzorów i zasad.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: zatrudnienie do realizacji usługi co najmniej 1 osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zamawiający wyznacza warunek udziału w zakresie wskazanym w art. 112 ust. 2 pkt 2) (uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej) w związku z art. 114 pkt 2) Pzp, dotyczący posiadania odpowiedniego zezwolenia, licencji lub wpisu do rejestru działalności regulowanej lub odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę zamieszkania.
Określenie warunku: Wykonawca musi posiadać koncesję na działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia, zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2007r. Nr 155, poz. 1095, z późn. zm.);
2) Zamawiający wyznacza warunek udziału w zakresie wskazanym w art. 112 ust. 2 pkt 3) (sytuacja ekonomiczno-finansowa) w związku z art. 115 ust. 1 pkt 3 Pzp, dotyczący posiadania odpowiedniego ubezpieczenia OC.
Określenie warunku: Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności Cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000,00 PLN.
3) Zamawiający wyznacza warunek udziału w zakresie wskazanym w art. 112 ust. 2 pkt 4) (zdolności zawodowe), w związku z art. 116 Pzp, dotyczący doświadczenia.
Określenie warunku: Wykonawca musi posiadać umiejętności praktyczne, warunkujące zdolność do należytego wykonania prac objętych niniejszym zamówieniem, tzn. musi należycie zrealizować, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, co najmniej dwie (2) usługi ochrony osób i mienia w obiektach użyteczności publicznej o charakterze „naukowym” (placówki badawcze, wyższe uczelnie etc.), każda za kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 PLN brutto i były one świadczone co najmniej przez rok (12 miesięcy).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia:
a) Oświadczenia o aktualności informacji, zawartych w złożonym wraz z Ofertą Oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w art. 125 ust 1 Pzp, zwane dalej „Oświadczeniem o aktualności”. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.
Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, składa powyższe „Oświadczenie o aktualności” złożone przez podmiot udostępniający zasoby.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o aktualności informacji, obowiązuje oddzielnie każdego z Wykonawców.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia:
a) w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
koncesji na na działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia, zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2007r. Nr 155, poz. 1095, z późn. zm.);
certyfikatu normy ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) lub nowszej w zakresie świadczenia usług ochroniarskich;
b) w zakresie posiadania odpowiedniego ubezpieczenia OC: dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia,
-jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych powyżej dokumentów, Wykonawca składa inne, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału;
c) w zakresie zdolności zawodowej: wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie -wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania Ofert.
-jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy -wzór wykazu stanowi załącznik do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca w terminie składania ofert (z ofertą) składa również następujące dokumenty/oświadczenia:
-Szablon oferty (wzór stanowi załącznik do SWZ).
-Informacja o powierzeniu/nie powierzeniu części zamówienia podwykonawcom (wzór stanowi załącznik do SWZ).
-Zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, potwierdzający udostępnienie dla Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia potwierdzający w swej treści, że określony w art. 118 ustawy Pzp potencjał został faktycznie udostępniony (wzór stanowi załącznik do SWZ) -składane o ile dotyczy.
-Oświadczenie o podziale zadań pomiędzy konsorcjantów, z którego wynika które usługi/prace wykonają poszczególni Wykonawcy, dot. przypadku gdy Ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (wzór stanowi załącznik do SWZ) -składane o ile dotyczy.
-Informacja o złożeniu oferty, której wybór prowadzi/ nie prowadzi do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (wzór stanowi załącznik do SWZ) -składana o ile dotyczy.
-Informacja o zastrzeżeniu jawności treści stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (wzór stanowi załącznik do SIWZ) -składana o ile dotyczy.
-Pełnomocnictwo, w przypadku, gdy Oferta została podpisana przez pełnomocnika lub gdy oferta została złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy -Pzp -składane o ile dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp (np. konsorcja), są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania. Pełnomocnictwo musi zawierać umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do Oferty w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego podpisem elektronicznym; zaufanym, lub osobistym, lub kwalifikowanym, przez osoby uprawnione do reprezentowania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (t.jedn.: Dz.U. z 2019 r., poz. 1292) za przedsiębiorców uznaje się wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.
1) Oferta złożona przez spółkę cywilną jest traktowana jako oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wspólników dotyczą ustalenia tego Rozdziału.
2) Oferta spółki cywilnej musi być podpisana przez wszystkich wspólników lub zawierać pełnomocnictwo opisane w ust. 1 lub dokument, z którego wynika pełnomocnictwo (np. poświadczone za zgodność z oryginałem kopię umowy spółki cywilnej lub uchwałę).
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
4. Brak podstaw do wykluczenia każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi wykazać samodzielnie. Dokumenty/oświadczenia dotyczące potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia składane są osobno przez każdego z Wykonawców (jeśli zostały określone w SWZ).
5. Zamawiający nie określa sposobu spełnienia przez Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia pozostałych postawionych warunków udziału.
6. Warunek udziału dotyczący kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia jest spełniony jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z pośród nich, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Do oferty Wykonawcy załączają Oświadczenie o podziale zadań pomiędzy konsorcjantów, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.
7. Dokumenty/oświadczenia dotyczące Wykonawcy są podpisywane odpowiednio przez tego Wykonawcę, którego dotyczą.
8. Korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami SWZ w Rozdziale XVII projektowane postanowienia, które zostaną wprowadzone do do umowy, w §10
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-07 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-07 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-05