Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi ochrony fizycznej osób i mienia Zamawiającego, na obszarze Parku przy Muzeum im Zofii i Wacława Nałkowskich w Wołominie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wołomin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ogrodowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Wołomin
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-200
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wolomin.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolomin.org
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi ochrony fizycznej osób i mienia Zamawiającego, na obszarze Parku przy Muzeum im Zofii i Wacława Nałkowskich w Wołominie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-762c48af-6bff-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00445161
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00026466/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Ochrona obiektu - Park Nałkowskich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: za pomocą platformy https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z zapisami pkt XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z zapisami pkt II
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z zapisami pkt II
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.32.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi ochrony fizycznej na obszarze Parku przy Muzeum im Zofii i Wacława Nałkowskich w Wołominie na terenie działek nr ew. 72,83,40,82 z obrębu 27 w Wołominie, przy ul. Nałkowskiego 17.
1. Do obowiązków Wykonawcy związanych z ochroną fizyczną mienia Zamawiającego na terenie Parku przy Muzeum im. Zofii i Wacława Nałkowskich w Wołominie w okresie obowiązywania Umowy należy w szczególności:
1) Całodobowa ochrona we wszystkie dni tygodnia, w tym także w dni ustawowo wolne od pracy
2) Ochrona na terenie obiektu pełniona będzie przez jednego pracownika ochrony Wykonawcy, w systemie całodobowym, przez siedem dni w tygodniu, w sposób ciągły nieprzerwany.
3) Prowadzenie stałej i wnikliwej obserwacji otoczenia;
4) Patrolowanie terenu objętego usługą co dwie godziny w ciągu dyżuru;
5) Natychmiastowe interweniowanie w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów porządkowych i ochrony ppoż., naruszania postanowień regulaminu korzystania z obiektu obowiązującego na terenie obiektu, zaistnienia zagrożenia zniszczenia mienia, naruszenia porządku lub ujawnienia przestępstwa;
6) Każdorazowe przesłanie grupy interwencyjnej, nim 2 osoby, po uruchomieniu przez Pracownika Ochrony fizycznej systemu antynapadowego w ciągu max. 10 minut od uruchomienia systemu;
7) Zapewnienie osobom wykonującym pracę odpowiednich jednolitych ubrań służbowych, identyfikatorów, sprzętu umożliwiającego komunikowanie się z odpowiednimi służbami, między sobą oraz z Zamawiającym;
8) Wyposażenie w system antynapadowy;
9) Oznakowanie terenu objętego dozorem, tablicami informacyjnymi o objęciu obiektu monitoringiem na tablicach powinien być również podany numer alarmowy;
10) monitorowanie systemu CCTV;
11) Otwieranie i zamykanie wejść do parku w godzinach dostępu parku dla mieszkańców;
2. Wykonawca zapewni w razie konieczności wzmocnienie ochrony. Wniosek o wzmocnienie powinien wpłynąć od Zamawiającego najpóźniej na 24 godziny przed wyznaczonym terminem.
3. Zamawiający udostępni pracownikowi ochrony pomieszczenie spełniające warunki niezbędne do wykonywania pracy, wraz z systemem CCTV obejmującym 4 kamery zainstalowane na terenie placu.
4. Zamawiający zobowiązany jest do wskazania pracownikom ochrony Wykonawcy wszystkich miejsc na które potrzeba zwrócić szczególną uwagę w trakcie wykonywanej usługi.
5. Organizacje i taktykę pełnienia ochrony, o której mowa w niniejszej umowie dla chronionego mienia, podczas całego okresu realizacji umowy określi „Plan ochrony”, który zostanie bezpłatnie sporządzony i dostarczony Zamawiającemu przez Wykonawcę nie później niż w ciągu 7 dni roboczych, licząc od dnia roboczego następującego po dniu podpisania niniejszej umowy. Plan Ochrony zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego wciągu 7 dni roboczych, licząc od dnia roboczego, następującego po dniu jego dostarczenia Zamawiającemu.
6. Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia koordynatora, uprawnionego do kontrolowania pracowników ochrony, nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu, co zostanie odnotowane w Dzienniku Zmiany. Do obowiązków koordynatora, będzie należała współpraca z przedstawicielem Zamawiającego, w zakresie całokształtu działań związanych z wykonywaniem niniejszej umowy.
7.Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę ochrony wyłącznie poprzez pracowników posiadających odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Imienna lista pracowników, którzy będą chronić mienie Zamawiającego, zostanie przekazana Zamawiającemu niezwłocznie po zawarciu umowy
8.Wykonawca zobowiązany jest do:
1) posiadania przez cały okres trwania umowy aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym w zakresie przedmiotu zamówienia na kwotę stanowiącą równowartość minimum 100 000,00 złotych polskich.
2) Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć, w dniu podpisania umowy Zamawiającemu kopię, aktualnej, opłaconej polisy ubezpieczeniowej/innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że posiada ważne w dniu podpisania umowy ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym w zakresie przedmiotu zamówienia, na kwotę stanowiącą równowartość minimum 100 000,00zł. Jednocześnie Wykonawca przedłoży do wglądu Zamawiającemu, oryginał wyżej wymienionej polisy/ innego dokumentu ubezpieczenia.
3) w razie wygaśnięcia dotychczasowej polisy ubezpieczeniowej/innego dokumentu ubezpieczeniowego w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopię, odnowionego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na kwotę stanowiącą równowartość minimum 100 000,00 zł w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia. Wykonawca przedłoży do wglądu Zamawiającemu, oryginał wyżej wymienionej odnowionej polisy/ innego dokumentu ubezpieczenia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1A do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę zostanie wybrana oferta z największą łączną liczbą punktów. Sposób obliczania punktacji: Po = C + CR
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji grupy interwencyjnej
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby posiadał aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie wykonywania usług ochrony osób i mienia w formie ochrony fizycznej
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie wykonywania usług ochrony osób i mienia w formie ochrony fizycznej
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
zgodnie z pkt XII SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z IPU
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-24 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni