Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na terenie obiektów Zamawiającego od 01.12.2023...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na terenie obiektów Zamawiającego od 01.12.2023 roku do 30.11.2024 roku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPogórze
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
  • Termin składania wniosków2023-10-18
  • ZamawiającyKosakowo Sport Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  • Data publikacji ogłoszenia2023-10-03
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00423867
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na terenie obiektów Zamawiającego od 01.12.2023 roku do 30.11.2024 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Kosakowo Sport Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 520292081

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gen. W. Andersa 2A

1.5.2.) Miejscowość: Pogórze

1.5.3.) Kod pocztowy: 81-198

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kosakowosport.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kosakowosport.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na terenie obiektów Zamawiającego od 01.12.2023 roku do 30.11.2024 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bc7e0924-60fe-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00423867

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/819406

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji
elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344). Adres strony internetowej prowadzonego: https://platformazakupowa.pl/transakcja/819406

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przekazania za
pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po których pojawi
się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w
formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany
specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie
https://platformazakupowa.pl/pn/kosakowosport w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi
przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/ do konkretnego Wykonawcy.
3. Zamawiający, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), zamieszcza
wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazywania i
odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8;
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
4. Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym
podpisem lub elektronicznym podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym. W procesie składania oferty, w tym
przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub elektronicznym podpis zaufany lub
elektronicznym podpis osobisty Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu. 4.
Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców muszą być zgodne z Załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i
wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. 5. Zamawiający
rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. 6. W celu
ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń:.zip , .7Z. 6.Zamawiający nie
przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż określony w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dot. obowiązku informacyjnego (RODO) stanowi Rozdział 2 Specyfikacji Warunków Zamówienia (Ochrona danych osobowych).
Uwaga.
Wykonawca przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do złożenia Formularza weryfikacyjnego dla kandydata na podmiot przetwarzający dane osobowe administrowane lub przetwarzane przez Kosakowo Sport Sp. z o.o. z siedzibą w Pogórzu, zgodnie z załącznikiem nr 4 do wzoru umowy na powierzenie przetwarzanie danych osobowych stanowiącym załącznik nr 3A do SWZ. Wykonawca wraz z umową na świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia zobowiązany jest do zawarcia umowy na powierzenie przetwarzanie danych osobowych zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 3A do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 7/ZP/TP/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA STANOWI ROZDZIAŁ 4 SPECYFIKACJI WARUNKÓW ZAMÓWIENIA.
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony osób i mienia na terenie:
1) Centrum Sportowego Kosakowo zlokalizowanym przy ul. Żeromskiego nr 11 w Kosakowie zwane dalej „Centrum Sportowe Kosakowo” – zamówienie podstawowe;
2) Lotniska Kosakowo zlokalizowane przy ul. gen. W. Andersa w Pogórzu znajdujące się w części cywilnej lotniska wojskowego Oksywie, zwane dalej „Lotnisko Kosakowo” – zamówienie objęte opcją.
2. Zamówienie podstawowe.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony osób i mienia na terenie Centrum Sportowego Kosakowo zlokalizowanym przy ul. Żeromskiego nr 11 w Kosakowie. W skład Centrum Sportowego Kosakowo wchodzi: budynek dydaktyczny dwukondygnacyjny, hala sportowo-widowiskowa, kryta pływalnia, zewnętrzne obiekty sportowe, plac zabaw dla dzieci oraz parkingi - o powierzchni łącznej całego terenu: ok 2,6 ha. Szczegółowy opis zamówienia podstawowego stanowi Rozdział 4 ust. 17 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3. Zamówienie objęte opcją ujemną.
Przedmiotem zamówienia objętego opcją jest świadczenie usług ochrony osób i mienia na terenie Lotniska Kosakowo zlokalizowanego przy ul. gen. W. Andersa w Pogórzu znajdującego się w części cywilnej lotniska wojskowego Oksywie – o powierzchni łącznej całego terenu: ok. 253 ha zabudowanej obiektami budowlanymi. Szczegółowy opis zamówienia objętego opcją stanowi Rozdział 4 ust. 18 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4. Ochrona osób i mienia realizowana będzie:
1) w odniesieniu do Centrum Sportowego Kosakowo w formie:
a) bezpośredniej ochrony fizycznej:
a.1 stałej lub doraźnej,
a.2 polegającej na dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych,
a.3 polegającej na użyciu w uzasadnionych przypadkach grupy interwencyjnej,
b) zabezpieczenia technicznego w postaci rejestratora obchodów i pracy pracowników ochrony;
2) w odniesieniu do Lotniska w Kosakowie w formie:
a) bezpośredniej ochrony fizycznej:
a.1 stałej lub doraźnej,
a.2 polegającej na dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych,
a.3 polegającej na wykonywaniu patroli prewencyjnych,
a.4 polegającej na użyciu w uzasadnionych przypadkach grupy interwencyjnej,
b) zabezpieczenia technicznego w postaci:
b.1 jednego obiektu w postaci kontenera typu „stróżówka” oraz ogrodzenia przenośnego/tymczasowego składającego się z dwóch słupów i łańcucha lub liny oznaczonej taśmami ostrzegawczymi,
b.2 rejestratora objazdów i pracy załogi patroli prewencyjnych.
5. Z zastrzeżeniem postanowienia ust. 9 pracownicy realizujący usługi objęte całym przedmiotem zamówienia ochrony muszą legitymować się statusem pracownika ochrony w rozumieniu ustawy o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz. U. z 2021 roku poz. 1995).
6. Zamawiający nie wymaga skierowania do świadczenia usług ochrony na obiektach Zamawiające pracowników wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, w rozumieniu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia, którą prowadzi Komendant Główny Policji w systemie teleinformatycznym, z zastrzeżeniem ust. 9 dot. grupy interwencyjnej. Nie mniej jednak w przypadku skierowania przez Wykonawców pracowników ochrony posiadających ww. uprawnienia oferta Wykonawcy otrzyma dodatkowe punkty zgodnie z Rozdziałem 19 SWZ i tym samym Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia stosownego oświadczenia, zgodnie ze wzorem umowy.
7. Zamawiający wymaga, aby pracownicy ochrony skierowani do świadczenia usług ochrony na obiektach Zamawiającego:
1) byli pełnoletni oraz nieskazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne,
2) posiadali zdolność fizyczną i psychiczną do wykonywania zadań pracownika ochrony;
3) posiadali aktualne badania lekarskie oraz szkolenia z zakresu BHP;
4) posiadali umiejętności obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office i poczty elektronicznej.
8. Każdy patrol prewencyjny, o którym mowa w Rozdziale 4 ust. 18 pkt. 2) SWZ składać się musi z co najmniej jednej osoby, wykonującej zadania ochrony na rzecz Wykonawcy. Zamawiający nie stawia wymogu posiadania wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
9. Każda grupa interwencyjna, o której mowa w Rozdziale 4 ust. 17 pkt. 2) oraz ust. 18 pkt. 3) SWZ składać się musi z co najmniej dwóch osób ochrony wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej w rozumieniu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia posiadających uprawnienia do podjęcia czynności bezpośredniego przymusu.
10. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć stałego Koordynatora ds. ochrony w trakcie świadczenia usług ochrony na wszystkich obiektach objętych przedmiotem zamówienia. Koordynator ds. ochrony będzie zobowiązany do utrzymania stałego całodobowego kontaktu telefonicznego za pośrednictwem telefonu komórkowego z wyznaczonymi pracownikami Zamawiającego (w zależności od chronionego obiektu). Do zadań koordynatora ds. ochrony będzie należało bieżące organizowanie i sprawowanie nadzoru nad prawidłowym świadczeniem usług ochrony przez pracowników ochrony Wykonawcy, w tym w szczególności: nadzór nad objęciem i zdaniem służby przez wyznaczonych pracowników Wykonawcy, a w razie potrzeby zapewnienia zastępstwa w wypadkach nieprzewidzianej nieobecności pracownika ochrony Wykonawcy.
11. Wykonawca zobowiązany jest do skierowania stałej obsady pracowników ochrony wyznaczonej do wykonywania usług ze wskazaniem obiektów, do których zostaną przydzieleni. Lista pracowników skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia stanowić będzie załącznik do Umowy.
1) W nagłych przypadkach w razie konieczności zapewnienia zastępstwa Wykonawca zobowiązany będzie do zgłoszenia Zamawiającemu pracownika zastępującego czasowo pracownika ochrony stałej obsady mailowo lub telefonicznie najpóźniej dzień przed rozpoczęciem świadczenia pracy tego pracownika.
2) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia obsady osób przeszkolonych przez Zamawiającego również w wypadkach nieprzewidzianej nieobecności któregoś z pracowników.
3) W przypadku nie stawienia się pracownika Wykonawcy w wyznaczonym miejscu i terminie w celu świadczenia przedmiotu umowy lub wykonywania zadań pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających lub odmowy pełnienia funkcji przez pracownika ochrony lub opuszczenia miejsca wykonywania usługi, Wykonawca w trybie natychmiastowym zobowiązany będzie skierować do wykonywania przedmiotu umowy innego pracownika ochrony spełniającego określone przez Zamawiającego w przedmiocie zamówienia wymagania. W takim przypadku Zamawiający będzie kontaktował się z wyznaczonym przez Wykonawcę Koordynatorem ds. ochrony, o którym mowa w ust. 10.
4) Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany osób skierowanych do świadczenia usług ochrony jeżeli uzna, że osoba te nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany będzie do zmiany osoby/osób, zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego, przy czym nowa osoba musi spełniać wymogi określone w SWZ oraz spełniać warunki, jakie były podstawą do oceny oferty na poziomie nie niższym, jak osoba zmieniana.
12. Zamawiający zobowiązuje się do przeszkolenia pracowników skierowanych do wykonywania usług ochrony przez Wykonawcę w zakresie topografii chronionych obiektów – rozkładu pomieszczeń, drzwi i dróg ewakuacyjnych oraz obsługi komputerów i innych systemów elektronicznych zainstalowanych na obiektach Zamawiającego.
13. Wykonawca zobowiązany będzie do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, jakie powziął w związku lub przy okazji wykonywania przedmiotu zamówienia zwłaszcza dotyczących zabezpieczeń lub innych związanych z bezpieczeństwem terenu. Obowiązek zachowania tajemnicy obowiązywać będzie Wykonawcę także po zakończeniu umowy bez względu na sposób i termin jej zakończenia.
14. W razie zmiany potrzeb Zamawiającego możliwe są odstępstwa od częstotliwości ilości i harmonogramów świadczenia usług ochrony na obiektach Zamawiającego z zastrzeżeniem postanowień ust. 3 (opcja ujemna), ust. 18 oraz ust. 19. Zmiany dotyczące zmniejszenia ilości godzin ochrony w żadnym razie nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy.
15. O zmianach o których mowa w ust.14 Zamawiający powiadomi Wykonawcę na piśmie. Zmiany te nie wymagają aneksu do umowy.
16. Szczegółowy opis świadczenia usług w odniesieniu do obiektu Centrum Sportowe Kosakowo (zamówienie podstawowe) stanowi Rozdział 4 ust. 17 SWZ.
17. Szczegółowy opis świadczenia usług w odniesieniu do terenów i obiektu Lotniska Kosakowo stanowi Rozdział 4 ust. 18 SWZ.
18. Zamawiający gwarantuje wykonanie wartości zamówienia podstawowego na poziomie 100% wartości brutto określonej w ofercie.
19. Zamawiający nie gwarantuje wykonania wartości zamówienia objętego opcją ujemną określonej w ofercie.
20. Zmawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres realizowania przedmiotu zamówienia, przestrzegał obowiązujących przepisów prawa, w tym Rozporządzenia 2016/679 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Zgodnie z art. 441 Ustawy Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji, w szczególności opcji ujemnej. Opcją ujemną objęte zostało zamówienie dotyczące świadczenia usług ochrony na obiekcie Lotnisko Kosakowo zlokalizowanym przy ul. gen. W. Andersa w Pogórzu i dotyczy możliwości zmniejszenia zakresu świadczeń usług ochrony, w tym w szczególności zmniejszenia liczby roboczogodzin świadczenia usług ochrony i tym samym zmiany realizacji zamówienia na terenie objętym opcją.
2. Zamówienie objęte opcją ujemną.
1) Przedmiotem zamówienia objętego opcją jest świadczenie usług ochrony osób i mienia na terenie Lotniska Kosakowo zlokalizowanego przy ul. gen. W. Andersa w Pogórzu znajdującego się w części cywilnej lotniska wojskowego Oksywie – o powierzchni łącznej całego terenu: ok. 253 ha zabudowanej obiektami budowlanymi. Szczegółowy opis zamówienia objętego opcją stanowi Rozdział 4 ust. 18 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
2) Opcja ujemna dotyczy możliwości zmniejszenia zakresu świadczenia usług ochrony poprzez zmniejszenie liczby roboczogodzin świadczenia usług ochrony przez Wykonawcę i tym samym zmianę terminu realizacji zamówienia na obiekcie objętym zamówieniem opcjonalnym.
3) Zamawiający wskazał maksymalną liczbę godzin świadczenia usług ochrony na obiekcie Lotnisko Kosakowo oraz maksymalny termin realizacji przedmiotu zamówienia objętego opcją. Zamawiający ma prawo do zmniejszenia liczby godzin tego zamówienia oraz zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia objętego opcją do realnych potrzeb Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia.
4) Zamawiający zastrzega, że realizacja opcji do zmniejszonego zakresu zamówienia uzależniona będzie od okoliczności niezależnych od Zamawiającego i stanowi uprawnienie Zamawiającego, a nie jest obowiązkiem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi on skorzystać. Zamawiający może skorzystać z opcji, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
5) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z opcji ujemnej termin zakończenia wykonywania usług zostanie wskazany Wykonawcy w oświadczeniu Zamawiającego o skorzystaniu z opcji ujemnej, które zostanie złożone Wykonawcy z co najmniej 30 - dniowym wyprzedzeniem przez zaplanowanym terminem zakończenia świadczenia usług ochrony na Lotnisku Kosakowo.
3. Termin i miejsce realizacji zamówienia w ramach opcji ujemnej:
1) Miejsce: Gmina Kosakowo: Lotnisko Kosakowo zlokalizowane przy ul. gen. W. Andersa w Pogórzu (81-198). Mapa chronionego terenu stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
2) Termin: 12 miesięcy od dnia 01.12.2023 r. (lub od dnia zawarcia umowy, jeżeli ten dzień nastąpi po dacie 01.12.2023r.) do dnia 30.11.2024 roku, z tym zastrzeżeniem iż usługi ochrony świadczone będą od 01 grudnia 2024 roku od godziny 7:00 rano do dnia 30 listopada 2024 roku do godziny: 7:00 rano, lub w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z opcji ujemnej do terminu wskazanego w oświadczeniu Zamawiającego o skorzystaniu z opcji ujemnej.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-12-01 do 2024-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: P = PK + PU
Gdzie:
P = łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
PK – liczba punktów dla kryterium „Ceny oferty brutto”,
PU - liczba punktów dla kryterium „Kwalifikacje zawodowe pracowników ochrony”.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje zawodowe pracowników ochrony

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Wykonawca musi spełniać:
1) warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej tj. Wykonawca musi wykazać się posiadaniem aktualnej (ważnej) na dzień składania ofert koncesji na świadczenie usług ochrony osób i mienia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 roku (t. j. Dz. U. z 2021 roku poz. 1995).
2) warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że należycie wykonał lub wykonuje co najmniej jedno zamówienie polegające na świadczeniu usług ochrony co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej wraz z terenem przyległym na łącznej powierzchni co najmniej 6.000 m2 (usługa powinna być świadczona w ramach jednej umowy przez okres co najmniej 6 miesięcy), w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5) ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4) Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Aktualną (ważną) koncesję na działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia udzieloną przez ministra właściwego ds. wewnętrznych, na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz. U. z 2021 roku poz. 1995).
2) Wykaz usług (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ), wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zawierający co najmniej jedno zamówienie polegające na świadczeniu usługi ochrony co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej wraz z terenem przyległym na łącznej powierzchni co najmniej 6.000 m2 (usługa powinna być świadczona w ramach jeden umowy przez okres co najmniej 6 miesięcy), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane;
3) Dowody określające czy usługi wymienione w wykazie usług, o którym mowa w pkt. 2) zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
a) referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, lub są wykonywanie ( w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy),
b) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a),

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497).
2. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497) – zgodnie z Załącznikiem nr 2A do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Informacje dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawiera ROZDZIAŁ 10. SWZ.
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument, który powinien dokładnie określić zakres umocowania.
Pełnomocnik, o którym mowa powyżej, pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 8 ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ).
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w Rozdziale 8 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. W przypadku Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia:
1) warunki określone w Rozdziale 6 ust. 2 SWZ zostaną spełnione jeżeli:
a) w przypadku określonym w Rozdziale 6 ust. 2 pkt. 1) warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust 2 pkt. 2 Ustawy, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie posiadał uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej tj. będzie posiadał koncesję na świadczenie usług ochrony osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia i zrealizuje usługi, do których realizacji uprawnienia są wymagane.
b) w przypadku określonym w Rozdziale 6 ust. 2 pkt. 2) warunek zostanie spełniony, jeżeli jeden z Wykonawców spełni warunek samodzielnie. Zamawiający nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Każdy z Wykonawców odrębnie musi spełniać warunki niepodlegania wykluczeniu z postępowania, o których mowa w:
a) art. 108 ust.1 Ustawy oraz art. 109 ust.1 pkt. 4),5),7) i 8) Ustawy.
b) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2023, poz. 1497).
7. Zamawiający wskazuje, że z mocy art. 58 i 445 Ustawy podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Poza przypadkami określonymi w §14 wzoru umowy (waloryzacja wynagrodzenia) Zamawiający przewiduje, że wprowadzenie zmian do zawartej umowy możliwe będzie w przypadkach określonych w art. 454 i art. 455 Ustawy w sytuacjach, gdy Zamawiający uzna, że zmiany te są niezbędne celem zapewnienia prawidłowego wykonania umowy przez strony, w szczególności w następujących przypadkach:
1) omyłek pisarskich lub błędów rachunkowych,
2) mających na celu wyjaśnienie wątpliwości treści umowy, jeśli będzie ona budziła wątpliwości interpretacyjne między stronami,
3) konieczności zmiany sposobu wykonywania lub zakresu zamówienia z przyczyn wcześniej nie przewidzianych,
4) jeżeli zmiany umowy, w tym zmiany sposobu płatności, wymagać będzie ochrona interesu Zamawiającego,
5) zmiany terminu, sposobu lub zakresu zamówienia w przypadkach i w trybie określonym w art.15r ustawy z dn. 02.03.2020 o szczególnych rozwiązaniach z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych jeżeli przepis ten będzie obowiązywał - w przypadku ponownego ogłoszenia stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego i jeżeli przepis ten będzie obowiązywał;
6) zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy z tym zastrzeżeniem, iż jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 Ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
7) w zakresie terminu realizacji umowy w przypadku przedłużania się procedury wyboru nowego Wykonawcy na usługi ochrony realizowane po okresie obowiązywania niniejszej umowy w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych,
8) zmiany osób skierowanych do realizacji zamówienia w zakresie osób wskazanych przez Wykonawcę w załączniku nr 4 do umowy, wyłącznie w uzasadnionych przypadkach oraz w przypadku żądania zmiany przez Zamawiającego w trybie §1 ust. 16 umowy; przy czym nowa osoba musi spełniać wymogi określone w SWZ oraz spełniać warunki, jakie były podstawą do oceny oferty na poziomie nie niższym, jak osoba zmieniana.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-11 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/819406

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-11 09:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-09

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę rozliczenie podatku z zagranicy- Czersk
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania22-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę rozliczenie podatku z zagranicy. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI