Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sukcesywne świadczenie w 2024 roku usługi ochrony osób i mienia na terenie Parku Kultury w Powsinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Park Kultury w Powsinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276251
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Maślaków 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-973
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@parkpowsin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.parkpowsin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne świadczenie w 2024 roku usługi ochrony osób i mienia na terenie Parku Kultury w Powsinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-57c653ce-92e7-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00536614
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00510561/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Ochrona osób i mienia w Parku Kultury w Powsinie w 2024 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-57c653ce-92e7-11ee-9ee7-e2087ac16d09
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-57c653ce-92e7-11ee-9ee7-e2087ac16d09
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu o
udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) Platformy dostępnej pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-57c653ce-92e7-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2) poczty elektronicznej – adres:
sekretariat@parkpowsin.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie e-zamówienia. Wykonawca posiadający konto na platformie
ezamówienia
ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w instrukcji
użytkowania platformy e-zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
informacja o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu
prawach z tym związanych zamieszczona jest na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: : https://sport.um.warszawa.pl/waw/park-kultury-w-powsinie
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 5/mo/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 300000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na całodobowej ochronie terenu i mienia zlokalizowanego
na terenie Parku Kultury w Powsinie oraz ochronie osób legalnie tam przebywających.
2. Z uwagi na fakt, że zakres przedmiotu zamówienia będzie świadczony w obiekcie użyteczności publicznej, na terenie,
którego może przebywać jednorazowo duża grupa osób, w tym osoby nieletnie oraz w podeszłym wieku, pracownicy
zatrudnieni przy realizacji przedmiotowego zamówienia muszą charakteryzować się wysoką kulturą osobistą, umiejętnością
udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
3. Ochrona musi być prowadzona przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia (w tym w niedziele i święta).
4.2.6.) Główny kod CPV: 79700000-1 - Usługi detektywistyczne i ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-01-02
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w
powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
wykazując posiadanie ważnej koncesji Ministra Spraw Wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie
wykonywania usług ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej lub doraźnej,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w powyższym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej wykazując, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonuje należycie co najmniej 3 usługi polegające na ochronie terenu publicznych parków lub budynków
sportowych lub budynków urzędów administracji państwowej lub samorządowej przez okres co najmniej 12-stu miesięcy dla
każdej wykazanej usługi (w przypadku wykazania doświadczenia usługami wykonywanymi Zamawiający żąda, żeby
Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert wykonanie w/w usług przez okres co najmniej 12 miesięcy),
wartość każdej usługi w okresie 12 miesięcy musi wynosić minimum 250.000,00 zł.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z 16 lutego
2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, stanowiące załącznik nr 5 do
SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem oferty, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) oświadczenie, składane w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022, poz. 835) -
wzór oświadczenia stanowi Załącznik do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualna – ważna koncesja Ministra Spraw Wewnętrznych, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w
postępowaniu, jaki został określony w pkt. VII.2.2. SWZ;
2) wykaz wykonanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których
usługi zostały należycie zrealizowane oraz załączeniem dowodów, potwierdzających należyte wykonanie wykazanych zamówień.
Wykaz musi potwierdzać spełnianie warunku określonego w pkt VII.2.4. SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w
Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenia to potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z
Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają
usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający zmianę umowy w przypadku:
a) ograniczenia środków budżetowych na realizację przedmiotu zamówienia;
b) ograniczenia zakresu rzeczowego i finansowego, w szczególności rezygnacji z wykonania części usług objętych
przedmiotem zamówienia,
c) zmiany osób uczestniczących w realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności w trakcie realizacji przedmiotu
zamówienia Wykonawca może dokonać zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było
przewidzieć w chwili zawarcia umowy, koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się przez
Wykonawcę nowymi Podwykonawcami, którzy będą realizowali część lub cały zakres powierzony uprzednio innym
Podwykonawcom.
d) zmiany wymaganej sprawozdawczości i rozliczeń kosztów wykonania przedmiotu zamówienia;
e) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia Umowy wraz
ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych w szczególności w zakresie stawki podatku od towarów i usług, wysokości
minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub zdrowotnym lub wysokości
składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia.
f) zmiany sposobu i czasu ochrony, zmniejszenia lub zwiększenia w trakcie realizacji umowy liczby ochranianych budynków
oraz zmiany adresów obiektów.
g) Zamawiający przewiduje, że Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie w przypadku zmiany kosztów związanych z
realizacją zamówienia, zgodnie z poniższymi zasadami:
1. początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia ustala się nie wcześniej niż na pierwszy dzień siódmego miesiąca
obowiązywania Umowy,
2. poziom zmiany kosztów, uprawniający Strony Umowy do żądania zmiany wynagrodzenia wynosi 20 pkt. proc. w stosunku
do poziomu z dnia złożenia oferty,
3. jako zmianę kosztów przyjmuje się wyrażoną w punktach procentowych roczną zmianę, publikowanego przez Główny
Urząd Statystyczny w miesiącu poprzedzającym miesiąc ustalenia zmiany wynagrodzenia, wskaźnika przeciętnego
miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez nagród z zysku,
4. zmiana (obniżenie lub wzrost) ww. wskaźnika powyżej progu określonego w pkt. 3 powyżej, uprawnia Strony do zmiany
wynagrodzenia Wykonawcy w takiej samej proporcji, w jakiej zmianie uległ ww. wskaźnik,
5. maksymalna dopuszczalna wartość poszczególnej zmiany wynagrodzenia w efekcie zastosowania postanowień o
zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia wynosi 10%. Łączna maksymalna wartość wszystkich zmian
wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian
wysokości wynagrodzenia to 20% wynagrodzenia, o którym mowa w art. 5.1.
6. zmiana wynagrodzenia Wykonawcy na zasadach określonych powyżej następuje nie częściej niż co 6 (sześć) miesięcy.
7. W sytuacji wzrostu kosztów związanych z realizacją zamówienia powyżej 20% Wykonawca jest uprawniony złożyć
Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie
kosztów związanych z realizacją zamówienia.
8. Jeżeli bezsprzecznie zostanie wykazane, że zmiany kosztów związanych z realizacją zamówienia uzasadniają zmianę
wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy zgodnie z zasadami przewidzianymi w lit. g) powyżej, Strony Umowy
zawrą stosowny aneks do Umowy, określający nową wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, z uwzględnieniem
dowiedzionych zmian.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-14 07:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem - Formularza do złożenia oferty na platformie e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-14 08:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-13