Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na rzecz Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DOLNOŚLĄSKA AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890004750
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szczawieńska 2
1.5.2.) Miejscowość: Szczawno-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-310
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 74-648-04-00
1.5.8.) Numer faksu: 74-648-04-17
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: darr@darr.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.darr.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Doradztwo związane z prowadzeniem interesów i zarządzaniem
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na rzecz Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b1ccd1a5-de1d-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00105577
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00073231/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na rzecz Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Budynek Dolnośląskiego Parku Technologicznego oraz Regionalnego Centrum Promocji Gospodarczej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://darr.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://darr.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://darr.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UZP/ZA/2/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na rzecz Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. - Budynek Dolnośląskiego Parku Technologicznego
4.2.5.) Wartość części: 360000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przyjazdu Grupy Interwencyjnej na wezwanie w razie podejrzenia zagrożenia.
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykonanie zamówienia własnymi siłami bez udziału podwykonawców.
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba osób, które będą zatrudnione do realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę.
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba dotychczas zrealizowanych usług ochrony
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia na rzecz Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. - Budynek Regionalnego Centrum Promocji Gospodarczej
4.2.5.) Wartość części: 312000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przyjazdu Grupy Interwencyjnej na wezwanie w razie podejrzenia zagrożenia.
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykonanie zamówienia własnymi siłami bez udziału podwykonawców.
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba osób, które będą zatrudnione do realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę.
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba dotychczas zrealizowanych usług ochrony
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania- zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj. posiadają koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie usług ochrony, ważną w okresie wykonywania umowy. Posiadaniem koncesji muszą wykazać się wszyscy wykonawcy składający ofertę wspólną. Warunek wspólny dla obu części zamówienia;2. Posiadania wiedzy i doświadczenia- należycie wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
- dla części I zamówienia jedno zamówienie o podobnym charakterze i złożoności do niniejszego, tj. świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku/ obiekcie użyteczności publicznej (urzędy, banki, itp.) przez okres minimum 12 m-cy (minimalny okres realizacji umowy 12 miesięcy dotyczy również umów aktualnie realizowanych) o powierzchni użytkowej tego budynku/ obiektu co najmniej 2.500 m2 (przy w zakresie ochrony mieściła się również ochrona/ monitoring miejsc parkingowych przynależnych do danego obiektu),
- dla części II zamówienia jedno zamówienie o podobnym charakterze i złożoności do niniejszego, tj. świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku/ obiekcie użyteczności publicznej (urzędy, banki, itp.) przez okres minimum 12 m-cy (minimalny okres realizacji umowy 12 miesięcy dotyczy również umów aktualnie realizowanych) o powierzchni użytkowej tego budynku/ obiektu o powierzchni użytkowej co najmniej 5.000 m2 (przy czym w przypadku części II zamówienia w zakresie ochrony mieściła się również ochrona/ monitoring miejsc parkingowych przynależnych do danego obiektu).
Uwaga: jeżeli Wykonawca składa oferty częściowe na obie części Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże iż należycie wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
- jedno zamówienie o podobnym charakterze i złożoności do niniejszego, tj. świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku/ obiekcie użyteczności publicznej (urzędy, banki, itp.) przez okres minimum 12 m-cy (minimalny okres realizacji umowy 12 miesięcy dotyczy również umów aktualnie realizowanych) o powierzchni użytkowej tego budynku/ obiektu o powierzchni użytkowej co najmniej 5.000 m2 (przy w zakresie ochrony mieściła się również ochrona/ monitoring miejsc parkingowych przynależnych do danego obiektu).
W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 3 do SWZ).
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: Wykonawca powinien wykazać iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które posiadają wymagane uprawnienia w zakresie ochrony fizycznej tj:
- dla części I zamówienia - dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 pracownikami ochrony fizycznej wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z Rozdziałem 5 Ustawy o ochronie osób i mienia; w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dla sprawdzenia spełnienia ww. warunku, ilości pracowników ochrony fizycznej wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wykonawców składających wspólnie ofertę są sumowane;
- dla części II zamówienia- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 pracownikami ochrony fizycznej wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej z Rozdziałem 5 Ustawy o ochronie osób i mienia; w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dla sprawdzenia spełnienia ww. warunku, ilości pracowników ochrony fizycznej wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wykonawców składających wspólnie ofertę są sumowane; (Uwaga: jeżeli Wykonawca składa oferty częściowe na obie części Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 10 pracownikami ochrony fizycznej wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej z Rozdziałem 5 Ustawy o ochronie osób i mienia).
- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 grupą interwencyjną na terenach obejmujących obiekty Zamawiającego stanowiącą wsparcie dla pracowników ochrony obiektu, gwarantującą interwencję w czasie maksymalnym do 15 minut. Minimalny skład grupy interwencyjnej:
1) sprawny i oznakowany pojazd;
2) obsada - dwóch pracowników ochrony wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z Rozdziałem 5 Ustawy o ochronie osób i mienia;
3) środki łączności (każdy pracownik-telefon komórkowy oraz radiostacja);
4) środki przymusu bezpośredniego.
Uwaga: Jeżeli Wykonawca składa oferty częściowe na obie części Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 grupami interwencyjnymi na terenach obejmujących obiekty Zamawiającego stanowiącymi wsparcie dla pracowników ochrony obiektu, gwarantującymi interwencję w czasie maksymalnym do 15 minut. Minimalny skład jednej grupy interwencyjnej:
1) sprawny i oznakowany pojazd;
2) obsada - dwóch pracowników ochrony wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z Rozdziałem 5 Ustawy o ochronie osób i mienia;
3) środki łączności (każdy pracownik-telefon komórkowy oraz radiostacja);
4) środki przymusu bezpośredniego.
- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 pracownikiem ochrony wpisanym na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego zgodnie z Rozdziałem 5 Ustawy o ochronie osób i mienia Warunek wspólny dla obu części zamówienia;.
Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone oświadczenie (wzór oświadczenia znajduje się w treści Oferty - Załącznik nr 1 do SWZ).
4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający wymaga, by Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o przedłożoną przez Wykonawcę opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Uwaga: jeżeli Wykonawca składa oferty częściowe na obie części Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).
W przypadku wykonawców składających ofertę wspólnie - posiadanie tylko przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wymaganą przez zamawiającego sumę gwarancyjną będzie wystarczające do uznania, że wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełniają ten warunek udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Ustala się wadium w wysokości:- dla części I zamówienia: 4.000 zł (słownie: cztery tysiące złotych).
- dla części II zamówienia: 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).