Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa ochrony osób i mienia w Lubuskim Muzeum Wojskowym w Zielonej Górze z/s w Drzonowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Lubuskie Muzeum Wojskowe w Zielonej Górze z/s w Drzonowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970779601
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Drzonów 54
1.5.2.) Miejscowość: Świdnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-008
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@muzeum.drzonow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.drzonow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa ochrony osób i mienia w Lubuskim Muzeum Wojskowym w Zielonej Górze z/s w Drzonowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60db59d9-2b32-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00229368
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00032693/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa ochrony osób i mienia w Lubuskim Muzeum Wojskowym w Zielonej Górze z/s w Drzonowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://lmw_drzonow.bip.gov.pl/; https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/warunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA - ZAMÓWIENIA PUBLICZNE POWYŻEJ 130 000 ZŁ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Lubuskie Muzeum Wojskowe w Zielonej Górze z siedzibą w Drzonowie, 66-008 Świdnica, Drzonów 54.
2. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Rafał Wielgus, kontakt e-mail: iod@bhpex.pl, tel.: 68 411 40 00;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.„Usługa ochrony osób i mienia w Lubuskim Muzeum Wojskowym w Zielonej Górze z/s w Drzonowie”
pod nr ZP.A.272.5.2021 prowadzonym w trybie tryb podstawowy bez negocjacji, na podstawie art. 275 pkt 1 oraz art. 359 pkt 2 ustawy.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.A.272.5.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie ochrony fizycznej, budynku i pawilonu ekspozycyjnego oraz terenu parku z ekspozycją ciężkiego sprzętu wojskowego wraz z monitorowaniem elektronicznego systemu sygnalizacji włamania i napadu. Zbiory Lubuskiego Muzeum Wojskowego w Zielonej Górze z/s w Drzonowie tworzą narodowy zasób zbiorów muzealnych. W związku z powyższym Lubuskie Muzeum Wojskowe obowiązuje Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 02.09.2014 roku w sprawie zabezpieczenia zbiorów w muzeach przed pożarami, kradzieżami i innymi niebezpieczeństwami grożącymi zniszczeniem lub utratą muzealiów oraz sposobów przygotowania zbiorów do ewakuacji w razie powstania zagrożenia ( Dz. U. 2014 poz.1240)
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny.
2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną
4. Zamawiający po dokonaniu oceny spełnienia warunków i formalnej poprawności ofert dokona przeliczenia i przyznania punktów w sposób określony poniżej. Poniższej ocenie podlegać będą tylko te oferty, które nie zostały przez Zamawiającego odrzucone.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- cena 100 % , max ilość punktów wynosi 100
6. Zamawiający dokona obliczania punktów następująco:
Cena brutto najniższa z badanych ofert
----------------------------------------------- x max ilość punktów do otrzymania
Cena brutto badanej oferty
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy którzy:
1. spełniają warunki, o których mowa w art. 112 ust.1 ustawy Pzp i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym poniżej:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
b. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający spełni warunek jeżeli posiada aktualną koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2020 poz. 838 ze zm.).
c. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
d. zdolności technicznej lub zawodowej
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Aktualny wpis z właściwego rejestru KRS, albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Za aktualny odpis lub zaświadczenie uznany zostanie dokument, który został wystawiony nie później niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia:
- o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: Pzp)
-
Dokumenty:
- ważna koncesja MSWiA, zgodnie z Ustawą o ochronie osób i mienia z 22.08.1997 r. ze zmianami
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbioru i potwierdzą, że były wykonane lub są wykonywane należycie – o wartości min. 100 000,00 zł rocznie
- aktualne opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na sumę minimum 2 000 000,00 zł – dowód opłacenia składki lub inny dokument, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
- Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.108 ust.1, pkt. 1- 4 ustawy Pzp. wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – dotycząca członków Zarządu firmy
- Zaświadczenie, że oferent nie zalega z opłaceniem podatków (wystawione nie później niż 3 miesiące od daty ogłoszenia przetargu)
- Zaświadczenie, że nie zalega z opłatami (wystawione nie później niż 3 miesiące od daty ogłoszenia przetargu)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Oświadczenia:
- o ukończeniu przez co najmniej jednej osoby Wykonawcy kursu organizowanego przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych dla projektantów i instalatorów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne, sakralne i inne gromadzące publiczne zbiory dóbr kultury tj. (Rozporządzenie Ministra Kultury z 15.10 2003 r. Dz. U. nr 193 poz.1892 z dn. 18.11.2003 r.) – zaświadczenie o ukończeniu kursu
- o posiadaniu możliwości technicznych do realizacji bezpośredniej ochrony fizycznej polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych systemach alarmowych.
Dokumenty:
- wykaz osób, którzy będą realizować zadania na obiekcie Zamawiającego w tym jednego nadzorującego z ramienia kierownictwa Wykonawcy kierownika ochrony z podaniem nr-u jego licencji Pracownika Ochrony fizycznej ( art. 26 pkt. 4 i art. 27 pkt. 2 Ustawy o ochronie osób i mienia) oraz numerów świadectw kwalifikacyjnych palaczy c.o. co najmniej czterech.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
- W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego, Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania, przed podpisaniem umowy w sprawie udzielenie zamówienia publicznego, przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-26 15:00
8.2.) Miejsce składania ofert: wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu;
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-27 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni