Usługa ochrony obiektów Muzeum Historyczno-Archeologicznego w Ostrowcu Świętokrz

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Usługa ochrony obiektów Muzeum Historyczno-Archeologicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSudół
  • WojewództwoŚwiętokrzyskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
  • Termin składania wniosków2021-12-17
  • ZamawiającyMUZEUM HISTORYCZNO-ARCHEOLOGICZNE W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM
  • Data publikacji ogłoszenia2021-12-09
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00307958
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa ochrony obiektów Muzeum Historyczno-Archeologicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MUZEUM HISTORYCZNO-ARCHEOLOGICZNE W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291233313

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 135A

1.5.2.) Miejscowość: Sudół

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-400

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.7.) Numer telefonu: 412605551

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeumostrowiec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krzemionki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Działalność określona w art. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa ochrony obiektów Muzeum Historyczno-Archeologicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-de2eb579-4207-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00307958

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004490/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługa ochrony obiektów Muzeum Historyczno-Archeologicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://www.bip.muzeumostrowiec.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej (przetargi@muzeumostrowiec.pl), z zastrzeżeniem, iż oferta oraz dokumenty składane wraz z ofertą muszą zostać złożone przy użyciu miniPortalu.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami znajduje się w Rozdziale V, VI i XIII SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych – dotyczy wykonawcy będącego osobą fizyczną znajdują się w Rozdziale XXI SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych – dotyczy wykonawcy będącego osobą fizyczną znajdują się w Rozdziale XXI SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: AT.261.1.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony obiektów Muzeum Historyczno-Archeologicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim. W skład tych obiektów wchodzą: Pałac Wielopolskich wraz z przyległym terenem, Ostrowiec Świętokrzyski ul. Świętokrzyska 37 oraz Muzeum Archeologiczne i Rezerwat „Krzemionki” Sudół 135a . Ochrona polega na ochronie fizycznej Pałacu Wielopolskich, ochronie fizycznej Muzeum Archeologicznego i Rezerwatu "Krzemionki", patrolach pieszych na terenie Rezerwatu "Krzemionki" oraz na przyjazdach grup interwencyjnych do obiektów Muzeum Historyczno-Archeologicznego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik 1 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania, w zależności od potrzeb Zamawiającego związanych z koniecznością dodatkowej ochrony (w przypadku np.: konieczności zastąpienia pracowników zatrudnionych przez Zamawiającego, z powodu ich nieobecności w pracy spowodowanej chorobą, urlopem lub innym nagłym zdarzeniem; konieczności dodatkowej ochrony spowodowanej organizacją na terenie Zamawiającego imprezy, uroczystości, wydarzenia nie przewidzianego w dniu udzielenia zamówienia) oraz jego możliwości finansowych, z prawa opcji (zamówienia opcjonalnego).
Skorzystanie z prawa opcji będzie polegało na zwiększeniu ilości godzin ochrony fizycznej maksymalnie o 480 godzin łącznie w obiektach Muzeum Historyczno-Archeologicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim poprzez złożenie przez Zamawiającego jednostronnego oświadczenia - zamówienia w formie pisemnej.
Podstawę określenia wartości wynagrodzenia Wykonawcy w ramach prawa opcji stanowić będą ceny jednostkowe wskazane w ofercie Wykonawcy.
Prawo opcji może być wykonywane wielokrotnie, aż do osiągnięcia maksymalnego pułapu 480 godzin
Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia umowy w sprawie zamówienia, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji w okresie obowiązywania umowy.
W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, uruchomiony w tym trybie zakres opcjonalny zamówienia będzie realizowany w sposób analogiczny, jak zakres podstawowy i na tych samych warunkach i zobowiązaniach umownych ( również w zakresie wynagrodzenia).
Zakres opcjonalny zamówienia stanowi przedmiot umowy, przy czym konieczność jego realizacji aktualizuje się w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapisami umowy (w zakresie, w jakim opcja jest uruchamiana).
Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z opcji nie skorzysta. Wykonawca nie jest obowiązany do realizacji zakresu opcjonalnego w zakresie, w jakim zastrzeżone prawo opcji nie zostało uruchomione przez Zamawiającego zgodnie z zapisami umowy, jak również Wykonawca nie może domagać się jego realizacji.
Realizacja prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do niniejszej umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Ocena kryterium „cena” dokonana zostanie zgodnie z formułą:
Wartość pkt. Dla kryterium K1 = (Cmin/Cb)x60
Gdzie:
K1 – Kryterium ceny
Cmin – najniższa cena oferowana brutto spośród ocenianych ofert
Cb – cena brutto ocenianej oferty
2) Ocena kryterium „czas przyjazdu grupy interwencyjnej do Muzeum Archeologicznego i Rezerwatu „Krzemionki” dokonana zostanie zgodnie z następującymi zasadami:
- do 15 minut – 20 punktów
- od 16 do 20 minut – 10 punktów
3) Ocena kryterium „czas przyjazdu grupy interwencyjnej do Pałacu Wielopolskich” dokonana zostanie zgodnie z następującymi zasadami:
- do 15 minut – 20 punktów
- od 16 do 20 minut – 10 punktów

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas przyjazdu grupy interwencyjnej do Muzeum Archeologicznego i Rezerwatu „Krzemionki”

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas przyjazdu grupy interwencyjnej do Pałacu Wielopolskich

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego tj.:
1) Posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób fizycznych i mienia
b) dysponuje pozwoleniem na używanie urządzeń nadawczo-odbiorczych na terenie obiektów Zamawiającego wydanym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej
2)W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek ten, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota (suma) gwarancyjna dla jednego i wszystkich przypadków ubezpieczeniowych nie może być niższa niż 500 000 zł (słownie złotych: pięćset tysięcy 00/100).
3) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie przynajmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem przedmiotowi niniejszego zapytania, tj. świadczenie usługi ochrony obiektu użyteczności publicznej o powierzchni zabudowy co najmniej 2500m2.

Szczegółowe warunki udziału w postępowania zostały opisane w Rozdziale VII SWZ

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia
1) oświadczenie o przynależności lub nie przynależności do grupy kapitałowej (wg wzoru zał. nr 7 do SWZ )

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu
1) koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia,
2) pozwolenia na używanie urządzeń nadawczo-odbiorczych na terenie obiektów Zamawiającego wydanym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej
3) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości minimum 500 000 zł. (słownie złotych: pięćset tysięcy złotych)
4) wykazu usług wykonanych a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat, a gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których te usługi zostały wykonane lub są wykonywane, z załączeniem dowodów, określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione o okresie ostatnich trzech miesięcy – wg wzoru zał. nr 10 do SWZ

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy PZP. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy dołączają do oferty pełnomocnictwo potwierdzające do reprezentowania ich. Pełnomocnictwo przekazuje się w formie elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy pełnomocnictwo do złożenia oferty lub oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PrZamPubl, zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje notariusz lub mocodawca.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (zał. 8 do SWZ). Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub notariusz.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia zamawiający bada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wobec każdego z tych Wykonawców.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia podmiotowe środki dowodowe, wymienione w Rozdziale IX SWZ ust. 1 pkt 1 i 2 (tj. na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia), składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zamian w umowie na zasadach określonych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik Nr 2 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-17 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-17 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-15

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę weryfikację rozliczenia za pracę we Francji- Ostrowiec Świętokrzyski
  • Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
  • Data dodania18-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę weryfikację rozliczenia za pracę we Francji. Pracowałam tam ponad 3 miesiące. Otrzymałam dokumenty rozliczeniowe i chciałabym zweryfikować poprawność tego rozliczenia np.dodatek za urlop itp. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI