Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie w cyklu rocznym badań ilości i składu odpadów komunalnych pochodzących z terenu gminy Wrocław
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WROCŁAW, W IMIENIU I NA RZECZ KTÓREJ DZIAŁA EKOSYSTEM SP. Z O.O.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 021916240
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kazimierza Michalczyka 23
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 53-633
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.7.) Numer telefonu: 717586900
1.5.8.) Numer faksu: 717586922
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ekosystem.wroc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ekosystem.wroc.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie w cyklu rocznym badań ilości i składu odpadów komunalnych pochodzących z terenu gminy Wrocław
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e52c54e2-68c0-11ec-ae77-fe331fedffdc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00336933
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002286/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Przeprowadzenie w cyklu rocznym badań ilości i składu odpadów komunalnych pochodzących z terenu gminy Wrocław
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ekosystem.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ekosystem.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej i składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Ofertę wraz z innymi plikami stanowiącymi ofertę należy skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP).
3. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy tylko i wyłącznie użyciu Platformy Przetargowej Ekosystem Sp. z o.o.: https://ekosystem.logintrade.net.
4. Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga założenia konta.
5. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie dostępnej pod adresem https://ekosystem.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
6. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z Platformy Przetargowej.
7. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy Przetargowej Ekosystem Sp. z o.o., określone w Regulaminie Platformy oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy Przetargowej Ekosystem Sp. z o.o. przestrzegać postanowień tego regulaminu.
8. Do połączenia z Platformą Przetargową Ekosystem Sp. z o.o. używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Ekosystem Sp. z o.o. ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
9. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Ekosystem Sp. z o.o. zostały podane w SWZ rozdz. IX pkt 9.
10. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pomocą Platformy Przetargowej wynosi 150 MB.
11. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
12. Zamawiający dopuszcza formaty danych określone w katalogu formatów wskazanych w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
13. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca powinien posługiwać się numerem sprawy 24/2021.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 24/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) weryfikację danych statystycznych i sprawozdawczych dotyczących ilości odpadów komunalnych wytwarzanych i odbieranych z gospodarstw domowych oraz z głównych rodzajów obiektów infrastruktury,
2) określenie ilości (masa i objętość) odpadów komunalnych wytwarzanych przez mieszkańców, w szczególności odpadów niesegregowanych (zmieszanych), odpadów tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych, odpadów z papieru, bioodpadów oraz odpadów ze szkła, w przeliczeniu na mieszkańca,
3) określenie składu granulometrycznego i materiałowego (morfologicznego) odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) i selektywnie zbieranych z różnych źródeł (domowych i infrastrukturalnych),
4) określenie potencjału odpadów nadających się do odzysku, w tym recyklingu,
5) ocenę jakości poszczególnych frakcji granulometrycznych i materiałowych w aspekcie przydatności do odzysku, w tym recyklingu, oraz innych metod przetwarzania,
6) charakterystykę właściwości technologicznych (wilgotność, ciepło spalania, strata prażenia, współczynnik respiracji) wybranych frakcji granulometrycznych i materiałowych,
7) ogólną ocenę odpadów komunalnych dla wyboru metod ich przetwarzania,
8) prognozę ilości i składu wszystkich frakcji odpadów do 2035 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79723000-8 - Usługi analizy odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71900000-7 - Usługi laboratoryjne
73111000-3 - Laboratoryjne usługi badawcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert będzie dokonana poprzez przyznanie każdej ofercie w każdym kryterium punktów wyrażających ocenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przeprowadzenie większej liczby badań składu morfologicznego odpadów niż 3 badania
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba wydanych publikacji, ekspertyz, opinii lub opracowań studialnych w zakresie gospodarki odpadami
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
1.1. wykonał co najmniej jedno zamówienie z zakresu badań morfologicznych odpadów komunalnych, które trwało nieprzerwanie przez okres 12 miesięcy wraz z opracowaniem raportu z badań dla obszaru zamieszkałego przez co najmniej 150 000 mieszkańców,
1.2. przeprowadził co najmniej 3 badania składu morfologicznego odpadów.
2. zdolności technicznej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami zatrudnionymi na umowę o pracę, posiadającymi stopień naukowy co najmniej doktora z dziedziny nauk technicznych lub chemicznych, które będą opracowywały wyniki badań oraz sporządzą prognozy, w tym co najmniej jedną osobą posiadającą stosowny stopień naukowy w specjalności gospodarka odpadami
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) „Wykaz usług – badania morfologiczne odpadów komunalnych”, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 4 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wg załącznika nr V do SWZ, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane,
2) „Wykaz usług – badania składu morfologicznego odpadów”, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 4 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wg załącznika nr VI do SWZ, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane,
3) dowodów określających czy usługi wymienione w załącznikach nr V i VI do SWZ zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
4) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wg załącznika nr VIII do SWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia nie-zbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg załącznika nr IV do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) oferta zgodnie z "Formularzem ofertowym" wg załącznika nr I do SWZ,
2) oświadczenie według załącznika nr II do SWZ,
3) zobowiązanie innego podmiotu według załącznika nr III do SWZ oraz oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr II do SWZ, o których mowa w SWZ rozdz. VII pkt 3 (jeżeli dotyczy),
4) „Wykaz usług – wydanie publikacji, ekspertyz, opinii, opracowań studialnych”, sporządzony wg załącznika VII do SWZ wraz z podaniem przedmiotu, podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (dotyczy Wykonawcy, który chce otrzymać punkty w kryterium „Liczba wydanych publikacji, ekspertyz, opinii lub opracowań studialnych w zakresie gospodarki odpadami”),
5) dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji),
6) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, tj. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
7) „Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia” wg załącznika nr IX do SWZ (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 4 000 zł.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w postaci elektronicznej.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr II do SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w „Oświadczeniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia” (wg załącznika nr IX do SWZ), które usługi wykonują poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie:
1) dopuszczalnej prawem zmiany Stron umowy lub oznaczenia Stron umowy;
2) warunków płatności,
3) zmiany terminu realizacji Umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany,
4) zmiany zakresu przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany,
5) sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany,
6) technologii wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia, jeżeli wprowadzenie nowej technologii nie będzie powodować podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy oraz powodować będzie niepogorszenie dotychczasowych standardów wykonywania zamówienia,
7) zmiany podmiotu trzeciego, na zdolności którego Wykonawca powoływał się składając ofertę, celem wykazania spełniania warunku kwalifikacyjnego dotyczącego zdolności technicznej i/lub w zakresie niezbędnym do zrealizowania przedmiotu umowy zgodnie z SWZ, w przypadku zaistnienia okoliczności związanych z udziałem podmiotu trzeciego w realizacji przedmiotu umowy,
8) usunięcia zapisów, których wykonanie jest niemożliwe ze względu na obowiązujące przepisy prawa – w zakresie, który jest niezbędny do wyeliminowania błędów.
2. Warunkiem dokonania ww. zmiany są sytuacje podane w § 14 ust. 2 projektu umowy.
3. Ponadto Strony przewidują możliwość dokonania zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w przypadkach określonych w art. 451 i art. 452 ust. 9 ustawy Pzp oraz w przypadku, o którym mowa w § 12 ust. 3 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-10 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Przetargowa https://ekosystem.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w sposób określony w rozdz. IX.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-10 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób bezpośrednio wykonujących czynności, o których mowa w SWZ, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.).