Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług całodobowej ochrony mienia w Pałacu Schoena Muzeum w Sosnowcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Pałac Shoena Muzeum w Sosnowcu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272353555
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chemiczna 12
1.5.2.) Miejscowość: Sosnowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-205
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 363 45 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: techniczny@muzeum.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samorządowa instytucja kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług całodobowej ochrony mienia w Pałacu Schoena Muzeum w Sosnowcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f5d8101a-5cb0-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00313287
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00285266/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług całodobowej ochrony mienia w Pałacu Schoena Muzeum w Sosnowcu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje Zamawiający i Wykonawcy będą przekazywać mail’em. Zamawiający będzie udzielał odpowiedzi na wniesione pytania niezwłocznie, zgodnie z art.135 ust. 1 . Zamawiający prześle treść wyjaśnień wszystkim Wykonawcom bez wskazania źródła zapytania oraz umieści na miniportalu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 170000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Całodobowa (24h) usługa ochrony mienia obejmująca w szczególności:
• Strzeżenie powierzonego mienia, w tym przed kradzieżą i kradzieżą z włamaniem
• Zabezpieczenie obiektu przed przedostaniem się na jego teren osób nieuprawnionych.
• Kontrolę ruchu osobowego przez pracowników ochrony fizycznej mającą na celu niedopuszczenie do wtargnięcia na teren chronionego obiektu osób, których wejście byłoby z punktu widzenia celów ochrony niepożądane oraz niedopuszczenie do wyjścia
z chronionego obiektu osób, wobec których istnieje podejrzenie dokonania czynu
przestępczego.
• Kontrolę ruchu materiałowego przez pracowników ochrony fizycznej, pozwalającą
na swobodną w granicach określonych przez Zleceniodawcę, procedurę przepływu środków materiałowych. Ruch materiałowy powinien odbywać się na podstawie dokumentów, z którymi powinni być zapoznani pracownicy ochrony.
• Stałe nadzorowanie gospodarki kluczami użytku bieżącego do pomieszczeń, drzwi ewakuacyjnych i pomieszczeń gospodarczych; (wydawanie na podstawie ważnych upoważnień oraz prowadzenie ścisłej ewidencji w tym zakresie);
• Ochronę mienia zakładu przed kradzieżą i rabunkiem oraz ujawnianie faktów marnotrawstwa i dewastacji.
• Ochronę i zabezpieczenie obiektu przed działaniem na jego terenie osób zakłócających porządek publiczny.
• Ochronę obiektu przed aktami sabotażu lub dywersji.
• Wykonywanie działań zapobiegających przestępstwom i wykroczeniom oraz przeciwdziałanie szkodom wynikającym z takich zdarzeń.
• Przeciwdziałanie zdarzeniom i czynom naruszającym ustalony porządek na terenie
obiektu.
• Interwencja w przypadku ingerencji osób z zewnątrz zagrażającej zniszczeniem, kradzieżą lub innym naruszeniem substancji chronionego mienia.
• Bezzwłoczne informowanie Dyrektora Muzeum o przestępstwach i wykroczeniach popełnianych na terenie chronionym.
• Obsługę elektronicznych urządzeń sygnalizacji alarmowej (p.poż. i p. włamaniowej) poprzez wykonywanie stałego dozoru sygnałów alarmowych, podejmowanie reakcji, stosownie do tego rodzaju sygnałów.
• Obsługę systemu monitoringu wizyjnego, podejmowanie reakcji stosownie
do zaistniałych zagrożeń.
• Pracę grupy interwencyjnej wzywanej na obiekt przez pracownika ochrony.
• Obchody terenu chronionego, co najmniej 2 razy na dobę.
• Nadzór i niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu o wszelkich wydarzeniach mogących wpłynąć na substancję chronionego mienia, w szczególności o pożarze, zalaniu, wycieku itp. oraz o zagrożeniu ich powstania.
• Współdziałanie w wykonywaniu zadań ochronnych z Policją, Strażą Miejską
oraz jednostkami ochrony p.poż. zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie określenia szczegółowych zasad współpracy specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych
z Policją, jednostkami ochrony przeciwpożarowej, ochrony cywilnej i strażami gminnymi (miejskimi) (Dz. U. 1998 nr 161 poz. 1108).
• Przedstawienie corocznej analizy stanu zabezpieczenia obiektów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-02 do 2023-01-02
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności będącej przedmiotem zamówienia, zgodnie z wymogami ustawowymi tj. spełniają kryteria SUFO.
2. Posiadają Stację Monitorowania Alarmów oraz Grupę Interwencyjną .
3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
(załącznik nr 4 do niniejszej SWZ) i braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykazu 3 (słownie: trzech) usług, wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wielkością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 2 do niniejszej SWZ)
2. wykazu 5 osób z pięcioletnim stażem (4 osób wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony i 1 osoba wpisana na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych z podaniem numeru licencji (załącznik nr 3 do niniejszej SWZ).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
kopia koncesji MSWiA zgodnie z obowiązującą Ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22.08.1997 r. (Dz.U. 2021 poz. 1995), poświadczonej za zgodność z oryginałem,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: www.miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-22 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni