Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa ochrony fizycznej mienia i osób znajdujących się w budynkach i na terenie Zamawiającego - Domu Pomocy Społecznej "Pod Brzozami" w Warszawie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej "Pod brzozami"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006377131
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bohaterów 46/48
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-007
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: (22) 811-44-85
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.dpsbrzozy@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dpspodbrzozami.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa ochrony fizycznej mienia i osób znajdujących się w budynkach i na terenie Zamawiającego - Domu Pomocy Społecznej "Pod Brzozami" w Warszawie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5703b146-fc13-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00148512
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami (składanie oświadczeń, dokumentów, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej miniPortal pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal.
1) We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia w BZP lub Identyfikatorem Postępowania. 2) Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. 3) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4) Forma złożenia oferty - zgodnie z pkt. XI.1 niniejszej SWZ. 5) Zamawiający dopuszcza również możliwość komunikacji z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, (adres e-mail: przetargi.dpsbrzozy@wp.pl), w tym również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej. 6) Dodatkowe postanowienia dotyczące komunikacji pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, miedzy innymi dotyczące użycia narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub podobnych narzędzi, jeżeli takie narzędzia są ogólnie dostępne lub zamawiający zapewnia alternatywne środki dostępu do takich narzędzi (roboty budowlane konkursy).
Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z platformy zakupowej miniPortal. Instrukcja została zamieszona bezpośrednio na ww. platformie zakupowej miniPortal.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1. Administratorem danych osobowych Wykonawców lub Zleceniobiorców jest Dom Pomocy Społecznej „Pod Brzozami” z siedzibą w Warszawie.
2. Inspektorem ochrony danych w Domu Pomocy Społecznej „Pod Brzozami” jest ……………….. Tel. …………………………….
3. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
4. Dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawionym podmiotom na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych).
5. Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo
do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
7. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
8. Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu upływu terminu przedawnienia, zgodnie z Kodeksem Cywilnym.
9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne
do zawarcia umowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak realizacji umowy.
10. Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP/DPS/3/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 44715,50 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa ochrony fizycznej mienia i osób znajdujących się w budynkach i na terenie Zamawiającego - Domu Pomocy Społecznej „Pod Brzozami” w Warszawie
Wykaz budynków i terenu:
1. Zakresem ochrony fizycznej należy objąć budynek główny Domu Pomocy Społecznej „Pod Brzozami” położony na nieruchomości przy ul. Bohaterów 46/48 w Dzielnicy Białołęka w Warszawie.
2. Budynek o zabudowie kwadratu z wewnętrznym patio dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony. Budynek wyposażony w infrastrukturę zewnętrzną, tj. prąd, gaz, wodę, kanalizację grawitacyjną, telekomunikację. Kotłownia własna zasilana gazem
z wymiennikami wody ciepłej. Wewnątrz budynku winda osobowa i towarowa.
3. Teren przyległy do budynku stanowi zadrzewiony park z wydzielonymi dwoma parkingami, jeden przy bramie głównej, drugi przy budynku administracyjnym.
4. Wewnętrzne patio, z oczkiem wodnym jest jednym z miejsc do odpoczynku w okresie wiosenno-letnim.
5. Stanowisko stałej ochrony fizycznej znajduje się w holu głównym w istniejącej recepcji, wyposażone ono jest w telefon, monitory monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego, system kontroli p.poż. oraz system antynapadowy.
6. Budynek administracyjno - gospodarczy usytuowany na terenie nieruchomości DPS
od strony ul. Dynamicznej. Budynek posiada dwa wejścia zamykane trwale jedno od strony biura drugie od strony pralni. Budynek wyposażony jest w lokalny alarmowy system monitorujący będący przedmiotem umowy.
Do obowiązków pracownika ochrony należy:
1. Dozór obiektu realizowany przez jednego pracownika ochrony (wyposażonego w jednolite, czyste i wyprasowane umundurowanie służbowe oraz identyfikator imienny oraz w pilot antynapadowy), codziennie, całodobowo, od godziny 700 do godziny 700 dnia następnego z wyjątkiem dnia 31.12.2021 r. (w tym dniu dozór będzie zakończony o godzinie 24:00).
2. Stała ochrona obiektu i mienia oraz terenu DPS „Pod Brzozami” w Warszawie.
3. Obsługa systemów ochrony elektronicznej, tj.:
1) systemu monitoringu wizyjnego,
2) systemu alarmu pożaru SAP.
4. Patrolowanie terenu, egzekwowanie przestrzegania zasad poruszania się, a w szczególności egzekwowania zakazu parkowania wszelkich pojazdów na podjazdach przyległych do bram wjazdowych DPS „Pod Brzozami”.
5. Podejmowanie interwencji w przypadku zakłóceń porządku i zagrożenia w stosunku do ochranianego obiektu, mienia, mieszkańców i pracowników.
6. Podejmowanie czynności w stosunku do osób stwarzających zagrożenie dla mienia i osób znajdujących się w obiekcie lub zakłócających porządek i bezpieczeństwo na terenie obiektu.
7. Ochrona obiektu pod kątem przeciwdziałania włamaniom, kradzieżom oraz uszkodzenia lub zniszczenia mienia.
8. Nadzór bezpośredni nad mieniem znajdującym się w pomieszczeniach ochranianego obiektu oraz na terenie DPS „Pod Brzozami”.
9. Kontrolowanie ruchu interesantów przez prowadzenie rejestru osób odwiedzających i wydawanie im identyfikatorów. Uniemożliwienie przebywania na terenie obiektu osobom nieupoważnionym, pod wpływem alkoholu lub w inny sposób zagrażający bezpieczeństwu pracowników , mieszkańców i obiektu.
10. Wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń służbowych i pokoi mieszkańców, upoważnionym pracownikom DPS „Pod Brzozami”.
11. Uniemożliwienie wyjścia mieszkańcom, którzy ze względu na stan zdrowia nie mogą opuszczać obiektu (na podstawie informacji od dyżurnej pielęgniarki lub pracownika socjalnego) DPS „Pod Brzozami”.
12. Kontrola budynku administracyjno-gospodarczego w przypadku sygnału alarmowego z monitoringu.
13. Uniemożliwienie wnoszenia przez mieszkańców i osoby ich odwiedzające przedmiotów i urządzeń elektrycznych oraz mebli bez pisemnej zgody Dyrektora DPS „Pod Brzozami”.
14. Zamykanie drzwi wejściowych, bram, furtek oraz obsługa systemów alarmowych.
15. Natychmiastowe reagowanie na próby dokonania lub dokonania kradzieży mienia, innego czynu przestępczego w stosunku do osób i mienia czy też ataku terrorystycznego, w razie usiłowania, włamania, napadu, dewastacji i powiadamianie odpowiednich służb i przedstawiciela zamawiającego.
16. Natychmiastowe reagowanie w razie zaistnienia nieszczęśliwego wypadku na terenie obiektu, pożaru czy też stwierdzenia próby podpalenia, awarii sieci gazowej, wodno-kanalizacyjnej, CO lub innej klęski ekologicznej, powiadamianie odpowiednich służb i Administratora budynku, tj. Dyrektora lub Z-cy Dyrektora DPS „Pod Brzozami”.
17. Niezwłoczne powiadamianie swego pracodawcy, w sprawach wynikających z realizacji umowy o niemożności wykonania obowiązków przez pełniącego służbę pracownika.
18. Dokonywanie obchodów ochranianych obiektów (w odstępach co 3 godziny) celem kontrolowania prawidłowego zamknięcia okien, drzwi zewnętrznych w godzinach ustalonych przez Zamawiającego.
19. Prowadzenie książki dyżurów zawierającej imię i nazwisko pełniącego służbę, godziny pełnienia służby, notatkę z przebiegu dyżuru w tym spostrzeżenia w zakresie ochrony obiektu.
20. W sezonie zimowym utrzymanie w stanie wolnym od śniegu i lodu oraz posypywanie piaskiem chodników wzdłuż dojścia do wejścia głównego budynku oraz wjazdu przy bramie od strony ul. Bohaterów w soboty, niedziele i święta.
21. Udzielanie niezbędnej pomocy mieszkańcom DPS „Pod Brzozami” przy współpracy z pielęgniarką lub opiekunką pełniącą dyżur.
22. Podejmowanie innych czynności niezbędnych do ochrony osób i mienia, które wynikną w trakcie realizacji umowy.
Obowiązki wykonawcy:
1. Wykonawca zobowiązuje się do sprawowania nadzoru nad pracownikami oddelegowanymi do ochrony obiektu wchodzącego w skład zamówienia. Każde stwierdzone przez Zamawiającego naruszenie dyscypliny przez pracownika ochrony (tj. w szczególności pełnienie dyżuru przez czas dłuższy niż 24 godziny, spanie podczas pełnienia służby) skutkować będzie obniżeniem miesięcznego wynagrodzenia Wykonawcy wymienionego w umowie o 5% wartości tego wynagrodzenia. W sytuacji nieobsadzenia przez pracownika ochrony wyznaczonego miejsca pracy z winy Wykonawcy, zgodnie
z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie zapłaci Wykonawcy wynagrodzenia, proporcjonalnie do okresu i zakresu, na który przypada nienależyte wykonanie usługi.
2. Wykonawca na własny koszt oddeleguje, wyposaży i przeszkoli odpowiednich pracowników do ochrony obiektu i mienia DPS „Pod Brzozami”.
3. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.
4. Wykonawca zobowiąże wszystkich pracowników ochrony do przestrzegania tajemnicy służbowej oraz dochowania poufności danych osobowych, z którymi zapoznał się w czasie pełnienia obowiązków służbowych.
5. Wykonawca zobowiązuje się do nieujawniania, zarówno w trakcie trwania niniejszej umowy, jak i po jej ustaniu, informacji uzyskanych od zamawiającego w związku z wykonywaniem powierzonych umową obowiązków, jak również informacji stanowiących tajemnicę zawodową.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy danych osobowych, z którymi zapoznał się przy realizacji umowy, również po wygaśnięciu umowy.
7. Wykonawca niezwłocznie powiadamia Zamawiającego (Dyrektora lub Z-ce Dyrektora)
w sprawach wynikających z realizacji umowy o niemożności wykonania obowiązków
przez pełniącego służbę pracownika.
8. Wykonawca wzywa dodatkową pomoc w przypadku niemożności realizacji umowy przez aktualnie pełniącego dyżur pracownika ochrony.
Obowiązki zamawiającego:
1. Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia pracownikom ochrony właściwych warunków bhp i p.poż. oraz udostępnienia dla ich potrzeb urządzeń sanitarno-higienicznych.
2. Zamawiający zobowiązany jest do:
a) zapewnienia sprawności oświetlenia i ogrodzenia terenu ochranianego obiektu,
b) zabezpieczenia towarów i dokumentów w magazynach niedostępnych dla osób nieuprawnionych,
c) zapoznania pracowników wykonawcy z instrukcją obsługi systemów wymienionych w tytule „Obowiązki pracownika ochrony” pkt.3 oraz ich przeszkolenia.
d) zapoznania pracowników ochrony z regulaminem organizacyjnym DPS „Pod Brzozami” oraz regulaminami i instrukcjami obowiązującymi w chronionym obiekcie w zakresie bhp i p.poż.,
e) zapoznania pracowników ochrony z rozmieszczeniem i obsługą wyłącznika głównego energii elektrycznej, zaworu głównego wody, zaworu głównego gazu ziemnego.
f) zapoznania pracowników ochrony z topografią obiektu, w tym rozkładu pomieszczeń, dróg ewakuacyjnych i rozmieszczeniem sprzętu p.poż.
Odpowiedzialność wykonawcy i zamawiającego:
1. Wykonawca przyjmuje odpowiedzialność prawną i finansową za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego lub nierzetelnego wykonania usług z zakresu ochrony osób i mienia określonych umową z zamawiającym i odpowiednimi przepisami.
2. W przypadku kradzieży, pożaru lub innych zdarzeń losowych wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia zamawiającego o powstałym wypadku, oraz udzielenia wszystkich informacji komisji badającej okoliczności wypadku, oraz oceniającej wysokość poniesionych z tego tytułu strat.
3. Pełnienie służby pod wpływem alkoholu lub innych środków psychoaktywnych przez pracownika wykonawcy upoważnia zamawiającego do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-28 do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Na podstawie kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przyjazdu patrolu interwencyjnego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dostępność koordynatora (szefa ochrony obiektu)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji warunków zamówienia. 2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, - zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, - zamawiający wymaga, aby wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia udowodnili posiadanie ważnej i aktualnej koncesji wydanej przez MSWiA na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia, zgodnie z ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia, warunek ten zamawiający uzna za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane, 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, - wymagane jest posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, warunek ten zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej OC na kwotę nie niższą niż 1 000 000,00 zł, 4) zdolności technicznej lub zawodowej, - zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 3. Postanowienia dotyczące Podmiotów udostępniających zasoby: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (Podmioty udostępniające zasoby).
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotów. 4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z tym podmiotem / podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. 4. Określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane środki dowodowe mają na celu ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. 5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu wspólnie.
6. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
7. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie: a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, c) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Pzp, d) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp,
e) art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp , 3) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, , 4) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
5) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, 6) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, , f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy, g) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy, h) art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy, i) art. 109 ust. 1 pkt 5-10 ustawy.
- oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - ważną i aktualną koncesję wydaną przez MSWiA na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia, zgodnie z ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia,
- informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
- dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
- dokument, o którym mowa w pkt. VI.3. ppkt. 4) (zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby), stanowiący załącznik nr 5 do SWZ, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spółki cywilne): 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo / upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie należy załączyć do oferty. 3) Oferta winna być podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub przez upoważnionego przedstawiciela. 4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 5) Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich wykonawców, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. 6) Wykonawców obowiązują postanowienia pkt. VII "Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia" pkt. 8 w sprawie dokumentów wymaganych w przypadku składania oferty wspólnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-23 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy zakupowej miniPortal.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-23 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-22